Τρίτη 16 Οχτώβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Σύσκεψη της ΕΕΔΥΕ

Η ΕΕΔΥΕ καλεί σε σύσκεψη - συζήτηση με θέμα «Η υλοποίηση της νέας πρωτοβουλίας πνευματικής - καλλιτεχνικής δημιουργίας και δράσης στα σχολεία», που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Οκτώβρη στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα του Πανελλήνιου Συλλόγου Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ΔΕΗ (Αριστοτέλους 11-15, 5ος όροφος, πλησίον της πλατείας Ομονοίας).

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Σύσκεψη οργάνωσης της δράσης

Σε πλατιά σύσκεψη Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΛΜΕ και επιτροπών αναπληρωτών καλούν τα ΔΣ των Συλλόγων «Ρόζα Ιμβριώτη», «Γ. Σεφέρης», «Ν. Πλουμπίδης» και «Σωκράτης», αύριο Τετάρτη στις 6 μ.μ., στα γραφεία της ΟΛΜΕ.

«Συνεχίζουμε την πάλη ενάντια στην κυβερνητική αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική (περικοπές, νέες δομές - "αξιολόγηση", νέο λύκειο), παλεύουμε για την ανάκτηση των απωλειών μας, για την άμεση μονιμοποίηση των 25.000 συμβασιούχων στην Εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των άμεσων αναγκών, για σύγχρονες σχολικές κτιριακές υποδομές, για την εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Οργανώνουμε τη μάχη μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους για την επιτυχία της πανεργατικής απεργίας στις 8 του Νοέμβρη, με σύνθημα "Οι ανάγκες μας μπροστά"!», αναφέρουν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, καλώντας τα πρωτοβάθμια σωματεία να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής.

Βήματα στην «αποστέωση» του Λυκείου

Από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο (μετά από τις αντίστοιχες ρυθμίσεις που είχαν προωθηθεί στο Γυμνάσιο) και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν, γεννιούνται κάποιες πρώτες σκέψεις. Θυμίζουμε ότι τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα είχαν μειωθεί από πέρσι στη Γ' Λυκείου, ενώ τώρα αντίστοιχες μειώσεις γίνονται και στην Α' και Β' τάξη. Ετσι, στην Α' τάξη οι μαθητές θα εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς σε 8, αντί για 13 μαθήματα που εξετάζονταν μέχρι τώρα, στη Β' τάξη σε 6 αντί για 16 και στη Γ' τάξη σε 6 μαθήματα Γενικής Παιδείας. Θα μπορούσε να πει κάποιος με μια πρώτη ματιά ότι με τόσο φόρτο εργασίας που έχουν έτσι κι αλλιώς οι μαθητές, η όποια ελάφρυνση γίνεται δεκτή από αυτούς θετικά, ανακουφίζει κάπως από τα πολλαπλά βάρη που καλούνται να σηκώσουν. Είναι όμως μόνο αυτό; Πριν μπούμε σε πιο ουσιαστικές παρατηρήσεις, να σημειώσουμε ότι υπάρχουν στις ρυθμίσεις ασάφειες (π.χ. αναφορικά με τον τρόπο εξέτασης των φυσικών επιστημών) καθώς και το στοιχείο του αιφνιδιασμού, σε ηλικίες μάλιστα που οι περισσότεροι μαθητές ήδη έχουν αρχίσει ή θα αρχίσουν την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με όλα τα βάρη που συνεπάγεται αυτή για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, δυο διαφορετικά μαθήματα, η Γλώσσα και η Λογοτεχνία, θα συνεξετάζονται πλέον μαζί μέσα σε ένα τρίωρο, με δυο ομάδες θεμάτων και διαφορετική βαθμολόγηση για κάθε μάθημα, που στο τέλος θα συμψηφίζεται. Το σύστημα αυτό, που πρωτοεφαρμόστηκε πρόπερσι στα Γυμνάσια και πέρσι στη Γ' Λυκείου, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στους μαθητές αναφορικά με τη διαχείριση του χρόνου τους στις εξετάσεις, πρόσθετες πιέσεις και άγχος. Από εκπαιδευτικούς και μαθητές το σύστημα αυτό αντιμετωπίστηκε αρνητικά, ωστόσο τώρα γενικεύεται. Και αυτή η γενίκευση δεν έχει να κάνει μόνο με την εξέταση που γίνεται πιο αγχωτική, αλλά συνολικότερα με τον χαρακτήρα των αλλαγών. Η Λογοτεχνία είναι μια από τις καλές τέχνες και μάλιστα είναι ίσως το μοναδικό μάθημα που παραμένει στο Λύκειο και παίζει ουσιαστικό ρόλο στην καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής των νέων, αφού τα όποια καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν σχεδόν εξοβελιστεί από το Λύκειο. Η συνεξέτασή της με το μάθημα της Γλώσσας, που είναι ένα διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο, αντανακλά ακριβώς την υποβάθμιση του στοιχείου της αισθητικής αγωγής, είναι ένα ακόμα βήμα που αποστεώνει το Λύκειο.

