Η Επιτροπή Αγώνα Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης οργανώνει σύσκεψη αύριο Κυριακή, στις 11 π.μ. στην ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 51), με στόχο την οργάνωση της πάλης για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων τους και την αγωνιστική αντίδραση στη διακηρυγμένη πρόθεση του υπουργείου να μην προβεί σε προσλήψεις εκπαιδευτικών β' ξένης γλώσσας.
Κινητοποιήσεις φοιτητών - σπουδαστών στη Λέσχη του Πανεπιστημίου Αθήνας και στο υπουργείο Παιδείας
Το μεσημέρι οι φοιτητές που έκαναν την κινητοποίηση προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας και στην πρυτανεία. Η απάντηση, μετά από πολλές προσπάθειες, ήταν ότι το ζήτημα της σίτισης καλύπτεται και θα καλυφθεί... Πάντως, η πραγματικότητα είναι πως η σίτιση εξαρτάται απ' τον αριθμό των φοιτητών που θα κάνουν αίτηση και το κονδύλι που θα λάβει η Φοιτητική Μέριμνα του ιδρύματος. Την Πέμπτη θα συνεδριάσει το ΔΣ της Φοιτητικής Μέριμνας και οι φοιτητές θα κάνουν νέα κινητοποίηση.
Ο Σύλλογος Οικοτρόφων του ΤΕΙ Χαλκίδας, χτες, έκανε για μια ακόμη φορά κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας. Θυμίζουμε ότι οι θέσεις στην Εστία αρκούν μόνο για 408 άτομα. Οι αιτήσεις, μαζί με αυτές των πρωτοετών, έχουν φτάσει τις 700, ενώ μέχρι τώρα κανένας πρωτοετής δεν έχει μπει σε δωμάτιο. Επίσης, το εστιατόριο της σχολής δε λειτουργεί ακόμα! Οι σπουδαστές άκουσαν και πάλι υποσχέσεις και δήλωση ...καλών προθέσεων.
Για το θέμα του εστιατορίου ο εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου απάντησε πως έχουν σταλεί τα λεφτά για να παραταθεί η σύμβαση με τον επιχειρηματία για το εστιατόριο, μέχρι να γίνει ο νέος διαγωνισμός. Στην προηγούμενη συνάντηση, πριν περίπου ένα μήνα, είχαν ακούσει πως την επόμενη μέρα θα υπογραφεί το σχετικό έγγραφο. Προφανώς είναι ακόμα στο δρόμο... Για την Εστία η απάντηση ήταν πως γίνονται προσπάθειες από το Ινστιτούτο Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ, πρώην ΕΙΝ) να βρεθούν χώροι.
Οι σπουδαστές έθεσαν και το ζήτημα των έκτακτων καθηγητών, που φέτος είναι λιγότεροι από πέρσι. Η απάντηση ήταν πως πρέπει να γίνει ...εξορθολογισμός και πως το σχέδιο «Αθηνά» (καταργήσεις, συγχωνεύσεις τμημάτων) θα λύσει και τέτοια προβλήματα. Οι σπουδαστές δήλωσαν ότι αυτές οι απαντήσεις όχι μόνο δεν τους ικανοποιούν, αλλά τις θεωρούν κοροϊδία. Επόμενη κινητοποίησή τους είναι τη Δευτέρα, στις 5.30 το απόγευμα, στη συνεδρίαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ Χαλκίδας.
Ανακοίνωση για το θάνατό της από την Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ
Τα βαθύτατα συλλυπητήριά της για το θάνατο της συντρόφισσας εκφράζει η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
Σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η συντρόφισσα οργανώθηκε το 1942 στην ΟΚΝΕ και τον ΕΛΑΣ. Ηταν ιδρυτικό μέλος της ΕΠΟΝ στο Νομό Κοζάνης και υπήρξε μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας και της Νομαρχιακής Επιτροπής της Χαλκιδικής και μέχρι πρόσφατα γραμματέας της ΚΟΒ Πολυγύρου. Ενώ στις εκλογές του 1996 και του 2000 ήταν υποψήφια βουλευτής στο Νομό Χαλκιδικής.
