Σάββατο 10 Φλεβάρη 2024 - Κυριακή 11 Φλεβάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Απορρίπτεται! Να μην κατατεθεί!

Στη διαβούλευση μέχρι τις 18 Φλεβάρη δόθηκε το απαράδεκτο κυβερνητικό νομοθέτημα

Προσηλωμένη στην υλοποίηση των απαιτήσεων του κεφαλαίου και της ΕΕ, η κυβέρνηση ανέβασε στη διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, επιστρατεύοντας παράλληλα όλα τα μέσα, από το «καρότο» της διαφήμισης με διάφορες καλολογίες, μέχρι την καταστολή και τη συκοφάντηση των αγώνων των φοιτητών.

Το νομοσχέδιο έχει τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου - Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» (απαλείφθηκε ο αρχικός ψευδεπίγραφος τίτλος περί «ελεύθερου» πανεπιστημίου) και θα μείνει στη διαβούλευση μέχρι τις 18 Φλεβάρη, έχοντας ήδη από τις πρώτες ώρες αρχίσει να συγκεντρώνει δεκάδες αρνητικά σχόλια.

Απελπιστικά μόνη, παρ' όλη την ουσιαστική συναίνεση που της παρέχουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση έχει ήδη χάσει «από τα αποδυτήρια». Το αντιδραστικό νομοθέτημα έχει απορριφθεί αμετάκλητα από την πλειοψηφία των φοιτητικών συλλόγων και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, που εδώ και 5 βδομάδες, μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες, οργανώνουν τον δίκαιο αγώνα τους, διεκδικώντας αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σπουδές, πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα.

Γιατί είναι εμφανές ότι είναι ένα νομοσχέδιο άδικο, που εξαρτά ακόμα περισσότερο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το πορτοφόλι, εμπορευματοποιεί περαιτέρω τα δημόσια πανεπιστήμια και ενισχύει τη λειτουργία τους με επιχειρηματικά κριτήρια. Ενα νομοσχέδιο που τα μεγάλα και τα σημαντικά ζητήματα που ενδιαφέρουν τους φοιτητές, τους διδάσκοντες, τους μαθητές, τη λαϊκή οικογένεια, δεν τα αντιμετωπίζει, δεν απαντά στις δικές τους ανάγκες.

Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν λύνουν τίποτα αλλά δημιουργούν νέες αδικίες

Το νομοσχέδιο καταργεί τον ενιαίο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ορίζοντας ξεκάθαρα ως κριτή για το ποιος θα μπαίνει στα ιδιωτικά πανεπιστήμια το πορτοφόλι της οικογένειας. Ετσι, από τη μια, για την εισαγωγή στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα υπάρχουν πολλαπλές εξετάσεις και αφόρητη πίεση, με τους βαθμούς όλων των τάξεων του Λυκείου να μετρούν για την πρόσβαση (όπως έχει δηλώσει η κυβέρνηση ότι θα κάνει με το Εθνικό Απολυτήριο). Ενώ, από την άλλη, για την εισαγωγή στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα υπάρχουν πολλαπλές επιλογές, με μούφα ΕΒΕ ή μέσω διεθνών και επί πληρωμή απολυτηρίων (όπως είναι το International Baccalaureate - IB που στη χώρα μας παρέχουν με ξεχωριστό πρόγραμμα σπουδών και πανάκριβα δίδακτρα λίγα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία)... αρκεί να ξεπερνά ο υποψήφιος-α την ελάχιστη βάση πληρωμής.

Παράλληλα, ισοπεδώνει την αξία των πτυχίων, αφού οι 3ετείς σπουδές ιδιωτικών πανεπιστημίων και κολεγίων θα έχουν αντίστοιχη ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση με τα πτυχία των 4ετών, 5ετών σπουδών των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων. Αναφορικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτό είναι ξεκάθαρο από το νομοσχέδιο, ενώ για τα κολέγια θα συμβεί το ίδιο μέσω της επικύρωσης της Σύμβασης της Λισαβόνας. Η έκρηξη της πολυκατηγοριοποίησης πανεπιστημίων, πτυχίων και αποφοίτων στο ίδιο αντικείμενο μεγαλώνει κι άλλο την απόσταση του πτυχίου από το επάγγελμα και θα οδηγεί να συμπιέζονται τα εργασιακά δικαιώματα όλων προς τα κάτω.

