Τετάρτη 2 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εξετάσεων συνέχεια

Συνεχίζεται και αυτή τη βδομάδα ο εξεταστικός μαραθώνιος για τους μαθητές των ενιαίων λυκείων. Χτες, οι μαθητές της Β' Λυκείου εξετάστηκαν στη Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας όπου εκφράστηκαν ενστάσεις για το κατά πόσο το ζήτημα για τα αδέσποτα ζώα, που κλήθηκαν να αναπτύξουν οι μαθητές, σχετιζόταν με όσα αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο. Η εκφώνηση του θέματος ήταν η εξής: «Ως μέλος του δημοτικού συμβουλίου να δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο ένα κείμενο με σκοπό την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και τη δραστηριοποίηση των συμπολιτών σου για την προστασία των αδέσποτων ζώων». Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων εκτιμά ότι το θέμα της έκθεσης «δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους για ένα τρέχον ζήτημα της καθημερινότητας αντίθετα προς τη λογική της αναπαραγωγής στερεότυπων θεμάτων» και από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανδρ. Καραμάνος χαρακτήρισε το θέμα «άκρως ευνοϊκό και προωθητικό για όλα τα παιδιά».

Κλιμακούμενης δυσκολίας χαρακτηρίστηκαν τα χτεσινά θέματα της Γ' Λυκείου. Οι τελειόφοιτοι και υποψήφιοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ οι οποίοι εξετάστηκαν στην Ιστορία θεωρητικής, Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής (κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αντιδράσεις για τη σχολική στέγη

Αποφασισμένοι να μη δεχτούν την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να υποβιβάσει το σχολείο τους σε 10θέσιο, από 12θέσιο που είναι σήμερα, δήλωσαν οι γονείς των μαθητών του 23ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, ύστερα από τη χτεσινή Γενική τους Συνέλευση. Παράλληλα, υιοθέτησαν ψήφισμα του Συλλόγου Κατοίκων Βυζαντίου, με το οποίο ζητάνε άμεσα την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων που θα στεγάσουν το Γυμνάσιο και τα δυο Νηπιαγωγεία της περιοχής, τα οποία συστεγάζονται με το Δημοτικό, ώστε να αποσυμφορηθούν όλα τα σχολεία και να λειτουργήσουν μόνιμα σε πρωινή βάρδια. Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι από την Ενωση Γονέων Μαθητών Καλαμαριάς, γονείς και μαθητές, αποφάσισαν να προχωρήσουν άμεσα σε συντονισμό με το Δήμο Καλαμαριάς και να διοργανώσουν κινητοποίηση έξω από τη νομαρχία.

Η υποβάθμιση του 23ου Δημοτικού συνδέεται άμεσα με το τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει ο Νομός Θεσσαλονίκης, λόγω της υποχρηματοδότησης της Παιδείας από τα κρατικά ταμεία. Η απόφαση να περικοπούν οι δυο θέσεις εκπαιδευτικών πάρθηκε με το αιτιολογικό ότι μειώθηκε το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, στοιχείο που αντικρούουν οι κάτοικοι της περιοχής, ισχυριζόμενοι ότι εξαναγκάζονται να εγγράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία που λειτουργούν σε πρωινή μόνο βάρδια, αφού, λόγω συστέγασης με το Γυμνάσιο και τα Νηπιαγωγεία, το 23ο Δημοτικό λειτουργεί με διπλοβάρδια.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Απάντησαν με καλλιτεχνική δημιουργία

Στη φρικτή πραγματικότητα των πολέμων και των βομβαρδισμών, στην ψευτοκατάρτιση και την ανεργία, οι σπουδαστές των Ιδιωτικών Σχολών απάντησαν με καλλιτεχνική δημιουργία, ενίσχυση της ερασιτεχνικής πρωτοβουλίας, φαντασία και προβληματισμό, κατά τη διάρκεια του 7ου Φεστιβάλ Σπουδαστών, που έγινε την περασμένη Παρασκευή, στη μουσική σκηνή «Συρμός». Το Φεστιβάλ, συνδιοργάνωσαν φέτος, για πρώτη φορά, ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ) και ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού - Θεάτρου - Κινηματογράφου, περιλαμβάνοντας έκθεση σκίτσου, φωτογραφίας και μουσικά συγκροτήματα.

