Με παραίτηση των πρυτανικών αρχών θα απαντήσει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο σε ενδεχόμενη ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ΤΕΙ από τη Βουλή, όπως αποφάσισε η Σύγκλητος του ιδρύματος που συνεδρίασε χτες.
Συγκεκριμένα, η Σύγκλητος του ΕΜΠ μετά τη χτεσινή της συνεδρίαση εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις θέσεις του ιδρύματος «επί του επιχειρούμενου ευτελισμού του κύρους, της αποστολής και του συνταγματικά κατοχυρωμένου περιεχομένου της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης και επί της επιβαλλόμενης άμεσης διάρρηξης των σπουδών των ΑΕΙ σε δυο κύκλους, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Μπολόνια», που προωθούνται με το εν λόγω νομοσχέδιο.
Αναφέρει επίσης, ότι κατά τη συνάντηση των διοικήσεων των ΑΕΙ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την περασμένη Τρίτη «διαπιστώθηκε σύγκλιση απόψεων επί ορισμένων σημείων, δεν κατέστη όμως δυνατή η προσέγγιση επί του πρωτεύοντος σημείου της άκριτης και συνολικής ένταξης των ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση».
«Είναι προφανές ότι η προϋπόθεση της αξιολόγησης πριν από την ένταξη των ΤΕΙ στα ΑΕΙ - σημειώνει η σύγκλητος του ΕΜΠ - αποτελεί αδιαπραγμάτευτη θέση όλων των φορέων της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, διότι διασφαλίζει στοιχειωδώς το κύρος, την αποστολή και το συνταγματικά κατοχυρωμένο ουσιαστικό περιεχόμενο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και αποτρέπει τη διάσπασή της, κατά τις επιταγές της Μπολόνια. Κατά συνέπεια η ψήφιση του νομοσχεδίου από τη Βουλή ευτελίζει και "κατωτατοποιεί" την Ανώτατη Εκπαίδευση, γεγονός που επιβάλλει κατ' ελάχιστο, την παραίτηση των εκλεγμένων Πρυτανικών Αρχών της, οι οποίες έχουν και την πρώτη ευθύνη της εκπροσώπησης των ΑΕΙ προς το ΥΠΕΠΘ, τη Βουλή των Ελλήνων και την ελληνική κοινωνία».
Την ερχόμενη βδομάδα αναμένεται να συνεδριάσουν και οι σύγκλητοι των υπόλοιπων πανεπιστημίων της χώρας, για να αποφασίσουν τις ενέργειές τους σχετικά με την προώθηση του νομοσχεδίου υποβάθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Τη διαφωνία της απέναντι στην αναδιατύπωση του πρώτου άρθρου του νομοσχεδίου για τα ΤΕΙ, εκφράζει η Τριμελής Γραμματεία της Συνόδου των Προέδρων των ΤΕΙ και καλεί την Τετάρτη 2/5 έκτακτη Σύνοδο στην Αθήνα.
Η ανατύπωση που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, κατά την προχτεσινή συζήτηση (επί της αρχής) του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ορίζει ότι τα πανεπιστήμια «έχουν την ευθύνη του σχεδιασμού και της οργάνωσης των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα και έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη χορήγηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων».
Ιδιωτική επιχείρηση «άνοιξε» μεγάλο «εκπαιδευτικό μαγαζί», πουλώντας, ως πανάκριβα προϊόντα, «γνώση» και «μόρφωση»
Το πιο ενδιαφέρον σ' αυτή την εκδήλωση ήταν, ίσως, το, έμμεσο πλην σαφές, «ευχαριστώ για το δώρο», που είπαν οι ιδιοκτήτες των εκπαιδευτηρίων προς την κυβέρνηση για την «εκπαιδευτική μεταρρύθμισή» της. Αξίζει ν' αναφέρουμε εδώ όσα περί των στόχων και του τρόπου λειτουργίας των εκπαιδευτηρίων τόνισε στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Β. Γκίμτσας.
Τα λεγόμενά του δείχνουν ότι στόχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι το «βάθεμα» του ταξικού χαρακτήρα της Παιδείας στη χώρα μας και η δημιουργία νέων «κοινωνικά αμόρφωτων» και «παιδαγωγικά ανάγωγων» νέων του «ατομισμού», που θα αγνοούν το παρελθόν, θα καταναλώνουν το παρόν και θ' αδιαφορούν για το μέλλον. Είπε, λοιπόν, σχετικώς, ανάμεσα στ' άλλα ο Β. Γκίμτσας: «Για μας τα εκπαιδευτήρια "Αθηνά" δεν αποτελούν πρόσκαιρη επιλογή, αλλά υπόθεση μακράς πνοής και διάρκειας, που θα συνεχίσουν και μετά από μας. Σκοπός μας είναι ν' αποτελέσουν ένα κύτταρο γνώσης και πολιτισμού... Η πρωτοβουλία μας να δημιουργήσουμε ένα νέο εκπαιδευτήριο στηρίχτηκε σε δύο, βασικά, λόγους: Ο πρώτος λόγος αφορά τα προβλήματα και τις αδυναμίες της εκπαίδευσης που βιώνουμε όλοι και ο δεύτερος είναι συνυφασμένος με τις απαιτήσεις των καιρών. Χρόνια, τώρα, οι μαθητές αναγκάζονται να μοιράζουν το χρόνο τους ανάμεσα σε σχολείο και φροντιστήριο.
