ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ μεγάλη συναυλία της πραγματοποιεί η Μεικτή Χορωδία και Μαντολινάτα του Συλλόγου Φαρακλάδων Η «Εύγερος» Κεφαλονιάς, το Σάββατο (8.30μμ), στο θέατρο «Παλλάς» (Βουκουρεστίου 1), υπό τη διεύθυνση του Παναγιώτη Μπαρμπάτη.
«ΠΑΜΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ» τιτλοφορείται η μουσική παράσταση που παρουσιάζει η καλλιτεχνική ομάδα της μέτζο σοπράνο Ελπίδας Αμίτση και της πιανίστριας Κλειώς Σεφεριάδου, σήμερα (7μμ), στο Πολιτιστικό Κέντρο Κερατσινίου «Μ. Μερκούρη». Συμμετέχει η Χορωδία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου, υπό τη διεύθυνση της Μαρίας Αργυρίου.
Ο ΝΕΟΣ ΠΙΑΝΙΣΤΑΣΠαναγιώτης Γιαννακάκης εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ «Αστέρια του 21ου αιώνα», που πραγματοποιήθηκε από 18-20/5, με περιοδεία στην Κεντρική Ρωσία, σε διάφορες πόλεις του ποταμού Βόλγα. Συμπράττοντας με την ορχήστρα της Σαμάρα ερμήνευσε το «4ο Κοντσέρτο» του Ραχμάνινοφ, ενώ παρουσίασε σε ρεσιτάλ τους «Καθρέπτες» του Ραβέλ. Ο 28χρονος πιανίστας είναι αριστούχος του διάσημου Ωδείου «Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας, όπου ζει και εργάζεται. Εχει εμφανιστεί, επίσης, σε Αθήνα, Κύπρο, Αμβούργο, Λονδίνο κ.ά., ενώ διακρίνεται για τις ερμηνείες του σε έργα συνθετών του 20ού αιώνα.
Μία από τις παλαιότερες ραδιοφωνικές ορχήστρες στον κόσμο, η Συμφωνική Ορχήστρα Εθνικής Ραδιοφωνίας της Δανίας, θα εμφανιστεί σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής. Με μαέστρο τον Γκερντ Αλμπρεχτ και σολίστ τον Νορβηγό πιανίστα Λάιφ Οβε Αντσνες, στο σημερινό πρόγραμμα θα παρουσιάσει έργα Νίλσεν, Σούμαν και Μπραμς. Στην αυριανή συναυλία θα ερμηνεύσει έργα Σιμπέλιους, Κρένεκ και Νίλσεν, με σολίστ τους Δάφνη Ευαγγελάτου, Τούρι Ολιν Γκρίμσταντ και Πάλε Κνούντσεν. Η Συμφωνική Ορχήστρα Εθνικής Ραδιοφωνίας της Δανίας ιδρύθηκε το 1925 και είναι η διασημότερη της χώρας. Εχει συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους μαέστρους, όπως οι Φριτς Μπους, Νικολάι Μάλκο, Μπρούνο Βάλτερ, Ντανιέλ Μπάρενμποϊμ και Τζουζέπε Σινόπολι, ενώ μία από τις κύριες δραστηριότητές της είναι οι περιοδείες.
Ευρωπαϊκή περιοδεία θα πραγματοποιήσει ο Γιώργος Νταλάρας μαζί με τους Πάνο Κατσιμίχα και Μπάμπη Στόκα. Η αρχή θα γίνει μεθαύριο, Παρασκευή από το «Congress Center» της Χάγης και θ' ακολουθήσουν συναυλίες: σε Λονδίνο («London Palladium», 27/5), Βρυξέλλες («Palais des Beaux Arts», 30/5), Ντίσελντορφ («Philipshalle», 1/6), Φραγκφούρτη («Alte Oper», 2/6), Στουτγάρδη («Liederhalle», 3/6), Μόναχο («Circus Krone», 4/6) και Βερολίνο («Hochschule der Kunste», 6/6). Η περιοδεία συμπίπτει με την κυκλοφορία του νέου δίσκου του Γ. Νταλάρα «H άσφαλτος που τρέχει». Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσουν οι τρεις καλλιτέχνες περιλαμβάνει μπαλάντες, λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια. Θα τους συνοδεύσουν οι μουσικοί: Χρήστος Ζέρβας, Θανάσης Σοφράς, Φίλιππος Τσεμπερούλης, Ροντέλ Φιλτς, Κώστας Συντρίδης, Γρηγόρης Συντρίδης, Νίκος Καρατζάς, Γιάννης Νικολετόπουλος, Θανάσης Αποστόλου, Νίκος Γιαννάτος, Μανώλης Πάπος και Γιώργος Μάτσικας.
