Τρίτη 10 Οχτώβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Οι τοποθετήσεις των υπόλοιπων κομμάτων

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Αν. Καββαδία, επικαλέστηκε «το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού» για τη «φυλομετάβαση», καθώς και τη θέση ότι «η προσωπική αίσθηση του σώματος» αφορά το άτομο και όχι τους επιστήμονες. Ισχυρίστηκε ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου θα είναι μια «σημαντική νίκη σε βάρος των διακρίσεων», τη στιγμή που το νομοσχέδιο δεν αναιρεί τις αιτίες του ρατσισμού, της προσβολής και της βίας. Υποστήριξε ότι η αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο είναι αντιπαράθεση των σύγχρονων αντιλήψεων και του σκοταδισμού, προβάλλοντας ουσιαστικά ως «σύγχρονη αντίληψη» την άρνηση της επιστημονικής, κοινωνικής στήριξης στα διεμφυλικά άτομα και τα μεσοφυλικά παιδιά. Παρά το γεγονός αυτό, ισχυρίστηκε πως «εξαλείφοντας τις ανισότητες σε βάρος κάποιων, αποβλέπουμε στην τελική εξάλειψή τους για όλους, κινούμαστε δηλαδή στην αντίστροφη κατεύθυνση των όσων διακηρύσσει ο φιλελευθερισμός».

Την πρόθεση της ΝΔ να καταψηφίσει το νομοσχέδιο μετέφερε ο εισηγητής της, Ν. Παπαγιωτόπουλος. Η κριτική της ΝΔ εστίασε στην «ατελή και προβληματική» νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ενώ έθεσε τη δική της πρόταση σχεδίου νόμου για το ζήτημα σε δημόσια διαβούλευση. Σύμφωνα με την πρόταση της ΝΔ, για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου θα πρέπει να υπάρχει δικαστική απόφαση, ιατρική ή ειδική γνωμάτευση, η διαδικασία θα γίνεται μόνο μια φορά και όχι δύο όπως προβλέπουν οι διατάξεις τού υπό συζήτηση νομοσχεδίου, με όριο ηλικίας τα 18 χρόνια. Επικαλέστηκε, τέλος, ότι η νομολογία έχει ήδη εναρμονιστεί με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Εκ μέρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) ο Κ. Μπαργιώτας ανακύκλωσε τα επιχειρήματα περί αυτοπροσδιορισμού και αυτοδιάθεσης. Δήλωσε πως η ΔΗΣΥ θα στηρίξει το νομοσχέδιο, ενώ άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ ότι αξιοποιεί τα ανθρώπινα δικαιώματα ως «αριστερή ρελάνς» για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα.

Από την εγκληματική ναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή ο Ευ. Καρακώστας μίλησε για ισχνές μειοψηφίες, για νομοσχέδιο - έκτρωμα και για την κυβέρνηση που νομοθετεί για λογαριασμό ξένων κέντρων εξουσίας. Δεν αρκέστηκε να επαναλάβει τις σκοταδιστικές απόψεις του ναζιστικού μορφώματος για την κοινωνική θέση των δύο φύλων, αλλά προχώρησε ακόμα παραπέρα, προσπαθώντας να προσδώσει στο σοβιετικό κράτος απόψεις και πρακτικές κομμένες και ραμμένες στα δικά της μισαλλόδοξα κηρύγματα. Στη χτεσινή συνεδρίαση, η Χρυσή Αυγή κατέθεσε αίτηση αντισυνταγματικότητας, η οποία απορρίφθηκε.

Οι ΑΝΕΛ ψηφίζουν επί της αρχής το νομοσχέδιο, δήλωσε ο ειδικός αγορητής Θ. Παπαχριστόπουλος και χαρακτήρισε «κωμικό πρόγραμμα τα περί δεδηλωμένης». Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι υπάρχουν βουλευτές που θα ψηφίσουν διαφορετικά, όπως και ο ίδιος, που δεν θα ψηφίσει τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου από τα 15 έτη του ατόμου.

Η Ενωση Κεντρώων δήλωσε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο. Οσον αφορά το Ποτάμι, επανέλαβε την πρόθεσή του να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο, ενώ βουλευτές του πρότειναν να προβλεφθεί η δυνατότητα τρίτης καταχώρησης, εκτός από τα δύο φύλα, για τα μεσοφυλικά άτομα.

Επίφαση ευαισθησίας από την κυβέρνηση που τσακίζει τα κοινωνικά δικαιώματα

Η τοποθέτηση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Γ. Δελή, στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή

Eurokinissi

Ξεκινώντας, θα ήθελα να κάνω μια διαπίστωση καθόλου ασήμαντη, κατά τη γνώμη μας. Αν εξετάσει κανείς προσεκτικά το νομοσχέδιο, την αιτιολογική του έκθεση, τη συζήτηση που ακολούθησε, διαπιστώνει ότι τελικά το πεδίο εφαρμογής του σημερινού νομοσχεδίου είναι ευρύτερο και δεν περιορίζεται μόνο σε εκείνες τις περιπτώσεις της λεγόμενης «δυσφορίας φύλου», που όντως υπάρχουν.

Αν ήθελε η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει υπαρκτά ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα διεμφυλικά άτομα και τα μεσοφυλικά παιδιά, τότε θα υιοθετούσε την επιστημονικά τεκμηριωμένη όσο και βαθιά ανθρώπινη θέση του ΚΚΕ για την ολόπλευρη προστασία τους και για την ουσιαστική κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους.

Ποια είναι αυτή η θέση; Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας αναγνωρίζει το δικαίωμα ενός διεμφυλικού ατόμου στην αλλαγή του αναγραφόμενου φύλου του στα νομικά του έγγραφα. Το αναγνωρίζει, δηλαδή, για τις περιπτώσεις εκείνες που για βιολογικούς, κοινωνικούς ή άλλους λόγους ένα άτομο βιώνει έντονη εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του φύλου του και στο φύλο όπου νιώθει ότι ανήκει.

Αυτή η ατομική επιλογή, όμως, χρειάζεται να βασίζεται σε ορισμένα αντικειμενικά, επιστημονικά κριτήρια. Για να μπορέσει το διεμφυλικό άτομο να αντιμετωπίσει αυτήν την ασυμβατότητα προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, χρειάζεται να έχει γνώση όλων των παραμέτρων και όλων των συνεπειών που συνοδεύουν την ατομική του απόφαση.