Η συντρόφισσα αγωνίσθηκε αταλάντευτα μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ, τόσο την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ, όσο και αργότερα στην πολιτική προσφυγιά και μετά τη νομιμοποίηση του Κόμματος ως και το θάνατό της.
Η συντρόφισσα στα χρόνια της πολιτικής προσφυγιάς αναδείχθηκε σε διδάκτορα Ιστορικών Επιστημών, αφιερωμένη πάντα και με την επιστημονική της ιδιότητα στην υπόθεση της εργατική τάξης.
Στις δύσκολες καμπές της ταξικής πάλης, η στάση κομμουνιστών σαν της σ. Ζιώγα αποτελεί παράδειγμα για τις νέες γενιές των κομμουνιστών.
Η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας εκφράζει τα πιο βαθιά συλλυπητήρια στην οικογένεια της συντρόφισσας».
Τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια και τους οικείους της Μαρίας Παπαδοπούλου - Ζιώγα εκφράζει επίσης η «Σύγχρονη Εποχή».
Δεν έγιναν, χτες, για δεύτερη φορά, οι εκλογές για τα Συμβούλια Διοίκησης σε ΤΕΙ Αθήνας και Πανεπιστήμιο Κρήτης, μετά και από κινητοποιήσεις φοιτητών και διδασκόντων, ενώ οι εκλογές έγιναν τελικά με «ηλεκτρονική ψήφο» στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης επίσης όρισε για την Τετάρτη 24 Οκτώβρη εκλογές με «ηλεκτρονική ψήφο» και ανάλογη απόφαση έχει πάρει το ΤΕΙ Πειραιά.
Επόμενες προγραμματισμένες εκλογές για Συμβούλια Διοίκησης είναι τη Δευτέρα 22 Οκτώβρη στα Πανεπιστήμια Αθήνας, Πάτρας και Πάντειο. Στην Αθήνα, στην Πάτρα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις δεκάδες Σύλλογοι φοιτητών και σπουδαστών έχουν υιοθετήσει ψήφισμα του ΜΑΣ για μπλοκάρισμα των εκλογών με συλλογικές αποφάσεις.
Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) οι εκλογές έχουν οριστεί στις 24 (για τα «εσωτερικά μέλη» του Συμβουλίου Διοίκησης) και στις 25 Οκτώβρη (για «εκπρόσωπο φοιτητών»). Οι φοιτητικοί Σύλλογοι έχουν αποφασίσει κινητοποιήσεις με στόχο να τις μπλοκάρουν. Αποφάσεις μέχρι και χτες είχαν πάρει οι Σύλλογοι Φοιτητών Ιστορικού, Αρχαιολογικού, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φιλολογικού, Ψυχολογικού, Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Ιταλικού, Γερμανικού, Γαλλικού, Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών, Αρχιτεκτονικής, Τοπογράφων, Γεωπονίας, Ιατρικής, Νομικής, Γεωλογικού, Χημικού, Βιολογικού και Μαθηματικού.
Με τον «μπαμπούλα» της «Χρυσής Αυγής» φέρεται να απείλησε «εκπαιδευτικός» τους μαθητές του μέσα στην τάξη στο 46ο Γυμνάσιο Αθήνας στα Εξάρχεια. Το περιστατικό έγινε πριν από δύο εβδομάδες περίπου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, σε ένα σχολείο όπου φοιτά μεγάλος αριθμός παιδιών μεταναστών και προκάλεσε την αντίδραση των μαθητών, ενώ περισσότερο «χλιαρή» φαίνεται πως ήταν η αντιμετώπιση από πλευράς της διεύθυνσης του σχολείου. Χτες, πάντως, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, Γ. Κουμέντου, διετάχθη διεξαγωγή Προκαταρκτικής Εξέτασης για το συμβάν.
