Παρασκευή 21 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διεκδικούν το αυτονόητο

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας έκαναν χτες φορείς του αναπηρικού κινήματος

«Πρόνοια - Παιδεία γεμίσαν εταιρείες, θύματά τους είναι παιδιά με αναπηρίες». Με το παραπάνω πανό να απλώνεται έξω από το υπουργείο Παιδείας εργαζόμενοι σε Ειδικά Σχολεία, γονείς και μαθητές, με χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας απαίτησαν το αυτονόητο: Να μπορούν να πηγαίνουν τα παιδιά με αναπηρίες στο σχολείο! Οι αριθμοί είναι τρομακτικοί: 180.000 περίπου παιδιά με αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες βρίσκονται εκτός ειδικής εκπαίδευσης. 700 μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στα Ειδικά Σχολεία στην Αττική από την αρχή της σχολικής χρονιάς δεν μπορούν να πάνε για μάθημα γιατί δεν υπάρχουν τα απαραίτητα μεταφορικά μέσα.

Γονείς, μαθητές και εργαζόμενοι διεκδικούν: Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή, κατάργηση των νόμων 36/99/08 και 2817/2000, δημόσια μέσα μεταφοράς με κρατική χρηματοδότηση, άμεσο έλεγχο των συμβάσεων και ανανέωσή τους. Αντιδρώντας στον εμπαιγμό που υφίστανται από τις κρατικές υπηρεσίες, βροντοφώναξαν ότι «η μεταρρύθμισή τους είναι μια απάτη, φορτώνει κι άλλα βάρη στου γονιού την πλάτη» και ξεκαθάρισαν: «Αυτή η πολιτική η αντιλαϊκή δεν παίρνει διορθώσεις αλλά ανατροπή».

Στη χτεσινή κινητοποίηση συμμετείχαν η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑΜΕΑ Αττικής και Νήσων, οι Ομοσπονδίες Ενώσεων Γονέων Αθήνας και Πειραιά, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΚΕΑΤ, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΚΕΑΤ, ο Σύλλογος Γονέων Γυμνασίου και Λυκείου Βαρηκόων Αργυρούπολης, ο Σύλλογος Γονέων ΤΕΕ Κωφών και Βαρηκόων Αγ. Παρασκευής, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τυφλών και η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών.

Εκπρόσωποι των φορέων συναντήθηκαν με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Δ. Πλατή, ο οποίος ομολόγησε ότι δεν έχουν λύση να δώσουν άμεσα. Αναδείχτηκε ακόμα μια φορά ότι η κυβέρνηση κάνει υποχρεωτική την Ειδική Αγωγή χωρίς να υπάρχουν οι προϋποθέσεις, μεταφέροντας τα βάρη στην πλάτη των γονιών και δίνοντας κέρδη στους ιδιώτες. Επίσης, αναδεικνύονται οι ολέθριες συνέπειες της «αποκέντρωσης», καθώς η Νομαρχία είναι παντελώς αναρμόδιος φορέας για να αναλάβει οποιοδήποτε τομέα της Παιδείας. Και χτες συνεχίστηκε το «πινγκ - πονγκ» ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στη Νομαρχία για το ποιος έχει την ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών, με τον Δ. Πλατή να επαναλαμβάνει ότι είναι ευθύνη της Νομαρχίας και την αντινομάρχη που επισκέφτηκε χτες το ΚΕΑΤ να υποστηρίζει ότι ευθύνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες του υπουργείου...

Για τη συνέχιση του αγώνα και τον περαιτέρω συντονισμό της δράσης και διεκδίκησης, η ΣΕΑΑΝ, η ΑΣΓΜΕ, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑΜΕΑ Αττικής και Νήσων και οι Ομοσπονδίες Ενώσεων Γονέων Αθήνας και Πειραιά καλούν σε σύσκεψη συντονισμού την Κυριακή στις 11 το πρωί στην αίθουσα της ΣΕΑΑΝ (Χαλκοκονδύλη 37, 2ος όροφος).

