Σάββατο 28 Σεπτέμβρη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η αστική εκπαιδευτική πολιτική, το σχολείο ως μηχανισμός επιλογής και η αναβίωση του νεοναζισμού

Αναρωτιούνται πολλοί, πώς προέκυψε, έτσι στα ξαφνικά, η τάση να πριμοδοτηθούν ακροδεξιά κόμματα, με έντονο ρατσιστικό θεωρητικό πυρήνα, στην ελληνική πολιτική σκηνή τα τελευταία χρόνια. Προκαταλαμβάνοντας τον αναγνώστη, θα έλεγα εξαρχής ότι κάθε άλλο παρά ξαφνική πρέπει να θεωρείται η παραπάνω τάση. Αποτελεί, αντίθετα, απότοκο μιας διαρκούς ζύμωσης του λαού με μισάνθρωπες λογικές και παραπειστικά ρατσιστικά επιχειρήματα επί σειρά ετών. Αλλά ας δούμε, κάπως αναλυτικά, κάποιες από τις βασικότερες ρατσιστικές αρχές, πάνω στις οποίες στηρίχθηκε η θηριωδία του ναζισμού -όχι και τόσο πολλές δεκαετίες πριν- και με τους όρους των οποίων φαίνεται να διεξάγεται -ενίοτε καλυμμένα ή και εντελώς απροκάλυπτα- η επίσημη πολιτική προπαγάνδα στη χώρα μας μέχρι σήμερα.

Κατά τη θεωρία του Δαρβίνου, λοιπόν, τα διάφορα είδη του ζωικού και φυτικού βασιλείου μεταλλάσσονται και προσαρμόζονται στις ποικίλες περιβαλλοντικές συνθήκες ή μεταβολές, προκειμένου να επιβιώσουν. Οσα δεν το καταφέρνουν, εξαλείφονται. Πρόκειται για μια αλάνθαστη διαδικασία «φυσικής επιλογής», που επιτρέπει τη διατήρηση των ειδών μέσω της επιβίωσης των ικανότερων εκπροσώπων τους. Στη συνέχεια, η συγκεκριμένη θεωρία διαστρεβλώθηκε και εξετράπη, έλαβε αυθαίρετες κοινωνικές διαστάσεις και παρέμεινε στην ιστορία με τον όρο «κοινωνικός δαρβινισμός». Εκπρόσωποί της διακήρυσσαν, ότι ο βιολογικός νόμος ίσχυε επίσης και για την ανθρώπινη κοινωνία, ότι οι ανθρώπινες φυλές διέφεραν μεταξύ τους όπως τα είδη των ζώων, ότι οι κατώτερες από αυτές συγγένευαν περισσότερο με τα ανώτερα θηλαστικά παρά με τους ανθρώπους και, επομένως, θα έπρεπε να αποδίδεται διαφορετική αξία στις ζωές τους. Παρέχοντας «επιστημονική» υποστήριξη στον έσχατο ρατσισμό («επιστημονικός ρατσισμός»), ενέπλεκαν τη φυλή με το έθνος και θεωρούσαν, ότι η ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή όλων των μελών της κοινωνίας θα οδηγούσε στην καταστροφή της. Επομένως, η εξόντωση των μη φυσιολογικών νεογέννητων βρεφών θα αποτελούσε μια επωφελή πρακτική για την κοινωνία και για τα ίδια. Πρακτικές εφαρμογές του «κοινωνικού δαρβινισμού» αποτέλεσαν η «φυλετική υγιεινή» στη ναζιστική Γερμανία (η καθαρότητα, δηλαδή, της φυλής μέσω της απαγόρευσης επιμειξίας των μελών της με εκείνα των κατώτερων φυλών) και η βελτίωση της ανώτερης φυλής με την «ευγονική» (τον «επιστημονικό», δηλαδή, έλεγχο της αναπαραγωγής των ανεπιθύμητων προς όφελος των εκλεκτών) στις αγγλοσαξονικές χώρες.

