Τρίτη 17 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΟΣΔΕΠ
Αναζητάει τα... θετικά αποτελέσματα

Να αναστείλουν την αποχή, καλεί τους συλλόγους Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΔΕΠ) η ΕΓ της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), όπως είχε προαναγγείλει και με την προηγούμενη απόφασή της (11/9/2002) μετά την πρόταση της κυβέρνησης περί σύστασης επιτροπής διαλόγου που θα συζητήσει για τα οικονομικά των πανεπιστημίων και των πανεπιστημιακών.

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ υιοθετεί την απόφαση του Συλλόγου ΔΕΠ του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και καταγράφει στα «θετικά αποτελέσματα» των κινητοποιήσεων του κλάδου τη «συσπείρωση των πανεπιστημιακών», τη συμπαράσταση των φοιτητών και την προβολή από τα ΜΜΕ της φωνής των πανεπιστημιακών, με την ενίσχυση του ρόλου της Ομοσπονδίας ως επίσημου συνομιλητή της κυβέρνησης. Παράλληλα, χαρακτηρίζει «βελτίωση» των συντάξεων την προσμέτρηση σ' αυτές του επιδόματος Διδακτικής Προετοιμασίας και Εξωδιδακτικής Απασχόλησης, ενώ προσθέτει ακόμα στα θετικά την επαναχορήγηση ενός ακόμα επιδόματος κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών αδειών και τη ρύθμιση για τις αποδοχές του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού.

Δε φαίνεται πάντως, με αυτή την απόφασή της η πλειοψηφία της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ να απαντάει στις μεγάλες αντιδράσεις και την απογοήτευση που έχει επικρατήσει πλατιά στους πανεπιστημιακούς για το γεγονός ότι μετά από τόσους μήνες αποχής, κατέληξαν να υιοθετήσουν την αρχική πρόταση της κυβέρνησης για διάλογο μέσα στο 2003 σχετικά με το μισθολογικό και αποφάσεις που θα εφαρμοστούν το 2004. Αυτές οι αντιδράσεις από την πλευρά των συλλόγων παίρνουν και τη μορφή «ανυπακοής» στο κάλεσμα για αναστολή των κινητοποιήσεων, όπως για παράδειγμα ο Σύλλογος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που ανήγγειλε ότι θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις για μια ακόμα βδομάδα, σημειώνοντας ότι «οι προτάσεις του διαλόγου τον οποίο πρότεινε το υπουργείο Παιδείας και αποδέχτηκε η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ δεν ικανοποιεί κανένα αίτημά μας».

Αντιμέτωποι με τους «χειροκροτητές» τους

Προσπαθεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα το υπουργείο Παιδείας που, μετά την επιλογή «ημετέρων» σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης, τώρα έρχεται αντιμέτωπο με τον... υπερβάλλοντα ζήλο τους. Ο λόγος για το έγγραφο με το οποίο η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ανατολικής Αττικής καλούσε τους υφισταμένους της, διευθυντές γραφείων, σχολείων και εκπαιδευτικούς να παραβρεθούν και να επιφυλάξουν «θερμή υποδοχή» προς τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος επρόκειτο να εγκαινιάσει ΤΕΕ στο Κορωπί.

Με αφορμή σχετικό δημοσίευμα του «Ρ» το Σάββατο 14 Σεπτέμβρη, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου μας απέστειλε επιστολή, επισυνάπτοντας έγγραφο με το οποίο καλούσε τη διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής να ανακαλέσει την οδηγία. Ο υπουργός χαρακτηρίζει «ατόπημα» το να ζητήσει η διευθύντρια να παραβρεθούν οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές χωρίς να έχουν καμία υποχρέωση και «πρωτοφανές, απαράδεκτο και προσβλητικό για μένα προσωπικά, για το κύρος του υπουργείου Παιδείας και του Ελληνα εκπαιδευτικού» να ενημερωθούν οι καθηγητές και να του επιφυλάξουν «θερμή υποδοχή». Σημειώνει μάλιστα ότι «είναι αδιανόητο Ελληνες εκπαιδευτικοί να θεωρούνται μεταφερόμενο κοινό χειροκροτητών του υπουργού και να παρακινούνται επ' αυτού από Προϊστάμενο Διεύθυνσης».

Μπορεί να μη θέλει «χειροκροτητές του υπουργού», ωστόσο χειροκροτητές της πολιτικής του θέλει και με το παραπάνω το υπουργείο Παιδείας, όπως απέδειξε και με τις πρόσφατες επιλογές στελεχών, με τον αποκλεισμό όσων αντιτίθενται σε αυτή. Αυτό το μήνυμα έχει στείλει, με αποτέλεσμα να έρχεται αντιμέτωπο με τέτοια περιστατικά τα οποία σημειώνονται με ή χωρίς τη θέλησή του. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, μπροστά και στην «αξιολόγηση» που από το Γενάρη θέλει να ξεκινήσει το υπουργείο, μπορούν να αποδείξουν ότι δεν είναι «χειροκροτητές» της πολιτικής που υποβαθμίζει την Παιδεία και απαξιώνει τους λειτουργούς της και να υψώσουν τη φωνή τους, όχι μόνο όποτε βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοια κρούσματα αλλά και συνολικά ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική μαζί με όλους τους εργαζόμενους.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΟΥ
Λείπουν οι μισοί δάσκαλοι

Κλειστό παραμένει το Νηπιαγωγείο Καλάμου λόγω έλλειψης νηπιαγωγού, ενώ το Δημοτικό Σχολείο Καλάμου υπολειτουργεί, αφού «λείπουν» οι μισοί δάσκαλοι του σχολείου. Ετσι, για τους 100 περίπου μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, η φετινή σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε ομαλά, παρ' όλες τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι όλα θα είναι έτοιμα για να λειτουργήσουν τα σχολεία.