Οσο για το επιχείρημα ότι με την έλευση ξένων πανεπιστημίων θα ανακοπεί η φυγή για σπουδές στο εξωτερικό, δεν ισχύει. Γιατί αυτός που έχει τα χρήματα και τη διάθεση να σπουδάσει σε μια άλλη χώρα θα το κάνει και πάλι, γιατί ιδιαίτερα αν πρόκειται για τα πρωτοκλασάτα ιδρύματα του εξωτερικού είναι άλλο το μητρικό ίδρυμα κι άλλο το παράρτημα (σε υποδομές, προσωπικό κ.λπ.). Εξάλλου, και στις χώρες που έχουν ήδη ιδιωτικά πανεπιστήμια οι νέοι φεύγουν για να σπουδάσουν αλλού (ενδεικτικό το πόσοι Κύπριοι φοιτητές εξακολουθούν να επιλέγουν να σπουδάζουν στη χώρα μας). Σε τελική ανάλυση, η φυγή όσων νέων δεν θέλουν πραγματικά να αναγκαστούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ανακόπτεται μόνο με την ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων, την ενίσχυση των υποδομών, του προσωπικού τους, της φοιτητικής μέριμνας, έτσι ώστε να μη σου έρχεται π.χ. «μία η άλλη» να σπουδάζεις σε μια πόλη της ελληνικής επαρχίας ή στη Βουλγαρία...

Τσακίζει τα δημόσια πανεπιστήμια

Πράγματι, το νομοσχέδιο στρέφει σε μεγάλο μέρος του το βλέμμα στα δημόσια πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα «αναβαθμίζει», αλλά στην πραγματικότητα αυτό που αναβαθμίζει είναι την εμπορευματική τους λειτουργία. Μακριά και έξω από τις ανάγκες των φοιτητών. Αυτή η πραγματικότητα θα γιγαντωθεί στο έδαφος του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά. Είναι δεδομένο ότι τα επόμενα χρόνια τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν ως «δούρειος ίππος» για να επιταχυνθούν αντιδραστικές αλλαγές και στα δημόσια (χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Υγείας, όπου πλέον προετοιμάζονται απογευματινά χειρουργεία μόνο για όσους έχουν να πληρώσουν το «νόμιμο φακελάκι»).

Το ίδιο το νομοσχέδιο με τις διατάξεις του φέρνει πιο στενή σύνδεση της «αξιολόγησης» με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων (από 20% στο 30%), ενισχύοντας το πλαίσιο της επιχειρηματικής τους λειτουργίας γιατί αυτό είναι ουσιαστικά που αξιολογείται και χρηματοδοτείται.

Το πολυδιαφημισμένο 1 δισ. που λέει η κυβέρνηση ότι θα δώσει στα δημόσια ιδρύματα έχει πολύ συγκεκριμένες στοχεύσεις: 112,2 εκατομμύρια για έρευνα κατά παραγγελία επιχειρήσεων (συμπράξεις ΑΕΙ - επιχειρήσεων, βιομηχανικά διδακτορικά), 132 εκατομμύρια για υποδομές κλειστές για τους φοιτητές, που θα χρησιμοποιούνται για τα παραπάνω, 700 εκατομμύρια σε κατασκευαστικούς ομίλους και εργολάβους για εστίες μέσω ΣΔΙΤ, στις οποίες οι φοιτητές θα πληρώνουν ενοίκιο! Μέσω «μαρκαρισμένων» προγραμμάτων στα ΑΕΙ, για την επιχειρηματική λειτουργία τους και με εμπλοκή διαφόρων επιχειρηματιών, χρηματοδοτούνται αδρά με δημόσιο χρήμα, για να αξιοποιούν υποδομές και ερευνητικό δυναμικό των ΑΕΙ με βάση τις δικές τους ανάγκες, για απόκτηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων στη μεταξύ τους κόντρα για μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Την ίδια στιγμή, δεν αναπληρώνονται σε τίποτα οι απώλειες που έχουν υποστεί τα δημόσια πανεπιστήμια από την περίοδο της κρίσης μέχρι τώρα. Δεν αναπληρώνονται οι 7.904 θέσεις εργασίας εκπαιδευτικού προσωπικού που χάθηκαν από το 2008-'09 έως το 2019-'20, δεν αναπληρώνεται η απώλεια 6,1 δισεκατομμυρίων ευρώ της δημόσιας χρηματοδότησης από το 2008 έως το 2921. Το μεγαλύτερο ποσοστό της χρηματοδότησης των δημόσιων ιδρυμάτων πλέον δεν έρχεται από το κράτος, αλλά από την πώληση ερευνητικών υπηρεσιών και προϊόντων, έως και... αναμνηστικών και λαδιού (βλέπε ΕΚΠΑ) και φυσικά από τα δίδακτρα!

