Πέμπτη 22 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Διεργασίες στις σχολές και νέες κινητοποιήσεις

Σε νέο γύρο γενικών συνελεύσεων στους συλλόγους προχωρούν φοιτητές και σπουδαστές, με το βλέμμα στραμμένο στη συνέχιση και ένταση της πάλης τους για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και τη δουλιά. Ηδη, φοιτητές και σπουδαστές προσανατολίζονται σε μεγάλο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 29 Νοέμβρη. Σχετική απόφαση πήρε χτες ο Σύλλογος Φοιτητών Φυσικού, ενώ ο κύριος όγκος των γενικών συνελεύσεων ξεκινάει από σήμερα. Φοιτητές και σπουδαστές παλεύουν για δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση υψηλού επιπέδου και βάζουν στην αιχμή των αιτημάτων τους να μην εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία 36/05, να καταργηθεί - να μην εφαρμοστεί ο νόμος - πλαίσιο και να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16, ενώ αγωνίζονται ενάντια στο χτύπημα στην Κοινωνική Ασφάλιση.

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Αφού δεν υπάρχουν δάσκαλοι θα κάνει το μάθημα ο προϊστάμενος

Στον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οδό Καραολή Δημητρίου 50, στον Πειραιά, θα μεταφέρουν στις 9 σήμερα το πρωί οι ίδιοι οι γονείς τα παιδιά τους, που φοιτούν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου, για να τους κάνει μάθημα ο ίδιος αφού στο σχολείο δεν υπάρχουν οι δάσκαλοι που απαιτούνται. Την απόφαση αυτή έλαβε η Ενωση Γονέων Κερατσινίου, μετά την αδυναμία που δηλώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να καλύψει πλήρως τα κενά, ενώ οι γονείς των μαθητών από την περασμένη Τρίτη πραγματοποιούν κατάληψη στο σχολείο.

Η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά, όπως μας τόνισε ο αντιπρόεδρός της Γιώργος Φλουτσάκος και πρόεδρος της Ενωσης Γονέων 5ου Δημοτικού, είχε έγκαιρα διαμαρτυρηθεί, μαζί με τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων Κερατσινίου και Περάματος, για τα κενά σε δασκάλους, καθώς από τα σχολεία των δύο πόλεων απουσιάζουν 14 δάσκαλοι. Εγκαιρα είχε θέσει το πρόβλημα στον υφυπουργό Παιδείας, από τον οποίο έλαβε την απάντηση πως δεν υπάρχουν άλλες πιστώσεις. Την περασμένη Πέμπτη, σε συνάντηση με τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας, τον ενημέρωσαν πως τα κενά στις δύο πόλεις είναι 14 δάσκαλοι και τους απάντησε πως μόνο 1 μπορεί να διαθέσει με την αιτιολογία πως δεν υπάρχουν άλλοι. Τους ενημέρωσε μάλιστα πως με τις τοποθετήσεις των νέων διευθυντών θα υπάρξουν 4-5 νέες κενές θέσεις και τους πρότεινε το ένα τμήμα του σχολείου να μεταφερθεί στο συστεγαζόμενο σχολείο.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, η Ενωση Γονέων Κερατσινίου συγκέντρωσε υπογραφές και προχώρησε σε κατάληψη του σχολείου από τους ίδιους τους γονείς, έχοντας τη συμπαράσταση και του Συλλόγου Διδασκόντων και του 22ου Δημοτικού Σχολείου που συστεγάζεται, ενώ η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά δηλώνει αποφασισμένη να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις μέχρι να καλυφτούν πλήρως τα κενά στα σχολεία.

  • Παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Περάματος πραγματοποίησε χτες η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Περάματος, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην ίδρυση νηπιαγωγείου από το δήμο, πράξη που ανοίγει το δρόμο για το πέρασμα και της Προσχολικής Αγωγής στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Στο πλευρό τους ήταν και ο Γιάννης Πατσιλινάκος, επικεφαλής της παράταξης «Πέραμα Σύγχρονη Πόλη», ο οποίος τους εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον αγώνα τους.
Με ποια κριτήρια;

Από την Μαρία Τζιώλα, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας, λάβαμε την παρακάτω επιστολή για τις επιλογές ωρομισθίων στα προγράμματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Γενικά Λύκεια και στα ΤΕΕ. Οπως επιβεβαιώνει και η ισχύουσα νομοθεσία, κανένα αξιοκρατικό κριτήριο δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη διαδικασία. Σαν αποτέλεσμα, ακόμα και αυτές οι ελάχιστες ώρες απασχόλησης που προβλέπει το πρόγραμμα - επεκτείνοντας τον απαράδεκτο θεσμό των ωρομισθίων στην εκπαίδευση - να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν όχημα για την πολιτική και εργασιακή ομηρία χιλιάδων εκπαιδευτικών:

«

Πριν από λίγες μέρες, έγινε η επιλογή των ωρομίσθιων καθηγητών όλων των ειδικοτήτων για το πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Γενικά Λύκεια και στα ΤΕΕ, από τους κατά τόπους διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ποια όμως είναι τα κριτήρια επιλογής αυτών των ωρομίσθιων καθηγητών; Στο ερώτημα αυτό ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης του Νομού Γρεβενών απάντησε: "Κανένα". Και συμπλήρωσε ότι αφού προταθούν κάποια ονόματα από τους υπεύθυνους του προγράμματος σε κάθε σχολείο, στη συνέχεια κάποια από αυτά επιλέγονται. Για το πόσες ώρες δίνονται στον καθένα και γιατί, αυτό κι αν είναι δύσκολο ερώτημα.

Δε λαμβάνονται υπόψιν ούτε οι πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών και ωρομισθίων, ούτε κατά συνέπεια τα μόρια των υποψηφίων, ούτε η ημερομηνία κτήσης πτυχίου, ούτε το βιογραφικό που κατατίθεται μαζί με την αίτηση.

Τότε, τι λαμβάνετε υπόψιν σας, κύριοι προϊστάμενοι; Το αν είμαστε κοντοί, ψηλοί, όμορφοι ή άσχημοι (όπως επισήμανε χαριτολογώντας ένας συνάδελφος); ΄Η μήπως εξετάζετε τις "γνωριμίες" του κάθε υποψηφίου συναδέλφου μέσα στις ΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΠΕ; ΄Η μήπως το "χρώμα" μας; Πείτε το και σ' εμάς για να το ξέρουμε. Αν ισχύει το πρώτο, δυστυχώς δεν μπορούμε να παρέμβουμε στη φύση, οπότε, ας μείνουμε απ' έξω!

Για τις άλλες περιπτώσεις, όμως, έχω να πω το εξής: Ετσι προσπαθείτε να επιβληθείτε στους υφισταμένους σας; Με την απαξίωση τόσο των πτυχίων τους, όσο και της ανθρώπινης υπόστασής τους; Μ' αυτόν τον τρόπο πασχίζετε να διατηρήσετε το κύρος, το σεβασμό και την αξιοπρέπειά σας μέσα στις τοπικές κοινωνίες;

Αλλά ακόμα κι αν συμβαίνει αυτό, να γνωρίζετε ότι υπάρχουν ακόμα άτομα με αξίες και ιδανικά σ' αυτόν τον πολύπαθο τόπο και επιμένουν σ' αυτά με το κεφάλι ψηλά, όσο κι αν πιέζονται, όσο κι αν αδικούνται. Θυμώνουν, γίνονται γίγαντες οργισμένοι και απαιτούν διαφάνεια και αξιοκρατία.

Μη γίνεστε, λοιπόν, τόσο απροκάλυπτοι για 2 ή 4 ώρες τη βδομάδα. Κανένας συνάδελφος αδιόριστος καθηγητής δε σώζεται μ' αυτές. Είναι απαίτηση όμως όλων να μοιράζονται βάσει λογικών αν μη τι άλλο κριτηρίων».

