Τετάρτη 28 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κάθε μύθος περιέχει και την ανατροπή του

Τι σου είναι αυτός ο «τουρισμός»; Εφτάψυχος.

Χρόνια και χρόνια ακούμε πως κάθε βδομάδα δέχεται και μια «χαριστική βολή», αλλά αυτός εκεί όρθιος και κέρδη διαρκώς αυξανόμενα εξασφαλίζει για μια χούφτα καπιταλιστές και σε νέα ύψη στέλνει την άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων σ' αυτόν.

Χτες, σύμφωνα με τις εφημερίδες και τα κανάλια της αστικής τάξης δώσανε μια ακόμα χαριστική βολή «στον τουρισμό» οι φορτηγατζήδες, προχτές ήταν οι ελεγκτές, πιο πριν οι ναυτεργάτες, είχαν προηγηθεί οι ξεναγοί κι ο κατάλογος είναι μακρύς.

Σε πείσμα της πραγματικότητας που θέλει να διαμορφώσει η αστική προπαγάνδα, τα στοιχεία έρευνας που έγινε για το αν, πού και πόσο θα κάνουν διακοπές οι εργαζόμενοι μαρτυρούν ότι κατά κύριο λόγο ένα ποσοστό 28% θα κάνει διακοπές πληρώνοντας τα έξοδα που συνεπάγονται αυτές (ένα ανάλογο ποσοστό θα καταφύγει σε συγγενικά σπίτια), αλλά και πάλι οι διακοπές δεν ξεπερνούν για αυτούς που τελικά θα πάνε τις 7-10 μέρες.

Δηλαδή, τι μας πιπιλάνε το μυαλό με τις «χαριστικές βολές» στον τουρισμό από τις απεργίες; Ακόμα κι αν υπάρχει μια επίπτωση που να οφείλεται σε κάποια απεργιακή κινητοποίηση, αυτή αφορά μόνο στο ποσοστό αυτών που τελικά θα πάνε διακοπές, δηλαδή κοντά στο 28%. Σεβαστό, αλλά αυτό που κρατά τους ανθρώπους μακριά από το δικαίωμά τους να κάνουν διακοπές είναι η άδεια τσέπη τους και η αρπαχτή όλων εκείνων που περιμένουν μέσα σε 10 μέρες να βγάλουν τρελά κέρδη από τις τιμές - πύραυλο που επιβάλλουν και από τα μεροκάματα εξαθλίωσης που δίνουν.

Για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες που ασχολούνται στον τουρισμό η πρόκληση είναι ευθεία: Τους συμφέρει καλύτερα να παλέψουν μαζί με τους εργαζόμενους για το δικαίωμα όλων σε διακοπές, αντί να παριστάνουν τους μαϊντανούς δίπλα στον εκπρόσωπο του κάθε μονοπώλιου που λυμαίνεται το χώρο.

Οι καιροί είναι τέτοιοι που διάφοροι μύθοι δεν αντέχουν πια. Οπως δεν υπάρχει ολίγον έγκυος, έτσι δεν υπάρχει και ολίγον αγορά. Οι διαμαρτυρίες για την αισχροκέρδεια στην αγορά είναι κοροϊδία του ίδιου που κάνει την καταγγελία και ζητά να υπάρχει έλεγχος στην αισχροκέρδεια αλλά να παραμείνει η αγορά. Γιατί η αγορά είναι ο ίδιος ο καπιταλισμός και η αισχροκέρδεια η αναγκαστική επιδίωξη του κεφαλαίου να αυξάνει διαρκώς το ποσοστό κέρδους του. Ο καπιταλιστής που θα δεχτεί να «ψαλιδίσει» το κέρδος του όταν μπορεί να το αυξήσει έχει ήδη αυτοκτονήσει. Επειδή δεν έχει σκοπό να αυτοκτονήσει, έχει το κράτος του και την κυβέρνησή του για να διασφαλίζουν ότι τα κέρδη θα είναι ανεμπόδιστα.

Σε κάτι τέτοια «ψιλά» αρχίζει να διακρίνεται η διαφορά ανάμεσα στην «αγορά» και τη λαϊκή οικονομία. Για τη λαϊκή οικονομία αργά ή γρήγορα η συζήτηση πρέπει να γίνει πιο έντονη, αν πράγματι εννοούμε - και οι κομμουνιστές το εννοούν - ότι πρέπει να μπει ένα φρένο στην αγορά. Το αποτελεσματικό φρένο είναι η κατάργησή της. Τα άλλα τα βρίσκουμε.

