Πέμπτη 28 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ

Σε συγκέντρωση σήμερα στις 4 μ.μ. στη Νομαρχία Σερρών και πορεία προς το ΤΕΙ, όπου συνεδριάζει η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ και θα παραβρίσκεται ο υπουργός Παιδείας, καλεί τους σπουδαστές η ΠΚΣ. Στη Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ (όπως και στη Σύνοδο των πρυτάνεων στις αρχές Μάρτη) θα παρουσιαστεί το νέο σχέδιο νόμου για τα μεταπτυχιακά. Να θυμίσουμε ότι το προσχέδιο για τα μεταπτυχιακά, προέβλεπε γενίκευση των διδάκτρων, ενώ με βάση τη διαδικασία της Μπολόνια θεσμοθετείται η διάσπαση των σπουδών σε κύκλους και η αφαίρεση γνώσης από το προπτυχιακό επίπεδο.

ΓΟΝΕΙΣ
Να ανοίξει η συζήτηση για την ουσιαστική μόρφωση

Με χτεσινή ανακοίνωσή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) σχετικά με την υπουργική απόφαση για αναπλήρωση των ωρών διδασκαλίας, σχολιάζει ότι πρόκειται για προτάσεις που «στερούνται κάθε σοβαρότητας ως προς το αποτέλεσμα και έχουν χαρακτήρα εκδικητικό προς τους μαθητές». Η ΑΣΓΜΕ καλεί «στα σχολικά συμβούλια που θα συνεδριάσουν να ανοίξουμε τη συζήτηση με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας για την ουσιαστική μόρφωση που δικαιούνται όλα τα παιδιά και τις ευθύνες της πολιτείας που την υποβαθμίζει».

  • Την Κυριακή 2 Μάρτη η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας καλεί τα διοικητικά συμβούλια των Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων σε σύσκεψη με θέμα «Οι εξελίξεις στην εκπαίδευση». Η σύσκεψη θα γίνει στις 10.30 π.μ. στο Συνδικάτο Οικοδόμων (Βερανζέρου 1, 2ος όροφος). Η Ομοσπονδία έχει ήδη καλέσει τις τοπικές ενώσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία των περιοχών τους προκειμένου να προγραμματιστεί κοινή δράση για την αντιμετώπισή τους.
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σύσκεψη για την ειδική αγωγή

Σύσκεψη για ενημέρωση, προβληματισμό και συντονισμό της δράσης και στον τομέα της ειδικής εκπαίδευσης διοργανώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών την ερχόμενη Τρίτη 4 Μάρτη στις 6 το απόγευμα, στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών.

Στη σύσκεψη θα παρουσιαστούν εισηγήσεις με θέμα: «Οι εξελίξεις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, η αναγκαιότητα της συνολικής αγωνιστικής απάντησης και η πρόταση του ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για την εκπαίδευση και την ένταξη των ΑμΕΑ». Εισηγητές θα είναι οι Αντ. Καλόβουλος, Κ. Παπλωματάς και Γ. Ηρακλέους, μέλη της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και θα γίνουν παρεμβάσεις από εκπροσώπους του ΠΑΜΕ ΥΓΕΙΑΣ και των συνδικαλιστικών οργανώσεων των ΑμΕΑ και των γονιών τους, που συντονίζουν τη δράση τους στο ΠΑΜΕ.

Στη σύσκεψη καλούνται να συμμετάσχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα εκείνοι που εργάζονται σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής (ειδικά δημοτικά, γυμνάσια, ειδικά ΤΕΕ α' και β' κύκλου, τμήματα ένταξης, ΕΕΕΕΚ), καθώς και το ειδικό επιστημονικό, τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό τους και τα μέλη των πρωτοβάθμιων συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των ειδικών σχολείων.

ΕΞΥΠΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ για... «χαζά» παιδιά

Το υπουργείο Παιδείας, και μέσα και από το έγχρωμο διαφημιστικό τεύχος που κυκλοφόρησε πρόσφατα, με τον τίτλο «Εξυπνο Σχολείο», επιχειρεί να παρακάμψει τα ουσιαστικά προβλήματα και την ασπρόμαυρη ζωή των σχολείων, να ρίξει στάχτη τελικά στα μάτια όσων θέλουν να δουν το εκπαιδευτικό πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις και να προπαγανδίσει πτυχές της αντιεκπαιδευτικής του πολιτικής. Αναλαμβάνει λοιπόν δύο δήθεν μεγάλες πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση των σχολείων:

