Τρίτη 19 Αυγούστου 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντίστροφη μέτρηση για διαγραφές φοιτητών

«Δεν μπορώ να ανοίξω κανένα παράθυρο αν δεν έχουν διαγραφεί οι λιμνάζοντες», δήλωνε χτες ο υπουργός Παιδείας, Ανδρ. Λοβέρδος, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα fm», κλείνοντας για μία ακόμα φορά το δρόμο για ευνοϊκή ερμηνεία του νόμου που προβλέπει διαγραφή από τα μητρώα των σχολών, στις 31 Αυγούστου, των φοιτητών που βρίσκονται στο 11ο έτος και πάνω.

Ο υπουργός Παιδείας κάτω και από την πίεση των αντιδράσεων στο απαράδεκτο μέτρο και πατώντας πάνω στην κριτική που δέχεται από διάφορες δυνάμεις οι οποίες κρύβουν τον ταξικό του χαρακτήρα και κάνουν λόγο για περιπτώσεις «αδικιών», απέδωσε ευθύνες στα ιδρύματα τα οποία δεν ολοκλήρωσαν τους προβλεπόμενους οργανισμούς τους. Υπενθυμίζεται ότι ο αντιδραστικός νόμος 4009/2011 προβλέπει ότι η διαγραφή των φοιτητών προχωρά, «εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος». Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η συγκρότηση των Οργανισμών είναι μέτρο που διασφαλίζει στον φοιτητή το δικαίωμα να συνεχίζει και να ολοκληρώνει τις σπουδές του, καθώς αποτελούν σημαντικό μοχλό προώθησης της υλοποίησης της αντιδραστικής, αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - μονοπωλίων.

«Τα ιδρύματα ευθύνονται που δεν ολοκλήρωσαν αυτή την υποχρέωσή τους. Αρα εμείς δεν έχουμε νομοθετικά καμία δυνατότητα, πηγαίνουμε με την 31/8 καταληκτική ημερομηνία του νόμου», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας. Προκειμένου δε να πείσει για την αναγκαιότητα του μέτρου που πετά παιδιά λαϊκών οικογενειών έξω από τα πανεπιστήμια, δήλωνε χαρακτηριστικά ότι «πρέπει 31/8 τα πανεπιστήμια να αποκτήσουν πραγματική εικόνα του αριθμού του φοιτητικού τους δυναμικού, να καταλάβουν δηλαδή και να το ξέρουν αυτό και οι διεθνείς παρατηρητές των πανεπιστημίων, γιατί τα πανεπιστήμια αξιολογούνται κι απέξω»...

Ωρομίσθιοι για τις εξετάσεις των ΕΠΑΛ

Απέκλεισε την επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ ο υπουργός Παιδείας κατά τη συνάντησή του με αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, ο Α. Λοβέρδος τούς δήλωσε πως δεσμεύεται προσωπικά ότι δε θα απολυθεί κανείς από τους 1.709 εκπαιδευτικούς που είναι σε διαθεσιμότητα. Ηδη, για 85 από αυτούς έχει διακοπεί από τις 22 Μάρτη η μισθοδοσία, ενώ από τον αριθμό των διαθέσιμων και τις προκηρύξεις που έχουν εκδοθεί για την κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, προκύπτει ότι ανοίγει ο δρόμος για απόλυση για εκατοντάδες από αυτούς. Αλλωστε, στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ βρήκε εφαρμογή η πολιτική της κυβέρνησης που άνοιξε πια τις «πύλες της κολάσεως» για τους δημόσιους υπάλληλους, θεσμοθετώντας τις απολύσεις στο Δημόσιο, προωθώντας την «αξιολόγηση», την «κινητικότητα» και τις νέες εργασιακές σχέσεις και στο δημόσιο σχολείο, με άμεσες συνέπειες και στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Πρώτοι, άλλωστε, βίωσαν αυτήν την πολιτική οι μαθητές των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.

Στο μεταξύ, χτες, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωνε ότι θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την παράταση για ένα ακόμα έτος της δυνατότητας να προσλαμβάνεται ωρομίσθιο προσωπικό από τις καταργούμενες ειδικότητες. Το υπουργείο προτίθεται να προσλάβει φέτος ωρομισθίους από αυτές τις ειδικότητες «προκειμένου να διεξαχθούν ομαλά οι προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ στις καταργημένες ειδικότητες, και να ολοκληρωθεί η φοίτηση στις ως άνω ειδικότητες της Δ' τάξης Εσπερινών ΕΠΑΛ». Στο πλαίσιο αυτό, έχει απευθύνει πρόσκληση σε διαθέσιμους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν έως την Παρασκευή αίτηση για πρόσληψη ως ωρομίσθιοι.