Η γνώση αυτή πρέπει και μπορεί να μεταφερθεί μέσα από την επιστημονική και κοινωνική στήριξη του ατόμου. Δεν αρκεί η υποκειμενική εμπειρία. Αυτό βεβαίως ισχύει για όλα τα ζητήματα, πόσο μάλλον γι' αυτό. Η ατομική του απόφαση, δηλαδή, χρειάζεται να στηρίζεται σε μια διακριτική, επιστημονικά τεκμηριωμένη και κοινωνικά θεσμοθετημένη γνωμοδότηση, χωρίς να είναι απαραίτητη φυσικά η ιατρική επέμβαση.

Τυπική αναγνώριση δικαιωμάτων...

Αυτή είναι η θέση μας, γιατί για το ΚΚΕ η νομική αναγνώριση αυτού του ατομικού δικαιώματος δεν μπορεί να έχει τυπικό χαρακτήρα. Το νομοσχέδιο, όμως, αυτό ακριβώς προβλέπει και μένει στην τυπική αναγνώριση αυτού του δικαιώματος. Σύμφωνα με τις διατάξεις του, αρκεί μια αυτοπρόσωπη δήλωση - αίτηση επί της οποίας θα στηριχτεί η δικαστική απόφαση αλλαγής του καταχωρημένου φύλου. Δεν προϋποθέτει καμιά επιστημονική γνωμάτευση. Οι μόνες προϋποθέσεις που προβλέπονται είναι η ύπαρξη δικαιοπρακτικής ικανότητας του ατόμου, δηλαδή η ηλικία των 18 ετών, καθώς και το να μην είναι το άτομο έγγαμο.

Στο νομοσχέδιο βεβαίως υπάρχουν και άλλες δύο ηλικιακές κατηγορίες, η κατηγορία των 17 ετών όπου απαιτείται η γονική συναίνεση και επιπλέον η κατηγορία των 15 και των 16 ετών, όπου εκτός από τη γονική συναίνεση απαιτείται επιπλέον και θετική γνωμάτευση Ιατρικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού». Πριν από λίγο ο υπουργός το τροποποίησε αυτό σε Διεπιστημονική Επιτροπή.

Εμείς ρωτάμε, όπως ανάλογα ερωτήματα θέτουν και επιστημονικοί και άλλοι φορείς: Με βάση ποια κριτήρια θα κρίνει ο δικαστής, όταν αυτά δεν θεσμοθετούνται από το νομοσχέδιο που υποτίθεται ότι πάει να λύσει αυτό το ζήτημα; Αλλά και η οικογένεια μπορεί να έχει από μόνη της τα κριτήρια και τα εφόδια για να χειριστεί ένα τόσο σύνθετο ζήτημα, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις νέων στην εφηβεία, χωρίς επιστημονική και κοινωνική στήριξη; Αρα, η επιστημονική γνωμοδότηση είναι αναγκαία για να αποτελεί τη βάση της επακόλουθης δικαστικής απόφασης, ώστε να αποφεύγονται υποκειμενισμοί και αυθαιρεσίες.

...και υποβάθμιση της ανάγκης για μέτρα κοινωνικής στήριξης

Επειδή κάποιοι έχουν απορίες - όχι πάντα αθώες - οι γνωματεύσεις αυτές ασφαλώς και θα βασίζονται σε ορισμένα επιστημονικά κριτήρια διαφόρων κλάδων που σχετίζονται με την ολόπλευρη ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξη κάθε ανθρώπου.

Ολες αυτές οι σχεδόν αυτονόητες και καθ' όλα λογικές προϋποθέσεις τέθηκαν από ορισμένους φορείς στη συνεδρίαση της Επιτροπής και επισημαίνονται όλο και περισσότερο στον δημόσιο διάλογο και από επιστήμονες, αλλά και από επιστημονικούς φορείς, όπως η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, της οποίας την επιστολή προς τη Βουλή καταθέτω στα Πρακτικά.

Ολα αυτά, λοιπόν, η κυβέρνηση τα αγνοεί και τα προσπερνά ως μη απαραίτητα στο νομοσχέδιό της ή μάλλον τα αποδέχεται μερικώς για τις ηλικίες των 15 και 16 ετών. Ναι, είναι η ίδια κυβέρνηση που την ίδια στιγμή κατηγορεί για ιατρικοποίηση όποιον μιλάει για την επιστημονική αντιμετώπιση ενός ζητήματος ιδιαίτερα σύνθετου, που για τον ΣΥΡΙΖΑ βέβαια, όπως είπε και η εισηγήτριά του, είναι δήθεν σύνθετο - απλό το βλέπει - και λύνεται με μια απλή διοικητική πράξη.

Με την ευκαιρία, ας απαντήσει η κυβέρνηση με ποια επιστημονικά κριτήρια τεκμηριώνεται ότι αυτή η ανάγκη της ιατρικής γνωμάτευσης ισχύει μόνο για τις περιπτώσεις ανηλίκων 15 και 16 ετών, ενώ στα 17, στα 18, στα 20 αυτή η ανάγκη δεν υπάρχει.

Κοιτάξτε: Από τη στιγμή που αρνείστε και τις ελάχιστες κοινωνικές προϋποθέσεις, υποβαθμίζετε σχεδόν τελείως την ανάγκη για μέτρα κοινωνικής στήριξης του ατόμου πριν και μετά την οποία επιλογή του, και το αφήνετε κυριολεκτικά στη μοίρα του.

Γιατί τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα διεμφυλικό άτομο ή ένα μεσοφυλικό παιδί λόγω του ρατσισμού, της προσβλητικής συμπεριφοράς, δεν αντιμετωπίζονται ουσιαστικά με μια απλή διοικητική ή δικαστική πράξη, ούτε εξασφαλίζεται η ουσιαστική επίλυση της ασυμβατότητας, η στήριξη από το οικογενειακό, συγγενικό, σχολικό, κοινωνικό περιβάλλον.

Εξάλλου, όλα αυτά δεν τα λέμε μόνο εμείς. Επιβεβαιώνονται και από συνεντεύξεις διεμφυλικών ατόμων, ακόμα και μετά την αλλαγή του φύλου στα νομικά τους έγγραφα.

Πώς θα κληθεί να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά, χωρίς ολόπλευρη επιστημονική και κοινωνική στήριξη; Και αυτούς τους κοινωνικά προσδιορισμένους παράγοντες, τους τόσο απαραίτητους, τους στέλνετε στο πυρ το εξώτερο για να μην περιοριστεί δήθεν το ατομικό δικαίωμα.

