Μαχητική η χτεσινή συγκέντρωση και πορεία τους στην Αθήνα, δίνει τον τόνο για τη συνέχεια...
Φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές συγκεντρώθηκαν στα Χαυτεία στις 10.30 και συμμετείχαν στην απεργιακή συγκέντρωση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ στο δημόσιο, στην Ομόνοια. Στη συγκέντρωση χαιρέτισε ο Δημήτρης Βιτάλης, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας του ΜΑΣ, σημειώνοντας ότι «στον πόλεμο που μας κήρυξαν απαντάμε με πόλεμο, το ΜΑΣ δεν πρόκειται να κάτσει καλά. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε να πληρώνουμε δίδακτρα, δεν πρόκειται να ανεχτούμε τις επιχειρήσεις και τους μάνατζερ στις σχολές μας». Χαιρέτισε επίσης ο Αλέξανδρος Ελευθερίου, μέλος της Γραμματείας του ΣΑΣΑ, τόνισε: «Θυσιάζουν εμάς και τις οικογένειές μας στο βωμό του κέρδους τους. Τους δηλώνουμε ξεκάθαρα: Δε θα κάνουμε καμία θυσία για την πλουτοκρατία». «Καλούμε τους γονείς, είτε είναι άνεργοι, είτε είναι εργαζόμενοι, είτε είναι μικρομεσαίοι έμποροι, είτε αυτοαπασχολούμενοι (...) να σταθούν ως ασπίδα προστασίας για το μέλλον των παιδιών τους» τόνισε χαιρετίζοντας στη συγκέντρωση ο Βασίλης Τόγιας, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.
Eurokinissi |
Αντίστοιχα, οι φοιτητές και οι σπουδαστές, πίσω απ' το πανό του ΜΑΣ, δήλωσαν: «Απειθαρχούμε σε μνημόνιο - ΕΕ - κυβέρνηση. Οργανωνόμαστε για την ανατροπή». Τα συνθήματά τους, έδιναν το στίγμα: «Η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε πουλιέται, ούτε προσκυνά» και «Η νεολαία δε σκύβει το κεφάλι, τώρα με το ΠΑΜΕ αντίσταση και πάλη».
Στην Κοζάνη, με δυναμική και μαζική την παρουσία των μαθητών, πραγματοποιήθηκε πορεία στους δρόμους της πόλης, ενώ δημιουργήθηκε το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Κοζάνης με τη συμμετοχή έξι σχολείων. Στην πρώτη του συνεδρίαση αποφασίστηκε νέα μαθητική πορεία την ερχόμενη Τετάρτη. Αντίστοιχα, κινητοποιήσεις έγιναν σε Φλώρινα, Σέρρες, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη.
Πορεία στη Νομαρχία Εύβοιας έκαναν χτες το μεσημέρι το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και μαθητές από σχολεία της Χαλκίδας, που είχαν προηγουμένως συγκεντρωθεί στα φανάρια της Νεάπολης. Κοντά στα γενικότερα αιτήματα, ανέδειξαν και απαίτησαν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα κτιριακών υποδομών στην εστία του ΤΕΙ.
Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έκαναν στη Λαμία σπουδαστές του ΤΕΙ. Κοντά τους ήταν και ο Κώστας Μπασδέκης, υποψήφιος δήμαρχος Λαμιαίων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Κινητοποιήσεις έγιναν ακόμα σε Τρίπολη (όπου καταγγέλθηκε η προσπάθεια παρεμπόδισης της συμμετοχής του 3ου Λυκείου) και Αργος, όπου στο 3ο Λύκειο φοιτητές του ΜΑΣ και εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ κάλεσαν τους μαθητές να συμμετάσχουν κι εκείνοι επιτόπου έφτιαξαν πανό και πήγαν στην πορεία.
Συγκέντρωση και συναυλία έγινε στην Κεφαλονιά.