Οι θέσεις του κοινωνικού δαρβινισμού αποτέλεσαν τη βάση ανάλογα ρατσιστικών θεωριών από μεταγενέστερους «επιστήμονες» ή πολιτικούς προπαγανδιστές. Ετσι, οι φτωχοί και οι εργαζόμενες τάξεις, που ζούσαν στην αθλιότητα και τη δυστυχία, θεωρούνταν ότι υπέφεραν εξαιτίας της φυσικής τους κατωτερότητας, ενώ η οποιαδήποτε προσπάθεια ανακούφισής τους θα απέβαινε σε βάρος της υγιούς κοινωνίας - οι μειονεκτικοί θεωρούνταν δαπανηροί. Ευφυΐα και χαρακτήρας θεωρούνταν κληρονομικά, ενώ η επίδραση του κοινωνικού παράγοντα αγνοούνταν παντελώς, οδηγώντας σε έναν, τρόπον τινά, βιολογικό ντετερμινισμό. Το αίμα αποτέλεσε το βασικό συστατικό στοιχείο της απόλυτης διάκρισης και ιεράρχησης των διάφορων φυλών. Οι παραπάνω θεωρίες αποτέλεσαν τελικά τη βάση μιας σειράς ρατσιστικών και απόλυτα εγκληματικών πολιτικών συστηματικής εξόντωσης ανάπηρων παιδιών από ιδρύματα, μιας σειράς ομάδων πληθυσμού «απόβλητων» από την κοινωνία, ψυχιατρικών ασθενών και υπερήλικων, σε μια λίστα που έδειχνε να μην έχει τέλος. Το φρικτότερο ήταν, ότι οι εξολοθρεύσεις σχεδιάστηκαν από επιστήμονες και εκτελέστηκαν επίσης από επιστήμονες (;) από «Αριους» γιατρούς και νοσοκόμες που κι όταν ακόμα δεν είχαν λάβει ρητές διαταγές, είχαν τη δικαιοδοσία να το κάνουν και το έπρατταν.

Μελετώντας, τις παραπάνω θέσεις, αποτελεί πρόκληση να αναζητηθούν κάποια σημεία αναφοράς σε αυτές τις πρακτικές αποκλεισμού που εφαρμόζονται στο χώρο της Εκπαίδευσης σήμερα και, προφανώς, στην ελληνική κοινωνία γενικότερα. Αναρωτιέται κανείς, για παράδειγμα, αν είθισται να αιτιολογείται στις μέρες μας η εκτεταμένη σχολική αποτυχία και ο εκπαιδευτικός αποκλεισμός συγκεκριμένων μαθητικών πληθυσμών (Τσιγγάνων, ατόμων με αναπηρίες, μεταναστών και προσφύγων, παιδιών των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων κλπ.) με όρους «φυσικής επιλογής» και επικράτησης των ικανότερων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Από την εμπειρία του καθενός και της καθεμιάς από εμάς βεβαιώνεται η ευκολία με την οποία ένα ολόκληρο σύστημα αποποιείται των σοβαρότατων ευθυνών του, μετακυλύοντάς τες στις πλάτες των ίδιων των θυμάτων του. Ολων εκείνων που μένουν έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα, αποκομίζοντας ταυτόχρονα την πεποίθηση ότι οι ίδιοι δεν ήταν ικανοί να προοδεύσουν και όχι το σχολείο που δε φρόντισε να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους. Βεβαιώνεται, με άλλα λόγια, ότι ο επιλεκτικός και ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης εξυπηρετεί συμφέροντα των λίγων και εκλεκτών, σε βάρος των πολλών που η ουσιαστική μόρφωσή τους θεωρείται κόστος και, εξαιτίας αυτού, ανεπιθύμητη.

Ακόμη, η πολιτική του αστικού κράτους απέναντι στην εκπαίδευση των μεταναστών, που στοχεύει ή στην αφομοίωση ή στην περιθωριοποίησή τους, ενέχει άραγε χαρακτηριστικά «φυλετικής υγιεινής», μέσω της απόρριψης και αποβολής οποιουδήποτε εθνικά και πολιτισμικά διαφορετικού στοιχείου; Γιατί, αν δεν είναι έτσι, τότε πώς εξηγείται η ύπαρξη σχολείων γκέτο (ειδικών σχολείων για άτομα με αναπηρίες ή διαπολιτισμικών σχολείων για ξένα παιδιά, που όμως ποτέ τους δεν έχουν λειτουργήσει σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές τους ή ακόμη και συμβατικών σχολείων σε όλη την επικράτεια που εμφανίζουν πολύ μεγάλα ή σχεδόν αμελητέα ποσοστά ξένων μαθητών, ακόμη και στην περίπτωση που η γειτνίασή τους δεν επιτρέπει παρόμοιες αποκλίσεις); Επίσης, πώς εξηγούνται άτυπες πρακτικές γηγενών γονιών, που έπαιρναν τα παιδιά τους και τα μετέγγραφαν σε άλλα σχολεία με αμιγή ντόπιο μαθητικό πληθυσμό ή περιπτώσεις διευθυντών που δεν ενέγραφαν ξένους μαθητές ή μαθητές Ρομά στα σχολειά τους, προφασιζόμενοι διάφορα γραφειοκρατικά κωλύματα; Ακόμη, πώς εξηγείται η άρρητη αδιαφορία δασκάλων που γνώριζαν την ύπαρξη Ρομά ή ξένων μαθητών στο δυναμικό των τάξεών τους, αλλά δεν έμπαιναν στον κόπο να τους αναζητήσουν σε περίπτωση μόνιμης απουσίας τους από το σχολείο (προφανώς, έχοντας πάντα τη δικαιοδοσία να τα κάνουν όλα αυτά από το ίδιο το πολιτικό σύστημα και την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Παιδείας);