Κι όμως, περιορισμός του ατομικού δικαιώματος είναι ακριβώς όταν δεν υπάρχουν η κοινωνικά θεσμοθετημένη ευθύνη και ο κοινωνικός προσδιορισμός. Αποτελεί αυτό ιατρικοποίηση ή ψυχιατρικοποίηση του θέματος, περιορισμό ή έλεγχο του ατομικού δικαιώματος, όπως θέλει να το εμφανίζει η κυβέρνηση; Ισα ίσα, αποτελεί τη μόνη ικανή και αναγκαία εκείνη προϋπόθεση για την ουσιαστική ανάπτυξη της προσωπικότητας που θα βασίζεται στην ψυχοκοινωνική στήριξη του ατόμου.

Το νομοσχέδιο, όμως, δεν αναφέρεται καν και δεν εξασφαλίζει, φυσικά, τις ελάχιστες έστω κοινωνικές προϋποθέσεις για να στηριχτεί το ατομικό δικαίωμα των διεμφυλικών ατόμων, και γι' αυτό δεν αποτελεί ουσιαστική απάντηση στα προβλήματά τους.

Και έρχεστε την ίδια στιγμή και λέτε ότι με το νομοσχέδιό σας και με μια απλή αλλαγή του αναγραφόμενου φύλου στα νομικά έγγραφα, αντιμετωπίζονται ο ρατσισμός, οι προσβλητικές συμπεριφορές και η πολύμορφη βία προς αυτά τα άτομα. Είναι τουλάχιστον αφέλεια να το ισχυρίζεστε αυτό.

Μήπως το νομοσχέδιο θίγει τις κοινωνικές αιτίες που γεννούν το ρατσισμό, τη μισαλλοδοξία, τη βία στη συγκεκριμένη περίπτωση, με βάση την ταυτότητα φύλου; Μήπως το νομοσχέδιο εισάγει κοινωνικές και επιστημονικές προϋποθέσεις για την κοινωνική στήριξη αυτών των ατόμων για να έχουν μια ομαλή κοινωνική ζωή; Στο κάτω-κάτω το νομοσχέδιό σας σε ποιο κοινωνικοοικονομικό σύστημα θα εφαρμοστεί; Δεν θα εφαρμοστεί στην κοινωνική πραγματικότητα της καπιταλιστικής ζούγκλας, όπου καλλιεργούνται και ανθούν ο ρατσισμός, ο φασισμός και η μισαλλόδοξη βία;

Και εδώ, στο σημείο αυτό, η κυβέρνηση έχει ευθύνες, μεγάλες ευθύνες, γιατί με τον τυχοδιωκτικό, καιροσκοπικό τρόπο που ανοίγει αυτό το θέμα, δίνει πάσα για να αναπτυχθούν οι πιο αντιδραστικές διαφωνίες με το θέμα του νομοσχεδίου.

Στον αντίποδα των μισάνθρωπων απόψεων των υποστηρικτών του ναζισμού

Ακούσαμε και σήμερα τις αποκρουστικές, ανατριχιαστικές, μισάνθρωπες απόψεις που εκφράστηκαν από τη ναζιστική Χρυσή Αυγή, που έφτασε βέβαια και σε άλλη μια αντικομουνιστική παράκρουση, η οποία επανέφερε στο σήμερα τις θεωρίες του Μεσαίωνα. Επίσης, τον τελευταίο καιρό ακούμε τις αντιδραστικές απόψεις διαφόρων φορέων γύρω από τις κοινωνικές σχέσεις των δύο φύλων, που αξιοποιούν, βέβαια, τον επίπλαστο και επιφανειακό τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ένα τόσο σύνθετο ζήτημα.

Και τολμάτε να ταυτίζετε την επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση του ΚΚΕ με όλους αυτούς, ξαναζεσταίνοντας την ξινισμένη σούπα της θεωρίας των δύο άκρων; Σας ενοχλεί - το ξέρουμε - η επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση του ΚΚΕ για την ολόπλευρη κοινωνική προστασία των μεσοφυλικών παιδιών και των διεμφυλικών ατόμων, γιατί απαντάει τόσο στις αντιεπιστημονικές απόψεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που φτάνουν μέχρι και στην άρνηση του αντικειμενικού διαχωρισμού του άντρα από τη γυναίκα, όσο και στις αναχρονιστικές αντιλήψεις για τις κοινωνικές σχέσεις των φύλων και την οικογένεια, που διακινούνται από άλλους φορείς.

Τα κατασκευασμένα κοινωνικά στερεότυπα για τα δύο φύλα - θυμίζουμε ότι το ΚΚΕ τα καταδικάζει από την ίδρυσή του ακόμα, εδώ και έναν αιώνα - νομίζετε ότι θα γίνουν το άλλοθι του ΣΥΡΙΖΑ για να κάνει εμπόριο αντιδραστικών ιδεών, οι οποίες απορρίπτονται ακόμα και από επιστημονικές ενώσεις; Και βάζετε ως διαχωριστική γραμμή τη στάση του κάθε κόμματος στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο; Σοβαρά; Τι νομίζετε; Θα θεωρηθείτε προοδευτική δύναμη επειδή φέρνετε αυτό το νομοσχέδιο, τη στιγμή που ετοιμάζεστε να στερήσετε από τους εργαζόμενους το δικαίωμα στην απεργία;

Μήπως έγιναν ξαφνικά το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι προοδευτικά κόμματα, όταν την ίδια στιγμή υιοθετούν τις πιο αντιδραστικές απόψεις για τα συνδικαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα; «Προστατεύουμε και διευρύνουμε με αυτό το νομοσχέδιο...» - επιμένει ο ΣΥΡΙΖΑ και οι άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις - «...τα ατομικά δικαιώματα».

Το ατομικό δικαίωμα δεν ασκείται ερήμην της κοινωνίας

Θα το ξαναπούμε: Για να μπορέσει να ασκηθεί το ατομικό δικαίωμα, οποιοδήποτε ατομικό δικαίωμα, με ουσιαστικό και όχι απλώς τυπικό τρόπο, προϋποτίθενται ορισμένοι κοινωνικά καθορισμένοι παράγοντες. Τα ατομικά δικαιώματα δεν ασκούνται ερήμην της κοινωνίας. Συνδέονται με τα κοινωνικά δικαιώματα και αλληλοτροφοδοτούνται.

