Τρίτη 17 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Ανασυγκρότηση Συντονιστικού Εκπαίδευσης

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης καλεί σε σύσκεψη το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, τα Μαθητικά Συμβούλια, το Εργατικό Κέντρο και κάθε μαζικό φορέα του νομού που θεωρεί ότι τα θέματα παιδείας αποτελούν λαϊκή υπόθεση, προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τετάρτη 18 Νοέμβρη, στις 6.30 μ.μ., στο αμφιθέατρο του 2ου- 3ουΓυμνάσιου Αργοστολίου.

Η ΕΛΜΕ-ΚΙ θα εισηγηθεί την επανασύσταση του Συντονιστικού της Εκπαίδευσης, την άμεση κοινή δραστηριοποίηση με παράσταση ή όποια άλλη μορφή προκριθεί για τα θέματα των κενών, των υποδομών, της μεταφοράς των μαθητών και της χρηματοδότησης των σχολείων.

ΕΥΒΟΙΑ
Σε απαράδεκτη κατάσταση η σχολική στέγη

Με ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, του ΟΣΚ, της Νομαρχίας Εύβοιας και του Δήμου Χαλκίδας, καταγράφονται σχολεία στην Εύβοια που στεγάζονται σε απαράδεκτα και επικίνδυνα κτίρια. Πολλά σχολεία στεγάζονται σε πολύ παλιά κτίρια με πρόβλημα στατικότητας, ενώ άλλα «στεγάζονται» σε κτίρια - μαγαζιά χωρίς προαύλιο και υποδομές!

Συγκεκριμένα, στο 3ο και στο 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας που βρίσκονται σε ενιαία κτίρια, 30 και 40 χρόνων (!), έπεσαν σοβάδες στο υπόστεγο, στον προαύλιο χώρο και σε τρεις αίθουσες, την προηγούμενη βδομάδα. Οπως είπε στον «Ρ» ο διευθυντής του 6ου Γυμνασίου, κ. Χατζηκυριάκος, το πρόβλημα βρίσκεται στη στατικότητα του κτιρίου. Υπάρχουν σχετικές γνωμοδοτήσεις και μελέτες, αλλά εδώ και δύο χρόνια δε γίνεται τίποτα.

«Τραγικά» είναι τα πράγματα για τους μικρούς μαθητές του 26ου Δημοτικού Χαλκίδας και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρύστου. Το πρώτο εδώ και 22 χρόνια στεγάζεται σε ισόγειο και υπόγειο πολυκατοικίας (υπάρχει μελέτη για νέο κτίριο εδώ και χρόνια) και το δεύτερο σε αίθουσα κατασκευασμένη για κατάστημα! Τέλος, άθλια είναι η κατάσταση του σχολικού συγκροτήματος «Βούρκου» στη Χαλκίδα που στεγάζει 2.500 μαθητές.

Με δόλωμα τη «δημιουργικότητα» και την «καινοτομία»...

...μια επιτροπή «πρεσβευτών» της Κομισιόν συνέταξε έκθεση για εμβάθυνση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση

Η απειθαρχία και ανυπακοή στους νόμους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ έχει διαρκές και επίκαιρο νόημα
Η απειθαρχία και ανυπακοή στους νόμους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ έχει διαρκές και επίκαιρο νόημα
Πιο αντιδραστικά, πιο αποφασιστικά για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μονοπωλίων. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του «μανιφέστου» που συνέταξαν οι «Ευρωπαίοι πρεσβευτές έρευνας και καινοτομίας» της ΕΕ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε, μάλιστα, ότι θα μεριμνήσει «ώστε να ενσωματωθεί το όραμά τους στη νέα στρατηγική της Επιτροπής για την ΕΕ του 2020».

Οι «7 εντολές» που συγκροτούν το μανιφέστο είναι στην ουσία κωδικοποίηση όσων κατά καιρούς έχει αξιώσει το μεγάλο κεφάλαιο, διανθισμένα με λέξεις, όπως δημιουργικότητα, συμμετοχή, τόποι μάθησης, συναισθήματα κλπ.

