Πέμπτη 23 Ιούνη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΚ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του ΟΣΚ ΑΕ πραγματοποιούν σήμερα, στις 10 το πρωί, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους για τη διασφάλιση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του και για την παροχή δημόσιων δωρεάν, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων για όλα τα παιδιά.

Ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια συγχώνευσης - συρρίκνωσης του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και στην απόλυση 233 εργαζομένων μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, το σωματείο των εργαζομένων απαιτεί τη διασφάλιση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων και του Δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού στον τομέα της Σχολικής Στέγης, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας όλων των συμβασιούχων με μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προωθεί το «Τεχνολογικό Λύκειο» της εκμετάλλευσης

Το σχέδιο για τα «Τεχνολογικά Λύκεια», που παρουσιάστηκε στα τέλη Μάη, έβαλε σε «διαβούλευση» στο διαδίκτυο, χτες, το υπουργείο Παιδείας. Υπενθυμίζουμε πως στην πρόταση του υπουργείου, που παρουσιάζεται ως «ευκαιρία» για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, καταργούνται τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και αντικαθιστώνται απ' τον «ενιαίο τύπο Τεχνολογικού Σχολείου» με διάρκεια «3+1» χρόνια. Υποχρεωτικά θα είναι τα 3 πρώτα χρόνια, ενώ το επιπλέον έτος θα είναι προαιρετικό. Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση και η μαθητεία, ενώ οι εργοδότες θα έχουν παρέμβαση ακόμα και στις ειδικότητες των «Τεχνολογικών Λυκείων». Πρακτικά, με το σχέδιο αυτό η κυβέρνηση θέλει να «στείλει» περισσότερους μαθητές στα «Τεχνολογικά Λύκεια», τάζοντας κατοχύρωση της ειδικότητάς τους, η οποία όμως δε θα έχει κανένα αντίκρισμα.

Το γεγονός πως οι επιχειρήσεις θα παρεμβαίνουν στο «Τεχνολογικό Λύκειο» φαίνεται και απ' τις ερωτήσεις που μπαίνουν σε «διαβούλευση». Μία από τις ερωτήσεις είναι η εξής: «Πιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;». Οι «αναπτυξιακές ανάγκες» της χώρας δεν είναι άλλες από τις «ανάγκες» των επιχειρήσεων, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο απόφοιτος του «Τεχνολογικού Λυκείου» δε θα έχει τίποτα άλλο από μια πιστοποίηση ειδικότητας για ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Οι επόμενες ερωτήσεις επιβεβαιώνουν, ακριβώς, πως η κυβέρνηση θέλει να βάλει τις επιχειρήσεις μέσα στα «Τεχνολογικά Λύκεια». Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;».

Επίπεδα στο «Τεχνολογικό Λύκειο»;

Επίσης, χτες, σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού περιεχομένου κυκλοφόρησε μια γνωμοδότηση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) για το «Τεχνολογικό Λύκειο». Στο κείμενο, που συμφωνεί με την ουσία του κυβερνητικού σχεδίου, προτείνονται - υποτίθεται για να μην υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ του Γενικού και Τεχνολογικού - διάφορα μέτρα, όπως περισσότερα θεωρητικά μαθήματα στο «Τεχνολογικό Λύκειο», επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά. Σε αυτή τη λογική της ...ισοτιμίας «πέφτει» και η πρόταση «να μελετηθεί το ενδεχόμενο κάποια μαθήματα στο Τεχνολογικό Λύκειο να προσφέρονται, για κάποια παιδιά, σε επίπεδο κατ' επιλογήν ("κανονικό" ή "χαμηλότερο του κανονικού")». Πρόκειται, δηλαδή, για πρόταση κατάταξης των μαθητών σε επίπεδα μέσα στο Λύκειο.

Διαρκείς «ζυμώσεις» για το «ψηφιακό» σχολείο

Στο πνεύμα του «ψηφιακού» «νέου σχολείου» που οικοδομείται κινούνται τα συμπεράσματα έρευνας του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη σχέση εκπαίδευσης και μέσων. Ερχεται να προστεθεί στη μονομερή προβολή των «αρετών» της χρήσης υπολογιστών και πολυμέσων στα σχολεία, υποβαθμίζοντας τις σοβαρές και τεκμηριωμένες ενστάσεις που διατυπώνονται από επιστήμονες (διαφόρων τομέων της επιστήμης) σε διεθνές επίπεδο. Ετσι και στην προκειμένη περίπτωση έρχονται να προβληθούν τα αποτελέσματα μιας δήθεν έρευνας που αποτυπώνει την «εμπειρική γνώση» - όπως αναφέρεται - των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στα μέσα και την εκπαίδευση με τη χρήση των μέσων. Στην «έρευνα» έλαβαν μέρος μόλις... 81 εκπαιδευτικοί από το χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι).

Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να δηλώνουν στην πλειοψηφία τους την προτίμησή τους στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην τάξη. Στους λόγους για τους οποίους παρατηρείται αυτή η προτίμηση, περιλαμβάνονται η «άμεση και εύκολη πρόσβαση στην αναζητούμενη πληροφορία», η ευελιξία, «εναλλακτική πληροφόρηση», η «προϋπάρχουσα εξοικείωση και εμπειρία» κ.ά. που - μπορεί να αποτελούν συστατικά του σχολείου των δεξιοτήτων και της ημιμάθειας που οικοδομείται - ωστόσο δεν έρχονται να συμβάλουν στην κατάκτηση στέρεας γνώσης, την αναζήτηση της επιστημονικής αλήθειας. Οσο για την «ευχάριστη» «βιωματική» «πολυαισθητηριακή προσέγγιση» κλπ. που αναφέρονται στα θετικά της χρήσης υπολογιστών, αυτά είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να απολαύσουν οι μαθητές δημιουργικά έχοντας άμεση επαφή με την πραγματικότητα και το περιβάλλον τους και όχι καθισμένοι μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή...

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ολοκληρώθηκε το συνέδριο της Συνομοσπονδίας

Και πάλι πρώτη δύναμη αναδείχθηκε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων»

Στην ατζέντα της Συνομοσπονδίας μπαίνουν όλα τα προβλήματα και οι σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών οικογενειών
Στην ατζέντα της Συνομοσπονδίας μπαίνουν όλα τα προβλήματα και οι σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών οικογενειών
Πρώτη δύναμη και πάλι αναδείχθηκε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» (η παράταξη που στηρίζει το ΚΚΕ), στο Συνέδριο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα. Στο συνέδριο εκπροσωπήθηκαν 7 Ομοσπονδίες από όλη την Ελλάδα με 78 αντιπροσώπους, όπως αυτοί αναδείχτηκαν από εκλογικές διαδικασίες που πήραν μέρος και ψήφισαν οι γονείς 114.763 μαθητών.

Στις εκλογές για το νέο ΔΣ της ΑΣΓΜΕ, ψήφισαν 72 αντιπρόσωποι, κατατέθηκαν 5 συνδυασμοί και έλαβαν: «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» 38 ψήφους και 8 έδρες, «Προοδευτική Κίνηση Γονέων» 17 ψήφους και 4 έδρες, «Αγωνιστική Παρέμβαση» στην ΑΣΓΜΕ 8 ψήφους και 2 έδρες, «Ανυπάκουοι Γονείς σε Δράση» 5 ψήφους και 1 έδρα και «Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Ενώσεων Γονέων Μαθητών Ελλάδας» 4 ψήφους.

Με ψήφισμα που εγκρίθηκε στο συνέδριο, η ΑΣΓΜΕ καλεί όλους τους γονείς να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που θα οργανωθούν κατά της ψήφισης του μεσοπρόθεσμου, μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με το ΠΑΜΕ.

Οι εκπρόσωποι των γονιών τονίζουν ότι είναι υπόθεση όλου του λαού το αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν ενιαίο σχολείο, η προάσπιση του δικαιώματος στη μόνιμη σταθερή εργασία όλων των εργαζομένων στο σχολείο, η στήριξη της γεωγραφικής κατανομής. Καμία κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων, καμία εκδίωξη εκπαιδευτικών και μαθητών από το σχολείο τους. Ούτε ευρώ από τους γονείς για λειτουργικά - μεταφορές. Διασφάλιση της λειτουργίας όλων των ολοήμερων τμημάτων, των ειδικών σχολείων και των εσπερινών, καμία υποβάθμιση, καμία συγχώνευση - κατάργηση, εγγραφή όλων των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία, εγγραφή όλων των νηπίων - προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία. Καλούν να μη συμπληρώσει κανένας γονιός ή μαθητής το ερωτηματολόγιο - «αξιολογητήριο» για την ξένη γλώσσα που προωθεί η κυβέρνηση είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή. Καλούν, τέλος, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, να απειθαρχήσουν στη συμπλήρωση των επιλογών γλώσσας (χαρτάκια κ.λπ.) βάσει των εγκυκλίων του υπουργείου Παιδείας. Να την πάρουν πίσω όσοι από άγνοια την έχουν συμπληρώσει. Να μπλοκαριστεί η διαδικασία σε κάθε επίπεδο.