Και για να έχουμε και καλό ρώτημα, μήπως εξαιρείτε τα διεμφυλικά άτομα από την επίθεση που έχετε εξαπολύσει στα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα; Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν πρωταγωνιστεί - παίρνοντας τη σκυτάλη, βέβαια, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις - στο τσάκισμα των συλλογικών κοινωνικών δικαιωμάτων στην εργασία, στη μόρφωση, στην Υγεία, στην Πρόνοια, δικαιώματα - θυμίζουμε - κατακτημένα με αίμα και σκληρούς αγώνες;

Τελικά, η αντίληψή σας περί ατομικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι αστική ως το μεδούλι και γι' αυτό ρηχή και βαθιά υποκριτική. Είναι η αντίληψη και η πολιτική που ενώ εκθειάζει τα ατομικά δικαιώματα των διαστρεβλωμένων και ανορθολογικών κριτηρίων, όπως εδώ, την ίδια στιγμή υπονομεύει και αρνείται τον καθολικό και αδιαπραγμάτευτο χαρακτήρα των κοινωνικών δικαιωμάτων, τα οποία και ξεφορτώνεται στο όνομα των ατομικών δικαιωμάτων, αστική αντίληψη περί δικαιωμάτων που αντιπαραθέτει το ατομικό έναντι του κοινωνικού. Κι έτσι το όποιο ατομικό δικαίωμα αποκόπτεται από οποιοδήποτε κοινωνικό, ταξικό προσδιορισμό και γίνεται ένα δικαίωμα κολοβό, όποια νομοθεσία κι αν το στηρίζει.

Γι' αυτό και βλέπουμε το θεσμικό, το νομικό πλαίσιο, που στηρίζεται αποκλειστικά πάνω στην ατομικότητα, να παγιδεύεται στις ίδιες του τις αντιφάσεις. Δείτε: Μια διατύπωση μόνο ενός άρθρου - του άρθρου 5 - του νομοσχεδίου, για την κατοχύρωση του ατομικού δικαιώματος της νομικής αναγνώρισης αλλαγής φύλου, συγκρούεται - και μάλιστα μετωπικά - με ένα άλλο ατομικό δικαίωμα, αυτό της γονικής μέριμνας. Συνεπώς, κανένα ατομικό δικαίωμα δεν ολοκληρώνεται έξω από τα συλλογικά, τα κοινωνικά δικαιώματα. Και επειδή δεν θέλετε, ούτε και μπορείτε να ικανοποιήσετε κοινωνικά δικαιώματα, καθολικά για όλες και για όλους, υποκριτικά παρουσιάζεστε ως υπερασπιστές των ατομικών δικαιωμάτων.

Θέλετε να δούμε το παράδειγμα της Μάλτας και της Αργεντινής, που το προβάλατε, μάλιστα, και ως παράδειγμα προς μίμηση; Σε αυτές τις χώρες, την ώρα που για την αλλαγή της ταυτότητας φύλου στα νομικά έγγραφα αρκεί μόνο μια αίτηση, την ίδια στιγμή απαγορεύεται ουσιαστικά το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, λοιπόν, δεν αποτελεί παρά επίφαση ευαισθησίας από την κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα που το στηρίζουν στο όνομα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δεν είναι παρά ένα φτηνό εμπόριο αναγκών και δικαιωμάτων για να δώσετε φιλολαϊκό άλλοθι στην αντεργατική, αντιλαϊκή σας πολιτική. Η κυβέρνηση, όμως, δεν αξιοποιεί το νομοσχέδιο μόνο για να διαφημίσει τη δήθεν κοινωνική της ευαισθησία. Δίνει στην ουσία νομική υπόσταση και ισχύ στις πολυπροβεβλημένες αστικές θεωρίες περί κοινωνικού φύλου, θεωρίες που έχουν τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των ΗΠΑ και όλων των αστικών επιτελείων.

Βάση του νομοσχεδίου ο άκρατος ιδεαλισμός των θεωριών για το φύλο

Ετσι, με το νομοσχέδιό του ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται και υιοθετεί απερίφραστα τον πλήρη διαχωρισμό του βιολογικού με το κοινωνικό φύλο. Γίνεται, μάλιστα, και ο επίσημος πλασιέ αυτών των θεωριών. Πρόκειται για θεωρίες που αποσπούν με έναν απόλυτο και αντιεπιστημονικό τρόπο τα βιολογικά χαρακτηριστικά του φύλου, που προσδιορίζονται, βεβαίως, αντικειμενικά από την αντίληψη που έχει το άτομο για το φύλο του. Ετσι, φτάνουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να αμφισβητούν ακόμα κι αυτόν τον διαχωρισμό άντρα - γυναίκα ως ένα αντικειμενικό γεγονός.

Πρόκειται για θεωρίες που παρουσιάζουν το φύλο σαν ένα καλούπι που φτιάχνει η κοινωνία κι επομένως είναι κάτι ρευστό, είναι κάτι μεταβαλλόμενο. Πρόκειται σε τελική ανάλυση για μια χυδαία, κραυγαλέα, αντιεπιστημονική διαστρέβλωση της ίδιας της κοινωνικής πραγματικότητας, της ίδιας της αντικειμενικής πραγματικότητας και πάει πολύ - μα πάρα πολύ - αυτός ο ανορθολογισμός να παρουσιάζεται εδώ ως προοδευτισμός. Ιδεαλισμός καραμπινάτος είναι και γι' αυτό είναι αντιδραστικός.

Ασφαλώς και οι αντιλήψεις της κοινωνίας αλλάζουν. Οι κοινωνικές αντιλήψεις, όμως, δεν διαμορφώνονται από την ατομική εμπειρία του καθενός και της καθεμιάς. Διαμορφώνονται κάθε φορά κάτω από πολύ συγκεκριμένες ιστορικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές συνθήκες. Και σήμερα στην εποχή μας οι κοινωνικές αντιλήψεις διαμορφώνονται και κάτω από την επίδραση πολυπλόκαμων και ισχυρότατων ιδεολογικών μηχανισμών που εθίζουν στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, διαστρεβλώνουν χυδαία την αντικειμενική κοινωνική πραγματικότητα, προβάλλουν αντικοινωνικά πρότυπα, με κύριο στόχο τους τη νεολαία.

Και αυτές οι περιβόητες θεωρίες της μετανεωτερικότητας, τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει και ως επιστημονική εξέλιξη και πάνω στις οποίες στηρίζεται το νομοσχέδιο, βρήκαν πρόσφορο έδαφος την περίοδο της αντεπανάστασης. Πρόκειται για άκρως αντιδραστικές θεωρίες, που δεν αφορούν μόνο τον προσδιορισμό του φύλου, μα όλες τις πλευρές της κοινωνικής ζωής, και δείχνουν τον ξεπεσμό της αστικής ιδεολογίας. Υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένα αντικειμενικό κοινωνικό κριτήριο για να προσδιορίσει το άτομο τη θέση του στην κοινωνία, μόνο το κριτήριο της υποκειμενικής άποψης, για να μπλεχτούν οι συνειδήσεις στα δίχτυα του άκρατου υποκειμενισμού και στον αδιέξοδο ατομικό δρόμο αντιμετώπισης κοινωνικών ζητημάτων και με σμπαραλιασμένες ατομικές ταυτότητες, που θα γίνονται εμπόδιο για τη συνειδητοποίηση της ταξικής ταυτότητας, της ανάγκης της πάλης για τα σύγχρονα κοινωνικά δικαιώματα, καθολικά για όλους και για όλες.

