Η Γραμματεία Εκπαιδευτικών Μεσσηνίας, το Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων, το Συνδικάτο Υπαλλήλων Ιδιωτικού Τομέα, το Σωματείο Εργαζομένων στη ΔΕΥΑΚ, ο Σύλλογος Γυναικών Καλαμάτας καλούν σε εκδήλωση με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Εκπαίδευση, Αποκέντρωη - Ιδιωτικοποίηση ("ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ"), τι και πώς μαθαίνουν τα παιδιά μας (Περιεχόμενο Σπουδών)», τη Δευτέρα 31 Μάη, στις 7.30 μ.μ., στο ξενοδοχείο «ΡΕΞ».
Ολοκληρώθηκαν οι πρυτανικές εκλογές στα Πανεπιστήμια Πάτρας και Μακεδονίας και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από τις οποίες αναδείχτηκαν οι νέες πρυτανικές αρχές των ιδρυμάτων.
Στο ΑΠΘ νέος πρύτανης εκλέχτηκε ο Ιωάννης Μυλόπουλος και αντιπρυτάνεις οι: Σοφία Κουίδου - Ανδρέου, Δέσπω Λιάλιου και Ιωάννης Παντής.
Στο Πανεπιστήμιο Πατρών εκλέχτηκε πρύτανης ο Γεώργιος Παναγιωτάκης και αντιπρυτάνεις οι: Δημήτριος Καλπαξής, Χριστόφορος Κροντηράς και Αννα Ρούσσου.
Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας εκλέχτηκε πρύτανης ο Ιωάννης Χατζηδημητρίου και αντιπρυτάνεις οι: Χρήστος Κωνσταντάτος, Χάρρυ Παπαπανάγος και Αχιλλέας Ζαπράνης.
Υποβάθμιση και απαξίωση του βιβλίου ως βασικού μορφωτικού εργαλείου μέσα στο σχολείο, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας
Η μείωση της διδακτέας ύλης στα θετικά μαθήματα κυρίως σε δημοτικό και γυμνάσιο, που ανακοίνωσε προχτές το υπουργείο Παιδείας, μαζί με τα πιλοτικά «διαφοροποιημένα» ολοήμερα σχολεία, δεν ήταν οι μόνες αντιδραστικές εξαγγελίες για το «νέο σχολείο» που θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση. Η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου προανήγγειλε με απόλυτη σαφήνεια τη στόχευση της κυβέρνησης να υποβαθμίσει το ρόλο των ίδιων των σχολικών βιβλίων στη μορφωτική διαδικασία του σχολείου! Η απαξίωση του βιβλίου, όμως, σημαίνει απαξίωση της μελέτης που χρειάζεται για να κατακτηθεί η γνώση.
Συγκεκριμένα, με αφορμή τη μείωση της ύλης στα θετικά μαθήματα, η υπουργός Παιδείας ρωτήθηκε για τα σχολικά βιβλία και παραδέχτηκε: «Είναι ακατανόητα. Γιατί δεν υπήρχε λογική σειρά στην ύλη, στα κεφάλαια»! Λες και η αποσπασματικότητα και αντιεπιστημονικότητα του σημερινού σχολείου είναι θέμα σειράς και ταξινόμησης...
Και παρά το ότι παραδέχτηκε πως είναι ακατανόητα τα βιβλία, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να φτιαχτούν άλλα, καινούρια, απλά θα ...απαξιωθούν! Είπε συγκεκριμένα: «Ετοιμάζονται οι εγκύκλιοι από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με βάση τα υπάρχοντα βιβλία, αλλά, (...) θα υπάρχει πλέον πάρα πολύ ψηφιακό υλικό για τους εκπαιδευτικούς (...) οι οποίοι θα χρησιμοποιούν πολύ το ψηφιακό υλικό και την αυτενέργειά τους και όχι αποκλειστικά το βιβλίο και τις παραγράφους του».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου η υπουργός επανέλαβε αυτό το πράγμα τρεις φορές! Με αυτή την εξαγγελία (που θα την κάνει πιο συγκεκριμένη το επόμενο διάστημα, όπως είπε) θεώρησε απαραίτητο να κλείσει και τη συνέντευξη Τύπου, λέγοντας: «Βεβαίως θα υπάρχει ένα υλικό, αλλά δεν είναι το κλασικό υλικό που παίρνω ένα βιβλίο και το μαθαίνω. Είναι ένα σύνολο βοηθημάτων που έχει ο εκπαιδευτικός, ο οποίος πρέπει να φτιάχνει και δικό του υλικό, για να πετυχαίνει τους στόχους στο τέλος της χρονιάς».
Απαξίωση του βιβλίου σημαίνει απαξίωση της ίδιας της γνώσης και της μόρφωσης. Η λογική που λέει μαθαίνω από ένα σύνολο δράσεων και υλικών είναι σαν να λέμε μαθαίνω μέσα από ένα ντοκιμαντέρ που είδα στην τηλεόραση... και μετά πάει έφυγε, έγινε «καπνός»! Δεν μπορώ να ανατρέξω σε αυτό (όπως κάνει κανείς σε ένα βιβλίο), δεν έχω τη δυνατότητα να το δω και να το ξαναδώ, να σταθώ κριτικά απέναντι σε ό,τι διαβάζω και σε ό,τι μου μαθαίνουν.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εντάσσονται και τα σχέδια του υπουργείου για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Αποκαλύπτεται έτσι ακόμα καλύτερα το τι σημαίνει «μείωση της ύλης», το τι σημαίνει αυτό που λέει η υπουργός: «Στόχος είναι λιγότερη ύλη, περισσότερο ψηφιακό υλικό», στόχος είναι «σύνολο δραστηριοτήτων και μαθημάτων και όχι απλά μαθήματα, μαθήματα και αποστήθιση»... Γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές να διαβάζουν σ' αυτά τα λόγια ότι στόχος είναι η ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ.
Ανακοίνωση για τις προχτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το «νέο» σχολείο
Εντονα αντέδρασε η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, στις προχτεσινές εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για τη μείωση της ύλης στα θετικά μαθήματα, σημειώνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «προάγεται η αμορφωσιά για τα παιδιά του λαού».
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ στέκονται ιδιαίτερα και στις εξαγγελίες για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του «νέου» σχολείου και επισημαίνουν πως το υπουργείο Παιδείας «έκανε σαφές ότι η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού θα αφορά κυρίως "τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του νέου σχολείου". Είναι σαφές ότι η "επιμόρφωσή τους" επιβάλλει έναν αντιδραστικό ρόλο για τον εκπαιδευτικό. Επιβάλλουν στον εκπαιδευτικό το ρόλο του "γραναζιού" στο εκπαιδευτικό σύστημα, επιδιώκουν να τον καταστήσουν "ενεργητικό παπαγαλάκι" της κυρίαρχης ιδεολογίας είτε με το καλό είτε με το ...στανιό».
Για τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, το ΠΑΜΕ σημειώνει: «Το ολοήμερο, που μέχρι σήμερα λειτουργούσε σαν "παιδικό πάρκινγκ", τώρα σηματοδοτεί την έναρξη στη διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος αφού το πρόγραμμα θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε σχολείου και αυτό από μόνο του συνιστά διαφοροποίηση». Τέλος, χαρακτηρίζει, το «"ενδιαφέρον" της κ. υπουργού για την προώθηση και τη στήριξη της ελληνικής γλώσσας» «υποκριτικό», αφού «αρκεί να σκεφθεί κανείς μόνο αυτό: Στο Δημοτικό η διδασκαλία της γραμματικής έχει καταργηθεί»!