Το νομοσχέδιο ανοίγει διάπλατα την πόρτα για δίδακτρα παντού. Ο δρόμος που έχει ήδη ανοίξει με την επιβολή διδάκτρων σε μεταπτυχιακά, σε εξ αποστάσεως προγράμματα και σεμινάρια, σε ξενόγλωσσα προπτυχιακά, πάει παραπέρα και το νομοσχέδιο φέρνει τη δυνατότητα σε αλλοδαπούς φοιτητές να σπουδάζουν σε ελληνόφωνα προπτυχιακά με δίδακτρα. Σε αυτά που η αναλογία διδασκόντων φοιτητών είναι 1/47, που ακυρώνονται μαθήματα γιατί δεν καλύπτονται τα κενά, που εργαστήρια γίνονται στον πίνακα... Πέρα από την ειρωνεία, όμως, να σκεφτούμε ότι τα ελληνόφωνα προπτυχιακά ήταν τα μόνα που είχαν μείνει δωρεάν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Τώρα ανοίγει ο δρόμος να γίνουν και αυτά εμπορεύσιμα και φτάνουμε στο ένα βήμα μέχρι να μπουν δίδακτρα και για τους Ελληνες φοιτητές σε αυτά. Στις 22 από τις 27 χώρες της ΕΕ τα προπτυχιακά έχουν δίδακτρα και συζήτηση έχει ανοίξει εξάλλου και εδώ, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη να δηλώνει: «Αν χρειαστεί γιατί όχι;»...

Η κυβέρνηση προκαλεί όλο και περισσότερο

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, οι πανεπιστημιακοί, οι εργαζόμενοι των πανεπιστημίων, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς που αντιδρούν και αγωνίζονται έχουν δίκιο!

Η αιτία που πυροδοτεί την αγωνιστική τους στάση βρίσκεται στις συνεχείς αποδείξεις ότι ο δρόμος στον οποίο βαδίζουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις απομακρύνει συνεχώς το πανεπιστήμιο από τις ανάγκες τους, δεν μπορεί να δώσει διέξοδο στις πραγματικές «ανορθογραφίες» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την ώρα που στις κινητοποιήσεις εκφράζονται η συνολικότερη δυσαρέσκεια από την καθημερινότητα των φοιτητών και η απαίτηση πραγματικής αναβάθμισης των σπουδών, η κυβέρνηση συνεχίζει να προκαλεί τους φοιτητές και να δίνει κι άλλες... αποδείξεις.

  • Οταν διαφημίζει τη χρηματοδότηση προς τα δημόσια πανεπιστήμια και σε κάθε δεύτερη λέξη των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων βρίσκουμε τις «επιχειρήσεις», ενώ ούτε με το κιάλι δεν βρίσκει κανείς κάτι να πηγαίνει στις πραγματικές ανάγκες φοιτητών, εργαζομένων, στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, φοιτητικής μέριμνας.
  • Οταν κάνει ξεχωριστή και εκτενή αναφορά στα «προβλήματα» ακαδημαϊκής αναγνώρισης των ιδιωτικών κολεγίων, θέμα μάλιστα που δεν αφορά στον νόμο που παρουσίαζε (!), ενώ για το γεγονός ότι πάνω από 50.000 φοιτητές και απόφοιτοι των Σχολών Μηχανικών των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας δεν έχουν επαγγελματική αναγνώριση... τσιμουδιά!
  • Οταν «αναβαθμίζει» το ΔΠΘ διά της... συγχώνευσης τμημάτων διαφορετικών - διακριτών γνωστικών αντικειμένων κάτω από την ομπρέλα ενός πτυχίου «ανθρωπιστικών σπουδών».

Το πανεπιστήμιο ΑΕ και οι ανάγκες των πολλών είναι παράλληλοι δρόμοι, δεν συναντιούνται πουθενά! Μιλάμε για πανεπιστήμιο ακριβό για τους φοιτητές και φθηνό για το κράτος, κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις, με τους φοιτητές και τις οικογένειές τους να πληρώνουν τα «σπασμένα»...

Γι' αυτό λέμε στοπ στον δρόμο που μας έφερε... ως εδώ.