Στο συνέδριο της ΑΣΓΜΕ, με αφορμή τη λειτουργία μονάδων υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ δίπλα σε σχολεία, κατατέθηκε ψήφισμα - καταγγελία για την ναρκωκουλτούρα, την πολιτική των υποκατάστατων και τη νομιμοποίηση των ναρκωτικών μέσα από τη διάκρισή τους σε «μαλακά» και «σκληρά».

Επίσης απευθύνει αγωνιστικό κάλεσμα για Συμπόρευση με τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) στους αγώνες για την Ειδική Αγωγή.

  • Τη διαμαρτυρία της για τη μείωση των τμημάτων των μουσικών σχολείων εκφράζει για άλλη μια φορά η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με αφορμή διαμαρτυρίες για το ίδιο θέμα από τις σχολικές κοινότητες Πρέβεζας, Χανίων, Σιάτιστας, Ζακύνθου και Χίου.
Μαθητής κρατήθηκε 21 μέρες με την απειλή της απέλασης

Θύμα της αντιμεταναστευτικής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ έπεσε αυτή τη φορά ένας εργαζόμενος μαθητής της Δ' τάξης του 2ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πειραιά, ο οποίος, επί 21 μέρες κρατήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Νέας Σμύρνης αντιμετωπίζοντας την απειλή της απέλασης... λίγες μέρες πριν πάρει το απολυτήριο Λυκείου! Τις έντονες διαμαρτυρίες τους για το γεγονός αυτό εξέφρασαν εκπαιδευτικοί και δυνάμεις τους ΠΑΜΕ, που απαίτησαν να μη στερηθεί από το μαθητή το δικαίωμα να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Τελικά, χθες το βράδυ ο νέος αφέθηκε ελεύθερος.

Σε σχετική ανακοίνωσή του, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τόνισε πως η σύλληψή του έγινε λίγο πριν δώσει τις εξετάσεις για το απολυτήριο, θέτοντας τον κίνδυνο, ύστερα από τέσσερα χρόνια φοίτησης στο νυχτερινό σχολείο δουλεύοντας παράλληλα, ο νέος εργαζόμενος μαθητής να μην πάρει ποτέ το απολυτήριό του. Μάλιστα, σύμφωνα με το ΠΑΜΕ, ο μαθητής είχε υποβάλει αίτηση στο Τμήμα Αλλοδαπών να του δοθεί άδεια να εξετασθεί στο σχολείο, αίτημα που απορρίφθηκε λόγω του ότι δεν υπήρχε προσωπικό να διατεθεί για συνοδεία στο σχολείο. Ετσι, ο νέος πέρασε 21 μέρες με την απειλή της απέλασης και της ακύρωσης όλης της προσπάθειας που έκανε να ολοκληρώσει τη φοίτησή του στο σχολείο.

«Εξαιτίας της σκόπιμης καθυστέρησης στην έκδοση αδειών παραμονής, οι περισσότεροι μετανάστες δεν έχουν χαρτιά. Και όταν τα παραλαμβάνουν είναι άχρηστα, αφού έχουν λήξει. Η μεθόδευση είναι προφανής: Οι μετανάστες να βρίσκονται συνεχώς κάτω από το φόβο της απέλασης, για να μπορούν να τους εκμεταλλεύονται πιο εύκολα σαν φτηνό, εργατικό δυναμικό», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Θυμίζουμε, δε, ότι το περιστατικό δεν είναι ούτε μεμονωμένο, ούτε πρωτόγνωρο. Το 2004 είχε συλληφθεί αλλοδαπή μαθήτρια από το 3ο Νυχτερινό ΤΕΕ Νέας Φιλαδέλφειας και αντιμετώπισε την απειλή της απέλασης, ενώ τα τελευταία χρόνια ζητούνταν άδεια παραμονής από τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ στο Μεταξουργείο, προκειμένου να εγγραφούν στο σχολείο ή να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, με βάση αντιφατικές εγκυκλίους που έχουν εκδοθεί και δημιουργούν γκρίζες ζώνες αναφορικά με το δικαίωμα απρόσκοπτης παρακολούθησης και ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης για πολλά παιδιά μεταναστών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Λιγότερα σχολεία και καθηγητές!