Εξώδικο στον πρύτανη του ΑΠΘ έστειλε το κλαδικό Σωματείο Κεντρικής Μακεδονίας των εργολαβικών
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν ανυποχώρητοι τον αγώνα τους είναι οι εργολαβικοί εργαζόμενοι του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Χτες, μέσα από νέα μαζική γενική συνέλευση, αποφάσισαν συνέχιση της απεργίας και της κατάληψης του κτιρίου διοίκησης του ΑΠΘ. Απαιτούν να σταματήσει η εργασιακή τους ομηρία και να προσληφθούν απευθείας από το ΑΠΘ.
Στο μεταξύ, χτες, το Κλαδικό Σωματείο των Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών Καθαρισμού και Φύλαξης (ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ) προς Ιδιώτες και Φορείς του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας έστειλε εξώδικο στον πρύτανη του ΑΠΘ προκειμένου να υπάρξει θετική έκβαση του δίκαιου αγώνα των εργολαβικών υπαλλήλων του ΑΠΘ. Συγκεκριμένα, με το εξώδικο καλεί τη διοίκηση του ΑΠΘ να εφαρμόσει το νόμο και να προβεί στις εξής ενέργειες: «Καταγγελία των συμβάσεων και έκπτωση των εργολάβων καθαριότητας και φύλαξης βάσει του άρθρου 68 παρ. 6 του Ν. 3863/10. Απευθείας πληρωμή των εργαζομένων από το πανεπιστήμιο βάσει του άρθρου 68 παρ. 4 του Ν. 3863/10».
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Με αφορμή την παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης για τις καταλήψεις στα σχολεία, οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου κατέθεσαν στη Βουλή προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Παιδείας την παρακάτω Ερώτηση:
«Με πρόσφατη παρέμβασή του, προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζητά τη "νουθέτηση" των μαθητών και των γονιών τους με την απειλή ότι η "κατάληψη σχολικών συγκροτημάτων και διακοπή λειτουργίας των σχολείων" συνιστά αξιόποινη πράξη και διώκεται αυτεπάγγελτα έχοντας σαν τιμωρία ποινή φυλάκισης 6 μήνες έως 5 έτη.
Αλήθεια, τι πρέπει να γίνει όταν υπάρχει διακοπή λειτουργίας των σχολείων με ευθύνη της ίδιας της πολιτείας λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και αιθουσών, έλλειψης βιβλίων και εκπαιδευτικών, σταμάτημα της μεταφοράς των μαθητών και μετακύλιση του κόστους στο ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα κ.ά. Οταν οι μαθητές στοιβάζονται σε 30άρια τμήματα, σε σχολικά κτίρια ασυντήρητα, βορά της κάθε "φιλεύσπλαχνης" επιχειρηματικής χορηγίας, αρκετοί από αυτούς υποσιτιζόμενοι επειδή οι γονείς τους χτυπιούνται από την καπιταλιστική οικονομική κρίση και τις ασκούμενες κυβερνητικές πολιτικές.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αξιοποιείται ως πρόσχημα το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο (Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου), το οποίο όπως είναι γνωστό θεσπίστηκε από προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και είχε σαν αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να οδηγηθούν σε μαθητοδικεία εκατοντάδες μαθητές που αγωνίζονταν για το δικαίωμά τους στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.
Ουσιαστικά η επιλεκτική αυτή παρέμβαση του προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης έχει σαν στόχο να τρομοκρατήσει μαθητές και γονείς που σηκώνουν ανάστημα και αντιπαλεύουν την πολιτική και των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και της σημερινής συγκυβέρνησης που διαχρονικά απαξιώνουν τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία μετατρέποντάς την σε εμπόρευμα προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων, στα πλαίσια των αποφάσεων της ΕΕ.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
Καλεί σε κλιμάκωση του αγώνα και οργανώνει παν-μαθητικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 24 Οκτώβρη
Τη λυσσασμένη αντίδραση δήθεν «αγανακτισμένων γονιών» μετρημένων στα δάχτυλα ενός χεριού προκάλεσε η απόφαση των μαθητών του Γυμνασίου της Περίστασης Πιερίας, να συμμετέχουν στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ, την Πέμπτη 18 Οκτώβρη.