Α) Να μετατρέψει τα κοινά σχολεία σε «έξυπνα», όχι όλα βέβαια, αλλά κάποια από αυτά, με την εφαρμογή της αρχής της «βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής». Δηλαδή στο άμεσο μέλλον (πενταετές πρόγραμμα) 1.233 νέα σχολεία και 500 παλιά προς βελτίωση θα στεγάζονται σε ευρύχωρες αίθουσες με «πράσινες» στέγες, οικολογικά υλικά, περιβαλλοντικούς χώρους και θα εξοικονομούν ενέργεια. Πράσινα άλογα και θαλασσιές χάντρες, αν σκεφτεί κανείς ότι η πατρίδα μας έχει σήμερα 15.446 σχολικές μονάδες, από τις οποίες οι 4.500 έχουν ηλικία μισού αιώνα και πλέον.

Β) Η δεύτερη «έξυπνη» πρωτοβουλία είναι η μετονομασία. Από δω και πέρα τα σχολεία θα παίρνουν το όνομα κάποιας προσωπικότητας, που διακρίθηκε στα γράμματα και στις τέχνες, π.χ. 5ο Δημ. Σχολείο Περάματος «Ο Κ. Καβάφης»! Λες και τα ράσα κάνουν τον παπά, ή το όνομα την ποιότητα. Η πρόταση αυτή, απλή και ανέξοδη, γνωστή ήδη από την εποχή της υπουργίας Ευθυμίου, δεν μπορεί να μεταλλάξει τα σχολεία από κοινά σε «έξυπνα», απλά στοχεύει να στολίσει με λαμπερά ονόματα άθλιους εκπαιδευτικούς μικρόκοσμους και κτίρια.

Στο κάτω κάτω, το πρόβλημα της Παιδείας μας δεν είναι πώς θα γίνουν «έξυπνα» τα ντουβάρια των σχολικών κτιρίων, για να κερδοσκοπήσουν η «Microsoft» και οι πολυεθνικές της «πράσινης οικονομίας», αλλά πώς θα μορφωθούν έξυπνα παιδιά, με συνείδηση των συμφερόντων τους στην κοινωνία.

Και αυτό δεν μπορεί να γίνει:

  • Με τα πενιχρά κονδύλια της κρατικής χρηματοδότησης, που ολοένα και λιγοστεύουν.
  • Με τις ΣΔΙΤ που διαφημίζονται στο συγκεκριμένο τεύχος και οι οποίες εκχωρούν τη σχολική στέγη και την εμπορική εκμετάλλευση των σχολικών χώρων στους ιδιώτες για επισφαλέστερες κατασκευές, μεγαλύτερη κερδοσκοπία και παρεμβατικότητα του ιδιωτικού κεφαλαίου στην εκπαίδευση από τα κτίρια μέχρι το περιεχόμενό της.
  • Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, οχήματα ασύνδετων πληροφοριών, χειραγώγησης και αμάθειας.
  • Με ανταγωνιστική και ανταποδοτική λειτουργία, ταξική κατηγοριοποίηση και χαρακτηριστικά μικρής καπιταλιστικής επιχείρησης στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, που θα ψάχνουν για πόρους στο όνομα της αυτοτέλειας ή της αυτονομίας. Δηλαδή με σχολείο σε στενότερη εξάρτηση από τις επιχειρήσεις και το γονικό χαράτσι.
  • Με τη συμμετοχή στο διεθνές πρόγραμμα ΟΟΣΑ ΠΙΖΑ 2009, όταν είναι γνωστό ότι η ΠΙΖΑ και ο ΟΟΣΑ επιχειρούν τη συμμόρφωση και την πλήρη υπαγωγή των εκπαιδευτικών συστημάτων στις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας και ανταγωνιστικότητας, σε βάρος της μόρφωσης. Γι' αυτό ακριβώς και οι οργανισμοί αυτοί συνεργάζονται, προτείνουν και θέτουν σε εφαρμογή δήθεν προοδευτικά, εκσυγχρονιστικά μέτρα (διεπιστημονικότητα, διαθεματικότητα, απαγόρευση να μένουν οι μαθητές στην ίδια τάξη!) προσπαθώντας παράλληλα να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε υπέρμαχους της ανισότητας, όργανα της χειραγώγησης και διαχειριστές της άγνοιας.
  • Τέλος, «έξυπνο» σχολείο δεν είναι αυτό που με τις υπαγορεύσεις της καπιταλιστικής οικονομίας συμβάλλει στην αναπαραγωγή της εργατικής δύναμης και εξυπηρετεί τις αναδιαρθρώσεις στην εργασία, που προωθεί το μεγάλο κεφάλαιο.
  • Φαίνεται πως ο όρος «έξυπνο σχολείο» είναι ένα ακόμη προπαγανδιστικό εφεύρημα που επινοήθηκε για να αποκρύψει ότι στόχος των εκπαιδευτικών «μεταρρυθμίσεων» είναι να «κατασκευάζονται» χαζά παιδιά, αυριανοί τρόφιμοι της διά βίου μάθησης και ψευτοαπασχόλησης, τα οποία δε θα αγανακτούν μέσα τους με την εκμετάλλευση, δε θα διεκδικούν και δε θα έχουν δικαιώματα. Εργάτες δηλαδή μιας χρήσης, που θα εναντιώνονται στα ίδια τους τα ταξικά συμφέροντα. Αφού όπως όλοι γνωρίζουν τα «έξυπνα» σχολεία διδάσκουν ότι δεν υπάρχει 8ωρο, καταργήθηκαν οι κοινωνικές τάξεις και η ταξική πάλη, δεν έγιναν ποτέ αγώνες, οι επαναστάσεις είναι τρομοκρατικές πράξεις αιμοσταγών δολοφόνων και πάνω από όλα ότι το καπιταλιστικό σύστημα είναι κάτι αιώνιο, αδιαμφισβήτητο και δικαιωμένο από την Ιστορία.