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
«Να ανοίξει ο δρόμος για συνολική αντεπίθεση»

Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή και ταξικό προσανατολισμό στην απεργία στις 26 Νοέμβρη

Κάλεσμα στους καθηγητές και τους δασκάλους να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία και στις συγκεντρώσεις της Δευτέρας 26 Νοέμβρη και να δώσουν στους αγώνες ταξικό προσανατολισμό, απευθύνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα δηλώνει ότι συνεχίζει την πάλη για να έχουν οι αγώνες συνέχεια, κλιμάκωση και προοπτική με ταξικά και παλλαϊκά χαρακτηριστικά. Να απαντούν στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Να ανοίξει ο δρόμος για συνολική αντεπίθεση.

«Στις δύσκολες μέρες που έρχονται και ενώ η επίθεση γενικεύεται, όλα δείχνουν και πάλι ότι, στη μάχη ενάντια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική των ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, δεν μπορεί να υπάρξει μέσος δρόμος. Στη συνολική επίθεση που δεχόμαστε, χρειάζεται συνολική αντεπίθεση με θέσεις που να χτυπούν την καρδιά της. Ο συσχετισμός δύναμης όμως στα ΔΣ των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών δεν επιτρέπει να γίνουν εστίες για αντίσταση και αντεπίθεση στη σαρωτική επιδρομή του κεφαλαίου στην Παιδεία, στην Εργασία, στην Πρόνοια κλπ», σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Σε ό,τι αφορά το ρόλο των ηγετικών πλειοψηφικών ομάδων στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, σημειώνει: «Οι ηγετικές πλειοψηφικές ομάδες σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ μεθοδικά φροντίζουν να σπρώχνουν το χρόνο και να προκηρύσσουν αποσπασματικούς αγώνες χωρίς συνέχεια, κλιμάκωση και προοπτική. Η αποφασιστική λοιπόν απάντηση στις πλειοψηφίες αυτές και στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής - αντιλαϊκής επίθεσης μπορεί να δοθεί πρώτα και κύρια από την αναμόρφωση του πλαισίου διεκδίκησης, με αιτήματα που θα αναδεικνύουν τα προβλήματα σε όλο τους το βάθος και την έκταση, θα αποκαλύπτουν τις αιτίες τους και τους αυτουργούς και θα συσπειρώνουν ευρύτερες δυνάμεις».

Μπροστά στην απεργία, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς τονίζοντας ότι είναι απαραίτητη «η υιοθέτηση του ταξικού πλαισίου του ΠΑΜΕ, που εγγυάται τη βαθύτερη πολιτική συνειδητοποίηση μέσα από τους αγώνες και μπορεί να ασκήσει ουσιαστική πολιτική πίεση. Η μαζική μας συμμετοχή στις απεργίες, 26 του Νοέμβρη και 12 του Δεκέμβρη, και η πάλη μέσα από αυτές για την αναμόρφωση του πλαισίου είναι ένας δρόμος για να μπορέσουμε να προσδώσουμε συνέχεια και κλιμάκωση στους αγώνες, είναι ένας τρόπος ώστε να δημιουργηθεί το υπέδαφος για ουσιαστικά ρήγματα στην κυρίαρχη πολιτική, μέχρι την ανατροπή της». Και καλεί τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν «τα αναντίστοιχα με το βάρος της επίθεσης διαχειριστικά πλαίσια των δύο Ομοσπονδιών, που αποπροσανατολίζουν, αποσυντονίζουν και καλλιεργούν σύγχυση και ψευδαισθήσεις».

«Οι προωθούμενες αντιδραστικές αλλαγές είναι στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο. Γι' αυτό και κάθε μάχη που δίνει το εκπαιδευτικό και γενικότερα το εργατικό κίνημα πρέπει να είναι ενάντια στις αναδιαρθρώσεις, στην τάξη που τις έχει ανάγκη και σε κάθετη ρήξη με τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς σχηματισμούς που τις υποστηρίζουν», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