Με κενά και ελαστικές εργασιακές σχέσεις ανοίγουν τα σχολεία

MotionTeam

Με το υπουργείο Παιδείας να προεξοφλεί ότι τα κενά στα σχολεία θα φτάσουν φέτος σε 3.000 τουλάχιστον, ξεκινά σε λίγες μέρες η νέα σχολική χρονιά. Συνεχίζοντας την προσπάθεια να αμβλύνει τις αντιδράσεις απέναντι στην πολιτική που αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και πετά τους μαθητές έξω από το λύκειο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται συνεχώς στις προσπάθειες που γίνονται από την κυβέρνηση για κάλυψη των κενών.

Στο πλαίσιο αυτό, με εκφράσεις όπως «στοίχημα», «προσπάθεια», «επί ποδός πολέμου», «μάχη για να ανοίξουν τα σχολεία», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Οπως προκύπτει από σχετικές δηλώσεις, εκτιμάται ότι απαιτούνται 22.500 αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, ενώ σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο υπουργός Παιδείας, τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξασφάλισαν μετά από προσπάθεια 19.500 χιλιάδες αναπληρωτές, δηλαδή 3.000 λιγότερους από όσους το ίδιο το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι απαιτούνται. Μεταξύ άλλων, δηλώνεται ότι προκειμένου να καλυφθεί αυτό το κενό, θα γίνουν παράλληλες αναθέσεις, σε συναφή διδακτικά αντικείμενα. Αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για αλλαγή στην αναλογία αποχωρήσεων - προσλήψεων εκπαιδευτικών που σήμερα είναι 10 προς 1.

Παράλληλα, το υπουργείο επιμένει να αποδίδει τις ελλείψεις στο ότι πολλοί εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται, πολλές φορές απειλούμενοι από τις συνεχείς ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, στο ασφαλιστικό, την ανασφάλεια για το πού θα βρεθούν, την προωθούμενη αξιολόγηση. Ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει δε ότι με τις επιπλέον συνταξιοδοτήσεις για την επόμενη χρονιά, τα σχολεία με αυτές τις συνθήκες «δύσκολα θα ανοίξουν το 2015».

Η κατάσταση που διαμορφώνεται στο δημόσιο σχολείο εδώ και χρόνια θέλει τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ωρομισθία, αναπλήρωση, όμηροι ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία. Την ίδια ώρα, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών μετρούν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, με κενά να συσσωρεύονται, χειροτέρευση των όρων μέσα από τους οποίους προσπαθούν να κατακτήσουν τη γνώση. Δεν είναι βέβαια ούτε κάτι προσωρινό ούτε αποτέλεσμα λανθασμένης διαχείρισης, αλλά συγκεκριμένη πολιτική επιλογή των μονοπωλίων, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κυβερνήσεων που τους στηρίζουν.

Σχέδια για «αυτονομία» στα σχολικά προγράμματα

Για απόδοση μερικής «αυτονομίας» στα σχολεία, ώστε να επιλέγουν τα ίδια μαθήματα κάνουν λόγο δημοσιεύματα. Σύμφωνα με αυτά, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο κάθε σχολείο θα επιλέγει για το 10% του προγράμματος να διδάσκεται κάποιο αντικείμενο που συνδέεται με την τοπική οικονομία.

Κάτι τέτοιο δεν θα ξέφευγε, άλλωστε, από το πνεύμα και το γράμμα του «νέου σχολείου», το οποίο θα βρίσκεται σε σφικτό εναγκαλισμό με την «αγορά», την «τοπική κοινωνία» (βλ. επιχειρήσεις), η οποία θα καθορίζει και το περιεχόμενό του.

Ανεξάρτητα από το αν θα δρομολογηθεί ένα σχέδιο σαν αυτό που παρουσιάζουν τα δημοσιεύματα ή κάποιο άλλο παρόμοιο, η πολιτική στην Παιδεία είναι δεδομένο και διακηρυγμένο ότι οδηγεί σε ένα σχολείο που θα υπηρετεί την «ανταγωνιστικότητα» και ευάλωτο στους «χορηγούς», οι οποίοι θα καθορίζουν και το τι θα διδάσκεται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