Δεν είναι αλήθεια, άλλωστε, ότι το σύγχρονο «εκπαιδευτικό ολοκαύτωμα» σχεδιάζεται από επιστήμονες και εφαρμόζεται στην πράξη και πάλι από επιστήμονες; Γιατί αλλιώς, πώς δικαιολογούνται τόσο μεγάλα ποσοστά διαρροής από την εκπαίδευση κάθε χρόνο, που στοιχειοθετούνται στη βάση της εφαρμογής ενός συγκεκριμένου αναλυτικού προγράμματος, άκαμπτου, άχαρου και παντελώς απόμακρου από τα ενδιαφέροντα και τις καθημερινές ανάγκες των μαθητών, τους οποίους υποτίθεται ότι εξυπηρετεί; Δεν είναι επιστήμονες εκείνοι που το αποφασίζουν και επιστήμονες όσοι πειθήνια το εφαρμόζουν; Αναρωτιέται κανείς, εν τέλει, μήπως πράγματι συνδέεται ο κοινωνικός αποκλεισμός με το ρατσισμό και τη Βιολογία και αντανακλώνται όλα τους στο χώρο της εκπαίδευσης. Μήπως στη βάση της καπιταλιστικής οργάνωσης, ο ρατσισμός θεσμοθετείται και αναπαράγεται με όρους εποικοδομήματος, προκαθορίζοντας αδιάλειπτα τις σχέσεις των απλών ανθρώπων στη διαδικασία της παραγωγής. Γιατί, αν δεν είναι έτσι τα πράγματα, ας μου απαντηθεί με ποια λογική δεν εφαρμόζονται ερευνητικά αποδεδειγμένες αποτελεσματικές πρακτικές στο χώρο της εκπαίδευσης και επιμένουμε να σπαταλούμε τόσο ανθρώπινο δυναμικό, αναπαράγοντας τη φτώχεια, την κοινωνική ανισότητα και τη γενικότερη απανθρωπιά; Για παράδειγμα, θυμίζω τη σημασία που δόθηκε στην αναγνώριση και διδασκαλία της μητρικής γλώσσας και του πολιτισμού γενικότερα των εθνικών μειονοτήτων στην πρώην ΕΣΣΔ, όπου οι εθνικές ιδιαιτερότητες πολλών περιοχών οδήγησαν στην υιοθέτηση ρυθμίσεων σχετικά με τη διδασκαλία στην εκάστοτε μητρική γλώσσα, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σχολεία με γλώσσα διδασκαλίας τη ρωσική και την εκάστοτε μητρική ως ξεχωριστό αντικείμενο ή, αντίθετα, σχολεία με γλώσσα διδασκαλίας τη μητρική και τη ρωσική ως μάθημα υποχρεωτικό, καθώς και σχολεία μεικτά (βλ. σχετικά, Anweiler, 1987). Ηταν η ίδια πρακτική που, επικυρώνοντας ακόμη και γλώσσες χωρίς αλφάβητο - μετατρέποντάς τες σε γραπτές - οδήγησε σε πλήρη αλφαβητισμό ομάδες κατά παράδοση αναλφάβητες στις σύγχρονες δικές μας κοινωνίες - όπως οι Τσιγγάνοι (βλ. Τσιάκαλο, 2006).

