Σάββατο 2 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Αντιδράσεις για τη νέα ρύθμιση

Αντιδράσεις προκαλεί η προωθούμενη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, που, στο όνομα της «κάθαρσης» μετά από αποκάλυψη παράτυπων μετεγγραφών παιδιών πολιτικών, καταργεί το δικαίωμα μετεγγραφής από φοιτητές και σπουδαστές για τους οποίους κάτι τέτοιο σημαίνει αυτόματα σταμάτημα των σπουδών τους. Συγκεκριμένα, περιορίζει το δικαίωμα μετεγγραφής σε «θύματα τρομοκρατίας» (πώς άραγε ορίζονται;) και πολύτεκνους με τρία παιδιά, ενώ θα υπάρχει και ποσοστό έως 8% για μετεγγραφές με οικονομικά κριτήρια. Αυτό όταν ο μέσος όρος του οικογενειακού εισοδήματος δεν υπερβαίνει το... ιλιγγιώδες ποσό των 35.000 ευρώ ως μέσο όρο των τριών τελευταίων χρόνων και για να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής πρέπει να έχουν συμπληρώσει 1 χρόνο επιτυχούς παρακολούθησης των υποχρεωτικών μαθημάτων. Αυτή είναι η... δήθεν εξυγίανση που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας: ακόμα σκληρότερα μέτρα που δυσχεραίνουν τη μετεγγραφή σε αυτούς που την έχουν πραγματική ανάγκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι καταργήθηκε το δικαίωμα της μετεγγραφής σε μια πόλη, για δύο αδέρφια που σπουδάζουν, όπως και για λόγους υγείας.

Την αντίθεσή της στην προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση εκφράζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, σημειώνοντας ότι ουσιαστικά καταργεί τις μετεγγραφές τους. Ειδικότερα, αναφέρονται στη διάταξη που προβλέπει ότι οι μετεγγραφές των γονέων και τέκνων πολυμελών οικογενειών επιτρέπονται εφόσον κανένα από αυτά δεν υπερβαίνει το 24ο έτος της ηλικίας τους. «Θα πρέπει δηλαδή τα τέκνα να έχουν γεννηθεί το ένα κοντά στο άλλο και μάλιστα το πολύ μέσα σε έξι έτη από τη γέννηση του πρώτου», παρατηρούν και ζητούν την άμεση απάλειψη της διάταξης. Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν και από φορείς ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Μιλώντας χτες στην πρωινή εκπομπή του Γ. Παπαδάκη στον «Αντέννα», η Μ. Γιαννάκου υπεραμύνθηκε του πνεύματος του νομοσχεδίου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί να γίνει νόμος που να προσαρμόζεται στα γούστα του καθενός». Για τις περιπτώσεις που λόγοι υγείας επιβάλλουν μετεγγραφή, δήλωσε ότι «εκεί που υπάρχει πραγματικό πρόβλημα, θα το δούμε κατ' άλλον τρόπο. Αλλά αυτή τη στιγμή αυτό είναι το πλαίσιο».

Καθίστε κι απολαύστε την ισχυρή Ελλάδα!

«

Η ιστορική ένταξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή κοινότητα αποτέλεσε την απαρχή μιας διαδρομής, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να είναι η Ελλάδα ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, ισότιμος εταίρος με την ευρωπαϊκή κοινότητα». Ετσι, ξεκινάει το πλαίσιο - ψήφισμα της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ προς τους φοιτητές (που κατέβασε στους συλλόγους της Θεσσαλονίκης) και συνεχίζει, εντοπίζοντας προβλήματα ελλιπών υποδομών στα ΑΕΙ, παρά την κοσμογονία που έφερε η ένταξή μας στην ΕΕ.

Μα, καλά δε βρέθηκε κανένας τόσα χρόνια να πει στους ΔΑΠίτες ότι η «ιστορική ένταξη» της χώρας μας στην ΕΕ είναι αυτή ακριβώς που θέτει το πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας εδώ και τόσα χρόνια, είτε αυτήν την πολιτική την εφαρμόζουν οι μπλε, είτε οι πράσινες κυβερνήσεις;

«

Στην εποχή της νέας χιλιετίας, της κοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης, αυτονόητες ανάγκες, όπως η δωρεάν σίτιση και στέγαση των φοιτητών, όχι μόνο δεν καλύπτονται, αλλά γίνονται και αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης», ισχυρίζεται η ΔΑΠ. Ξεπερνώντας το υπονοούμενο απέναντι σ' όσους αγωνίζονται για δωρεάν σίτιση και στέγαση, δημιουργείται το ερώτημα: Δε γνωρίζει η ΔΑΠ ότι το δικαίωμα στη δωρεάν σίτιση και στέγαση, όπως και πολλά άλλα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού καταπατούνται, ακριβώς λόγω των αποφάσεων της ΕΕ και της κυβερνητικής πολιτικής, την οποία πάνε να αθωώσουν;

Κι ερχόμαστε στο διά ταύτα. Τι προτείνουν; Μακρόπνοο σχεδιασμό κατασκευής φοιτητικών εστιών (ζήσε Μάη μου...) κι έως τότε «να σταματήσει η εκμίσθωση ξενοδοχείων», δηλαδή το ήδη περιορισμένο δικαίωμα στέγασης να κουτσουρευτεί ακόμα περισσότερο και οι διαθέσιμες κλίνες, που δε φτάνουν να καλύψουν ούτε το 10% των αναγκών, να μειωθούν στο μισό!