Σε διάφορα σημεία «μπερδεύονται» η πολιτιστική δημιουργία με την καινοτομία όπως την εννοούν τα μονοπώλια, για να καταλήξουν τελικά σε μέτρα που ευνοούν την ανταγωνιστικότητα, την αύξηση των κερδών των μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Αναλόγως, στα ονόματα των «πρεσβευτών» ανακατεύονται σεφ, επιστήμονες, καλλιτέχνες, μαζί με στελέχη της «Νokia» και της «Microsoft».

Οι άξονες δράσης που προτείνονται, ούτε λίγο ούτε πολύ περιγράφουν μια ...υπερ-ταξική συνεργασία στο θέμα της καινοτομίας, τη στιγμή που η νέα γνώση προορίζεται αποκλειστικά για εμπορική εκμετάλλευση και όχι για την ικανοποίηση των αναγκών και την πρόοδο του λαού. «Οι επιχειρήσεις, οι εργατικές ενώσεις και οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν για την οργάνωση της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων μέσω δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης» και «η εστίαση στη δημιουργικότητα και καινοτομία είναι σημαντική για να ανοίξει ο διάλογος πέρα από ιστορικές πολιτικές διαφορές», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Ρητά αναφέρεται ότι «πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος των σχολείων και των πανεπιστημίων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές, έτσι ώστε η εκπαίδευση να προετοιμάζει τους πολίτες για την κοινωνία της μάθησης», δηλαδή ακόμα πιο αποφασιστική στροφή στη διά βίου μάθηση, το κυνήγι δηλαδή πρόσκαιρων δεξιοτήτων οι οποίες θα «καταναλώνονται» από τις επιχειρήσεις μέχρι οι «απασχολήσιμοι» να βρεθούν στο δρόμο προς επανακατάρτιση.

«Τα άτομα που αναλαμβάνουν νέες πρωτοβουλίες στις επιχειρήσεις, στο δημόσιο τομέα και στην κοινωνία των πολιτών πρέπει να ανταμείβονται», αναφέρεται, σε μία προσπάθεια να φανεί ως αναγκαία διέξοδος το να γίνεται «κομμάτια» ο εργαζόμενος για τα συμφέροντα των εργοδοτών, αλλά και του συστήματος συνολικά. Θέλουν εργάτες πλήρως αλλοτριωμένους, που θα «πεθαίνουν» για τα συμφέροντα του εκμεταλλευτή τους! «Πρέπει να υποστηριχτεί ο κλάδος της δημιουργίας, με τη δημιουργία νέων γεφυρών ανάμεσα στην τέχνη, τη φιλοσοφία, την επιστήμη και τις επιχειρήσεις», είναι η προτροπή σε ό,τι αφορά τον πολιτισμό, πάντα με εμπλοκή των επιχειρήσεων. Για να αλλοτριώσουν και να χειραγωγήσουν με τον τρόπο που θέλουν τη συνείδηση των εργαζομένων, των λαών, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την τέχνη, τον πολιτισμό, όλα όσα επιδρούν και διαμορφώνουν ατομική και κοινωνική συνείδηση.

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την - ευθυγραμμισμένη με τις διακηρύξεις των μονοπωλίων - δήλωση ότι η Ευρώπη (βλ. το μεγάλο κεφάλαιο της ΕΕ) πρέπει να βρίσκεται «στην πρώτη γραμμή» και την ανάγκη επένδυσης στην «πράσινη οικονομία», κάνουν το «μανιφέστο» άλλο ένα κείμενο που προσπαθεί να δώσει επίφαση ευαισθησίας στους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου, που χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις, την Παιδεία και τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ
Κατασκευή σχολικού κέντρου στις εργατικές κατοικίες Κέρκυρας

Στην ανάγκη κατασκευής σχολικού κέντρου στην περιοχή εργατικών κατοικιών Αγίου Ιωάννη στην Κέρκυρα, επικεντρώνεται η αναφορά της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αγ. Ιωάννη Δήμου Παραλίων Κέρκυρας, που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους και Γιάννης Πρωτούλης, στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου.