Μέχρι να μπει έντονα στην ημερήσια διάταξη των αγώνων - όχι πια η αυταπάτη ότι θα υπάρξει έλεγχος στις τιμές που επιβάλλουν τα μονοπώλια από μια κυβέρνηση των μονοπωλίων, αλλά το ίδιο το περιεχόμενο - απαίτηση της λαϊκής οικονομίας, μέχρι τότε όποιος κινητοποιείται θα λούζεται και τις θρασύτατες προκλήσεις του κεφαλαίου που μέσα από τα έντυπά του τολμά να αξιώνει όπως γονάτισαν όσοι γονάτισαν ως τώρα να γονατίσουν και οι υπόλοιποι. Τιμή του να κινητοποιείται.

Ας το καταλάβουν και οι μικροεπαγγελματίες που δουλεύουν στις μεταφορές. Ο δρόμος τους είναι μαζί με τους εργαζόμενους για άλλη οικονομία ενάντια στα μονοπώλια που απειλούν να καταπιούν τα πάντα.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΝΕΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΕΤΡΑ ενάντια στους εργαζόμενους

ΕΘΝΟΣ: ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ βολή σε τουρισμό - αγορά

ΤΟ ΒΗΜΑ: Τριπλό μπλόκο σε μεταφορές, διακοπές, οικονομία

ΤΑ ΝΕΑ: Στεγνώσαμε! κραυγή αγωνίας για εμπόριο και τουρισμό

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΑΠΕΙΛΕΙ με επιστράτευση το Μαξίμου

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Σε απεργιακό κλοιό η χώρα

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Παραλύουν τη χώρα οι συντεχνίες

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Μετωπική φορτηγών - κυβέρνησης

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ

Ο ΛΟΓΟΣ: ΧΑΟΣ στον αέρα ΟΥΡΕΣ στα βενζινάδικα

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: Ουρές εκατοντάδων μέτρων στα βενζινάδικα

Η ΧΩΡΑ: Η κυβέρνηση σε διακοπές η τρόικα στα υπουργεία

Η ΑΥΓΗ: Ο,τι πει η τρόικα

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: «ΜΟΝΤΕΛΟ» ΟΣΕ στις ελλειμματικές ΔΕΚΟ

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Ποιος πλήττει τον τουρισμό;

«Το 59% "έκοψε" και τις διακοπές. Σε περαιτέρω μείωση του χρόνου των διακοπών τους θα προχωρήσουν όσοι τελικά καταφέρουν να εξασφαλίσουν ημέρες ξεκούρασης. Οι αιτίες που θα κρατήσουν τους Ελληνες μακριά από τις διακοπές φέτος αφορούν κατά 82% οικονομικούς λόγους, αλλά και λόγους επαγγελματικής αστάθειας, 12% επαγγελματικές υποχρεώσεις, και κατά 6% άλλους λόγους. Από την έρευνα, επίσης, προκύπτει ότι οι ελληνικές οικογένειες φέτος θα προχωρήσουν σε περαιτέρω μείωση του χρόνου των διακοπών τους (...) σύμφωνα με υπολογισμούς (...) το ελάχιστο κόστος για διαμονή - διατροφή διάρκειας 15 ημερών για μία τετραμελή οικογένεια αγγίζει πλέον τα 3.800 ευρώ (...) το 72% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πραγματοποιήσουν διακοπές για μικρό χρονικό διάστημα, ή σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι. Ειδικότερα, το 45% περνά τις διακοπές του σε ιδιόκτητο σπίτι, το 27% σε συγγενικό ή φιλικό σπίτι, ενώ το 28% σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια. Οσον αφορά στη διάρκεια των διακοπών τους, το 33% των ελληνικών οικογενειών φέτος έχουν περιορίσει το χρόνο στις 7 ημέρες, το 31% στις 10 ημέρες, το 28% στις 15 ημέρες, ενώ μόλις το 1,5% θα μπορέσει να πάει φέτος διακοπές για διάστημα ενός μήνα (τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ).