Σε συνέχεια των παραπάνω, θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει ακόμα ότι οι ρυθμίσεις αυτές είναι ένας προάγγελος του αντιδραστικού σχεδίου της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο, δείχνουν τον δρόμο της ακόμα μεγαλύτερης υποχώρησης της Γενικής Παιδείας που θέλουν να φέρουν. Είναι μακριά από μας η αντίληψη ότι η αξία ενός μαθήματος μετριέται από το αν αυτό εξετάζεται ή όχι στο τέλος της χρονιάς. Ομως, αντικειμενικά στο σημερινό σχολείο οι μαθητές τείνουν να αντιμετωπίζουν τη γνώση όλο και περισσότερο με χρησιμοθηρικά κριτήρια. Σε αυτό το πλαίσιο, ο διαχωρισμός που κάνει πλέον το υπουργείο σε δυο ομάδες μαθημάτων, αυτές που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς κι αυτές που δεν εξετάζονται, δημιουργεί τελικά μια αίσθηση «κύριων και δευτερευόντων» μαθημάτων και οδηγεί και τους μαθητές να τα αντιμετωπίζουν ως τέτοια, σε μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα από ό,τι γινόταν μέχρι τώρα στη Γ' Λυκείου με τα μαθήματα των πανελλαδικών και όλα τα υπόλοιπα.

Και η αλήθεια είναι ότι αν ο στόχος είναι η ανακούφιση των μαθητών, υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης, επαναλήψεων και κατανομής της ύλης, ώστε να συμβάλουν στην ουσιαστική εμπέδωσή της, αλλά και στο ξαλάφρωμα των μαθητών από το εξεταστικό άγχος, πέρα από την περικοπή μαθημάτων, που υπακούει στη λογική «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»...


Γ. Σ.

Πανθεσσαλική συνάντηση φοιτητικών συλλόγων στη Λάρισα

Από τη συνάντηση
Από τη συνάντηση
Πρόγραμμα αγωνιστικής δράσης, με συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων - διεκδικήσεων, που αφορούν το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αλλαγές στο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Θεσσαλίας καθώς και την αναβάθμιση των σπουδών και δουλειά με δικαιώματα, αποφασίστηκε στην πανθεσσαλική συνάντηση συλλόγων, Επιτροπών Αγώνα και εκλεγμένων σε ΔΣ από το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ της περιοχής, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 14/10 στο κτίριο Κατσίγρα της Ιατρικής Σχολής, στη Λάρισα. Συμμετείχαν οι φοιτητικοί σύλλογοι Γεωπονίας (ΦΠ), Μηχανολόγων Μηχανικών, Χωροταξίας, Παιδαγωγικού (ΠΤΔΕ) και Ειδικής Αγωγής, ο σύλλογος Εστιακών Σπουδαστών του ΤΕΙ Λάρισας, η Επιτροπή Αγώνα Ιστορικού - Αρχαιολογικού (ΙΑΚΑ) και εκλεγμένοι στα ΔΣ άλλων φοιτητικών - σπουδαστικών συλλόγων. Μηνύματα στήριξης της προσπάθειας για συντονισμό του αγώνα έστειλαν εκπρόσωποι από τους σπουδαστικούς συλλόγους των Τρικάλων και της Καρδίτσας.