Οι μαθητές του Γυμνασίου Περίστασης βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και σε κατάληψη, με το πλαίσιο του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Πιερίας. Μέσα από Γενική Συνέλευση, αποφάσισαν να συμμετέχουν στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ. Από νωρίς το πρωί, της Πέμπτης, αντιπροσωπεία μαθητών του Συντονιστικού και εργαζόμενοι από το ΠΑΜΕ βρέθηκαν έξω από το Γυμνάσιο, καλώντας και τους καθηγητές του σχολείου να συμπορευτούν στον αγώνα. Την ίδια ώρα, εμφανίστηκε μια μικρή ομάδα γονιών, η οποία άρχισε να επιτίθεται φραστικά στην αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ. Μάλιστα, δεν δίστασε να επιτεθεί στον πρόεδρο του 15μελούς, με αποτέλεσμα να χτυπήσει βαρύτερα το πόδι του που ήταν ήδη σε γύψο.
Οι μαθητές ζήτησαν να φύγει η ομάδα των γονιών, ώστε να πραγματοποιήσουν την προγραμματισμένη πορεία τους. Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε για αρκετή ώρα. Αποδείχθηκε ότι στόχος των «αγανακτισμένων» ήταν να εμποδίσουν τη συμμετοχή των μαθητών στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ.
Οι μαθητές, δε λύγισαν και την επόμενη μέρα, χτες, πραγματοποίησαν πορεία από την Περίσταση ως το Δημαρχείο της Κατερίνης.
Το ΣΑΣΠ χαιρετίζει τον αγώνα των μαθητών του Γυμνασίου της Περίστασης. Καλεί όλα τα 5μελή και τα 15μελή των σχολείων της Πιερίας να πάρουν απόφαση για συμμετοχή στο παν-μαθητικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 24/10 στις 10 π.μ., στην κεντρική πλατεία. Καλεί τους μαθητές, μέσα από γενικές συνελεύσεις, να οργανώσουν την πάλη τους, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές της Συγκυβέρνησης και της ΕΕ που τους στερούν το δικαίωμα στη μόρφωση, να σηκώσουν μέτωπο απέναντι στην τρομοκρατία και την καταστολή.
Μετά από πολύμηνες κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ Πειραιά, ο αγώνας έφερε τα πρώτα αποτελέσματα για τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών της από και προς τη Σαλαμίνα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΛΜΕ, οι δύο κοινοπραξίες «Αγ. Νικόλαος» και Ε/Γ-Ο/Γ μειώνουν κατά 50% το εισιτήριο για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται πεζή από και προς τη Σαλαμίνα. Η μείωση είναι ήδη σε ισχύ από προχτές. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν μαζί τους την κάρτα μέλους της ΟΛΜΕ ή βεβαίωση από το σχολείο (εφόσον τους ζητηθεί).
Η μερική αυτή επιτυχία, αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕ, δεν λύνει βέβαια το πρόβλημα της μετακίνησης των εκπαιδευτικών από και προς τα νησιά. «Το αίτημά μας προς το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση γενικότερα εξακολουθεί να είναι η χορήγηση σχετικού κονδυλίου για να μετακινούνται δωρεάν οι εκπαιδευτικοί».