Και με το σημερινό νομοσχέδιο, ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει το δικό του λιθαράκι για να εμπεδώνεται στη συνείδηση και στον τρόπο ζωής η αναζήτηση ατομικής λύσης στα κοινωνικά προβλήματα και στα αδιέξοδα της καπιταλιστικής κοινωνίας. Επιστημονική προσέγγιση του θέματος γίνεται μόνο όταν συνδυάζονται και δεν διαχωρίζονται τα βιολογικά με τα κοινωνικά κριτήρια για τον φυλετικό προσδιορισμό και αυτό ακριβώς είναι που αρνείται το νομοσχέδιό σας. Μα, και αυτό ακριβώς αποτελεί τη βάση για τη θέση του ΚΚΕ.

Καταψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο και για τα άρθρα του θα τοποθετηθούμε στη διάρκεια της ψηφοφορίας.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ «ΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΦΥΛΟΥ»

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητιέται από χτες το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη «νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου». Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η κυβέρνηση επιχειρεί να σηκώσει «κουρνιαχτό» και να κάνει «λαθρεμπόριο» γύρω από τα ατομικά δικαιώματα, καλύπτοντας με μια επίφαση ευαισθησίας την επίθεση που εξαπολύει με την πολιτική της.

Παράλληλα, με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου, ήδη από την Επιτροπή της Βουλής, οι θέσεις του ΚΚΕ διαστρεβλώθηκαν και συκοφαντήθηκαν με συστηματικό και χυδαίο τρόπο. Στη χτεσινή συνεδρίαση ο αντικομμουνισμός συνεχίστηκε, με τα πυρά να στρέφονται στο σοσιαλισμό, με μεγάλες δόσεις «σταλινολογίας», από τη ναζιστική Χρυσή Αυγή μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΔ και άλλους βουλευτές.

Η συζήτηση, που συνεχιζόταν μέχρι αργά χτες το βράδυ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το μεσημέρι με ονομαστική ψηφοφορία. Το ΚΚΕ έχει καταψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο. Υπέρ επί της αρχής έχουν ταχθεί ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι. Κατά τάχθηκαν η ΝΔ, η Χρυσή Αυγή και η Ενωση Κεντρώων.

Ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει σήμερα ολόκληρες τις ομιλίες της Αλέκας Παπαρήγα και του Γιάννη Δελή στη χτεσινή συνεδρίαση, ενώ ρεπορτάζ από τις υπόλοιπες τοποθετήσεις των βουλευτών του ΚΚΕ θα δημοσιευτεί σε επόμενο φύλλο.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ
Υμνοι στα ατομικά δικαιώματα την ώρα που η κυβέρνησή του τσακίζει τα συλλογικά

Με ύμνους στα ατομικά δικαιώματα και κομπάζοντας για προοδευτικές τομές και μεταρρυθμίσεις, την ώρα που η κυβέρνηση τσακίζει τα συλλογικά δικαιώματα του λαού και καταδικάζει τη μεγάλη πλειοψηφία του στην ανέχεια, υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας χτες βράδυ στη Βουλή. Προσπάθησε να παρουσιάσει ως «προσβλητικές προϋποθέσεις και κριτήρια», ως «ψυχιατρικοποίηση» της απόφασης του ατόμου, τις αναγκαίες κοινωνικές προϋποθέσεις, δηλαδή την επιστημονική, κοινωνική στήριξη. Μίλησε για αυτονόητη πράξη διασφάλισης του δικαιώματος στον αυτοπροσδιορισμό, που ισοδυναμεί με «πράξη γενναιότητας», όπως είπε, επικαλούμενος πιέσεις «από διάφορες πλευρές» που «επιδιώκουν να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, εν ονόματι της παράδοσης, της πατρίδας, της θρησκείας, της οικογένειας».

Στην προσπάθειά του να επιχειρηματολογήσει υπέρ του νομοσχεδίου και να συντηρήσει κάλπικες διαχωριστικές γραμμές του τύπου πρόοδος - συντήρηση, ο Αλ. Τσίπρας ισχυρίστηκε ότι «στο ρου της ιστορίας, εύκολα διαπιστώνει κάποιος ότι η συνισταμένη της συλλογικής προόδου των κοινωνιών βρίσκεται στη διαρκή αντιπαράθεση. Από τη μία ένα κατεστημένο σύστημα αρχών, ιδεών και πρακτικών, και από την άλλη με τη διαρκή ανάγκη των ανθρώπων για χειραφέτηση, ισότητα, ελευθερία». Για να επιτεθεί στη ΝΔ, χρεώνοντάς της «βαθιά πίστη στη φυσική νομοτέλεια των κοινωνικών ανισοτήτων», τη στιγμή που η κυβέρνησή του υπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύστημα απ' το οποίο αυτές αναβλύζουν.

Μπροστά στην αναντίρρητη πραγματικότητα που θέλει την παρούσα κυβέρνηση να διατηρεί και να επεκτείνει το αντιλαϊκό - αντεργατικό πλέγμα που διαμόρφωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ο πρωθυπουργός επέλεξε τη διαστρέβλωση ισχυριζόμενος ότι «είμαστε... με αυτούς που δεν έχουν φωνή ή πνίγεται η φωνή τους. Με τους στιγματισμένους, με τις καταπιεσμένες μειονότητες, με τους ανθρώπους που βιώνουν κάθε είδους ανισότητα και απομόνωση. Αυτών τα δικαιώματα έχουμε στόχο να υπερασπιστούμε»!

«Η ελληνική κυβέρνηση - συνέχισε - έχει επιλέξει έναν άλλο δρόμο. Το δρόμο της υπεράσπισης και της διεύρυνσης των ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δικαίου», σε προφανή αντίφαση με την πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που έχουν στο επίκεντρο τα αλλεπάλληλα χτυπήματα στα συλλογικά δικαιώματα και τις ελευθερίες του λαού. Ταυτόχρονα, προσπαθώντας να παρουσιάσει τι ισχύει σε άλλα αστικά κράτη με τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, αναφέρθηκε μόνο στα ηλικιακά όρια και όχι στις προϋποθέσεις που έχουν θεσμοθετηθεί (επιστημονικές γνωματεύσεις και ιατρικές πράξεις, με εξαίρεση τη χειρουργική επέμβαση αλλαγής φύλου).

