Πέμπτη 14 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
13ο ΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Αποστόμωσαν τον υπουργό!

Πήγε  να  εγκαινιάσει το σχολείο και τα άκουσε  για  τα «καλά» από μια μαθήτρια, για  την αντιεκπαιδευτική  μεταρρύθμιση της κυβέρνησης

Οι μαθητές το έχουν πει πολλές φορές, το είπαν και χτες: Θέλουν σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει
Οι μαθητές το έχουν πει πολλές φορές, το είπαν και χτες: Θέλουν σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει
Ενα «θερμό καλωσόρισμα» επιφύλαξαν χτες στον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου, οι μαθητές του 13ου Ενιαίου Λυκείου Περιστερίου, χαλώντας του τη φιέστα που ετοίμασε για να εγκαινιάσει το νέο τους σχολείο. Εκ μέρους των παιδιών από την εργατούπολη των δυτικών προαστίων, το Περιστέρι, αλλά και όλων αυτών που δε βρίσκονται πλέον στο σχολείο, γιατί γι' αυτό φρόντισε η «πολυεμπνευσμένη» εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, καλωσόρισε τον υπουργό Παιδείας η μαθήτρια Γεωργία Αδαμοπούλου, πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου.

Τον «καλωσόρισε» στα εγκαίνια αυτού του σχολείου, που οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί περίμεναν σχεδόν 10 χρόνια και απέκτησαν μετά από αγώνες και παρεμβάσεις προς κάθε αρμόδιο!

Με μια χειμαρρώδη ομιλία η Γ. Αδαμοπούλου αποστόμωσε τον Π. Ευθυμίου, καταρρίπτοντας στην ουσία το «περιτύλιγμα» της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Τα λόγια της καταλυτικά: «Σας καλωσορίζω εκ μέρους όλων αυτών των συμμαθητών μας που εξαιτίας της μεταρρύθμισής σας πετάχτηκαν έξω από το λύκειο ή πήγαν στα ΤΕΕ. Εκ μέρους όλων αυτών των συμμαθητών μας που συστεγάζονται στα σχολεία ή κάνουν διπλοβάρδιες. Τα ζήσαμε και εμείς και γνωρίζουμε πώς είναι. Σίγουρα όλοι αυτοί θα ήθελαν να σας καλωσορίσουν».

Βέβαια στο «καλωσόρισμα» της μαθήτριας δεν έλειψε η καταδίκη της τακτικής της κυβέρνησης να «συνετίζει» και να «διαπαιδαγωγεί» τους μαθητές, χρησιμοποιώντας αυταρχισμό και τρομοκρατία: «Σας καλωσορίζουμε εμείς που πέρσι αντί να έρθετε στο σχολείο μας να λύσουμε τα προβλήματα από κοινού μάς φέρατε τους εισαγγελείς και την αστυνομία. Ομως τα προβλήματα δε λύνονται έτσι ούτε βέβαια και με γιορτές σαν τις σημερινές».

Τα παιδιά των δυτικών προαστίων έχουν πολλά προβλήματα και σ' αυτά αναφέρθηκε: «Για παράδειγμα οι γονείς μας παρότι δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια αναγκάζονται να δίνουν τεράστια ποσά στα φροντιστήρια, εφόσον τώρα πια το σχολείο έχει γίνει ένα εξεταστικό κέντρο και όχι πηγή γνώσεων όπως όφειλε να είναι». Ενώ για το εξαντλητικό ωράριο που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, είπε: «Σε μας τους μαθητές για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της μεταρρύθμισης δε μας φτάνει το 24ωρο. Είμαστε συνεχώς σπίτι - σχολείο - φροντιστήριο χωρίς καθόλου ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθούμε με τον αθλητισμό, το θέατρο, τις φιλίες μας και γιατί όχι ούτε για να ερωτευτούμε. Ζούμε συνεχώς μέσα σε ένα άγχος και το μέλλον μας είναι αβέβαιο. Δεν ξέρουμε αν θα περάσουμε σε ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, δεν ξέρουμε αν θα βρούμε δουλιά αργότερα, δεν ξέρουμε τίποτα».

Παρ' όλα αυτά έδωσε την υπόσχεση εκ μέρους όλων των μαθητών ότι «θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, να αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο. Δε θα αρκεστούμε σ' ένα καινούριο σχολείο, γιατί αυτό δε λύνει την ουσία του προβλήματος. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μέχρι να πραγματοποιηθεί το σχολείο που ονειρευόμαστε, το οποίο σίγουρα δε θα μοιάζει με το σημερινό και σίγουρα δε θα είναι ένα εξεταστικό κέντρο, αλλά θα προσφέρει σε όλους γνώση ολόπλευρη».