Ο νεοναζί τραμπούκος φαίνεται, τελικά, πως βρήκε στρωμένο το δρόμο με ροδοπέταλα, ώστε να βάλλει σήμερα ανοιχτά εναντίον των μεταναστών, αφού επί μια 25ετία τώρα η επίσημη πολιτεία κερδοσκοπεί σε βάρος όλων των αναξιοπαθούντων που της έλαχε να φιλοξενήσει στα εθνικά της όρια. Παράλληλα, το επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα ανερυθρίαστα αρνείται να παράσχει δίγλωσση εκπαίδευση σε όλα μας τα παιδιά, ενώ αβασάνιστα συγχωνεύει «μικρά» σχολεία σε μεγαλύτερα και ολοένα περισσότερο υποχρηματοδοτεί το δημόσιο σχολείο, συρρικνώνοντας τις προοπτικές ύπαρξής του και καταδικάζοντας τα λαϊκά στρώματα στην αμορφωσιά και την ανεργία, διακηρύττοντας όμως ταυτόχρονα ότι «εξορθολογίζει» το χώρο της Εκπαίδευσης.

Εν τέλει, κι αν ακόμη θεωρήσουμε ότι δεν ταυτίζεται ο καπιταλισμός με το ρατσισμό, θα μπορούσαμε ωστόσο να συμφωνήσουμε στο ότι οι ταξικές ανισότητες, στις οποίες αυτός εδραιώνεται κι αναπαράγεται, αποτελούν την ύπατη μορφή ρατσισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Anweiler, O. (1987). Σοβιετική Ενωση, στο: O. Anweiler, F. Kuebart, L. Liegle, H-P. Sch?fer, & R. S'ssmuth. Εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, σ. 219-242.
  • Shipman, P. (1998). Η εξέλιξη του ρατσισμού. Οι ανθρώπινες διαφορές και η χρήση και κατάχρηση της επιστήμης. Αθήνα: «Νέα Σύνορα» - Λιβάνη.
  • Τσιάκαλος, Γ. (2006). Απέναντι στα εργαστήρια του ρατσισμού. Αθήνα: «τυπωθήτω - αντιρρήσεις».

*Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συγγραφέα.


Του
Χρήστου Δ. ΤΟΥΡΤΟΥΡΑ*
*Ο Χρήστος Δ. Τουρτούρας είναι λέκτορας Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Η ΑΣΓΜΕ καλεί τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων σε παράσταση διαμαρτυρίας για το ζήτημα της μεταφοράς, της σίτισης και για να απαιτήσουν οι γονείς έκτακτη χρηματοδότηση τη Δευτέρα 30 Σεπτέμβρη στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Εσωτερικών και την Τετάρτη 2 Οκτώβρη στις 12 το μεσημέρι διαδήλωση στο υπουργείο Παιδείας.

*** Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρά την Τρίτη 15 Οκτώβρη η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ). Η απεργία κηρύχθηκε τη συγκεκριμένη ημερομηνία με αφορμή και την εκδίκαση στο ΣτΕ στις 17 Οκτώβρη της αίτησης ακύρωσης της εγκυκλίου που ουσιαστικά καταργεί την κρατική εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Στρατηγική επιλογή η κατάργηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς

Συνάντηση της Επιτροπής των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα με το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

Συνάντηση με μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Εκπαιδευτικών σε Διαθεσιμότητα είχε χτες το μεσημέρι στον Περισσό αντιπροσωπεία του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας μετά την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων, μίλησαν για τον αγώνα που κάνουν και τη στάση της κυβέρνησης η οποία αποτελεί εμπαιγμό απέναντι στους ίδιους και στους μαθητές που πληρώνουν χωρίς να φταίνε τα αδιέξοδα.

Ιδιαίτερα τονίστηκαν και από τις δύο πλευρές οι επιπτώσεις στα δεκάδες χιλιάδες παιδιά εργατικών - λαϊκών οικογενειών που ετοιμάζονταν να πάνε στη Β' και τη Γ' τάξη και η ειδικότητά τους καταργήθηκε με αποτέλεσμα να στερούνται τη δυνατότητα να σπουδάσουν χωρίς δίδακτρα έστω και σε αυτή την υποβαθμισμένη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση. Σημειώθηκε ότι τα όσα υποσχόταν η κυβέρνηση περί «απρόσκοπτης συνέχισης» των σπουδών για όσους είχαν επιλέξει τις συγκεκριμένες ειδικότητες είχαν στόχο απλά να καθησυχάσουν αφού και οι τελειόφοιτοι κάνουν μάθημα χωρίς να καλύπτονται οι απαραίτητες ώρες και όσοι είχαν επιλέξει τις ειδικότητες για τη Β' Λυκείου καλούνται να επιλέξουν άλλες ή να πάνε σε ιδιωτικό ΙΕΚ.