«Στο καθεστώς της εκμετάλλευσης, που ζει ο καθένας μας πληρώνοντας πολύ ακριβά για τη μόρφωση που θα έπρεπε να μας παρέχεται δωρεάν, ο ΣΥΣΠΙΣ αποτελεί φραγμό στα σχέδια ιδιωτικοποίησης της Παιδείας. Θα συνεχίσουμε δυναμικότερα το επόμενο διάστημα, ενισχύοντας τη φωνή του Συλλόγου, εναντίον εκείνων που εκμεταλλεύονται τα όνειρά μας για σωστή μόρφωση και επαγγελματική αποκατάσταση», επισήμανε ο Νίκος Γρηγορίου, πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και κάλεσε τους σπουδαστές να δυναμώσουν τις γραμμές του Συλλόγου, να ενισχυθεί η φωνή αντίστασης μέσα στις σχολές, να πλουτίσουν οι πρωτοβουλίες και μόνον έτσι θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για πραγματοποίηση των αιτημάτων μας.

Ενώ η Κάτια Ζαρκάδα, πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Σχολών Θεάτρου - Χορού - Κινηματογράφου, υπογράμμισε: «Υπάρχει η ανάγκη ενός συλλόγου, που θα βρίσκει λύσεις, θα προτείνει, θα διεκδικεί. Κάτι τέτοιο μπορούμε να το καταφέρουμε, αφού ο σύλλογος απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές, χωρίς διακρίσεις, κι έτσι μπορεί να γίνει ένας δυνατός μαζικός φορέας. Μέσα από το Φεστιβάλ, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε την πολιτιστική μας πρόταση. Ο πολιτισμός γεννιέται και προχωρά συνάμα με την κοινωνία, γεννιέται απ' αυτήν και απευθύνεται σ' αυτήν».

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση - διεκδίκηση λαϊκής παιδείας

Κάλεσμα για κοινή πάλη για μόρφωση - δουλιά - ζωή, απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην πρόταση ίδρυσης «Ακαδημίας Εργασίας» από τη συμβιβασμένη ηγεσία της ΓΣΕΕ

Εκκληση στα συνδικάτα και την εργατική τάξη «να αντισταθούν στις επιλογές του κεφαλαίου και στις θέσεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, που, εκτός των άλλων, φαίνεται πως ετοιμάζουν "βιομηχανία" για πτυχιούχους εργατοπατέρες», απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Αφορμή ήταν η «πρωτοβουλία» της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ για ίδρυση «Ακαδημίας Εργασίας», με στόχο τη «συνδικαλιστική επιμόρφωση» και «την εκπαίδευση των εργαζομένων, τόσο σε θέματα επαγγελματικής κατάρτισης όσο και γενικά θέματα», με πρόγραμμα που βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με τις επιταγές της ΕΕ και των εργοδοτών για δημιουργία «απασχολήσιμων».

«Για άλλη μια φορά, η συμβιβασμένη ηγεσία του προεδρείου της ΓΣΕΕ, σε πλήρη σύμπλευση με τον ΣΕΒ, μπαίνει μπροστά στην υλοποίηση των αντιλαϊκών μέτρων της Συνθήκης της Λισαβόνας», τονίζει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. «Απόδειξη η ενεργός προώθηση της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της Παιδείας, με την πρόταση για ίδρυση "Ακαδημίας Εργασίας" με μορφή "μη κρατικού πανεπιστημίου". Προωθείται με αυτό τον τρόπο η συμμετοχή στη "διά βίου εκπαίδευση", δηλαδή η περιπλάνηση του εργαζόμενου, που μέσα από εναλλαγές περιόδων κατάρτισης - εργασίας - ανεργίας - επανακατάρτισης θα προσπαθεί να επιβιώσει χωρίς δικαιώματα στον εργατικό βίο».

«Απέναντι στους ταξικούς φραγμούς, που πηγάζουν από την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και τις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου για αμάθεια και μισοκατάρτιση, βάζουμε τις ανάγκες μας στο προσκήνιο», τονίζει το ΠΑΜΕ. «Για Παιδεία δημόσια και δωρεάν, με κάλυψη του συνόλου των αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό και κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης. Για τη θέσπιση ενιαίου 12χρονου, δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους. Για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποδεσμευμένη από τις επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου, χωρίς ταξικούς φραγμούς και αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς των σπουδών σε κύκλους και των ιδρυμάτων σε κατηγορίες. Για ανώτατη εκπαίδευση που θα υπηρετεί τις ανάγκες της επιστημονικής και κοινωνικής εξέλιξης και θα διαμορφώνει επιστήμονες καλλιεργημένους, με υψηλό επίπεδο ειδίκευσης και επαγγελματικής ικανότητας», σημειώνει. «Μόνος δρόμος για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας για μόρφωση - δουλιά - ζωή η αγωνιστική συσπείρωση, η κοινή πάλη εργαζομένων και νεολαίας ενάντια στις αντιλαϊκές επιλογές της ΕΕ, του μεγάλου κεφαλαίου, της συμβιβασμένης ηγεσίας της ΓΣΕΕ».

  • Την απόφαση για δημιουργία «Ακαδημίας Εργασίας» καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συνεργασία Καθηγητών (ΣΥΝ).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