Δε θα περάσει η προσπάθεια φίμωσης

Καταγγελία της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ για παρεμπόδιση επισκέψεών της σε ιδιωτικά ΙΕΚ, από τις διοικήσεις τους

«Το ΚΚΕ δε διαπραγματεύεται το δικαίωμα να συζητά με τους εργαζόμενους και τη νεολαία, σε κάθε χώρο δουλειάς, στα σχολεία, στα Πανεπιστήμια, στα ΙΕΚ δημόσια και ιδιωτικά. Δικαίωμα που κατακτήθηκε με αγώνες, που κατοχυρώνεται από το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας». Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση Αθήνας της ΚΝΕ, καταγγέλλοντας «τα ιδιωτικά ΙΕΚ "Ομηρος", "Δέλτα" και "Ιπποκράτειος" για την απαράδεκτη στάση τους να μην αποδεχτούν αίτημα της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ για επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στα ΙΕΚ». Οπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, οι επισκέψεις σε χώρους κατάρτισης έχουν σκοπό την «ενημέρωση των σπουδαστών για τις θέσεις και τις προτάσεις του ΚΚΕ για τις διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις, για την οικονομική κρίση και τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι εργαζόμενοι και η νεολαία, για την πρόταση του ΚΚΕ για την επαγγελματική εκπαίδευση».

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «το επιχείρημα ότι "είναι πολιτική του ΙΕΚ να μην αφήνουν να έρχονται πολιτικά κόμματα" είναι σαθρό, καθώς αυτοί οι ίδιοι υπάρχουν και βγάζουν τεράστια κέρδη από την εφαρμογή της πολιτικής ΕΕ - ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, στηρίζουν και προπαγανδίζουν αυτή την πολιτική».

«Φοβούνται το ΚΚΕ, γιατί ξέρουν ότι η πολιτική του πρόταση είναι ανατρεπτική, αμφισβητεί την εξουσία των μονοπωλίων, μπορεί να συσπειρώσει δυνάμεις στην κατεύθυνση της απειθαρχίας και της ρήξης με την εφαρμοζόμενη πολιτική, να οργανώσει την αντεπίθεση για τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων και της νεολαίας. Ξέρουν ότι το ΚΚΕ παλεύει ενάντια στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Η προσπάθειά τους για φίμωση του ΚΚΕ δε θα περάσει, θα πέσει στο κενό», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Η Οργάνωση Αθήνας της ΚΝΕ καλεί τους σπουδαστές των ΙΕΚ να ακυρώσουν στην πράξη την προσπάθεια τρομοκράτησης από τους σχολάρχες, με οργάνωση του αγώνα. Να παλέψουν, μαζί με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, για Δημόσιες Δωρεάν Επαγγελματικές Σχολές υψηλού επιπέδου, μετά το 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, οι οποίες να παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και πλήρη επάρκεια για την ολοκληρωμένη άσκηση του επαγγέλματος.

ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Νέα προκλητική εισαγγελική παρέμβαση

Νέο κρούσμα εκφοβισμού και τρομοκράτησης σε βάρος μαθητών σημειώθηκε στο 3ο ΕΠΑΛ στα Γιάννενα στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να αποτρέψει τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Οι πληροφορίες για εισαγγελική επέμβαση στο παραπάνω σχολείο, επιβεβαιώθηκαν κατά τη χτεσινή παρέμβαση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του βουλευτή του ΚΚΕ Κώστα Αλυσσανδράκη, με τον διευθυντή εκπαίδευσης κ. Μαγγιώρο να παραδέχεται ωμά και κυνικά ότι ζήτησε γραπτώς την επέμβαση εισαγγελέα! Ως αιτία της προσπάθειας ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων πρόβαλε ότι οι μαθητές δεν είχαν αιτήματα στην κατάληψη που έκαναν... Επικαλέστηκε μάλιστα και την παρουσία μαθητών στο γραφείο του, που ζητούσαν να ανοίξει το σχολείο ενώ τις επόμενες μέρες - σύμφωνα πάντα με τον διευθυντή - δημιουργήθηκε και διαπληκτισμός μεταξύ των μαθητών που οδήγησε σε τραυματισμό μαθήτριας. Οι πληροφορίες από το σχολείο κάνουν λόγο για μηνύσεις σε βάρος τουλάχιστον δυο μαθητών που θα οδηγηθούν αύριο το απόγευμα στην Ασφάλεια.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η Παιδεία υπόθεση της εργατικής τάξης