Δυναμικά διαδήλωσαν χτες στο υπουργείο Εσωτερικών μαθητές και γονείς τους
Τον τόνο έδωσαν οι μαθητές: Από ειδικά σχολεία, των οποίων οι μαθητές είτε μεταφέρονται με ευθύνη των γονιών τους - αν και εφόσον μπορούν - για να κάνουν τρίωρα λόγω ελλείψεων, είτε μένουν κλεισμένοι σπίτι. Από μουσικά σχολεία για τα οποία η εξασφάλιση μετακίνησης συνδέεται με τη λειτουργία τους καθώς υπάρχουν τέσσερα σε όλη την Αττική. Από περιοχές της Αττικής όπου τα σχολεία απέχουν χιλιόμετρα από τα σπίτια των παιδιών. Τα παιδιά με συνθήματα, μουσική και τραγούδι φώναξαν την απαίτηση να τους αποδοθεί αυτό που δικαιούνται: ένα μέσο να πάνε στο σχολείο. Εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την πολιτική που τους έχει «πουλήσει» την ίδια στιγμή που χαρίζει χρήματα και δικαιώματα στο μεγάλο κεφάλαιο και που και εκείνη την ώρα που διαδήλωναν για τα αυτονόητα, παζάρευε δικαιώματα στη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες.
Αντιπροσωπεία των φορέων συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Χ. Αθανασίου από τον οποίο εισέπραξαν κατανόηση για το πρόβλημα, όχι όμως συγκεκριμένη δέσμευση για άμεση και μόνιμη λύση. Από την πλευρά τους, δήλωσαν ότι οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν χρειάζονται συμπόνια αλλά λύσεις και εξήγγειλαν συνέχιση της πρωτοβουλίας συντονισμού, κατά τόπους κινητοποιήσεις και περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα.
Τα όργανα διοίκησης των προτύπων και συγκεκριμένα σε εθνικό επίπεδο η Διοικούσα Επιτροπή των ΠΠΣ (ΔΕΠΠΣ) «θα μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών, χορηγιών και κάθε είδους παροχών», και σε επίπεδο σχολικής μονάδας τους οικονομικούς πόρους θα διαχειρίζεται το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ). Η ΔΕΠΠΣ και το ΕΠΕΣ θα εισηγούνται για τη σύνδεση των προτύπων, εκτός των άλλων, με την ιδιωτική εκπαίδευση, με κοινωφελή ιδρύματα, με φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής κ.πλ
Με το νόμο καταργήθηκε η κλήρωση και για την επιλογή των μαθητών καθιερώθηκαν εξετάσεις. Τι σημαίνει αυτό; Σε αυτά τα σχολεία θα πηγαίνουν μόνο οι «καλοί μαθητές». Ουσιαστικά χάνεται ο όποιος πειραματικός χαρακτήρας στην εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών πρακτικών, αφού το «δείγμα» των μαθητών δεν είναι πια τυχαίο αλλά φιλτραρισμένο.
Η αποδοχή της εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας ήταν προϋπόθεση για να οριστεί κάποιο σχολείο ως πρότυπο. Σύμφωνα με το νόμο για τα πρότυπα, η εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια από τη ΔΕΠΠΣ, αποτυπώνοντας το βαθμό υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, των στόχων που τέθηκαν καθώς και την «επίδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της» και συνιστά τη διαδικασία διατήρησης ή αποχαρακτηρισμού του σχολείου ως προτύπου.