Γι' αυτό λέμε ΟΧΙ στα «έξυπνα» σχολεία του μέλλοντός τους, διευρύνουμε τη σκέψη των νέων ανθρώπων με την αντίσταση και τη δράση μας μέσα και έξω από τη σχολική αίθουσα. Αντιπαλεύουμε την κατάργηση της μνήμης και της κρίσης γνωρίζοντας ότι και το κίνημα μεγαλώνει ακριβώς όπως το δέντρο, από τα κλαδιά του αλλά και από τις ρίζες του.


Γιώργος ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ
Φιλόλογος, μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Από καθ' έδρας αντικομμουνισμός

Διάβημα της ΚΝΕ στον αντιπρόεδρο του ΤΕΙ Λάρισας και καταγγελία του ΝΣ Σπουδάζουσας Λάρισας της ΚΝΕ

Στη διάρκεια διδασκαλίας στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της ΣΔΟ του ΤΕΙ Λάρισας, ο καθηγητής κ. Παπακυρίτσης, αναφερόμενος στο μάθημά του είπε ότι έχει δυο βιβλία: Ενα «φτηνό» για τους κομμουνιστές και τους συνδικαλιστές κι ένα «καλό» γι' αυτούς που θέλουν να περάσουν με «βαθμό»! Είναι ο ίδιος καθηγητής που - όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΝΣ Σπουδάζουσας Λάρισας της ΚΝΕ - προβάλλει κάθε χρόνο σαν διέξοδο στους σπουδαστές του και ως «μέσο» για να περάσουν τα μαθήματά του, την παράταξη του κόμματός του, τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ!!

Στην ίδια ανακοίνωση το ΝΣ Σπουδάζουσας Λάρισας της ΚΝΕ ξεκαθαρίζει: «Δε δεχόμαστε να έχουμε τέτοιους καθηγητές που να προβάλλουν τον αντικομμουνισμό για να καταφέρουν να μεγαλώσει η πίεση προς τις σπουδές μας, να βάλουν τα παιδιά από τις φτωχές οικογένειες να πληρώνουν για τις σπουδές τους. Για μας τους κομμουνιστές που παλεύουμε να αλλάξουμε τον σάπιο κόσμο, η γνώση είναι δύναμη!! Δεν τη χαρίζουμε σε κανέναν έμπορο που θέλει να φτιάξει το μαγαζάκι του».

Χτες, αντιπροσωπεία της ΚΝΕ αποτελούμενη από τους Θ. Λιάπη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ, και τον Γ. Κορίτσα, γραμματέα Περιοχής Θεσσαλίας της ΚΝΕ, έκαναν διάβημα στον αντιπρόεδρο του ΤΕΙ Λάρισας, καταγγέλλοντας την ενέργεια του καθηγητή και ζητώντας το ζήτημα που δημιουργείται να συζητηθεί στα αρμόδια όργανα του ιδρύματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