Συγκέντρωση εργατών, γονιών, μαθητών χτες στην πλατεία Κοραή

Το αγωνιστικό σύνθημα σε ολόκληρη την εργατική τάξη του Πειραιά, σε κάθε εργατική λαϊκή οικογένεια να πάρει την υπόθεση της Παιδείας, της μόρφωσης των παιδιών της, στα δικά της χέρια, εξέπεμψαν χτες το απόγευμα από την πλατεία Κοραή δεκάδες ταξικά συνδικάτα του πρώτου λιμανιού της χώρας, στη συγκέντρωση που διοργάνωσαν από κοινού η Ομοσπονδία Γονέων Νομαρχίας Πειραιά, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων και το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά. Η χτεσινή κοινή συγκέντρωση -εργατών, γονιών, μαθητών- ήταν η αρχή των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που προετοιμάζονται στην πειραιώτικη περιφέρεια, με αιτήματα για «ενιαία, δωδεκάχρονη, δημόσια, δωρεάν Εκπαίδευση», όπως έγραφε το πανό της Ομοσπονδίας, τα οποία έρχονται σε σύγκρουση και ρήξη με την αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ που έχουν καταδικάσει τη δημόσια Παιδεία σε υποχρηματοδότηση, υποβάθμιση, παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση. Παράλληλα απαίτησαν να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και να σταματήσει κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων.

Πρώτος στο βήμα της συγκέντρωσης ανέβηκε ο Ηλίας Πατίδης από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και μέλος της διοίκησης της ΕΛΜΕ Πειραιά, ο οποίος επισήμανε ότι τα όσα προωθούνται σήμερα σε βάρος της εκπαίδευσης έχουν στόχο τα παιδιά της εργατικής τάξης αύριο να δουλεύουν για τρεις και εξήντα με σκυμμένο το κεφάλι, χωρίς δικαιώματα. Κατήγγειλε επίσης, τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΕΛΜΕ που δεν πήρε απόφαση μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση.

Η Μαργαρίτα Ραΐση, πρόεδρος του Σωματείου Καθαριστριών Σχολείων Πειραιά και εκπρόσωπος της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ, τόνισε ότι «τα προβλήματα στην Παιδεία είναι συνδεδεμένα με τη συνολική πολιτική, αφορούν όλη την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Και έτσι οργανωμένος και συλλογικός πρέπει να είναι ο αγώνας για τη διεκδίκηση αιτημάτων με στόχο την ανατροπή της».

«Αγώνας μαζικός, μέτωπο Παιδείας, με τους εργαζόμενους, με όλη την κοινωνία», «είναι το μόνο που δίνει σήμερα ελπίδα, προοπτική και διέξοδο στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, για τη λαϊκή Παιδεία, για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών και όχι την Παιδεία της αγοράς», επισήμανε προς τους συγκεντρωμένους, η Σοφία Σοφικίτη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων.

Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν η Δ. Μανωλάκου μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, η Ελπ. Παντελάκη γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, ο Κ. Τζατζάνης νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, ο αντιδήμαρχος Νίκαιας Γ. Βαγενάς κ.ά.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΙΚΑΙΑΣ
Κάνει πράξη τις υποσχέσεις της

Προχωράει η διαδικασία για ανέγερση του 19ου Δημοτικού Σχολείου

Η «αρχή του τέλους» για την ανέγερση και κατασκευή του 19ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας ξεκίνησε με τη δημοπράτηση του έργου και την ανάδειξη αναδόχου. Η Δημοτική Αρχή της πόλης κάνει πράξη τις δεσμεύσεις και τις υποσχέσεις της, μέσα από κινητοποιήσεις τις οποίες είχε πραγματοποιήσει όλο το προηγούμενο διάστημα, για την κατασκευή του 19ου Δημοτικού Σχολείου, ενάντια στα εμπόδια που είχαν στηθεί και στον «πόλεμο» που είχε υποστεί από άλλες δημοτικές παρατάξεις.