MotionTeam |
Eurokinissi |
Να δοθούν όλες οι αναγκαίες πιστώσεις για τη λειτουργία και αναβάθμιση του Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ (ΚΕΚ ΑμΕΑ) Γαλατσίου, απαιτούν οι καταρτιζόμενοι και εργαζόμενοι της Σχολής με συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στις 10.30 π.μ. στο υπουργείο Εργασίας (Σταδίου 29). Στην κινητοποίηση συμμετέχουν ακόμα οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ). Θυμίζουμε ότι η σχολή δεν έχει λειτουργήσει, δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, δεν έχουν γίνει καν οι εγγραφές μαθητών και η πρόσληψη καθηγητών, ενώ κυκλοφορούν διάφορα σενάρια για τη συρρίκνωσή της.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, το Β' εκπαιδευτικό ταξίδι (που έπρεπε να είχε ξεκινήσει για τους σπουδαστές από τον Ιούνιο) δεν το έχουν πραγματοποιήσει ακόμα 94 πλοίαρχοι και Μηχανικοί, ενώ υπάρχουν σπουδαστές που δεν έχουν ακόμα πραγματοποιήσει το Α' ταξίδι! Κι αυτό, γιατί οι εφοπλιστές για να εξασφαλίσουν τη ναυτολόγηση των σπουδαστών, αξιώνουν να επιδοτούνται για το σύνολο των εκπαιδευτικών ταξιδιών.
Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα για τις γυναίκες σπουδάστριες των ΑΕΝ, που επειδή αύριο ως εργαζόμενες θα έχουν περισσότερα δικαιώματα (π.χ. άδειες) και θα κοστίζουν περισσότερο, οι εφοπλιστές δεν τις βάζουν καν στα εκπαιδευτικά ταξίδια και στην ουσία τις πετάνε έξω από τις σχολές, αφού τα ταξίδια είναι υποχρεωτικά για την απόκτηση πτυχίου.
«Αν μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβρη δεν μπαρκάρω με διαγράφουν από τη σχολή», τονίζει αγανακτισμένη μια σπουδάστρια που ήρθε από ΑΕΝ της επαρχίας για την κινητοποίηση. Μαζί της άλλα τρία κορίτσια με το ίδιο πρόβλημα. «Ηδη οι γυναίκες είμαστε ανεπιθύμητες στα καράβια γιατί αποτελούμε "ακριβό εμπόρευμα"! Οταν όμως το υπουργείο έβγαζε τη διαφήμιση ότι στις ΑΕΝ θα έχουμε σίγουρο μέλλον και πολλά λεφτά δεν μας είπε τι μας περίμενε. Πετύχαμε στη σχολή και σε ένα χρόνο, όχι εργασιακό μέλλον δεν βλέπουμε αλλά... μόνο διαγραφή από τη σχολή, αν μόνες μας δε βρούμε εκπαιδευτικό ταξίδι». «Χαμένες σπουδές, χαμένα χρόνια, χαμένα λεφτά για τους γονείς μας που μας συντηρούν μακριά από το σπίτι μας» συμπληρώνει μια άλλη σπουδάστρια, τονίζοντας πως «είμαστε ξαφνικά στον αέρα και όλα τα τραβάμε για να βγάλουν κι άλλα φράγκα οι εφοπλιστές. Αυτό δεν θα περάσει. Με τα ίδια κριτήρια περάσαμε στις εξετάσεις και είμαστε το ίδιο ικανές. Θα παλέψουμε μέχρι τέλους».
«Η κόρη μου καθημερινά πληρώνει διόδια για να πάει στη σχολή της. Μη βρίσκοντας ταξίδι όμως, ούτε σπουδάζει ούτε μπορεί να εργαστεί», μας λέει ένας γονιός που παρευρίσκεται στην κινητοποίηση. «Το υπουργείο, ενώ υποχρεούται να φροντίζει, αδιαφορεί για τα παιδιά μας και μας λένε να ψάξουμε μόνοι μας», προσθέτει.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους, η Επιτροπή Αγώνα Σπουδαστών ΑΕΝ, η Συντονιστική Επιτροπή Β' Μηχανικών ΚΕΣΕΝ, η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους σπουδαστές «να δυναμώσουμε την Επιτροπή Αγώνα Σπουδαστών σε κάθε ΑΕΝ με συντονισμό και κοινή δράση με τις ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - ΠΑΜΕ - ΜΑΣ, να συγκρουστούμε με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής».