Ο Αλ. Τσίπρας εξέφρασε, τέλος, τη χαρά του για τη στάση της κεντροαριστεράς, καλώντας το ΠΑΣΟΚ να παραδεχτεί κάποια στιγμή ότι «αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει πράξη μια σειρά από σημαντικές και δύσκολες προοδευτικές τομές», παραδοχή αναγκαία για να προχωρήσει η σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Το νομοσχέδιο καλλιεργεί την ατομική πλάνη και την αυταπάτη

Η παρέμβαση της βουλευτή του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα στη χτεσινή συνεδρίαση

Οπωσδήποτε, το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση δημιουργεί ένα αίσθημα ανακούφισης και ευφορίας σε αυτούς που έχουν ανάγκη αλλαγής, διόρθωσης της ταυτότητας φύλου λόγω δυσφορίας φύλου ή αφορά τα μεσοφυλικά άτομα, τα οποία κυριολεκτικά έχουν χαθεί στο νομοσχέδιο. Ολη η συζήτηση είναι για τα διεμφυλικά και όχι τυχαία.

Επίσης, είναι θετικό ότι έχει καταργηθεί ως προϋπόθεση αυτή η απαίσια υποχρέωση της χειρουργικής επέμβασης, με όλες τις σύνοδες συνέπειές της. Ως εκεί φτάνει.

Από εκεί και πέρα, το σχέδιο νόμου συνιστά νομική αυταπάτη. Θα μου πείτε ότι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος νόμος είναι που καλλιεργεί τη νομική αυταπάτη. Αυτό φαίνεται στο πώς τοποθετείστε, και μάλιστα αντιπαραθετικά και αφ' υψηλού, στην επίμονη θέση, τη δικιά μας, για κοινωνική, επιστημονική στήριξη και πριν γίνει η διόρθωση φύλου, ούτως ώστε η επιλογή να είναι συνειδητή - και δεν θα τα πω λεπτομερειακά, τα έχουν αναλύσει άλλοι βουλευτές του ΚΚΕ - και μετά.

Γιατί η δυσφορία φύλου δεν λύνεται αυτόματα με τη διόρθωση της ταυτότητας. Δημιουργεί κλίμα, βοηθάει και ως ένα βαθμό μπορεί να χτυπήσει και τον κοινωνικό ρατσισμό, που πρέπει όλοι να συμβάλουμε και να τον πολεμήσουμε, αλλά δεν λύνει το ζήτημα, διότι το βιολογικό στοιχείο υπάρχει στα θέματα της υγείας και σε μια σειρά άλλα τέτοια θέματα, στα οποία θέλουν οι άνθρωποι συγκεκριμένη στήριξη.

Βέβαια, αυτά που λέμε εμείς έχουν και δημοσιονομικό κόστος, γιατί σημαίνει ότι μέσα στις κοινωνικές δομές πρέπει να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό, συλλογικότητα και όχι ένας κ.λπ. Αυτά, βεβαίως, ξαναλέω ότι δεν έχουν καμία σχέση με την ψυχιατρικοποίηση του προβλήματος.

Αν και να σας πω κάτι; Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη και δεν θέλω να δεσμεύσω την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. Εγώ ακούγοντας ορισμένες, ευτυχώς λίγες ομιλίες, που αναφέρθηκαν σε αυτά τα θέματα - ιδιαίτερα στην Επιτροπή της Βουλής και όχι εδώ - πρέπει να σας πω ότι αυτές οι απόψεις έχουν ανάγκη ψυχιάτρου και ψυχανάλυσης. Αναφέρομαι μόνο σε ορισμένες απόψεις που ακούστηκαν εδώ. Εκεί χρειάζεται ψυχίατρος, όχι στους διεμφυλικούς, αλλά υποχρεωτικά σε αυτές τις απόψεις που ακούστηκαν, και νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει.

Το ατομικό βίωμα δεν ταυτίζεται με το ατομικό δικαίωμα

Γιατί αυτό το νομοσχέδιο καλλιεργεί την ατομική πλάνη και την αυταπάτη; Γιατί στηρίζεται φιλοσοφικά, όπως λέει, στο ατομικό βίωμα. Το ατομικό βίωμα είναι στοιχείο που πρέπει να το πάρουμε υπόψη στη συγκεκριμένη περίπτωση; Σαφώς, σαφέστατα. Ομως, άλλο πράγμα το «παίρνω υπόψη το ατομικό βίωμα», που, αν θέλετε, αφορά μια ομάδα και μπορεί να είναι περισσότεροι από όσοι εμείς νομίζουμε, γιατί συνήθως αυτά δεν γίνονται και γνωστά.

Ομως, το ατομικό βίωμα δεν αρκεί για να γίνει σχέδιο νόμου και νόμος αύριο. Αλίμονο, αν ο κάθε νόμος για οποιοδήποτε ζήτημα στηριζόταν στο ατομικό βίωμα. Δεν γίνεται. Ούτε τα ατομικά βιώματα είναι ίδια, ούτε εκπορεύονται από τις ίδιες εμπειρίες, αλλά αυτό λέω και στο συγκεκριμένο ζήτημα. Εδώ είναι η φιλοσοφία: Το ατομικό βίωμα και μάλιστα το ατομικό βίωμα ταυτίστηκε με το ατομικό δικαίωμα. Και ξαναλέω, όλα έχουν σχέση, κοινωνικά, ατομικά δικαιώματα, ατομικά βιώματα, αλλά δεν συνιστούν τον όρο για να γίνει ένα νομοσχέδιο.

Να σας πω, όμως, κάτι; Οι διαφωνίες μαζί σας, με την κυβέρνηση, μακάρι να ήταν στην προϋπόθεση, πριν και μετά της κοινωνικής, επιστημονικής στήριξης και οικονομικής. Μακάρι να ήταν μόνο σε αυτό. Η, αν θέλετε, σε μια σειρά - ας πούμε - ιδεολογήματα, ιδεολογικές απόψεις που έχουμε και έχετε. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι, εν πάση περιπτώσει, δικαιολογείται, σε τόσα έχουμε διαφορετικές απόψεις. Ενδεχομένως σε αυτόν τον τομέα να μην ήταν και άβυσσος.

Ωστόσο, αποδεικνύεστε εξαιρετικά επικίνδυνοι για όλη τη φιλολογία με την οποία περιβάλλετε αυτό το σχέδιο νόμου και απόψεις τις οποίες αναπτύξατε, με αφορμή αυτό το σχέδιο νόμου, και τις οποίες, βεβαίως, προσαρμοσμένες θέλετε να τις μετατρέψετε σε ένα είδος σύγχρονης κοσμοθεωρίας.