Η συνάντηση κατέληξε σε ένα κοινό πλαίσιο αγωνιστικών δράσεων μέχρι και το Νοέμβρη, όταν και θα ξαναγίνει πανθεσσαλική συνάντηση για την ανταλλαγή πείρας και συμπερασμάτων και για την οργάνωση της συνέχειας του αγώνα, με αιχμή το κυβερνητικό νομοσχέδιο για τα ιδρύματα της περιοχής και αιτήματα για τα δικαιώματα των φοιτητών στις σπουδές και στη δουλειά.

Το πλαίσιο αγωνιστικών δράσεων που θα συζητηθεί και θα οργανωθεί στις συνελεύσεις και άλλες μαζικές διαδικασίες περιλαμβάνει:

23/10, συμμετοχή στη διαδήλωση της Αθήνας, στις 12 μ. στο υπουργείο Παιδείας.

29/10, οργάνωση, από κοινού με τα μαθητικά συμβούλια, συλλαλητηρίων φοιτητών - μαθητών σε Λάρισα, Βόλο, Τρίκαλα, Καρδίτσα.

1/11 κινητοποιήσεις και άλλες δράσεις στις σχολές.

8/11, στο δρόμο του αγώνα μαζί με τους εργαζόμενους που απεργούν.

17/11 εκδηλώσεις για να τιμηθεί στην πράξη η επέτειος του Πολυτεχνείου.

Σχέδιο ενταγμένο στα συμφέροντα του κεφαλαίου

Τη συνάντηση χαιρέτισαν ο Στέλιος Μπάρμπας, μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, και η Λίζα Τσιμπλίδου, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γυναικών Λάρισας (μέλος ΟΓΕ), ενώ διαβάστηκε το αγωνιστικό πλαίσιο που έστειλε η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Λάρισας.

Εγιναν δύο εισηγητικές ομιλίες: Για τα ΑΕΙ από τον Παναγιώτη Ηλιάδη, πρόεδρο του ΔΣ του συλλόγου Γεωπονίας (ΦΠ), και για τα ΤΕΙ από τον Λαυρέντη Κουρελά, πρόεδρο του ΔΣ Εστιακών Σπουδαστών του ΤΕΙ Θεσσαλίας.

Οπως σημειώθηκε, με βάση την πρόταση του υπουργείου, πέρα από τις αναδιοργανώσεις Τμημάτων, δίπλα στο Πανεπιστήμιο φτιάχνονται, κατά παραγγελία των μεγαλοεπιχειρηματιών της περιοχής, ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα κατάρτισης και επιχειρηματικότητας, με στόχο την ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των κερδών τους και τη δημιουργία του «νέου τύπου απόφοιτου - εργαζόμενου», του φτηνού και ευέλικτου επιστημονικού δυναμικού. Τονίστηκε ότι όλες οι αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι ενταγμένες στα συμφέροντα του κεφαλαίου που σταθερά προσπαθεί να εξυπηρετήσει η κυβέρνηση, ειδικότερα σε αυτή την περίπτωση, συνδέοντας τα ιδρύματα περισσότερο με το κεφάλαιο της περιοχής, με «γέφυρα» τα αναπτυξιακά σχέδια που διαμορφώνει, φτιάχνοντας προγράμματα σπουδών κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες τους.

  • Με βασικό αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου για τη συγχώνευση του ΤΕΙ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, σε κατάληψη του ΤΕΙ Λάρισας προχώρησαν οι τέσσερις σπουδαστικοί σύλλογοι του Ιδρύματος. Σήμερα, στις 9 το πρωί θα πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση των σπουδαστών του ΤΕΙ για την πορεία του αγώνα.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