Σε νέα συνεδρίασή της, η Επιτροπή Αγώνα αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.
Εκ νέου θέμα μαθητικών καταλήψεων έστησε η κυβέρνηση χτες στη Βουλή, με απώτερο σκοπό να φανεί ότι τάχα οι μαθητές δεν έχουν λόγους να κινητοποιούνται
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κ. Σπηλιόπουλος έκανε λόγο για «αναστάτωση» στα σχολεία της Αχαΐας, απαριθμώντας αιτήματα μαθητών ενάντια στα κενά εκπαιδευτικών, αιτήματα για χορήγηση βιβλίων, για να μην πληρώνουν από την τσέπη τους τα ξενόγλωσσα βιβλία κ.ά. Απ' την άλλη, όμως, αναρωτήθηκε «μήπως είναι το έθιμο» των καταλήψεων «που ακολουθείται πιστά και φέτος;». Κατέληξε να ρωτήσει τι θα κάνει το υπουργείο «για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο», αλλά και τι θα κάνει «σε σχέση με τις απουσίες». Θυμίζουμε ότι το θέμα των απουσιών είχε εγερθεί με ένα προβοκατόρικο sms που στάλθηκε σε κινητά πολλών μαθητών, καλώντας σε κατάληψη για την υποτιθέμενη μείωση του ορίου των απουσιών και υπογράφοντας ψευδώς ως «Συντονιστικό» για να αντλήσει κύρος από το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας (ΣΑΣΑ). Το ΣΑΣΑ και ο «Ριζοσπάστης» κατήγγειλαν αμέσως αυτή την προβοκάτσια.
Η Ερώτηση του βουλευτή ήταν μια πολύ καλή πάσα για την υπουργό Παιδείας, η οποία έσπευσε να πει ότι τα όποια προβλήματα θα λυθούν, ότι για τα προβλήματα καθυστέρησης των βιβλίων έφταιγε η απεργία των φορτηγατζήδων κ.ά. Με λίγα λόγια, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να πει ότι δε χρειάζονται καταλήψεις, γιατί δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Μάλιστα, η Α. Διαμαντοπούλου κατέληξε υποστηρίζοντας ότι θεωρεί «θετικό το ότι κόμμα της Αριστεράς χθες διαχώρισε τη θέση του και από τα εκατοντάδες χιλιάδες sms που πήγαιναν στους μαθητές, αλλά και απ' τις ανακοινώσεις περί καταλήψεων χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο».
Η υπουργός Παιδείας γνωρίζει πολύ καλά πως το ΚΚΕ, χρόνια τώρα, στηρίζει τους αγώνες των μαθητών και βρίσκεται απέναντι στον εκφυλισμό, που το μόνο που κάνει είναι να εξυπηρετεί την κυρίαρχη πολιτική. Οι μαθητές έχουν τα δικά τους όργανα, τις συλλογικές τους διαδικασίες και με αυτά αποφασίζουν τους αγώνες τους. Και έχουν, επίσης, πολλά και σοβαρά προβλήματα και αντίστοιχα σοβαρά αιτήματα, που όσο κι αν προσπαθεί η κυβέρνηση και τα συγκροτήματα του Τύπου να τα απαξιώσουν, ματαιοπονούν.
Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση επιχειρεί να πει ότι οι μαθητές δεν έχουν λόγο να αντιδρούν, αφού «δεν υπάρχουν προβλήματα» και απ' την άλλη να απαξιώσει τους αγώνες των μαθητών, αφού τάχα γίνονται για «χαβαλέ». Το σλόγκαν του υπουργείου «πρώτα ο μαθητής» ισχύει μόνο όταν ο μαθητής λέει «ναι» στην αγορά και τις επιχειρήσεις, ενώ όταν πρόκειται για κινητοποιήσεις με αιτήματα που αφορούν τη ζωή του, ο μαθητής μετατρέπεται σε «βλάκα» που δεν ξέρει να κρίνει!