Αυτό θα πει «υπεύθυνη δύναμη» για τους φοιτητές! Τους προτρέπει να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις και ν' αφήσουν την κυβέρνηση ανενόχλητη να «ασκήσει το έργο της» στο βάθος του χρόνου...


Γ. ΣΤΡ.

Επικίνδυνοι... ο Βενέζης και η πάλη ενάντια στη δουλεία!

Με απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δύο διηγήματα από το βιβλίο Γλώσσας της Δ΄ Δημοτικού κόβονται ως αντισυνταγματικά

Χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα δύο... επικίνδυνα κείμενα του βιβλίου της Δ΄ Δημοτικού
Χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα δύο... επικίνδυνα κείμενα του βιβλίου της Δ΄ Δημοτικού
Πρόκληση αποτελεί η απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, να αφαιρέσει από τη διδακτέα ύλη της Δ΄ Δημοτικού διήγημα του μεγάλου λογοτέχνη Ηλία Βενέζη με θέμα τον πόλεμο και άλλο ένα για τη δουλεία και τον αγώνα για την ελευθερία. Ο λόγος που επικαλούνται οι υπεύθυνοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι ότι τα κείμενα αυτά είναι σε «δυσαρμονία προς τους στόχους του Συντάγματος και των Νόμων της Εκπαίδευσης»! Δηλαδή είναι αντισυνταγματικά! Με την οδηγία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (πράξη 11 του 2004 της 9 Ιούνη) που στάλθηκε στους διευθυντές και εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων δόθηκε οδηγία στους εκπαιδευτικούς της Δ΄ τάξης να μη διδαχθούν τα κείμενα «Ετσι είναι ο πόλεμος» του Η. Βενέζη, σελ. 98-99, τεύχος Α΄ και «Ο Δρίμακος» σελ. 27-28, τεύχος Β'. Προφανώς, ενοχλεί το υπουργείο Παιδείας το πρώτο κείμενο που κριτικάρει τον πόλεμο και το δεύτερο αναφέρεται στη ζωή ενός δούλου στην Αρχαία Ελλάδα ο οποίος αποφασίζει να επαναστατήσει. Και είναι όντως επικίνδυνο, για την αντιλαϊκή πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης, τα μικρά παιδιά να γαλουχούνται στα ιδανικά της ειρήνης, της αντίστασης και της ανυπακοής. Γιατί τότε θα δουν και τη σημερινή πραγματικότητα, της βαρβαρότητας των σφαγών του ΝΑΤΟ και της σύγχρονης δουλείας της εκμετάλλευσης.

Η απαράδεκτη αιτιολογία

Στην οδηγία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου γίνεται λόγος για «διαμαρτυρίες προς το Π.Ι., σχετικά με τη δυσαρμονία των συγκεκριμένων διδακτικών ενοτήτων προς τους στόχους του Συντάγματος και των Νόμων της Εκπαίδευσης. Για τις συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες στη Γλώσσα Δ' Δημοτικού που προτείνεται να μη διδάσκονται, να δοθεί οδηγία υπό μορφή εγκυκλίου στα σχολεία και για το σχολικό έτος 2004-2005».

Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια κατά την προχτεσινή συζήτηση στη Βουλή Ερώτησης βουλευτών του ΣΥΝ. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από την πλευρά της δηλώνει και πάλι άγνοια και δε δεσμεύεται για τίποτα και προσπαθεί να υποβαθμίσει το θέμα. Χτες, ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός δήλωσε ότι απευθύνθηκε στον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ζήτησε να δοθεί πλήρης αιτιολογία της σχετικής απόφασης και να διευκρινιστεί αν το αρμόδιο τμήμα εμμένει σ' αυτήν και ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα αποφασίσει σχετικά, μετά την απάντηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Αγνοια ...και από την υπουργό Παιδείας

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση της υπουργού Παιδείας Μ. Γιαννάκου σε τηλεοπτική εκπομπή, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το θέμα: «Εγώ να σας πω την αλήθεια από περιέργεια τα διάβασα, δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο, δεν ξέρω γιατί το έκανε το Παιδαγωγικό, θα μας το εξηγήσει αυτό, αλλά μην το κάνουμε μείζον, δεν είχε σχέση η πολιτική ηγεσία. Το Παιδαγωγικό κάθε χρόνο στέλνει στις αρμόδιες υπηρεσίες και οι υπηρεσίες τα κοινοποιούν στα σχολεία», είπε.