Την ίδια ώρα, σε καθεστώς διαθεσιμότητας και ανασφάλειας βρίσκονται οι 2.122 εκπαιδευτικοί αυτών των ειδικοτήτων. Το υπουργείο Παιδείας έχει εξαγγείλει την απορρόφηση κάποιων από αυτούς στα δημόσια ΙΕΚ στα οποία ωστόσο δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι αντίστοιχες ειδικότητες και κάποιων άλλων σε δομές του υπουργείου Υγείας. Η Συντονιστική Επιτροπή ζητά πρωταρχικά να επαναλειτουργήσουν οι καταργημένοι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και να μην υπάρξει καμία απόλυση εκπαιδευτικού.

Από την πλευρά του, ο Ν. Σοφιανός σημείωσε ότι το ΚΚΕ θα στηρίξει τον αγώνα τους και με παρεμβάσεις και ερωτήσεις στη Βουλή, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι η διαθεσιμότητα στην εκπαίδευση συνδέεται με τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, είναι κομμάτι του νέου σχολείου και υπηρετεί το στρατηγικό στόχο ο οποίος είχε εκφραστεί και πριν το μνημόνιο για κατάργηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Μετά τις απολύσεις τούς στέλνει και τον εισαγγελέα

Η προϊσταμένη της Eισαγγελίας Πρωτοδικών διέταξε προκαταρκτική εξέταση για τα κλειστά Πανεπιστήμια μετά από αίτημα του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, ο υπουργός υπέβαλε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου αίτημα για τη διερεύνηση τυχόν τέλεσης αξιοποίνων πράξεων, από τη μη λειτουργία των ΑΕΙ, που εμποδίζει την άσκηση των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και διοικητικών καθηκόντων τους. Στο πλαίσιο της έρευνας, θα εξακριβωθεί αν έχουν διαπραχθεί αυτεπαγγέλτως διωκόμενα σε βαθμό πλημμελήματος αδικήματα, όπως παράβαση καθήκοντος. Την έρευνα θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία εισαγγελέα.

Την ίδια στιγμή, παρέμβαση στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έκανε η Εισαγγελία Λάρισας, ζητώντας να της παράσχει εξηγήσεις για τη διακοπή λειτουργίας του Ιδρύματος για 2 μέρες, ως διαμαρτυρία για τη διαθεσιμότητα μέρους του διοικητικού προσωπικού. Η Εισαγγελία έθεσε ερωτήματα του τύπου «τι σημαίνει αναστολή λειτουργίας του Πανεπιστημίου», καθώς δεν πρόκειται για «απεργιακή κινητοποίηση», ενώ ζήτησε να πληροφορηθεί αν, στο διάστημα κατά το οποίο το πανεπιστήμιο παραμένει κλειστό, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να εισπράττουν το μισθό τους.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας, αφού έστειλε τους εισαγγελείς στα πανεπιστήμια, απευθύνθηκε με έγγραφό του προς τους πρυτάνεις, απαιτώντας την ομαλή διεξαγωγή εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών. Το προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων απαντάει ότι «στο πλαίσιο της αυτοδιοίκησής τους και προκειμένου να διευκολύνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εγγραφή των πρωτοετών φοιτητών θα μεριμνήσουν για την παράταση της περιόδου των εγγραφών και για τον ορισμό νέων ημερομηνιών».

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) καλεί τους συλλόγους σε 48ωρη απεργία από την Τρίτη 1 Οκτώβρη μετά την έκτακτη συνεδρίασή της που έγινε χτες με αφορμή τη διαθεσιμότητα και κινητικότητα διοικητικών υπαλλήλων στα πανεπιστήμια. Η απόφαση πάρθηκε με πλειοψηφία (ΔΗΠΑΚ, Συνάντηση/Συσπείρωση, ΑΡΜΕ) μετά από εισήγηση της ΔΗΠΑΚ όπου επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι «η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα κύριο στόχο έχει να επεκτείνει το πεδίο δράσης των επιχειρηματικών ομίλων. Tο πρώτο κύμα "διαθεσιμότητας" αφορούσε προσωπικό δήθεν "υποβαθμισμένων προσόντων". Το σημερινό κύμα αφορά και προσωπικό "αυξημένων προσόντων". Στο επόμενο κύμα, η διαθεσιμότητα, βαφτισμένη ως κινητικότητα ή αλλιώς, θα αφορά και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΙ».

