Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προσπάθειες αποπροσανατολισμού και εφησυχασμού

Διαβεβαιώσεις ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις έδωσε χτες ο υπουργός Παιδείας στην ΟΛΜΕ σε μία συνάντηση που άφησε έξω την ουσία των αντιδραστικών αλλαγών

Η «κόντρα» κυβέρνησης - ηγεσίας της ΟΛΜΕ, γύρω από το θέμα «ανοιχτά ή κλειστά σχολεία το Σεπτέμβρη» αποπροσανατολίζει εντελώς από το μείζον θέμα που είναι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο

Eurokinissi

Η «κόντρα» κυβέρνησης - ηγεσίας της ΟΛΜΕ, γύρω από το θέμα «ανοιχτά ή κλειστά σχολεία το Σεπτέμβρη» αποπροσανατολίζει εντελώς από το μείζον θέμα που είναι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο
Τη συζήτηση περί «ανοιχτών ή κλειστών σχολείων το Σεπτέμβρη», που πολύ «βολικά» επισκιάζει το μεγάλο ζήτημα των αλλαγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πυροδότησε η χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας. Το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση φέρνει αλλαγές που οδηγούν βίαια τα παιδιά από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση, που κάνουν το λύκειο ελιτίστικο προθάλαμο των πανεπιστημίων για όσους έχουν να πληρώσουν, που καθιερώνουν το μοντέλο της «μαθητείας» για παιδιά που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο και όχι έρμαια στην εκμετάλλευση. Οι εξελίξεις αυτές, που καταδικάζουν στην αμορφωσιά χιλιάδες παιδιά, παραμένουν έξω από τη συζήτηση που φουντώνει μεν γύρω από τα ζητήματα της Παιδείας, περιορίζεται όμως στο αν θα ανοίξουν ή όχι τα σχολεία το Σεπτέμβρη και εξελίσσεται σε μία κόντρα συνδεδεμένη με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ.

Στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης ΟΛΜΕ - υπουργού βρέθηκαν η κινητικότητα και οι υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών. Τόσο στη διάρκεια της συνάντησης όσο και σε δηλώσεις του μετά από αυτή, ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε καθησυχαστικός, σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στο ότι κυβέρνηση και τρόικα θέλουν να αφήσουν στο παρελθόν τη μόνιμη και σταθερή δουλειά στην εκπαίδευση. «Θέλω να διαβεβαιώσω το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον πλέον ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο Κ. Αρβανιτόπουλος, σε ρόλο «πυροσβεστικό» απέναντι στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Ομως, η πολιτική ισοπέδωσης των εργασιακών σχέσεων και στο δημόσιο τομέα, η δηλωμένη πρόθεση για απολύσεις και κατάργηση της μονιμότητας, δεν αφήνουν στους εκπαιδευτικούς περιθώρια για εφησυχασμό.

Μακριά από την ουσία των αλλαγών

Αναφερόμενος στους εκπαιδευτικούς που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ο υπουργός δήλωσε ότι οι ειδικότητες επαγγελμάτων Υγείας θα απορροφηθούν από το υπουργείο Υγείας και ότι γίνεται προσπάθεια να απορροφηθούν οι εκπαιδευτικοί της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης από άλλους Οργανισμούς του Δημοσίου, αλλά και από «υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας που σχετίζονται με την κατάρτιση». Επιχειρώντας έτσι να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών στις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, «τάζοντάς» τους δουλειά στις νέες δομές. Σε αυτήν την προσπάθεια, το υπουργείο βρήκε συνομιλητή και την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ που στην ουσία απεμπολεί το αίτημα να μην καταργηθούν οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και χτες συζητούσε με τον υπουργό για τη διαχείριση του ζητήματος των μετατάξεων και την κινητικότητα, μακριά από την ουσία που είναι οι αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο και τη δομή της εκπαίδευσης.

Ο υπουργός Παιδείας στις δηλώσεις του επανέλαβε τις «εκκλήσεις» για ανοιχτά σχολεία το Σεπτέμβρη, λέγοντας ότι «μέριμνα όλων και ιδιαίτερα ημών, πρέπει να είναι - και είναι - η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος», τη στιγμή που η πολιτική της κυβέρνησης αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και τους απαραίτητους όρους για να λειτουργήσουν.

Οπως προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση, στις 27 Αυγούστου θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το υπουργείο να εξετάζει κάποιες μικροαλλαγές που, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορούν τις διατάξεις για τη βάση του 10 στα μαθηματικά και τη νεοελληνική γλώσσα και το ζήτημα των εσπερινών ΓΕΛ. Την ίδια μέρα, αναμένεται να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Συνέντευξη και σύσκεψη για το νομοσχέδιο για το Λύκειο

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ πραγματοποιεί Συνέντευξη Τύπου - Σύσκεψη με θέμα: «Οι θέσεις του ΠΑΜΕ και η απάντηση του ταξικού κινήματος στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το νέο σχολείο».

Η Συνέντευξη Τύπου - Σύσκεψη θα γίνει τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στις 6.30 μ.μ., στο Συνδικάτο Οικοδόμων (Βερανζέρου 1, πλατεία Κάνιγγος).

ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
Δεν καταργούνται τα καλλιτεχνικά μαθήματα

Ερωτηματικά για τα μαθήματα για τα οποία δεν υπάρχουν βιβλία

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τελικά και επισήμως τα νέα ωρολόγια προγράμματα για το Γυμνάσιο και για την Α' Λυκείου, μετά τις διαρροές και τα ανεπίσημα κείμενα που είχε αποστείλει το προηγούμενο διάστημα.

Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε για την Α' Λυκείου είναι αυτό ακριβώς που περιγράφεται στο νομοσχέδιο για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα κατατεθεί στη Βουλή στις 27 Αυγούστου. Εχει πέντε 7ωρα τη βδομάδα, τα περισσότερα μαθήματα είναι κοινά, ενώ οι μαθητές θα έχουν και ένα μάθημα επιλογής (μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα στα: «Εφαρμογές Πληροφορικής», «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» ή «Εκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός»).

Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε για τα Γυμνάσια δεν περιλαμβάνει τις αλλαγές που είχε επιχειρήσει να φέρει το υπουργείο με τα προηγούμενα ανεπίσημα έγγραφά του. Δηλαδή, δεν περιορίζονται οι διδακτικές ώρες των εικαστικών και της μουσικής, αλλά συνεχίζουν να διδάσκονται τα συγκεκριμένα μαθήματα από 1 ώρα τη βδομάδα το καθένα και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Το πρόγραμμα του Γυμνασίου δομείται επίσης σε πέντε 7ωρα τη βδομάδα και για τις τρεις τάξεις. Η Χημεία θα διδάσκεται από μια ώρα τη βδομάδα στη Β' και Γ' Γυμνασίου, ενώ η Γεωγραφία θα διδάσκεται δύο ώρες τη βδομάδα στην Α' και Β' Γυμνασίου. Ολα τα υπόλοιπα μαθήματα κατανέμονται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Ανάμεσά τους και η Φυσική, που από φέτος θα διδάσκεται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και στην Α' Λυκείου, αλλά μέχρι τώρα δε διδάσκονταν και δεν υπάρχει σχετικό βιβλίο.

Ερωτηματικά για βιβλία που δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής προκύπτουν και για την Α' Λυκείου, για τα μαθήματα επιλογής, αλλά και για το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) για το οποίο υπάρχει μόνο βιβλίο οικονομίας.

Τα νέα ωρολόγια προγράμματα επιβεβαιώνουν ότι γίνεται ένα «παζάρι» με προσθαφαίρεση μαθημάτων στα σχολεία τη νέα χρονιά. Αυτή η προσθαφαίρεση όμως, δεν έχει ως κριτήριο τις μορφωτικές και συνολικότερα τις παιδαγωγικές ανάγκες του σχολείου, το οποίο συνεχίζει να παρέχει αποσπασματικές, σκόρπιες γνώσεις στα παιδιά του λαού, με κακογραμμένα -τις περισσότερες φορές- βιβλία και πολλά ακόμα προβλήματα.

Εικαστικό Επιμελητήριο: Οι τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά

Ο αγώνας ενάντια στην προωθούμενη κατάργηση των μαθημάτων Εικαστικών και Μουσικής έφερε μερική αναδίπλωση του υπουργείου Παιδείας, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ), σημειώνοντας ωστόσο ότι συνεχίζεται η υποβάθμιση αυτών των μαθημάτων στο σχολείο συνολικά.

«Το πρόγραμμα του Λυκείου σηματοδοτεί ένα ακόμα χτύπημα στις Τέχνες και τον Πολιτισμό: Εχει φύγει το μάθημα του σχεδίου από επιλογής. ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ, αφού ακόμα και αυτό το "επιλογής" με τίτλο "Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" ορίζεται ότι θα διδάσκεται από φιλολόγους, δηλαδή θα είναι καθαρά θεωρητικό», τονίζει το ΕΕΤΕ και προσθέτει ότι τα «Τμήματα ενίσχυσης» για το σχέδιο σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προβλέπει το νομοσχέδιο εισάγονται με μια γενική διατύπωση που δε διασφαλίζει μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

«Εμείς λέμε πως οι Τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στη ζωή τους επαγγελματικά. Και βέβαια για τα παιδιά που προσανατολίζονται σε σχετικές με τις Τέχνες σχολές θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης εξειδικευμένης διδασκαλίας. Η διδασκαλία της Τέχνης έχει να κάνει συνολικά με την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, με την καλλιέργεια βασικών στοιχείων απαραίτητων σε κάθε άνθρωπο: την καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας, της σχέσης με το χώρο, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων», τονίζει το ΕΕΤΕ και συνεχίζει: «Μέσα από τη διαδικασία της καλλιτεχνικής πράξης διαμορφώνονται προσωπικότητες με κριτική σκέψη, με δημιουργικότητα. Είναι φανερό ότι θα πρέπει να ακολουθεί όλη τη Μέση Εκπαίδευση, γιατί είναι καθοριστική ηλικία ως τα 18 για αυτή τη διαμόρφωση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