Νέο γύρο συγχωνεύσεων σχολείων, δραματική μείωση των προσλήψεων έως και τσάμπα εργασία συνταξιούχων εκπαιδευτικών στα σχολεία προανήγγειλε η υπουργός

Μια «Παιδεία» με λουκέτο σε ακόμα περισσότερα σχολεία και καθηγητές που θα δουλεύουν τσάμπα, με πανεπιστήμια - επιχειρήσεις όπου «δε θα κουνιέται φύλλο» για να αποτελούν πεδίο επενδύσεων και ανεμπόδιστης αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας σε κάθε επιστημονικό πεδίο περιέγραψε η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου, τη Δευτέρα, στην ομιλία της στη Βουλή, στη συζήτηση για ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.

Με «περηφάνια» μίλησε για τις συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολείων και ομολόγησε πως θα συνεχιστούν: «Εγινε προσπάθεια, το πρώτο βήμα, για νέο σχολικό χάρτη σε όλη τη χώρα για αντιμετώπιση μικρών σχολείων με εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά για αντιμετώπιση συνενώσεων, όπου χρειαζόταν σε συστεγαζόμενα, για μία κίνηση που αφορούσε όλη τη χώρα, με παιδαγωγικά και οικονομικά χαρακτηριστικά και θα συνεχίσει, γιατί θα ζητήσουμε από τον κάθε δήμαρχο, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να παρουσιάσουν στο επόμενο οκτάμηνο, τον κάθε σχολικό χάρτη σε κάθε περιοχή». Δηλαδή, για την τελική διαμόρφωση του «νέου χάρτη» του σχολείου της «αγοράς», θα κλείσουν κι άλλα σχολεία, με προτάσεις των δημάρχων. Η συγκεκριμένη κίνηση άλλωστε (η «βοήθεια» των δημάρχων») ταιριάζει απόλυτα στην αντίληψη της αυτόνομης σχολικής μονάδας, που θα δρα και θα λειτουργεί, σύμφωνα με την τοπική ανάπτυξη (δηλαδή τις επιχειρήσεις).

Επιπλέον, από τα λεγόμενα της υπουργού προκύπτει πως στα σχολεία δε θα υπάρχουν καθηγητές να διδάξουν! Συγκεκριμένα, η Α. Διαμαντοπούλου είπε: «Στα δύο χρόνια 2010-2011 έχουμε είκοσι τρεις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις. Οι προσλήψεις δε θα είναι παραπάνω από τρεισήμισι χιλιάδες. Θα μειωθεί κατά ένα πολύ μεγάλο αριθμό, περισσότερο από το 50%, ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών»». Ποια ήταν η «λύση» που πρότεινε η κυβέρνηση; Οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί να διδάξουν ...εθελοντικά! Η υπουργός Παιδείας ...αναρωτήθηκε: «Δεν χρειαζόμαστε τους νέους εκπαιδευτικούς που είναι στη σύνταξη σήμερα να προσφέρουν στο εκπαιδευτικό σύστημα;». Εφερε μάλιστα ως παράδειγμα την ηγεσία της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), που σ' αυτό το πνεύμα αποδέχτηκε αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας των πανεπιστημιακών, χωρίς αύξηση των αποδοχών τους.

Τέλος, η υπουργός περιέγραψε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το Πανεπιστήμιο ΑΕ που «οραματίζεται» η κυβέρνηση με το νόμο - πλαίσιο που προωθείται μετά από ...«εννέα μήνες διαβούλευσης» (με τους πρόθυμους συνομιλητές της κυβέρνησης να προσθέσουμε εμείς). Η Α. Διαμαντοπούλου μίλησε ανοιχτά για μια νέα λειτουργία των πανεπιστημίων «όσον αφορά την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και το σεβασμό της δημόσιας περιουσίας». Τι σημαίνει αυτό; Ενα πανεπιστήμιο όπου θα επιτρέπεται μόνο η διακίνηση ιδεών της «αγοράς» και οποιαδήποτε άλλη πολιτική παρέμβαση θα βάλλεται, αφού θα εμποδίζει την «ανάπτυξη», τη σχέση του «νέου» πανεπιστημίου με τις επιχειρήσεις. Οσον αφορά τα περί «σεβασμού της δημόσιας περιουσίας» σε συνδυασμό με τη «διακίνηση ιδεών» των επιχειρήσεων, ο συνειρμός γίνεται εύκολα: Το άσυλο δε χωράει στο Πανεπιστήμιο ΑΕ.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Χτυπιέται το δικαίωμα στη στέγαση για τους φοιτητές

Παραπάνω από τα μισά δωμάτια των ξενοδοχείων που μισθώνει το Πανεπιστήμιο για τη στέγαση των φοιτητών δε θα εκμισθωθούν την επόμενη χρονιά