Οι Σύλλογοι Διοικητικών Υπαλλήλων των Ιδρυμάτων που πλήττονται από τις διαθεσιμότητες προχωρούν σε νέο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων. Μετά από ΓΣ οι διοικητικοί υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Πανεπιστημίου Πάτρας θα προχωρήσουν σε πενθήμερη απεργία τη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι στο ΑΠΘ πήραν απόφαση για νέα 48ωρη απεργία από την ερχόμενη Δευτέρα. Στο μεταξύ, το βράδυ της Πέμπτης, στα γρασίδια της Φιλοσοφικής του ΑΠΘ, πραγματοποιήθηκε συναυλία αλληλεγγύης στον αγώνα των εργαζομένων σε ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ και ΤΕΙ, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών της Θεσσαλονίκης. Οι διοικητικοί του Πανεπιστημίου Κρήτης θα κάνουν ΓΣ τη Δευτέρα για να αποφασίσουν την περαιτέρω δράση τους, ενώ σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει το ΚΣ της Ομοσπονδίας Διοικητικών Υπαλλήλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εκατοντάδες κενά σ' όλη την Ελλάδα

Οι εκρηκτικές ελλείψεις στα ειδικά σχολεία που καθιστούν αδύνατη ακόμη και την υποτυπώδη λειτουργία τους επιβεβαιώνονται αυτή τη φορά από τα στοιχεία που απέστειλαν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, όπως τα έδωσε στη δημοσιότητα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής, ενώ η μεταφορά των παιδιών παραμένει στον αέρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία σε 1.657 υπολογίζονται πανελλαδικά τα λειτουργικά κενά στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής και στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ). Τα περισσότερα κενά παρουσιάζονται στην Αττική, στην Κεντρική Μακεδονία και στην Κρήτη. Συγκεκριμένα, στις 13 εκπαιδευτικές περιφέρειες λείπουν: 425 ειδικό βοηθητικό προσωπικό, 219 λογοθεραπευτές, 293 ψυχολόγοι, 118 φυσικοθεραπευτές, 184 εργοθεραπευτές, 264 κοινωνικής εργασίας, 22 παιδοψυχολόγοι, 129 σχολικοί νοσοκόμοι, 3 κινησιολόγοι.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι μπαίνουμε στον Οκτώβρη και ακόμη η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων ειδικής αγωγής δε λειτουργεί ή στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργεί κάνοντας μαθήματα εκ περιτροπής. Η μεταφορά, αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι στον αέρα, στα περισσότερα σχολεία οι γονείς αναλαμβάνουν να πηγαίνουν και να φέρνουν τα παιδιά τους.

Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει τον κυβερνητικό αυταρχισμό

Σε ανακοίνωσή του για τους εισαγγελείς στα πανεπιστήμια, το ΠΑΜΕ σημειώνει:

«Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό της κυβέρνησης, η οποία επιλέγει να αντιμετωπίζει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων με καταστολή, τρομοκρατία και απειλές.

Μετά την επιστράτευση των ναυτεργατών, των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων στο μετρό, τις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες των εργαζομένων, στέλνει τους εισαγγελείς στα πανεπιστήμια, το διοικητικό προσωπικό των οποίων βρίσκεται σε κινητοποιήσεις.

Η κυβέρνηση, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με την ΕΕ και τις επιταγές των μονοπωλίων, έχει επιλέξει την πλήρη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δηλαδή επιστήμη κι έρευνα υποταγμένες στις ορέξεις του κεφαλαίου, κακοπληρωμένη εργασία χωρίς δικαιώματα για τους εργαζόμενους, δίδακτρα και υποβαθμισμένες σπουδές για τους φοιτητές.

Καλούμε τα συνδικάτα, τους μαζικούς φορείς, τους συλλόγους της νεολαίας, των γυναικών, των αυτοαπασχολούμενων, να καταδικάσουν τον αυταρχισμό της κυβέρνησης, το σύνολο της πολιτικής της κυβέρνησης.

Για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Στην ενιαία επίθεση κυβέρνησης, κεφαλαίου, ΕΕ να απαντήσουμε με ενιαία λαϊκή αντεπίθεση με συντονισμένο αγώνα όλων των εργαζομένων, όλων των κλάδων σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα. Ενιαία πάλη ενάντια στις απολύσεις, στις ανατροπές των μισθολογικών, εργασιακών, μορφωτικών μας δικαιωμάτων, ενάντια στο αυταρχικό κράτος της πλουτοκρατίας. Να νοιώσουν και οι εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια την αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων. Αυτός ο αγώνας μάς αφορά όλους. Για να μην περάσει, η καταστολή, ο φόβος, η τρομοκρατία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