Αυτή η πολιτική έχει στόχευση: Στηρίζει τη διαδικασία μετατροπής της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε μια μεγάλη αγορά πτυχίων διαφόρων κατηγοριών και επιπέδων ανάλογα με την τσέπη, στην οποία θα συνυπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού «Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης».

Εχει επίσης συνέχεια: Η ΕΕ και η διαχρονική πολιτική όλων των ελληνικών κυβερνήσεων με όποιο συνδυασμό κομμάτων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, είναι οι ένοχοι, που συμμερίζονται και υλοποίησαν το «όραμα» της ΕΕ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - με σημείο αναφοράς τη Συνθήκη της Μπολόνια. Οσες κυβερνήσεις κι αν έχουν αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια, τα κεντρικά σημεία των νόμων Διαμαντοπούλου το 2011 (με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ), Γαβρόγλου το 2018 (με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), Κεραμέως το 2022 (με κυβέρνηση ΝΔ) όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά επεκτείνονται. Κι αυτά είναι: Η επιχειρηματική δράση και λειτουργία των ΑΕΙ, η «αξιολόγηση» με τα κριτήρια της αγοράς, τα βήματα αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα, η κατηγοριοποίηση πτυχίων, τμημάτων, ιδρυμάτων.

Σε αυτόν τον δρόμο πατάει και το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δεν είναι νέος, δεν είναι καινοτόμος, δεν είναι προοδευτικός. Εχει αποδειχτεί ότι αυτός ο δρόμος που βαδίζουμε όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνο δεν έχει λύσει τα μεγάλα προβλήματα των νέων που σπουδάζουν, τις μορφωτικές ανάγκες των φοιτητών, αλλά αντίθετα τα οξύνει.

Οι φοιτητές έχουν δίκιο και συνεχίζουν

Δίκαιο και εφικτό είναι η πολιτεία να κατοχυρώνει το δικαίωμα στην πανεπιστημιακή μόρφωση, σε αποκλειστικά δημόσιο, πραγματικά δωρεάν και σύγχρονο πανεπιστήμιο. Ανήκει σε προηγούμενους αιώνες οι μαθητές και οι φοιτητές να διαχωρίζονται ανάλογα με την τσέπη κάθε οικογένειας.

Λογικό είναι οι σπουδές να δίνουν υψηλού επιπέδου επιστημονική γνώση και στέρεο υπόβαθρο στον νέο επιστήμονα. Παραλογισμός είναι τα προγράμματα σπουδών να «τρέχουν να προλάβουν» τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, στρέφοντας στις δεξιότητες που φθείρονται στον χρόνο.

Αυτονόητο είναι το πτυχίο να εξασφαλίζει όλη την αναγκαία γνώση και τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος. Ανορθογραφία είναι η αποσύνδεση του πτυχίου από το αντίστοιχο με τις σπουδές επάγγελμα.

Ελεύθερο είναι το πανεπιστήμιο που προάγει τη γνώση και την έρευνα δίνοντας λύσεις στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα... κι όμως σήμερα η Ερευνα ασφυκτιά από τις δεσμεύσεις με βάση τις προτεραιότητες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Αυτήν την αντιπαραβολή των σύγχρονων αναγκών από τη μια και αυτού που φέρνει η κυβέρνηση από την άλλη την έχουν φωτίσει πλέρια οι φοιτητές με τις κινητοποιήσεις τους.

Γι' αυτό και είναι ήδη νικητές!

Δεν πέρασε το σχέδιο της κυβέρνησης να νομιμοποιήσει ως προοδευτικό το νομοσχέδιο - έκτρωμα για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων!

Με τον αγώνα τους έκαναν πρώτο θέμα στην κοινωνία τις σπουδές και τις ανάγκες τους!

Και συνεχίζουν...

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Συνέχιση και δυνάμωμα του δίκαιου αγώνα

Κινητοποίηση τη Δευτέρα στο υπουργείο Παιδείας, συλλαλητήρια την Πέμπτη και άλλες αγωνιστικές πρωτοβουλίες

Συνέχιση και κλιμάκωση είναι το μήνυμα από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες της χώρας, που μαζί με μαθητές, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους από διάφορους κλάδους, διδάσκοντες και εργαζόμενους στα ΑΕΙ δηλώνουν ξεκάθαρα ότι απορρίπτουν τα σχέδια για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ μέσα από πανελλαδικό συντονισμό φοιτητικών συλλόγων χαράχτηκαν ήδη τα επόμενα αγωνιστικά βήματα.