Το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση έχει μπει στο επίκεντρο παλιότερων κινητοποιήσεων φοιτητών και σπουδαστών
Το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση έχει μπει στο επίκεντρο παλιότερων κινητοποιήσεων φοιτητών και σπουδαστών
Δεκάδες φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης θα πεταχτούν από το Σεπτέμβρη του νέου έτους στο δρόμο, μετά από πρόσφατη απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία παραπάνω από τα μισά δωμάτια των ξενοδοχείων που μισθώνει το Πανεπιστήμιο για τη στέγαση των φοιτητών (καθώς δεν υπάρχουν Εστίες) δε θα μισθώνονται πλέον από το πανεπιστήμιο. Αποτέλεσμα θα είναι πολλοί από τους φοιτητές, όχι μόνο να πεταχτούν στο δρόμο, αλλά και να τους δημιουργηθεί πρόβλημα ακόμα και για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους, σε περίπτωση που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το κόστος στέγασης.

Η απόφαση αυτή έχει παρθεί εδώ και καιρό από το Πρυτανικό Συμβούλιο, λόγω των περικοπών στον προϋπολογισμό για την Παιδεία από το υπουργείο. Εντύπωση, όμως, προκαλεί ότι το κονδύλι για τη στέγαση στον προϋπολογισμό του 2011 είναι κατά περίπου 112.000 ευρώ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο κονδύλι στον προϋπολογισμό του 2010.

Ο επίσημος αντίλογος της Πρυτανείας είναι ότι ...«εφαρμόζει τους νόμους». Πρόκειται, όμως, για τους νόμους μιας πολιτικής που καλεί τους εργαζόμενους, την εργατική τάξη και τα παιδιά της να «πληρώσουν το μάρμαρο» της κρίσης που δημιούργησε η πλουτοκρατία.

Με ανακοίνωσή της, η ΔΗΠΑΚ καταγγέλλει την απόφαση της Πρυτανείας, τονίζοντας ότι είναι απαράδεκτο να κινδυνεύουν να μείνουν φοιτητές εκτός δωματίων. Καλεί, δε, σε γενικό ξεσηκωμό, υπογραμμίζοντας ότι απέναντι στην κρίση τους και στα νέα βάρβαρα μέτρα της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ/τρόικας/κεφαλαίου, απαιτείται να ορθώσουμε τις δικές μας ανάγκες, για δωρεάν σπουδές, για δουλειά, μόρφωση, υγεία, για να πληρώσουν την κρίση οι κεφαλαιοκράτες!

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Πανελλαδική σύσκεψη μεταναστών φοιτητών

Την Παρασκευή 1 Ιούλη η σύσκεψη με σκοπό την εκλογή Γραμματείας Μεταναστών του ΜΑΣ

Ενα ακόμα βήμα για την κοινή δράση Ελλήνων και μεταναστών φοιτητών και σπουδαστών, αλλά και για την ενίσχυσή του, κάνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών: Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ προχωρεί σε σύσκεψη μεταναστών φοιτητών και σπουδαστών από όλη την Ελλάδα, την Παρασκευή 1η Ιούλη, με σκοπό την εκλογή Γραμματείας Μεταναστών του ΜΑΣ.

Οπως σημειώνει στη σχετική ανακοίνωσή της η Γραμματεία του ΜΑΣ: «Η βάρβαρη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση σε όλη την εργατική τάξη της χώρας μας εξειδικεύεται στους πρόσφυγες και μετανάστες. Από τη μια, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ΕΕ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ. θέλουν τους μετανάστες σαν φτηνό αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, από την άλλη, αρνούνται τα στοιχειώδη δικαιώματά τους να ζουν και να κυκλοφορούν χωρίς το φόβο της παρανομίας και τους χρησιμοποιούν για την προώθηση αντεργατικών μέτρων, νόμων περί τρομοκρατίας, κατάργηση του ασύλου κ.λπ. Στην πλάτη των μεταναστών φοιτητών και σπουδαστών παίζονται παιχνίδια που στοχεύουν στην αφαίρεση δικαιωμάτων όλων των φοιτητών και σπουδαστών. Η κυβέρνηση τους χρησιμοποιεί σαν Δούρειο ίππο, ήδη πολλοί συνάδελφοι αναγκάζονται να πληρώνουν δίδακτρα, στις εστίες, στις λέσχες, για τα βιβλία και αλλά.

Η ενιαία πάλη Ελλήνων και ξένων εργατών και φοιτητών κόντρα στην αντεργατική αντιμεταναστευτική επιθετική πολιτική, είναι για όλους μας μονόδρομος», καταλήγει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