Κράξιμο για το γδάρσιμο

«Η "λυπητερή" που καλούνται να πληρώσουν στα σούπερ μάρκετ, στις καφετέριες και τις ταβέρνες χαλάει τη διάθεση των γερμανών τουριστών αναφέρεται σε ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στη Βαυαρική Ραδιοφωνία (...) "οι τιμές έχουν αυξηθεί σε καφετέριες και ταβέρνες και η διάθεση των τουριστών χαλάει όταν έρχεται ο λογαριασμός" αναφέρει η BR. Και προσθέτει: "το υψηλό κόστος ζωής στην Ελλάδα πλήττει κατά κύριο λόγο ασφαλώς τους ίδιους τους Ελληνες. Ακόμη και σε οικονομικά σούπερ μάρκετ οι τιμές είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες στη Γερμανία» (το θέμα στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ)

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΡΑΣΟΣ

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ: «κάποτε οι άνθρωποι έβαζαν ενέχυρο το σακάκι ή το κοστούμι τους. Σήμερα κάποιοι βάζουν αμανάτι το κομπιούτερ τους (...) το κατάστημα δέχεται μόνο κομπιούτερ και τα συμπαρομαρτούντα δίνοντας δάνειο 150-400 ευρώ το κομμάτι και παρέχοντας στους αγοραστές εγγύηση ενός έτους. Οπως ειπώθηκε, τα κοσμήματα που δίνονται για ενέχυρο λιγοστεύουν κι έτσι οι άνθρωποι προσφέρουν τα εργαλεία της δουλειάς τους (...) οχτώ στους δέκα από αυτούς που φέρνουν εδώ το κομπιούτερ τους, δεν επιστρέφουν για να το πάρουν πίσω είπε ο ιδιοκτήτης» (η καταγραφή σε Ant1 / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ «ΑΓΟΡΑ»: «συνέβη (...) περίμενε σε μια ουρά περίπου 15 αυτοκινήτων (...) ο πίνακας με τις τιμές της βενζίνης έγραφε: απλή αμόλυβδη 1.55,09. Ξαφνικά μπροστά στα έκπληκτα μάτια των οδηγών που περίμεναν στην ουρά, η τιμή άλλαξε και αυξήθηκε στα 1.60,9. Απίστευτο; Αν αυτό δεν αποτελεί αισχροκέρδεια, τότε μήπως κάποιος να δώσει τον ορισμό της αισχροκέρδειας;» (η απορία στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ)

ΟΙ ΚΑΡΤΕΡΙΚΟΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΟΙ: «το βαρύ κόστος της ανάκαμψης ήδη το πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, οι οποίοι ανταποκρίνονται στα κελεύσματα των καιρών με αξιοθαύμαστη καρτερία. Την ίδια καρτερία μαζί με την ανάλογη προσαρμοστικότητα θα περίμενε κανείς ότι θα επεδείκνυαν και οι εν συγκρίσει λιγοστοί που απολαμβάνουν τα προνόμια των κλειστών επαγγελμάτων» (από το κύριο άρθρο στα ΝΕΑ)

ΜΑΚΑΡΙ: «μέχρι πρότινος ήταν η στρατευμένη μειοψηφία των ναυτεργατών που είχε επιλέξει μια μορφή συνδικαλιστικής δράσης η οποία έπληττε καίρια την τουριστική βιομηχανία. Δυστυχώς στην ίδια λογική φρόντισαν να προσχωρήσουν και άλλοι. Και όχι μόνο αυτό, αλλά είναι ορατή η απειλή να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο ο κύκλος εκείνων που μέσω των απεργιακών πιέσεων προσβλέπουν σε συντεχνιακά οφέλη» (από το κύριο άρθρο στο ΕΘΝΟΣ)

ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΤΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗ: «φαίνεται πως σε αυτή την πολύπαθη χώρα έχει χαθεί το μέτρο. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η ακραία αντίδραση των πάσης φύσεως συντεχνιών όταν νιώθουν ότι θίγονται ορισμένα από τα προνόμιά τους (...) ενδεχομένως ορισμένοι από εκείνους που κινητοποιούνται να έχουν κάποιο δίκιο αλλά με τις ακραίες μορφές κινητοποιήσεων το χάνουν (...) η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ενεργήσει με ταχύτητα και να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον» (από το κύριο άρθρο στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ)



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