Αντιπερισπασμός με αριστεροφανή λάβαρα

Εγώ τουλάχιστον αυτά τα λόγια μπορώ να πω: Πρώτον, αυτό το νομοσχέδιο είναι αντιπερισπασμός στην ακραία φιλελεύθερη πολιτική σας, όχι πιο ακραία από τη ΝΔ, αλλά ακραία φιλελεύθερη πολιτική. Είναι ένα νομοσχέδιο που κάνει λαθρεμπόριο ιδεών. Οσο πιο δεξιά πάτε, τόσο πιο αριστεροφανή λάβαρα σηκώνετε.

Κοιτάξτε να δείτε, βεβαίως η ΝΔ και με αφορμή το νομοσχέδιο, αλλά όχι τόσο με αφορμή το νομοσχέδιο, έχει προβάλει τελευταία σύγχρονες αντιδραστικές απόψεις, όπως η αριστεία, ότι δηλαδή η κοινωνική ανισότητα είναι μέσα στη φύση του ανθρώπου και άλλες που δεν είναι τώρα της ώρας να τις αναλύσω. Βεβαίως, γιατί και οι συντηρητικές απόψεις εκσυγχρονίζονται, δεν μένουν ίδιες, αλλά εσείς αυτή τη στιγμή χτίζετε έναν ιδεολογικό πολτό, κυριολεκτικά, ο οποίος - τι να σας πω τώρα, δηλαδή; - φθείρει, διαφθείρει τις ριζοσπαστικές συνειδήσεις.

Εσείς που δεν τολμάτε να κάνετε τον διαχωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος, που εξακολουθείτε να θεωρείτε την πορνεία επάγγελμα, που δεν σας ενόχλησε καθόλου που η κρατική τηλεόραση δεύτερη είδηση είχε το θάνατο του παγκόσμιου προαγωγού - για να μην χρησιμοποιήσω τους όρους που λέει ο λαός μας - ότι ήταν υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων των μαύρων και της σεξουαλικής απελευθέρωσης της γυναίκας.

Δεν ξέρω αν τα «κουνελάκια» του «Playboy» είναι δείκτες της σεξουαλικής απελευθέρωσης. Πιθανόν να ήθελε και μαύρα «κουνελάκια», δεν του έφταναν τα λευκά. Και αυτά δεύτερη είδηση στην κρατική τηλεόραση. Επρεπε εκείνη τη στιγμή ο κ. Παππάς ή όποιος είναι στην ευθύνη του, να βάλει θέμα, αλλά - ξέχασα - δεν παρεμβαίνει το κράτος, αφήνει ελεύθερη την τηλεόραση. Οχι ότι τα ιδιωτικά κανάλια δεν είπαν κάτι τέτοια, κι αυτά τα είπαν, αλλά αυτά κάνουν τη δουλειά τους κ.λπ.

Συκοφάντηση και «σταλινολογία»

Θέλω να σταθώ λοιπόν συγκεκριμένα στο εξής πράγμα: Συκοφαντήσατε τις θέσεις του ΚΚΕ - όχι τις πολεμήσατε, να τις πολεμήσετε, πολεμήστε τις, τις συκοφαντήσατε - τις διαστρεβλώσατε και δεν ξέρω αν αυτό θα το πει κανείς αντικομμουνισμό ή όχι, εγώ δεν θα το πω αντικομμουνισμό, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε και αλλιώς.

Παραδείγματος χάριν, συναντηθήκατε Χρυσή Αυγή, ΝΔ, Ποτάμι, δεν θυμάμαι τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, και κρίνατε την περίοδο 1920-1930, τη σταλινική περίοδο, όπως λέτε, την περίοδο της κολλεκτιβοποίησης, ποια πολιτική είχε απέναντι στους ομοφυλόφιλους.

Υπήρχε νόμος για την παιδοφιλία και υπήρχε και ένας νόμος - δεν μπορώ να εξηγήσω τι λέει - για την «αρσενοκοιτία». Προσέξτε, όμως, θα κάνετε σύγκριση με τους αντίστοιχους νόμους στις καπιταλιστικές χώρες στον καπιταλιστικό κόσμο, όχι με το 2017, γιατί στις ΗΠΑ υπήρχε η λοβοτομή και η καταδίκη της ομοφυλοφιλίας και τη δεκαετία του '60.

Να σας πω και κάτι άλλο; Αν υπήρχαν απόψεις στην τότε Σοβιετική Ενωση της δεκαετίας του '20 - κακώς, λέω - ότι η ομοφυλοφιλία είχε σχέση με ψυχιατρικό πρόβλημα, αντανακλούσε το επίπεδο της ανάπτυξης της επιστήμης εκείνης της περιόδου και μάλιστα σε μια χώρα που ξέρουμε ότι δεν ήταν το ίδιο ανεπτυγμένη όπως ήταν τότε ανεπτυγμένη η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία. Να δούμε τι υπήρχε τότε για την ομοφυλοφιλία, τι είναι πάρα πολύ φυσικό στο επιστημονικό επίπεδο, να καθυστερούν οι αντιλήψεις και να αλλάζουν στην πορεία, γιατί πραγματικά η επιστήμη έχει εξελιχθεί και πραγματικά η ομοφυλοφιλία δεν έχει καμία σχέση και δεν είναι ψυχιατρικό πρόβλημα.

Αν όμως το 1920 και το 1930 θεωρούνταν έτσι, αν θέλετε να κάνετε σύγκριση και τη σταλινολογία σας - που δεν σας απασχολεί αυτό, άλλα σας απασχολούν την περίοδο εκείνη - θα πρέπει να κάνετε σύγκριση με το τι ίσχυε.

Εδώ ακούστηκαν απόψεις, όπως ότι κυνηγούσαν και τους έβαζαν φυλακή στη δεκαετία του 1960. Κοιτάξτε να δείτε. Οταν στην Ισπανία του Φράνκο σκότωσαν τον Λόρκα, το δικαιολόγησαν ότι τον σκότωσαν γιατί ήταν ομοφυλόφιλος. Κι ακόμα σήμερα γυρίζονται ταινίες που εξηγούν αυτό το πράγμα. Για ψάξτε το καλύτερα. Αλλο ομοφυλοφιλία κι άλλο βιασμός ανηλίκου. Αλλο ομοφυλοφιλία κι άλλο πορνεία. Για κοιτάξτε να δούμε αν καταδικάζονταν γι' αυτό ή καταδικάζονταν για άλλες ενέργειες.