Υπενθυμίζουμε ότι ακόμη και την τελευταία στιγμή, δημοτική παράταξη (του Στέλιου Λογοθέτη) είχε υποβάλει νέα αίτηση ακύρωσης στο Διοικητικό Εφετείο ενάντια στην ανέγερση του νέου διδακτηρίου γυρνώντας την πλάτη της σε 2.000 μαθητές της Νεάπολης, στο όνομα τάχα του «πρασίνου και των κινδύνων υγείας»... Δεν παρέλειψε μάλιστα να μοιράσει ανακοινώσεις και να εκτοξεύσει απειλές προς τους εργολάβους που βρίσκονταν στο δημοτικό κατάστημα για να δώσουν τις προσφορές τους για τη δημοπρασία.

Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Νίκαιας, Στέλιος Μπενετάτος, τόνισε ότι «το σχολείο θα γίνει γιατί είναι ανάγκη, απαίτηση των κατοίκων της Νεάπολης αλλά και της πόλης και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε ενάντια στους "προστάτες των λαϊκών συμφερόντων" που από χρόνια έχουν πάρει το δρόμο των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων». «Ως δημοτική Αρχή - πρόσθεσε - στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, προωθούμε την κρατική επιχορήγηση στα σχολεία, αναμορφώνουμε τις σχολικές μονάδες αναδεικνύοντας παράλληλα την ανάγκη ανέγερσης νέων διδακτηρίων. Αντιστεκόμαστε σε προσπάθειες και προγράμματα ιδιωτικοποίησης καθώς και στην απαξίωση του περιεχομένου της γνώσης, στοχεύοντας αποκλειστικά στη Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Παιδεία».

ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ
Απαιτούν σύγχρονα κτίρια για σχολειά

Κινητοποιήθηκαν προχτές μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί

Δημόσια σύγχρονα κτίρια για σχολεία απαίτησαν προχτές μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του Πόρτο Ράφτη με μαζική συγκέντρωση έξω από το Δημαρχείο Μαρκοπούλου και τρίωρη κατάληψή του. Η κατάσταση στο Πόρτο Ράφτη με τα σχολεία - όπως και σε άλλες περιοχές της Ανατολικής Αττικής - παραμένει τραγική, καθώς η ραγδαία αύξηση του πληθυσμού τα τελευταία χρόνια, δε συνοδεύτηκε από προγραμματισμό και κυρίως κονδύλια από τους κρατικούς προϋπολογισμούς για κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Αποτέλεσμα, σε περιοχές όπως το Πόρτο Ράφτη οι μαθητές αναγκάζονται να στοιβάζονται σε αίθουσες ανά 30 και 40 και σε ακατάλληλα κτίρια. Συγκεκριμένα το 1ο και 2ο Δημοτικό συστεγάζονται σε κτίριο που προοριζόταν για εμπορικό κέντρο και κάνουν μάθημα στο χώρο του Πάρκνιγκ (!), ενώ το 4ο Γυμνάσιο φιλοξενεί και το Λύκειο που φέτος έχει δύο τάξεις και του χρόνου θα έχει τρεις.

Αγανακτισμένοι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στην κινητοποίηση με στάση εργασίας, δήλωσαν προχτές - μετά και τη συνάντηση με τον δήμαρχο, ο οποίος δεν έδωσε καμία απάντηση - αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους διεκδικώντας την κατασκευή σχολικών κτιρίων.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Αποκαλύπτει τις προσπάθειες νομιμοποίησης των βιβλίων της αμάθειας

Eurokinissi

Τα προβλήματα με το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων είναι φανερά σε μαθητές και γονείς. Εγκαίρως κατέδειξαν αυτά τα προβλήματα και οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών, που με ψηφίσματα, ανακοινώσεις και συζήτηση στους συλλόγους καλούσαν τους συναδέλφους τους να παλέψουν για την απόσυρση των βιβλίων και των δήθεν «επιστημονικών» μεθόδων της ...αμάθειας.