Η πλειοψηφία μίλησε: Το νομοσχέδιο - τερατούργημα να μην κατατεθεί, είναι η μία και μοναδική «ανάγνωση» του μεγαλειώδους πανελλαδικού συλλαλητηρίου της Πέμπτης 8 Φλεβάρη, συνέχεια και σταθμός ενός μεγάλου συλλογικού αγώνα. Η αποφασιστικότητα των φοιτητών εκφράστηκε μέσα από τη μαζικότητα της συμμετοχής και τον παλμό, μετά από πέντε βδομάδες συνεχών αγωνιστικών διεργασιών, με πολλούς να έχουν ταξιδέψει από μακριά για να δώσουν το «παρών» μέσα από τα μπλοκ των Συλλόγων τους. «Ακούστε καλά τι λένε οι φοιτητές, θέλουμε δημόσιες και δωρεάν σπουδές» και όχι «Σούπερ μάρκετ σχολή και η γνώση ακριβή, το πτυχίο χωρίς προοπτική», συνθήματα που αποτυπώνουν το περιεχόμενο των διεκδικήσεων, με τα φοιτητικά μπλοκ να μη σταματούν να επαναλαμβάνουν ότι «Η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε πουλιέται ούτε προσκυνά», απαντώντας στην πολιτική που απαιτεί υποταγή στα αντιδραστικά μέτρα σε όλο το φάσμα της ζωής.


Η πλειοψηφική αντίθεση στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης φάνηκε μέσα από τις συλλογικές αποφάσεις, τη συμμετοχή και με στάσεις εργασίας εργαζομένων από όλο τον χώρο της Εκπαίδευσης, από το Δημόσιο, από την παρουσία σωματείων και φορέων. Με τους φοιτητικούς συλλόγους να δείχνουν τον δρόμο, ένα ζήτημα που επιχειρήθηκε να ανοίξει και να νομοθετηθεί «αθόρυβα», με τη δημοσιοποίηση του σχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια λίγο πριν τις γιορτές και την προώθησή του μέσα στην εξεταστική, έγινε τελικά υπόθεση όχι μόνο της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά ευρύτερα.

«Για πάνω από έναν μήνα, σε όλη τη χώρα χιλιάδες φοιτητές δίνουμε έναν δίκαιο αγώνα! Δεν είμαστε μόνοι μας! Η πολιτική της κυβέρνησης είναι μειοψηφία στους χώρους Εκπαίδευσης. Η ΠΟΣΔΕΠ, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητικών συμβουλίων, των εργατικών σωματείων, όλη η κοινωνία είναι μαζί μας!», τονίζεται από πλευράς φοιτητικών συλλόγων από όλη τη χώρα που πήραν μέρος στον πανελλαδικό συντονισμό.

«Ο πρωθυπουργός δήλωνε ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα είναι νόμος του κράτους τον Ιανουάριο, αλλά ο αγώνας μας τους χάλασε τα σχέδια! Τώρα που ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι μέσα στον Φλεβάρη θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο, ο αγώνας μας κλιμακώνεται. Με μαζικές συλλογικές διαδικασίες, με ακόμα μεγαλύτερη ενότητα με τους μαθητές και τα εργατικά σωματεία, με όλο τον λαό», σημειώνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι και ξεκαθαρίζουν:


«Ο αγώνας που δίνουμε είναι δίκαιος, διεκδικούμε το αυτονόητο! Ενα σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο και πραγματικά δωρεάν πανεπιστήμιο, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, πτυχία με αξία για να εργαστούμε με δικαιώματα στο αντικείμενο που σπουδάζουμε».

«Τα τελευταία χρόνια το φοιτητικό κίνημα έχει δώσει μεγάλους αγώνες ενάντια στην πανεπιστημιακή αστυνομία, στον νόμο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη, στους νόμους - πλαίσιο, και έχει πετύχει μεγάλες νίκες! Τώρα να δυναμώσει και να ενωθεί ο αγώνας όλων των φοιτητών και των μαθητών, μαζί με τους εργαζόμενους και τους αγρότες, σε ένα μεγάλο κίνημα διεκδίκησης και αγώνα για ζωή και μέλλον με δικαιώματα, με βάση τις ανάγκες μας!», τονίζουν.

Σε αυτόν τον δρόμο της αγωνιστικής συμπόρευσης οι φοιτητές δηλώνουν «παρών» στην πανεργατική κινητοποίηση της 28ης Φλεβάρη, η οποία περιλαμβάνεται στους επόμενους σταθμούς που αποφασίστηκαν κατά τον πανελλαδικό συντονισμό.