Τελειώνοντας το «καλωσόρισμα» ρώτησε τον υπουργό Παιδείας αν θα τους υποδεχτεί και αυτός όταν «θα έρθουμε στο υπουργείο σας στις 19 του μήνα μετά την εκπαιδευτική κινητοποίηση, θα είστε εκεί για να συζητήσουμε;». Η απάντηση βέβαια δε δόθηκε από τον υπουργό Παιδείας αλλά πολύ σύντομα, στις 19 Δεκέμβρη, οι μαθητές, που θα διαδηλώνουν, θα είναι εκεί, έξω από το υπουργείο Παιδείας για να το ανακαλύψουν.

Σε όλα αυτά τα λόγια της μαθήτριας ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου αρκέστηκε να επαναλάβει ότι μετά την εφαρμογή της μεταρρύθμισης για τρία χρόνια, τα επιτελεία αποφάσισαν να κάνουν κάποιες βελτιώσεις. «Αυτές οι βελτιώσεις - τόνισε - είναι υπαρκτές, θετικές, ώριμες για το σχολείο, κρίσιμες για την εκπαίδευση και βοηθητικές για τα παιδιά». Υπογράμμισε επίσης ότι «δεν έχει δικαίωμα κανένας υπουργός Παιδείας, καμίας κυβέρνησης "αν πονάει η ψυχούλα του τον τόπο" να ευνοήσει και να συντηρήσει το χαβαλέ»!

Απαίτησαν τα δεδουλευμένα

Παράσταση διαμαρτυρίας στον προϊστάμενο της Β΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χτες δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που εργάζονται σε σχολεία της Περιφέρειας Λαγκαδά, διεκδικώντας να πληρωθούν τις υπερωριακές αμοιβές, τις αντιμισθίες και τις αποζημιώσεις της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Μάλιστα, καταγγέλλουν πως εκτός των ίδιων, και ένα μεγάλο μέρος των αναπληρωτών συναδέλφων τους, που προσλήφθηκαν από τον Οκτώβρη, δεν έχουν πληρωθεί κανέναν μισθό, με κίνδυνο να κάνουν Χριστούγεννα απλήρωτοι.

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν το υπουργείο Παιδείας, που καταδικάζει σε ένδεια τους εκπαιδευτικούς, και απαιτούν άμεσα να τους αποδοθούν το οφειλόμενα.

Να συναντηθούμε όλοι στους δρόμους

Οι όροι διαμόρφωσης και ανάπτυξης ενός μετωπικού κινήματος στο χώρο της Παιδείας έχουν προ πολλού ωριμάσει. Η αντικειμενική πραγματικότητα μέσα στην οποία «φωτογραφίζονται» οι όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής, «εκπέμπει» μηνύματα αντίστασης και αντεπίθεσης, ενάντια σ' αυτή την υπερεθνικά σχεδιασμένη και προγραμματισμένη προοπτική υποβάθμισης και εκμηδένισης της Δημόσιας Παιδείας.

Είναι κατανοητός πλέον σ' όλα τα επίπεδα ο στόχος της εκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, όπως φανεροί είναι και οι δίοδοι μέσα από τις οποίες θα κινηθούν τα διάφορα επιτελεία για να μπορέσουν να κάνουν προμετωπίδα τους την έννοια Κατάρτιση - Ειδίκευση. Αλλωστε πώς μπορούν να διαφοροποιηθούν όταν τα ίδια τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα (ΕΠΕΑΕΚ 1 - ΕΠΕΑΕΚ 2)λειτουργώντας στην υπηρεσία του Κεφαλαίου, έρχονται με τη φιλοσοφία τους, στενά συνδεδεμένη με τις ανάγκες και τις επιταγές της αγοράς, να ολοκληρώσουν το έργο της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης στο χώρο της δημόσιας Παιδείας;

Πώς μπορούν να κρύψουν ότι οι δράσεις παράδειγμα του ΕΠΕΑΕΚ 2, το οποίο έχει διάρκεια από το 2000 μέχρι το 2006, συνδέονται με τις προτεραιότητες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Απασχόληση», το συνολικό δηλαδή σχέδιο αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης σ' όλα τα επίπεδα, για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων που εξυπηρετούν το μεγάλο κεφάλαιο στη χώρα μας (συγκεκριμένα στις εργασιακές σχέσεις με την πλήρη καθιέρωση της μερικής απασχόλησης, της διευθέτησης του συνολικού εργάσιμου χρόνου κλπ.);

Και θα περίμενε κανείς με όλες αυτές τις ρυθμίσεις και μαζί με άλλες που αφορούν τον επαναπροσανατολισμό σκοπών και μέσων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μια συνολική απάντηση με επιθετικό προφίλ και όχι με αμυντικά χαρακτηριστικά. Η ευθύνη υποστήριξης του δημόσιου χαρακτήρα του Σχολείου δεν είναι ατομική, προσωπική και αποσπασματική. Οι κυοφορούμενες λογικές της προοπτικής ανάπτυξης της ενεργούς συμμετοχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ατόμων - φορέων) προδιαγράφουν και το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί το ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Και επειδή ακριβώς αυτή η οριοθέτηση προϋποθέτει και στέρεες βάσεις, γίνεται εύκολα κατανοητός ο ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ του παρατεταμένου και συντονισμένου αγώνα.