Αντιθέτως, οι συνδικαλιστικές δυνάμεις του συμβιβασμού στους εκπαιδευτικούς είχαν εκφράσει αρχικά χλιαρές αντιδράσεις (κυρίως για την έλλειψη επιμόρφωσης), ενώ τώρα πια όχι μόνο δεν αντιδρούν, αλλά προσπαθούν εμμέσως να νομιμοποιήσουν κιόλας τα αναλυτικά προγράμματα των αναδιαρθρώσεων και τα απαράδεκτα βιβλία.

Οι δυνάμεις αυτές, όπως ακριβώς προσπαθούν να εγκλωβίσουν το κίνημα των εκπαιδευτικών σε αγώνες ανώδυνους για την κυρίαρχη πολιτική, έτσι και για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, προσπαθούν να κατευθύνουν τους εκπαιδευτικούς σε αποδοχή και νομιμοποίηση των εργαλείων (βλέπε βιβλία) με τα οποία φυτεύεται στα σχολεία η αμάθεια, η αποσυγκρότηση της σκέψης, η ταξική διαφοροποίηση κ.ο.κ.

Οπως καταγγέλλει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, το ερευνητικό ινστιτούτο της ΔΟΕ (ΙΠΕΜ) έχει ετοιμάσει ένα ερωτηματολόγιο, με βάση το οποίο θα συλλεγεί η άποψη των δασκάλων για τα βιβλία του Δημοτικού (Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Φυσική και Γεωγραφία), ενόψει σχετικού εκπαιδευτικού συνεδρίου της ΔΟΕ. Ομως, όπως δείχνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, το ερωτηματολόγιο ουσιαστικά κατευθύνει τους δασκάλους να αποδεχτούν τα σχολικά βιβλία και να συζητούν απλά για «βελτιώσεις», αντί να τα απορρίψουν και να απαιτήσουν την απόσυρσή τους.

Στοχευμένο ερωτηματολόγιο

Σχετικά με το ερωτηματολόγιο του ΙΠΕΜ - ΔΟΕ, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημειώνει: «Υπάρχουν βασικές παραλείψεις προχειρότητας - σκοπιμότητας. Δεν αναφέρεται πουθενά και καθόλου στα βιβλία του δασκάλου», τα οποία είναι και τα πλέον αποκαλυπτικά για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης με τις οδηγίες που περιέχουν.

Πιο αναλυτικά, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει:

«Το ερωτηματολόγιο ενδιαφέρεται μόνο για επιφανειακά ζητήματα, όπως η αργοπορία διανομής των σχολικών εγχειριδίων (σελ. 3), ο βαθμός δέσμευσης του δασκάλου από το Σύμβουλο ή το Διευθυντή, η συχνότητα χρήσης του βιβλίου του δασκάλου και όχι οι οδηγίες που αυτό περιέχει (αντιπαιδαγωγικές - αμέθοδες και ιδεολογικά μεροληπτικές)».

Ακόμα: «Οι ερωτήσεις είναι διατυπωμένες με έναν τρόπο φανερής αποδοχής των βιβλίων και μια έντονη πρόθεση βελτίωσης. Αυτές αναφέρονται στη χρησιμότητα, στο μέγεθος, στη βιβλιοδεσία, στην εικονογράφηση, στη γλώσσα του βιβλίου και όχι στο περιεχόμενο.

Αναζητούν το επίπεδο δυσκολίας των ασκήσεων, το βαθμό κατανόησης της διαθεματικότητας από τους μαθητές και όχι τη γνώμη των δασκάλων γι' αυτή τη μέθοδο μάθησης και τις ιδεολογικές και αντιεπιστημονικές της παραμέτρους.