Σύμφωνα με την Ενιαία Σχολική Επιτροπή, οι σχολικές αίθουσες του 7θεσιου δημοτικού σχολείου, που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του '80, δεν επαρκούν και οι 138 μαθητές του συνωστίζονται σε πολυμελή τμήματα και λίγα τετραγωνικά μέτρα. Ενώ δεν υπάρχει αίθουσα για τις ανάγκες του ολοήμερου και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Οπως αναφέρεται, η περιοχή είναι αναπτυσσόμενη πληθυσμιακά - είναι υπό ανέγερση 178 εργατικές κατοικίες - θα δεχθεί μεγαλύτερο όγκο μαθητών, χωρίς να υπάρχουν, όμως, οι κατάλληλοι χώροι και υποδομές. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι υπάρχει διαθέσιμος χώρος περίπου 3,5 στρεμμάτων για την ανέγερση σχολικού κέντρου.

Χωρίς γυμναστή στην Μύρινα της Λήμνου

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Γιάννης Πρωτούλης κατέθεσαν στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου, την αναφορά του προέδρου του Συλλόγου Γονέων Γυμνασίου Μύρινας Λήμνου και των γονέων των μαθητών του αθλητικού τμήματος του Γυμνασίου, με την οποία ζητούν να λειτουργήσει αμέσως το αθλητικό τμήμα του σχολείου, που μέχρι σήμερα δε λειτουργεί λόγω έλλειψης γυμναστή. Οπως επισημαίνεται στην αναφορά, το Τμήμα Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) Μύρινας για δεύτερη σχολική χρονιά δε λειτουργεί ακόμη, αφού και πέρυσι ο γυμναστής ήρθε στις 4 Δεκέμβρη μετά από ενέργειες και πιέσεις των γονιών. Φέτος είχαν εισπράξει υποσχέσεις ότι θα έρθει γυμναστής στο τέλος Σεπτέμβρη, η προθεσμία μεταφέρθηκε στη συνέχεια για τις 15 Οκτώβρη και τελικά έφτασε το πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη και ακόμη το Αθλητικό Τμήμα του Γυμνασίου Μύρινας δε λειτουργεί.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κινητοποίηση για το κτιριακό πρόβλημα

Επίλυση του κτιριακού χωρίς συγκατοίκηση με το ΝΑΤΟ απαίτησαν φοιτητές από τις Επιτροπές Αγώνα του Πανεπιστημίου

Κινητοποίηση έξω από το πρώην «424» Στρατιωτικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν χτες το πρωί φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αντιδρώντας στα σχέδια «συγκατοίκησης» πανεπιστημίου και ΝΑΤΟικών δραστηριοτήτων, με πρόσχημα τις ανάγκες επίλυσης του οξύτατου στεγαστικού προβλήματος του πανεπιστημίου. Την κινητοποίηση διοργάνωσαν οι Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΑΚ που συσπειρώνονται στο Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.

Οι φοιτητές απαίτησαν επίλυση του κτιριακού προβλήματος με την άμεση έναρξη των εργασιών οικοδόμησης κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην Περαία. Ξεκαθάρισαν ότι η χρήση των χώρων του «424» πρέπει να είναι βραχυχρόνια, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με όρους συγκατοίκησης με το ΝΑΤΟ, όπως σχεδιάζει η πρυτανεία του ΠΑΜΑΚ.

Μάλιστα, οι φοιτητές απαιτούν, άμεση απομάκρυνση του ΝΑΤΟ από τους χώρους του «424» και του Γ' Σώματος Στρατού και μετατροπή των χώρων αυτών, μαζί με της ΔΕΘ, σε ενιαίο χώρο πρασίνου, αναψυχής και διατηρητέων κτιρίων.

Να επισκεφτούν τα σχολεία το Μουσείο Μακρονήσου

Επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου και του Μουσείου προς τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες

Αποψη από το Μουσείο Μακρονήσου
Αποψη από το Μουσείο Μακρονήσου
Το Μουσείο Μακρονήσου, στην οδό Αγίων Ασωμάτων 31, κρίθηκε, πλέον, επισκέψιμο για σχολεία και μαθητές, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας. Ετσι, η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ) και το Μουσείο με επιστολή τους στην ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΙΕΛΕ απευθύνεται στους λειτουργούς της Εκπαίδευσης, καλώντας τους να συμπεριλάβουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα των σχολείων επισκέψεις μαθητών στο χώρο, όπου υπάρχει έγγραφο και φωτογραφικό υλικό.

Οπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, «με την επίσκεψη στο Μουσείο διατηρείται ζωντανή η παράδοση και η ιστορία μας, ιδιαίτερα η άγραφη ιστορία - η νεότερη - της πατρίδας μας. Αυτή που με επιμέλεια και δεν την έγραψε η αντίδραση της χώρας μας και επιμελώς την απέκρυψε και εξακολουθεί να την αποκρύπτει».

«Απευθυνόμαστε σε σας, τους λειτουργούς της Εκπαίδευσης, που διαμορφώνετε τους χαρακτήρες και τις συνειδήσεις των παιδιών μας (...) Σας περιμένουμε να σας καλωσορίζουμε και να σας διανείμουμε έντυπο και οπτικό υλικό σχετικό με την ιστορία και τους αγώνες των κρατουμένων της Μακρονήσου», επισημαίνει η ΠΕΚΑΜ.

Να σημειώσουμε ότι πάνω από 100.000 κομμουνιστές, αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και προοδευτικοί άνθρωποι πέρασαν από το κολαστήριο της Μακρονήσου. Βασανίστηκαν απάνθρωπα, υπέστησαν απίστευτες κακουχίες, πολλοί δολοφονήθηκαν κι όλα αυτά προκειμένου να απαρνηθούν τον εαυτό τους και τα ιδανικά τους και να υπογράψουν δήλωση μετανοίας. Μαρτυρίες και υλικά, που κατάφεραν να διασώσουν οι κρατούμενοι, κοσμούν τις προθήκες του Μουσείου της Μακρονήσου και διηγούνται την ιστορία του κολαστηρίου και το μεγαλείο του αγωνιζόμενου λαού μας. Φωτογραφίες, ενθύμια, σημειώσεις, ποιήματα, χαρακτικά είναι μερικά από τα εκθέματα. Παράλληλα, στις βιβλιοθήκες του Μουσείου φιλοξενούνται εκατοντάδες βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, βιβλία ιστορικά, φιλοσοφικά, αλλά και λογοτεχνικά έργα Μακρονησιωτών λογοτεχνών, όπως ο Γιάννης Ρίτσος, ο Μενέλαος Λουντέμης, ο Τάσος Λειβαδίτης κ.ά.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΜΕ
Για την οργάνωση της πάλης των εκπαιδευτικών

Συνεδρίασε το Σάββατο η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, αποφασίζοντας άμεσο σχέδιο δράσης

Η άμεση ανάγκη οργάνωσης της πάλης των εκπαιδευτικών, σε μια περίοδο όπου ανακοινώνονται νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, τονίστηκε στη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι. Στη συνεδρίαση, συζητήθηκε το σχέδιο δράσης και πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν οι κατά τόπους Επιτροπές.

Σε αυτό το πλαίσιο, καθορίστηκε η Πέμπτη 19 Νοέμβρη ως μέρα πανελλαδικής δράσης του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, με πολύμορφους τρόπους, με πικετοφορίες, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συνεντεύξεις Τύπου κ.ά. Παράλληλα, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θα κλιμακώσει τον αγώνα του με τη συμμετοχή στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ, σε όλη τη χώρα, στις 24 Νοέμβρη, αλλά και στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 10 Δεκέμβρη. Για τα παραπάνω θα πραγματοποιηθούν περιοδείες σε σχολεία και φροντιστήρια.

Στη συνεδρίαση της Γραμματείας έγινε πλούσια συζήτηση, όπου μεταφέρθηκαν εμπειρίες και πρωτοβουλίες απ' το προηγούμενο διάστημα. Η κουβέντα κινήθηκε και γύρω απ' τα μέτρα της κυβέρνησης για το «αποκεντρωμένο» σχολείο, με το οποίο συνδέονται και οι ανακοινώσεις του υπουργείου, για το νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών και για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας που οδηγούν στη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Επίσης, συζητήθηκε και η στάση του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού και η ανάγκη συνεχούς αποκάλυψής του στους εκπαιδευτικούς. Ηρθε εικόνα απ' όλη την Ελλάδα, αλλά και από χώρους ιδιωτικής εκπαίδευσης και φροντιστηρίων.