Αντί όμως γι αυτό οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες στο χώρο της Παιδείας και όχι μόνο, αναλώνουν την όποια «αγωνιστική τους διάθεση» σε μια εκσυγχρονισμένη επικοινωνιακή πολιτική, που καλλιεργεί την απραξία.

Και δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει σε αυτό το συμπέρασμα όταν οι θεωρητικές αναλύσεις για αγώνα εκτονώνονται σε μια 24ωρη απεργία΄, χωρίς προοπτική συνέχειας και κλιμάκωσης. Χωρίς τις απαραίτητες και βασικές τουλάχιστον ενδείξεις απόπειρας προσπάθειας για συντονισμό και συνεργασία με άλλους φορείς, συνδικάτα και σωματεία που βρίσκονται αυτή την περίοδο σε αγωνιστική έξαρση.

Οι ευθύνες που επωμίζεται ο καθένας αυτή ειδικά την περίοδο των πιο άγριων και αντεργατικών σχεδιασμών, της πιο βάρβαρης επίθεσης στο Δημόσιο Τομέα, την ανάθεση του νεοφιλελεύθερου εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης στους ιδιώτες και τις πολυεθνικές, τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, με τα συστήματα μέτρησης απόδοσης υπηρεσιών των υπαλλήλων με βάση την «αποτελεσματικότητα» που προωθούνται μέσα από το Πρόγραμμα «ΠΟΛΙΤΕΙΑ», είναι τεράστιες.

Δεν υπάρχει χρόνος άλλος για θεωρητικές αναζητήσεις και «βυζαντινολογίες». Εχουμε υποχρέωση να συναντηθούμε όλοι στους δρόμους και να διαδηλώσουμε για την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και του ρόλου του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη κοινωνία της τεχνολογίας και των πληροφοριών. Εχουμε καθήκον να πρωτοστατήσουμε όλοι άμεσα για την επιτυχία της απεργίας στις 18 του Δεκέμβρη, στέλνοντας έτσι και το δικό μας μήνυμα και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, ζητώντας ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, μπροστά από την απαίτηση της κοινωνίας για την καθιέρωση επιτέλους του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Βασικού Σχολείου, χωρίς ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς, χωρίς βίαιες απωθήσεις και της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Εχουμε καθήκον να διαδηλώσουμε όλοι αγωνιστικά και μαζικά στις 19 του Δεκέμβρη ενάντια στον Κρατικό Προϋπολογισμό, αποκαλύπτοντας τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του.

Ο αγώνας συνεχίζεται.


Κωνσταντίνος ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και μέλος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών - Μελετών της ΔΟΕ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΕ
Προετοιμάζονται για το νέο συλλαλητήριο

Νέο μαθητικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19 Δεκέμβρη και οι μαθητές από τα ΤΕΕ μαζί με τους συμμαθητές τους από τα Ενιαία Λύκεια προετοιμάζονται για να δώσουν συνέχεια στο αγώνα τους για το δικαίωμα στη μόρφωση, διεκδικώντας την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων της αντιμεταρρύθμισης. Οι μαθητές θα συναντηθούν στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Παιδείας. Την απόφαση για το συλλαλητήριο πήρε μετά από συνεδρίαση το Συντονιστικό Αγώνα ΤΕΕ Αθήνας.

Οι μαθητές αποφάσισαν, επίσης, την ίδια μέρα να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο των εργαζομένων, ενάντια στον αντιλαϊκό προϋπολογισμό της φτώχειας και της μιζέριας, στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Κάνιγγος. Μέσα από τις γενικές τους συνελεύσεις αποφασίζουν, επίσης, τη συνέχιση και ένταση του αγώνα, ενώ συντονίζονται με τα ΤΕΕ της περιοχής τους, με τους συμμαθητές τους των ΕΛ, με τους γονείς και τους καθηγητές, με τους άλλους εργαζόμενους.

Επίσης, τοπικές κινητοποιήσεις έχουν προγραμματιστεί για σήμερα στους Αμπελόκηπους και στου Ζωγράφου. Στις 10 το πρωί στους Αμπελόκηπους, οι μαθητές θα συγκεντρωθούν στο σχολικό συγκρότημα του 3ου ΕΛ, ενώ την ίδια ώρα στου Ζωγράφου θα συναντηθούν στην πλατεία Γαρδένιας.

Παράλληλα, σήμερα, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πάτρας έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει συναυλία με νεανική ερασιτεχνικά συγκροτήματα. Η συναυλία θα γίνει στις 11 το πρωί, στο σχολικό συγκρότημα «Μαρούδα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