Πριν λίγες μέρες ήρθε στα πρότυπα σχολεία η εγκύκλιος με τίτλο «Κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα σχολεία». Η εγκύκλιος αυτή εφαρμόζει όλα τα παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα:
Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα πρότυπα καλούνται να υποβάλουν φάκελο στην ΕΠΕΣ, προκειμένου να συντάξει αξιολογική έκθεση (μέχρι 15-11-2012). Η έκθεση αυτή συντάσσεται από τον διευθυντή σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο που συμμετέχει στην ΕΠΕΣ (15 μόρια). Ταυτόχρονα, ο σχολικός σύμβουλος της ειδικότητας - κλάδου συντάσσει αξιολογική έκθεση μετά από την παρακολούθηση δύο τουλάχιστον διδασκαλιών του εκπαιδευτικού, συνεκτιμώντας τον προσωπικό του φάκελο (20 μόρια). Οι δύο αυτές αξιολογικές εκθέσεις (αφορούν την εσωτερική αξιολόγηση) θα αποφαίνονται για τη διδακτική επάρκεια και παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο από το βαθμό συμμετοχής του εκπαιδευτικού σε «καινοτόμες διδακτικές πρακτικές» όπως πρότζεκτ, διαθεματικότητα, ομαδοσυνεργατική, όμιλοι αριστείας, ευρωπαϊκά προγράμματα, από το βαθμό υποστήριξης προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, αυτοαξιολόγησης, αξιολόγησης, του θεσμού του μέντορα, κ.λπ. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θα δίνει και συνέντευξη παρουσία επιτροπής υπό την εποπτεία της ΔΕΠΠΣ ώστε «να αποδείξει ότι έχει το προφίλ του εκπαιδευτικού που θα του επιτρέψει να λειτουργήσει αποτελεσματικά, συμβάλλοντας θετικά στο έργο της σχολικής μονάδας».
Ο εκπαιδευτικός στη συνέντευξη καλείται πάλι να αποδείξει ότι συμμετέχει «σε καινοτόμες δράσεις, π.χ. εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, στην οργάνωση ομίλων αριστείας, δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, σε ευρωπαϊκά προγράμματα, σε προγράμματα αυτοαξιολόγησης». Η «ικανότητα συνεργασίας με τον διευθυντή», «οι γνώσεις και η ικανότητα αξιολόγησης της λειτουργίας του σχολείου» συνιστούν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να υποστηρίξει. Θα πρέπει να αποδείξει στη συνέντευξη ότι γνωρίζει, συμφωνεί και εφαρμόζει τις «σύγχρονες προσεγγίσεις της διδακτικής πράξης». Είναι οι γνωστές θεωρητικές αρχές που εφαρμόστηκαν στα αναλυτικά προγράμματα, στα σχολικά βιβλία, στην εισαγωγή της ευέλικτης ζώνης στο δημοτικό και πρόσφατα θεμελίωσαν και την ερευνητική εργασία. Είναι οι γνωστές αντιεπιστημονικές πρακτικές που προσπαθούν να ξεθεμελιώσουν την όποια γνώση παρέχει το σχολείο. Ακόμα και η εκπαιδευτική έρευνα που θα μπορούσε να σχεδιάσει ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προσανατολίζεται σε αυτές τις θεωρητικές θέσεις και πρακτικές, προκειμένου να μοριοδοτείται ως καινοτόμος. Πρόκειται για στραγγαλισμό ακόμα και της έρευνας.