Η Γραμματεία αποφάσισε την ενίσχυση της πάλης απ' τα κάτω, ενώ οι Επιτροπές του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θα συζητήσουν την εισήγηση της Γραμματείας, εμπλουτίζοντάς την με πρωτοβουλίες και δράση σε κάθε περιοχή. Υπογραμμίστηκε ότι χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στους νέους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υφίστανται και τη μεγαλύτερη εκμετάλλευση.

Στη Γραμματεία τονίστηκε η ανάγκη ενίσχυσης των Επιτροπών του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε κάθε νομό με αγωνιστική δραστηριότητα και πρωτοβουλίες και η δημιουργία τους όπου δεν υπάρχουν. Επίσης, αποφασίστηκε η προσπάθεια συγκρότησης Επιτροπών Αγώνα Ωρομισθίων με αιτήματα για πλήρη και σταθερή δουλειά. Στόχος, γενικότερα, είναι στις αρχές του 2010 (Φλεβάρη - Μάρτη) να γίνει Πανελλαδική Σύσκεψη Επιτροπών του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με εκπροσώπους από κάθε νομό.

Ενίσχυση της κατάρτισης ζητά η ΕΕ

«Η Ευρώπη πρέπει να δεχθεί ότι πρέπει να μαθαίνουμε όλοι διά βίου», είπε ο M. Σέφκοβιτς, Επίτροπος της ΕΕ για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τον Πολιτισμό και τη Νεολαία, στα συμπεράσματα του συνεδρίου με θέμα «Ο ρόλος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης», που πραγματοποιήθηκε στις 12 - 13 Νοέμβρη στη Στοκχόλμη. Στο συνέδριο αυτό τονίστηκε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να καταστεί πιο ελκυστική επιλογή, να εξατομικευτεί και να προσεγγίσει περισσότερους νέους και «ευάλωτες ομάδες».

Η πολιτική της διά βίου μάθησης στους εργαζόμενους δεν είναι αυτό που καταλαβαίνουμε με την πρώτη ματιά. Ο «Ρ» συχνά αναφέρεται σε αυτή τονίζοντας ότι πρόκειται για τη στρατηγική επιλογή της ΕΕ, η οποία επιδιώκει να καταρτίζει και να επανακαταρτίζει τους εργαζόμενους, σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς. Είναι η πολιτική για τη δημιουργία ευέλικτων εργαζόμενων κατά τη διάρκεια και μετά το σχολείο και το πανεπιστήμιο.

Σε συνέντευξη Τύπου ο Επίτροπος είπε ξεκάθαρα ότι «ένας άρτια εκπαιδευμένος πληθυσμός θα μας βγάλει από την κρίση πιο γρήγορα και σε καλύτερη κατάσταση». Μάλιστα, σε ερώτηση για τη χρηματοδότηση εστίασε σε τρεις κατευθύνσεις:

  • Στήριξη της προσβασιμότητας και της ευελιξίας για αναβάθμιση των δεξιοτήτων, σύμφωνα φυσικά με τις ανάγκες της αγοράς.
  • Κινητικότητα σε όλους τους εκπαιδευόμενους εργαζόμενους, προφανώς, για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις μετακινήσεις σε επιχειρήσεις εντός ΕΕ.
  • Διά βίου μάθηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Ο Μ. Σέφκοβιτς υποστήριξε ότι η στρατηγική της ΕΕ για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση προϋποθέτει την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ακαδημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET) και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη διασφάλιση της ποιότητας (EQARF). Πρόκειται δηλαδή για ενίσχυση της αντίληψης που θέλει τον σπουδαστή και τον εργαζόμενο να γυρνάει από συνέδριο σε συνέδριο, διαφόρων φορέων (και επιχειρήσεων) για να μαζεύει πιστοποιητικά που θα του δίνουν δυνατότητα για δουλειά.

Τέλος, ο Επίτροπος, όπως ήταν αναμενόμενο, σημείωσε ότι χρειάζεται προώθηση της επιχειρηματικότητας και οικοδόμηση ισχυρότερων σχέσεων μεταξύ της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιχειρήσεων, σχολείων και την τριτοβάθμια εκπαίδευση ή κατάρτιση ενηλίκων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