Ο Ανρί ντε Τουλούζ Λοτρέκ (1864 - 1901), θεωρείται ο πρώτος διδάξας την τέχνη της αφίσας. Επηρεασμένος από τα γιαπωνέζικα χαρακτικά, απλοποίησε τις μορφές του στο έπακρο και ανέπτυξε μια ιδιότυπη προοπτική. Τα μέσα που χρησιμοποίησε για να τελειοποιήσει την τεχνική της λιθογραφίας ήταν πρωτόγνωρα. Αλλά χάρη σ' αυτά μπόρεσε να περιγράψει με αμεσότητα το γοητευτικό περιβάλλον της Μπελ Επόκ. Οι αφίσες του έγιναν αμέσως αγαπητές.
Οι τριάντα αφίσες που παρουσιάζονται στην έκθεση ανήκουν στις πρώτες που τυπώθηκαν. Ο συλλέκτης τους, Ζοζέφ Μποτ, που τις δώρισε στο Μουσείο «Ιξέλ», ήταν σύγχρονος του Λοτρέκ και τις διάλεξε ανάμεσα από τα πρώτα τυπώματα. Επίσης, παρουσιάζονται και εννέα λιθογραφίες που ανήκουν στην Εθνική Πινακοθήκη. Η έκθεση συμπληρώνεται με φωτογραφικό υλικό από τη ζωή του Τουλούζ Λοτρέκ, τα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στη ζωή και την τέχνη του και διαμόρφωσαν την εποχή του Καν - Καν. Παράλληλα, θα προβάλλεται η κλασική ταινία του Τζον Χιούστον «Μουλέν Ρουζ», ενώ θα προβληθούν και αποσπάσματα της καινούριας ταινίας του Ροζέ Πλανσόν «Λοτρέκ», που θα βγει στις αίθουσες το Γενάρη. Την επιμέλεια της έκθεσης που θα διαρκέσει μέχρι τις 10 του Γενάρη έχει η τεχνοκριτικός Εφη Ανδρεάδη.
Η Κλ. Δίγκα ανήκε στην ομάδα των Νέων Ελλήνων Ρεαλιστών (Γ. Βαλαβανίδης, Κ. Κατζουράκης, Χρ. Μπότσογλου και Γ. Ψυχοπαίδης), που έδρασε δυναμικά στη δεκαετία του 1970, εκφράζοντας τον κριτικό ρεαλισμό. Είναι η μόνη από τους καλλιτέχνες, η οποία, μετά από αυτή τη δυναμική παρουσία της ομάδας, ουσιαστικά σιώπησε και ασχολήθηκε με τη διδακτική της τέχνης αλλά και τη σκηνογραφία στο θέατρο. Σχεδόν 25 χρόνια μετά επανέρχεται στους οικείους χώρους, ξαναπιάνει το πινέλο και δημιουργεί αυτά τα δεκαεπτά πορτρέτα. Τα περισσότερα είναι αυτοπροσωπογραφίες ενώ, κάποια απεικονίζουν άτομα του φιλικού της περιβάλλοντος. Από την κριτική απεικόνιση μιας ?αντικειμενικής? πραγματικότητας που επιχειρούσε στο παρελθόν, τώρα καταπιάνεται με την αναζήτηση και καταγραφή του εσωτεικού κόσμου είτε του εαυτού της είτε των μοντέλων της.
Στο στοιχείο αυτό άλλωστε επικεντρώνεται και το κείμενο του Ανδρέα Ιωαννίδη ?Ο εαυτός καθίσταται συγχρόνως υποκείμενο και αντικείμενο παρατήρησης, και ο κριτικός ρεαλισμός των προηγούμενων χρόνων, με αποδέκτη τον εξωτερικό κόσμο γίνεται κριτικός ρεαλισμός του εσωτερικού... Στα έργα διακρίνεται η αγωνία που εμπεριέχει η προσπάθεια αυτοκαθορισμού, η οποία κορυφώνεται στην τραγική σύγκρουση σκοτάδι - φως, συμβολική απόδοση της σύγκρουσης ανυπαρξίας - ύπαρξης?.
Εγκαινιάζεται στις 29 του Νοέμβρη στο Παλαιό Δημαρχείο Αμαρουσίου, έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Καραβά με τίτλο «Ελληνικά παραδοσιακά καράβια». Τα ποικίλα σκαριά, όπως ιστιοφόρα, τρεχαντήρια και λόβερα, που ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία, συχνά πλαισιωμένα με ναυτικές φιγούρες, όπως δελφίνια και γοργόνες, ναυτικά σύμβολα και αντικείμενα, όπως πυξίδες ή αστρολάβους, καθώς και ανέμους γνωστούς στους ναυτικούς, όπως ο Λεβάντες και ο Σιρόκος, αποτελούν το θέμα της νέας δουλιάς του καλλιτέχνη. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 9 του Δεκέμβρη.
Εγκαινιάζεται στις 30 Νοέμβρη (8.30μμ) στην Αποθήκη Γ` του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, η έκθεση « Αρχιτεκτονική του 20ού αιώνα: Ελλάδα». Πρόκειται για μία παραγωγή του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής σε συνεργασία με το Γερμανικό Μουσείο Αρχιτεκτονικής. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο μουσείο της Φραγκφούρτης πριν λίγους μήνες και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί τον πρώτο σταθμό της περιοδείας της στην Ελλάδα. Στόχος της έκθεσης είναι η αφήγηση ενός αιώνα ελληνικής αρχιτεκτονικής, από τον εκλεκτικισμό ως τις εκφράσεις της δεκαετίας του '90, με την επιλογή 113 παραδειγματικών έργων που συνθέτουν την ιστορία του νεότερου κτιριακού πολιτισμού του τόπου. Η παρουσίαση των έργων γίνεται με πρωτότυπο φωτογραφικό και σχεδιαστικό υλικό, καθώς και με προπλάσματα, πολλά από τα οποία κατασκευάστηκαν ειδικά για την έκθεση αυτή. Μετά τη Θεσσαλονίκη η έκθεση θα μεταφερθεί στο Παρίσι.