Επομένως, το ερωτηματολόγιο δεν ανοίγει το ζήτημα της κριτικής στο περιεχόμενο των βιβλίων, ούτε αποτυπώνει την εμπειρία, απλά καταγράφει τη δυσφορία των δασκάλων με έναν τρόπο ανώδυνο και εκτονωτικό. Επ' ουδενί μπορεί να αποτελέσει δείγμα της θέσης του κλάδου για το περιεχόμενο των βιβλίων, μολονότι προσχηματικά εμπεριέχει και μια ερώτηση για τα προβληματικά σημεία από επιστημονικής, διδακτικής και ιδεολογικής σκοπιάς, ανοιχτού τύπου, αλλά κλειστή και περιοριστική, αφού αφορά μόνο στο βιβλίο του μαθητή και είναι μία μέσα σε δέκα.

Οσο για το ερώτημα της αντικατάστασης των βιβλίων και πάλι του μαθητή και όχι όλων, η απάντηση (κλειστός τύπος ερώτησης) διαβαθμίζεται σε ναι, μάλλον ναι, μάλλον όχι και όχι, εξωθώντας στο ναι και όχι και τελικά η γενική πρόθεση αποδοχής και βελτίωσης ενισχύεται από τις ανοιχτές καταληκτικές προτάσεις για βελτίωση, στις οποίες προσφέρεται μεγάλης έκτασης κενή σελίδα, ενώ για τα ιδεολογικά, διδακτικά και επιστημονικά προβλήματα αφήνεται περιορισμένο διάστημα απάντησης σε πέντε μόνο γραμμές! Αν και το ζήτημα δεν είναι ποσοτικό, αλλά ουσίας.

Τελικά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η επιλογή των ερωτημάτων του ΙΠΕΜ - ΔΟΕ διστακτικά οδηγεί στην αποδοχή των κυρίαρχων απόψεων, αφού αποσιωπά τα ζητήματα των διαθεματικών προγραμμάτων, του πολλαπλού βιβλίου, της πολυτροπικότητας, με άλλα λόγια συγκαλύπτει τη μορφωτική υποβάθμιση, την ιδιωτικοποίηση και παραπέρα ταξική διαφοροποίηση του σχολείου.

Δικαιολογημένα, λοιπόν, δε συμμετείχαμε στη σύνταξη του ερωτηματολογίου, αφού αυτό αποδεικνύει, άλλη μια φορά, την απόσταση της έρευνας από τους εκπαιδευτικούς, των οποίων η εκφρασμένη γνώμη πρέπει να διατυπώνεται μέσα από αποφάσεις γενικών συνελεύσεων», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών που ζητά την απόσυρση του ερωτηματολογίου.

Σχολείο που να κερδίζει τους μαθητές

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στις εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις των συλλόγων, απαιτώντας την απόσυρση των νέων βιβλίων και αναλυτικών προγραμμάτων, θα αναδείξει τη θέση του για:

Ριζική αναμόρφωση στο περιεχόμενο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του σχολείου. Σχολείο που να κερδίζει τους μαθητές και, αντί να τους παγιδεύει, να δίνει διέξοδο στη δημιουργικότητα και τα ενδιαφέροντά τους και πραγματικά εφόδια για τη ζωή.

Με βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φυσική και κοινωνική εξέλιξη, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους.

Προγράμματα απαλλαγμένα από ανούσια, επιφανειακά και άχρηστα για τη γενική παιδεία αντικείμενα, ώστε να αυξηθούν οι ώρες των μαθημάτων γενικής παιδείας.

Τα βιβλία να μην αποκρύπτουν ή διαστρεβλώνουν την αλήθεια για τη ζωή και να μην καταναγκάζουν σε μονομερή τρόπο σκέψης και έκφρασης. Μέσα από τις συνοδευτικές εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες θα συνδέεται η θεωρία με την πράξη, θα επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.

Οι απαιτούμενες και αναγκαίες διασυνδέσεις στοιχείων από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους πρέπει να ξεπηδούν φυσιολογικά από την ουσία των θεμάτων κάθε μαθήματος. Δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός, αλλά εργαλείο σφαιρικής γνώσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