Αν ο εκπαιδευτικός αξιολογηθεί θετικά τότε καταλαμβάνει πενταετή θέση επί θητεία. Η πενταετής θητεία μπορεί να ανανεωθεί μετά από θετική εισήγηση από το ΕΠΕΣ «για μία ακόμα πενταετία χωρίς δυνατότητα περαιτέρω ανανέωσης». Δηλαδή ακόμα και θετικά να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός μπορεί να παραμείνει στο πρότυπο μόνο για 10 χρόνια (δύο πενταετίες) μετά απομακρύνεται. Δεν είναι όμως σίγουρο ότι θα παραμείνει ο εκπαιδευτικός όλη την πενταετία στο σχολείο. «Τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΠΠΣ αξιολογούνται από το ΕΠΕΣ για το εκπαιδευτικό τους έργο ανά διετία και τρεις μήνες πριν τη λήξη της πενταετίας» (νόμος 3699/2011). Το ΕΠΕΣ συντάσσει ως 30 Ιουνίου κάθε δεύτερου έτους αξιολογική έκθεση (προσωπικός φάκελος και παρατήρηση από το σύμβουλο). Αν η αξιολογική έκθεση που υποβάλλει η ΕΠΕΣ (εσωτερική αξιολόγηση) δεν είναι θετική τότε με απόφαση της ΔΕΠΠΣ διακόπτεται η θητεία του εκπαιδευτικού. Δηλαδή, ο εκπαιδευτικός διώχνεται από το σχολείο μέσω της λεγόμενης εσωτερικής αξιολόγησης. Και εδώ καταρρίπτονται οι αυταπάτες για «καλή» εσωτερική αξιολόγηση και κακή εξωτερική αξιολόγηση και αναδεικνύονται οι ευθύνες όλων αυτών των δυνάμεων που έσπερναν αυταπάτες και ζύμωναν την αντίληψη της αξιολόγησης μέσα από την «καλή» αυτοαξιολόγηση, την ανατροφοδότηση κ.ά. Στην πράξη, αξιολόγηση σημαίνει κατάργηση της οργανικής θέσης. Προς το παρόν ο νόμος για τα πρότυπα αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί που δεν κρίνονται θετικά θα τεθούν στη διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ και θα πάρουν οργανική όταν θα κενωθεί θέση του κλάδου τους. Ας θυμηθούμε την επικείμενη αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων που σχεδιάζονται και αφήνουμε τους αναγνώστες να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ αποτελούν «Η αξιολόγηση της παρούσας επαγγελματικής δυνατότητας, όπως προκύπτει από τις αξιολογικές εκθέσεις... και ειδικότερα αφορά την αποδοτικότητα των μαθητών των υποψηφίων εκπαιδευτικών με βάση τους στόχους του προγράμματος σπουδών» (νόμος 3699/2011). Η επαγγελματική δυνατότητα και εξέλιξη του εκπαιδευτικού συνδέεται με τις επιδόσεις των μαθητών και αυτό δεν είναι ζήτημα που αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς των προτύπων. Η προσπάθεια είναι να φορτώνεται ο εκπαιδευτικός την αποτυχία των μαθητών. Καμιά ευθύνη δεν έχει το κράτος ακόμα και για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής (αναλυτικό πρόγραμμα, σχολικά βιβλία). Βέβαια, το ζήτημα των επιδόσεων των μαθητών, το ζήτημα του «καλού» και «κακού» μαθητή δεν αφορά μόνο στην ποιότητα του μαθήματος, ούτε αποτελεί ικανότητα καταγραμμένη στα γονίδια του μαθητή, αλλά πατάει πάνω στις άνισες δυνατότητες που παρέχει στους μαθητές το αστικό κράτος. Γι' αυτό και η απόδοση των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς γίνεται για να συγκαλυφθούν οι ευθύνες του κράτους για τις ταξικές ανισότητες που γεννούν και παράγουν τις χαμηλές επιδόσεις.
Από όλα αυτά γίνεται φανερό ότι η αξιολόγηση δεν έχει καμιά σχέση με την επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός θα είναι υποχρεωμένος να συμφωνεί, να σκύβει προκειμένου να διατηρήσει τη θέση του, έστω και προσωρινά. Επιπρόσθετα εντείνει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που θα προσπαθούν να «βελτιωθούν», δηλαδή να υλοποιήσουν τις «καινοτομίες» της κρατικής πολιτικής, ώστε να καταχτήσουν μια θέση στα πρότυπα για να πάρουν και το επίδομα που τάζει ο νόμος.
Να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων! Οι σύλλογοι διδασκόντων, κάθε εκπαιδευτικός στα πρότυπα, να πάρουν αποφάσεις να μην υποβάλλουν το φάκελο της ντροπής, να μη δεχτούν την παρακολούθηση από το σχολικό σύμβουλο στην τάξη, να μη συμμετέχουν στη συνέντευξη της υποταγής.
Οι γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί να μπλοκάρουν την οποιαδήποτε προσπάθεια να μπουν χορηγοί στα σχολεία.