Το Μέγαρο Μουσικής, με την ευκαιρία των 100 χρόνων από το θάνατο του μεγάλου μουσουργού Τζουζέπε Βέρντι, ανέβασε την «Αϊντα» του, παρέχοντας τα πάντα στον φημισμένο Μιλανέζο σκηνογράφο και σκηνοθέτη Πιερ Λουίτζι Πίτζι, για μια μεγάλη παραγωγή. Η φήμη, ακόμα και η πείρα ενός ανθρώπου δεν εγγυώνται, οπωσδήποτε, το κάλλιστο αποτέλεσμα. Η τέχνη απαιτεί από κάθε καλλιτέχνη - πολλαπλάσια από όποιον καθοδηγεί το καλλιτεχνικό όλον - αμφιβολία, σύνεση, σεμνότητα, διαρκή αυτοέλεγχο και προπάντων μέτρο για την εναρμόνιση όλων των παραμέτρων και συντελεστών στο εκάστοτε είδος και χώρο.
Ο Π. Λ. Πίτζι μάλλον απέφυγε μια παρόμοια «βάσανον». Ερήμην των διαστάσεων της σκηνής του ΜΜ, των καλλιτεχνών και του ήθους του έργου, έπραξε ό,τι σχεδίασε επί χάρτου. Ενώ η σκηνή του ΜΜ δεν αναλογεί στη ρωμαϊκή Αρένα της Βερόνα ή στον αρχαιολογικό χώρο των Πυραμίδων της Αιγύπτου (και στους δύο αυτούς χώρους παραστάθηκε στο παρελθόν η «Αϊντα»), ο Πίτζι εζήλωσε τα μεγέθη των πυραμίδων και ως σκηνογράφος τοποθέτησε μια γιγάντια, δυσανάλογη των διαστάσεων της σκηνής του ΜΜ, λευκή πυραμίδα, η οποία, αντανακλώμενη και στους τεράστιους καθρέφτες στα δύο πλάγια της σκηνής, «έπνιξε» το χώρο και τους ερμηνευτές. Επιπλέον η πυραμίδα του αποδείχτηκε δυσλειτουργική - έως επικίνδυνη - κατά την είσοδο και έξοδο των καλλιτεχνών από το άνοιγμά της και δύσβατη με τα ρωμαϊκού ύψους σκαλοπάτια της. Ο Πίτζι, επιδιώκοντας τη θεαματικότητα, ως ενδυματολόγος έντυσε τους ερμηνευτές με εντυπωσιοθηρικά κοστούμια, σε αποχρώσεις μπλε ρουά και ασημί, φορτώνοντας ορισμένα κοστούμια με μεταλλικά αξεσουάρ, τα οποία όταν κινούνταν οι ερμηνευτές προκαλούσαν ηχητικά παράσιτα σε βάρος της μουσικής και του τραγουδιού.
Παρότι ακαδημαϊκή στο αισθητικό της υπόβαθρο και στο στήσιμό της, η παράσταση του Πίτζι «μοντέρνιζε» με το σκηνικό, τα κοστούμια και με τις εξαιρετικές (είναι αλήθεια) χορογραφίες του Ρουμάνου Γκεόργκε Ιάνκου, με σολίστ την εκπληκτική Μίρνα Καμάρα και τον πολύ καλό χορευτή Ρομπέρτο Μπόλε. Οι χορογραφίες είναι που πράγματι κόσμησαν πραγματικά την παράσταση. «Κόσμημα» και «εύρημα», βεβαίως, δεν αποτελεί η διαφορετική ενδυματολογική εμφάνιση του Χοσέ Κούρα ως «σταρ» του μιούζικαλ (μέτριου τραγουδιστικά Ρανταμές) για να φανούν τα σωματικά κάλλη του, από εκείνη του αξιόλογου Γκριστιάν Γιόχανσον (Ρανταμές στη δεύτερη διανομή).
Ολοι οι σολίστες, οι χορωδοί, οι μουσικοί και ο μαέστρος κατέθεσαν το μόχθο και τα μέσα τους για να υπηρετηθεί το έργο του Βέρντι, πειθαρχώντας φυσικά στη μεγαλόσχημη, όχι ουσιαστικά μεγάλη σκηνοθετική αντίληψη του Πίτζι.
Στις 2, 8 και 9 Ιούνη θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» το «Athens Blues Festival», στο οποίο θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, ο Γκάρι Μουρ και ο Αλβιν Λι - πρώην αρχηγός των «Ten Years After» -, που έχει χαρακτηριστεί «ο γρηγορότερος κιθαρίστας της Δύσης». Στο ίδιο φεστιβάλ θα εμφανιστούν, επίσης, ο Μπάντι Γκάι και από ελληνικής πλευράς οι «Blues Wire» και οι «Σώκρατες».
Στις 5 - 7 Ιούλη, στο Θέατρο του Λυκαβηττού θα πραγματοποιηθεί το «3ο Jazz Weekend», με τη συμμετοχή των Καλέντ, Τζόσουα Ρέντμαν, Ρεντ Σνάπερ κ.ά., ενώ τον Οκτώβρη, αναμένεται το «2ο Ethnic Jazz Festival» -το πρώτο είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Μάη- στο «Διογένη» και τον «Απόλλωνα» της Λεωφόρου Συγγρού.