Λαθρεμπόριο αριστερών ιδεών από την κυβέρνηση

Γιατί εδώ τώρα ο κ. Κοντονής, επειδή δεν πήγε στην Εσθονία, μας είπε ότι είναι οπαδός της Οκτωβριανής Επανάστασης. Μα, υπάρχει μεγαλύτερη κοροϊδία από αυτό που γίνεται; Καλά, δεν ντρέπεστε; Ειλικρινά σας το λέω. Δεν είστε υποχρεωμένοι να είστε οπαδοί της Οκτωβριανής Επανάστασης. Καμία υποχρέωση.

Είσαστε «συνεχιστές της Οκτωβριανής Επανάστασης», έχετε περάσει χίλια μνημόνια, έχετε γκρεμίσει τα επαρκή κοινωνικά δικαιώματα, άρα και τα ατομικά. Πάτε στις ΗΠΑ να φιλήσετε το χέρι του Τραμπ, φιλάτε και το χέρι του Πούτιν και τον παρακαλάτε, ο οποίος έχει βγάλει σήμερα, το 2017, νόμο κατά της ομοφυλοφιλίας - άλλο είναι το 1910, το 1920 και το 1930 κι άλλο το 2017 - και θα πάτε τώρα στον Τραμπ να του δώσετε όλη την Κρήτη, να κάνουν βάσεις οι Αμερικάνοι και δεν ξέρω και τι άλλα θα δώσετε. Και δεν το λέω γιατί έχουμε «αντιτραμπισμό». Τα ίδια θα έλεγα κι αν ήταν ο Ομπάμα.

Και βέβαια, πρέπει να ξέρει ο λαός ότι σηκώνετε, κάνετε λαθρεμπόριο αριστερών ιδεών, όσο πιο δεξιά, αντιδραστικά και συντηρητικά πάτε. Και στο κάτω κάτω τα άλλα κόμματα λένε ότι εμείς είμαστε κόμματα αστικά. Εσείς τώρα βγήκατε επαναστάτες. Ε, είναι ντροπή. Είναι προσβολή.

Και εν πάση περιπτώσει, αυτό δεν είναι καινούργιο, δεν είναι καινούργια επιλογή. Ο 20ός αιώνας είναι γεμάτος από αλλαγές, διορθώσεις ταυτοτήτων, ιδεολογικών και πολιτικών. Και όλως τυχαίως, ο ιδεολογικός χώρος από τον οποίο προήλθατε και ο ιδεολογικός χώρος στον οποίο εντάσσεστε, η σοσιαλδημοκρατία, τη σφραγίζει. Και η αλλαγή ταυτότητας φύλου είναι θεμιτή, γιατί ισορροπεί έναν άνθρωπο. Η αλλαγή, όμως, της πολιτικής ταυτότητας σημαίνει το εξής πράγμα. Σημαίνει συστηματική εξαπάτηση ενός λαού και κυρίως, των ριζοσπαστικών δυνάμεων.

Και τέλος, κοιτάξτε να δείτε. Εμείς όταν λέμε κοινωνικά δικαιώματα ξέρουμε ότι σε αυτή την κοινωνία που ζούμε είναι ταξικά τα κοινωνικά δικαιώματα. Και τα κοινωνικά δικαιώματα που διαμορφώνονται με την πάλη του λαού - και υπάρχουν και κατακτήσεις - ξεκινάνε από τη διασφάλιση ενός συνταγματικού δικαιώματος, το δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Ο πιο υποκριτικός νόμος είναι ο συνταγματικός. Εμείς δεν το κρύβουμε, το λέμε.

Πάνω εκεί, λοιπόν, στηρίζονται τα κοινωνικά δικαιώματα, τα οποία πρέπει να εξατομικεύονται και θέλουν και συμπληρωματικά μέτρα και τα ατομικά βιώματα να πάρουμε υπόψη. Αυτό όμως που κάνετε εσείς, κυριολεκτικά, είναι ότι θρυμματίζετε την αριστερή συνείδηση και δημιουργείτε, κυριολεκτικά, την αδράνεια της σκέψης, που σημαίνει αδράνεια δράσης.

Αλίμονο στις ζέβρες...

«Για όσους θέλουν να λέγονται και να είναι προοδευτικοί, ή φιλελεύθεροι, εκτός από αυτονόητο είναι και μια πράξη γενναιότητας (σ.σ. η ψήφιση του νομοσχεδίου για την ταυτότητα φύλου). Που θα επιβεβαιώσει ή θα διαψεύσει, αν τα στοιχεία που αναγράφονται σε μια άλλη ταυτότητα, στην πολιτική μας ταυτότητα, αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Γιατί έχουμε γίνει όλοι κοινωνοί των πιέσεων που ασκούνται από διάφορες πλευρές, και που επιδιώκουν να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, εν ονόματι της παράδοσης, της πατρίδας, της θρησκείας, της οικογένειας. Καμιά παράδοση, όμως, καμιά θρησκεία, καμιά αντίληψη οικογένειας, δεν επιτάσσει να παραμένουν άνθρωποι στο περιθώριο, ή να πετιούνται σε ένα θεσμικό και κοινωνικό Καιάδα». Αυτά έλεγε χτες στην ομιλία του στη Βουλή ο Αλ. Τσίπρας. Χαράσσοντας κάλπικες διαχωριστικές γραμμές, τσουβαλιάζει σκόπιμα όσους αντιτίθενται στο νομοσχέδιο με τους θιασώτες του «Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια», για να συκοφαντήσει και να ακυρώσει ως «αναχρονισμό» και «ιδεοληψία» όποια κριτική γίνεται. Για να ταυτίσει την επιστημονικά τεκμηριωμένη κριτική του ΚΚΕ με τα θεολογικά κηρύγματα της ΝΔ και τις ρατσιστικές κραυγές της Χρυσής Αυγής. Οσο για τη ρήση του πρωθυπουργού ότι στην αναμέτρηση του λιονταριού με τη ζέβρα, η κυβέρνηση είναι με τις ζέβρες, «με αυτούς που δεν έχουν φωνή ή πνίγεται η φωνή τους, τους στιγματισμένους» κ.τ.λ., μόνο σαν αστείο ακούγεται. Εκτός αν οι εργαζόμενοι με τους πετσοκομμένους μισθούς, οι συνταξιούχοι με τις συντάξεις πείνας, οι χιλιάδες νέοι άνεργοι ή είλωτες στα κάτεργα της εργοδοσίας, συγκαταλέγονται στο γένος των λιονταριών και δεν έχουν καμιά ελπίδα να γνωρίσουν τη ...συμπάθεια της κυβέρνησης για τις ζέβρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