Αυτός ο διχασμός, η διάσπαση του χώρου και χρόνου της εκπαίδευσης των μαθητών έχει ως αποτέλεσμα:
Ολα τα παραπάνω, εκτός από το ψυχικό κόστος, συνοδεύονται και από σοβαρές οικονομικές θυσίες εκ μέρους των οικογενειών.
Αναφορικά με τις απαιτήσεις της εποχής μας, είναι γνωστό ότι τα νέα δεδομένα διαμορφώνονται σήμερα με την εκρηκτική ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών. Είναι βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, η επιτυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση θα εξαρτάται από:
Βεβαίως, για ν' αγοράσουν οι μαθητές τη «μόρφωση» και τη «γνώση» που πουλάνε και τα εν λόγω τρικαλινά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, πρέπει οι γονείς τους να «ξηλωθούν» άγρια. Το ερώτημα για τον «παρά» τέθηκε από συμμετέχοντες στην εκδήλωση παρουσίασης και την απάντηση έδωσε ο λεγόμενος «υπουργός Οικονομικών» των εκπαιδευτηρίων, κ. Λώλας. Ιδού, λοιπόν, η «λυπητερή»:
- Α΄ Τάξη 120.000 δρχ. το μήνα
- Β΄ Τάξη 125.000 δρχ. το μήνα
- Γ΄ Τάξη 130.000 δρχ. το μήνα
- Α΄ Τάξη 140.000 δρχ. το μήνα
- Β΄ Τάξη 145.000 δρχ. το μήνα
- Γ΄ Τάξη 150.000 δρχ. το μήνα
Για όλες τις τάξεις τα δίδακτρα θα καταβάλλονται για 10 μήνες το χρόνο. Δηλαδή, το ετήσιο κόστος θα είναι 120.000 δρχ. Χ 10 = 1.200.000 δρχ. το χρόνο κ.ο.κ. Επιπλέον, οι μαθητές θα πληρώνουν 5.500 δρχ. το μήνα για τη μεταφορά τους με λεωφορεία. Η επιβίβαση-αποβίβαση θα γίνεται σε σημείο που θα έχει συμφωνηθεί με τον γονέα κατά την εγγραφή του μαθητή. Θα υπάρχουν λεωφορεία, όχι μόνο για κάθε συνοικία των Τρικάλων, αλλά για ολόκληρο το νομό. Ακόμα οι μαθητές θα πληρώνουν για την προμήθεια των ξενόγλωσσων βιβλίων.
Με στόχο τη δημιουργία της «Ολυμπιακής γενιάς», το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Επιτροπή Αθήνα 2004 έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα Ολυμπιακή Παιδεία, στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που από κοινού υπέγραψαν ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου και η πρόεδρος του Αθήνα 2004 Γ. Αγγελοπούλου - Δασκαλάκη. Οι ίδιοι παρουσίασαν χτες το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος, το οποίο ήδη εφαρμόζεται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και από την επόμενη σχολική χρονιά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία.
Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, μιλώντας στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Βαρβάκειου σχολείου, όπου έγινε η παρουσίαση, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα λέγοντας ότι για την ανάπτυξή του έχουν προσληφθεί 1.000 εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής φέτος και θα προσληφθούν 1.000 ακόμα το Γενάρη του 2002. Η τύχη των εκπαιδευτικών αυτών, οι οποίοι είναι αναπληρωτές, είναι αβέβαιη μετά το τέλος του προγράμματος. Οπως είπε ο υπουργός, οι καθηγητές Ολυμπιακής Παιδείας θα αναπτύσσουν πρωτότυπες δράσεις και εκτός σχολικού ωραρίου, τα απογεύματα, τα Σάββατα και τις Κυριακές. Σε ό,τι δε, αφορά το πρόγραμμα, εφαρμόζεται στα σχολεία είτε στην ώρα της γυμναστικής ή σε κενές ώρες.
Η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» μιλώντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς είπε ότι στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά «για την ενεργό συνεισφορά και συμμετοχή τους» στους Ολυμπιακούς Αγώνες και «να αφήσουμε πίσω μια αλλαγή στα πρότυπα και τους στόχους». Μέσα στις συνθήκες εμπορευματοποίησης του αθλητισμού, το όλο πρόγραμμα δεν μπορεί παρά να σημαίνει συμβιβασμό της νέας γενιάς με την Ολυμπιάδα των πολυεθνικών. Το εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάστηκε χτες και για το οποίο εργάστηκαν 65 άτομα, τα περισσότερα εθελοντικά, περιλαμβάνει το βιβλίο «Ολυμπιακοί Αγώνες, Αναφορές - προσεγγίσεις», που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, το Ολυμπιακό 2004άδιο για μαθητές 6 - 9 ετών, τις Ολυμπιακές ματιές για τους μαθητές 13 - 16 ετών, το βιβλίο και τη βιντεοκασέτα, τα Ολυμπιακά Αθλήματα για εκπαιδευτικούς και μαθητές και το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Η Δέσποινα και το περιστέρι», για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Είναι ωστόσο χαρακτηριστικό της προπαγάνδας που επιχειρείται προς την «Ολυμπιακή γενιά» μέσα στο εκπαιδευτικό υλικό, ότι ακόμα και το παραμύθι επιστρατεύεται για να επαινέσει τα «μεγάλα έργα» της κυβέρνησης ενόψει της Ολυμπιάδας, από τη σκοπιά βέβαια της κυβέρνησης, δείχνοντας έτσι τι είδους παρακαταθήκη θέλει το πρόγραμμα να αφήσει στη νέα γενιά...