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Σχολείο Καλάμου, το οποίο είναι 6θέσιο, αυτή τη στιγμή «λειτουργεί» με τρεις δασκάλους (ένας μόνιμος και 2 αναπληρωτές), ενώ λείπουν μέχρι στιγμής οι άλλοι τρεις δάσκαλοι, καθώς και δύο δάσκαλοι ειδικοτήτων (αγγλικών και φυσικής αγωγής). Ετσι, αυτή τη στιγμή το σχολείο λειτουργεί με συνδιδασκαλία δύο δύο τάξεων, με 30 μαθητές κατά μέσο όρο μέσα στην τάξη, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που έχει αυτό για τα μικρά παιδιά.

Βέβαια, σύμφωνα με καταγγελίες, το Α΄ Γραφείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής παρότι είναι ενήμερο για την κατάσταση - αφού αυτό απέσπασε και μετέθεσε τους δασκάλους του σχολείου - δεν έχει μεριμνήσει ακόμα για να καλυφτούν οι θέσεις.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
Κάνουν μάθημα στις σκηνές

Γονείς και μαθητές πραγματοποίησαν χτες μαζική κινητοποίηση απαιτώντας λύση στο στεγαστικό

Η εικόνα χτες από το Χορτιάτη μιλάει από μόνη της

Motion Team

Η εικόνα χτες από το Χορτιάτη μιλάει από μόνη της
Μάθημα σε σκηνές έκαναν χτες οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας. Σήμερα γονείς και μαθητές θα πραγματοποιήσουν μαζική κινητοποίηση διαμαρτυρίας αρχικά έξω από το δημαρχείο Χορτιάτη και στη συνέχεια έξω από τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας άμεση λύση στο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης, το οποίο ήδη είναι οξυμένο και αναμένεται να ενταθεί παραπέρα με δεδομένη την αυξημένη οικιστική ανάπτυξη που υπάρχει στην περιοχή.

Με αφορμή και τις φετινές κινητοποιήσεις των κατοίκων του Χορτιάτη, αλλά και άλλων περιοχών της Θεσσαλονίκης, καταρρίπτεται το παραμύθι κυβέρνησης και Νομαρχίας αλλά και του νέου κυβερνητικού υποψήφιου νομάρχη, πως το πρόβλημα της σχολικής στέγης θα λυθεί οριστικά για το νομό με το πρόγραμμα που ανέλαβε να εκπονήσει ο ΟΣΚ. Διότι σ' αυτό το πρόγραμμα δε λαμβάνονται υπόψη οι νέες ανάγκες που δημιουργούνται.

Ειδικότερα, για το πρόβλημα του Δημοτικού Σχολείου Χορτιάτη, γονείς και μαθητές, καταγγέλλουν για αδιαφορία το Δήμο και για εμπαιγμό τη νομαρχία.

Το Δημοτικό Σχολείο στεγάζεται σε κτίριο που χτίστηκε το 1904, κάηκε με το ολοκαύτωμα το 1944 και επισκευάστηκε. «Μόνο τις τουαλέτες δε χρησιμοποιούμε ως αίθουσες διδασκαλίας για να καλύψουμε τις ανάγκες που υπάρχουν» δήλωσε στο «Ρ» η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Εύη Λάππα. «Σήμερα έχουμε τρία τμήματα άστεγα. Τα 40 παιδιά της 4ης τάξης έχουν χωριστεί σε δύο τμήματα με δύο δασκάλους όμως κάνουν μάθημα σε μια αίθουσα. Αντίστοιχα και τα παιδιά της 5ης τάξης. Ενα τμήμα από τα 3 του νηπιαγωγείου κάνει μάθημα σε ενοικιαζόμενη παλιά καφετερία», συμπληρώνει.

Πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει εγκεκριμένο κονδύλι χρηματοδότησης από τη ΝΑ για ανέγερση δημοτικού σχολείου. Ομως η Δημοτική Αρχή, 9 μήνες τώρα δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδικασία χαρακτηρισμού του οικοπέδου ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία οικοδόμησης. Από την άλλη, η Νομαρχία είχε δεσμευτεί ότι μέσα στο καλοκαίρι θα προχωρούσε στην κατασκευή διθέσιου προκάτ νηπιαγωγείου ώστε να αντιμετωπιστεί με μπάλωμα η έλλειψη αιθουσών. Ούτε αυτό έγινε.

«Είμαστε δίπλα στον κόσμο. Τα παιδιά δεν μπορεί να κάνουν μάθημα σε τέτοιες συνθήκες. Η Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση οφείλει μαζί με τους γονείς να διεκδικήσει οριστική επίλυση του προβλήματος με την εξασφάλιση σύγχρονων διδακτηρίων και εξασφάλιση της λειτουργίας των σχολείων σε πρωινή βάρδια. Δυστυχώς όμως, η Νομαρχία επιχειρεί να παίξει προεκλογικά και με το πρόβλημα της σχολικής στέγης», δήλωσε ο Δ. Σαλιάρας, υποψήφιος δήμαρχος της «Δημοτικής Πρωτοβουλίας Πολιτών» Χορτιάτη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