Προβληματισμό πάντως γεννά το γεγονός ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο όνομα καταγγελιών από κάποιους (ποιους άραγε;), προχωρά σε αυτή την απόφαση με τέτοια σπουδή. Τη στιγμή που σε πρόσφατη συνάντηση με τη ΔΟΕ, οι εκπρόσωποί του δήλωναν ότι νέα βιβλία δε θα υπάρξουν νωρίτερα από τη σχολική χρονιά 2006-2007. Και το μάθημα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση γίνεται με βιβλία 20ετίας στα οποία οι μόνες αλλαγές ήταν η μετατροπή της δραχμής σε ευρώ. Και μάλιστα κόπτεται για τη συνταγματικότητα και τους στόχους της εκπαίδευσης, τη στιγμή που μέσα από τα διάφορα προγράμματα που επιβάει η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ανοίξει η πόρτα των σχολείων για τους κάθε είδους χορηγούς.

Και από αυτό το γεγονός αναδεικνύεται η μεγάλη ανάγκη αναπροσανατολισμού του περιεχομένου του σχολείου με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, οι οποίες κάθε άλλο παρά θίγονται με τη διδασκαλία τέτοιων κειμένων.

Προθεσμίες για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Μέχρι και την Παρασκευή 8 Οκτώβρη θα υποβάλλονται οι αιτήσεις συμμετοχής στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Οι αιτήσεις για τις εξετάσεις επιπέδου Β2 «καλή γνώση» για τις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Ιταλική και Γερμανική, θα υποβάλλονται στις Διευθύνσεις ή/ και Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Οι εξετάσεις θα γίνουν ως εξής: Αγγλική Γλώσσα: Σάββατο 20 Νοέμβρη, Γαλλική Γλώσσα: Σάββατο 20 Νοέμβρη, Ιταλική Γλώσσα: Κυριακή 21 Νοέμβρη, Γερμανική Γλώσσα: Κυριακή 21 Νοέμβρη. Περισσότερες λεπτομέρειες για τα εξεταστικά κέντρα, καθώς και το ωρολόγιο πρόγραμμα των γραπτών και προφορικών εξετάσεων θα δοθούν στο επόμενο διάστημα.

ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
Πνίγεται από την υποχρηματοδότηση

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στο ΤΕΙ Κρήτης εξαιτίας της τακτικής υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, παραθέτουν με συγκεκριμένα στοιχεία οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Λιάνα Κανέλλη και Γιάννης Πατσιλινάκος σε Ερώτησή τους στη Βουλή, απευθυνόμενη στην υπουργό Παιδείας.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι το ΤΕΙ έχει πνιγεί στα χρέη, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλύψει βασικές λειτουργικές του ανάγκες και μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, αποφάσισε την αναστολή των συμβάσεων 1.000 ωρομισθίων εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι καλύπτουν το 60% των αναγκών του ιδρύματος έως ότου διευθετηθεί το οικονομικό πρόβλημα.

Οι βουλευτές εξηγούν ότι «οι 974 ωρομίσθιοι του ΤΕΙ Κρήτης για να πληρωθούν, απαιτείται ποσό 7 εκατ. ευρώ, ενώ στο φετινό προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί γι' αυτό το σκοπό 3,5 εκατ. ευρώ.

Εκτός των άλλων, αυτή τη στιγμή το ΤΕΙ χρωστά στους 974 ωρομίσθιους περίπου 2 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μισθούς Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου, δώρο του Πάσχα και επίδομα αδείας.

Το ζήτημα των ωρομισθίων εκπαιδευτικών δεν είναι τωρινό. Αποτελεί μέρος της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που άνοιξε το δρόμο και αυξάνει τον αριθμό των εργαζομένων με ωρομίσθιο στην εκπαίδευση και αρνείται προκλητικά να πάρει μέτρα για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εργασίας με εργαζόμενους πλήρους και σταθερής εργασίας.

Τα προβλήματα στο ΤΕΙ Κρήτης πρόκειται να ενταθούν, αν δε δοθεί άμεση λύση στο ζήτημα της χρηματοδότησης, καθώς ο αριθμός των σπουδαστών που φοιτούν φτάνει περίπου τις 7.000 και οι 220 μόνιμοι και 50 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί δε θα μπορούν να καλύψουν τις απαραίτητες διδακτικές ώρες.

Τα περισσότερα εργαστηριακά μαθήματα δε γίνονται. Το 90% των μαθημάτων έχει μείνει πίσω για 15 μέρες και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα χαθεί το εξάμηνο».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας εάν θα πάρει μέτρα για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, αν θα καλύψει τις οικονομικές ανάγκες του ιδρύματος και πότε, ώστε να υπογραφούν άμεσα οι συμβάσεις των ωρομισθίων και, τέλος, αν θα δοθεί έκτακτη επιχορήγηση στο ΤΕΙ και πότε, για να πληρωθούν οι ωρομίσθιοι τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