Οι επόμενοι αγωνιστικοί σταθμοί

Μέσα από την πανελλαδική σύσκεψη αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, στις 12 το μεσημέρι. Παράλληλα:

Σε νέα συλλαλητήρια προχωρούν οι φοιτητικοί σύλλογοι την Πέμπτη 15 Φλεβάρη.

Δηλώνουν συμμετοχή και στήριξη στο πανελλαδικό συλλαλητήριο των αγροτών στην Αθήνα.


Συμμετοχή στην πανελλαδική απεργία στις 28 Φλεβάρη, μέρα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη. Θα προηγηθεί συγκέντρωση στο σημείο του, στα Τέμπη, στις 24 Φλεβάρη.

«Οργανώνουμε πολύμορφη δράση ενάντια στο νομοσχέδιο και σε κάθε πόλη αποφασίζουμε συναυλίες, καμπάνια ενημέρωσης στα σχολεία, σε χώρους δουλειάς, γειτονιές, αποκλεισμό δρόμων, νέες διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις. Παίρνουμε μέτρα για να μπουν ακόμα περισσότεροι στον αγώνα, για να οργανωθούμε καλύτερα και με συγκρότηση επιτροπών αγώνα, ίδρυση νέων φοιτητικών συλλόγων σε Τμήματα όπου δεν υπάρχουν. Μαζικοποιούμε και περιφρουρούμε τις αποφάσεις των φοιτητικών μας συλλόγων», δηλώνουν παράλληλα οι φοιτητικοί σύλλογοι.





ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
Συναυλία το Σάββατο στην πλατεία Γεωργίου

Συναυλία ενάντια στο άδικο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια διοργανώνει το Σάββατο 10 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ. στην πλατεία Γεωργίου, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Πάτρας.

«Για να είναι η Παιδεία δικαίωμα και όχι ευκαιρία», τονίζει και καλεί σε συμμετοχή τους μαθητές από τα σχολεία της πόλης.

Στη συναυλία θα συμμετάσχουν μαθητικό μουσικό συγκρότημα και το εφηβικό τμήμα του Χορευτικού του δήμου Πατρέων.

Καταδίκη του αυταρχισμού από τον ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ

Να μην καταθέσει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και να σταματήσει να τρομοκρατεί την πανεπιστημιακή κοινότητα και να εργαλειοποιεί την εξεταστική κάλεσαν την κυβέρνηση οι εκπρόσωποι του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού - Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) ΑΠΘ, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν την Παρασκευή.

Καταδίκασαν τον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης και ανέφεραν ότι θα πραγματοποιήσουν παρέμβαση στην Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης για την κατεπείγουσα προκαταρκτική εισαγγελική έρευνα που έχει διαταχθεί κατά πάντων (διοικήσεων, φοιτητών/τριών και μελών ΔΕΠ). Δήλωσαν την αντίθεσή τους στην απόπειρα επιβολής καθολικής διενέργειας διαδικτυακών εξετάσεων, καθώς δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο. Και ξεκαθάρισαν ότι οι εξετάσεις των φοιτητών θα γίνουν με όρους ακαδημαϊκής αξιοπιστίας, με διασφάλιση του αδιάβλητου, με σεβασμό στην ακαδημαϊκή αυτονομία των διδασκόντων, σε συνεννόηση με τους φοιτητές τους και με μετάθεσή τους τελικά, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ειδικά για το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ανέφεραν ότι είναι αντισυνταγματικό και με επιχειρήματα στη συνέχεια αποδόμησαν και τα μυθεύματα που διακινούσε όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση.

Ενώ σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την εγγραφή και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ανέφεραν το παράδειγμα της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. Το 2023 η ΕΒΕ διαμορφώθηκε σε 13,97 και η πραγματική βάση εισαγωγής λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και της αυξημένης ζήτησης ήταν 18.800 μόρια. Στο Πεδίο 3 στο οποίο ανήκει και η Ιατρική, η ΕΒΕ ήταν 9,62. Με άλλα λόγια, για να σπουδάσεις στην Ιατρική Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί να πιάσεις 18,8 μέσο όρο στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ για να σπουδάσεις στην ιδιωτική Ιατρική σχολή θα χρειάζεται να έχεις κάτω από 10 και φυσικά 120.000 ευρώ δίδακτρα...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