Οι αντιδραστικές αντιλήψεις και θεωρίες φαίνεται πως έχουν στρογγυλοκαθίσει για τα καλά στα ελληνικά σχολεία. «Ο φασισμός κι ο κομμουνισμός ήταν πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία. Μάθαμε αλλά πληρώσαμε πάρα πολλά», είναι ένα από τα αποφθέγματα του δασκάλου του μάνατζμεντ Peter Drucker (Πίτερ Ντράκερ) που διδάσκονται στo πλαίσιo του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» σε Ενιαίο Λύκειο της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Π. Ντράκερ έχει βραβευτεί από τον αρχιτρομοκράτη των λαών, Τζορτζ Μπους, με το «προεδρικό μετάλλιο ελευθερίας»...
Σημειώσεις με διάφορα «μαργαριτάρια» του Π. Ντράκερ μοιράστηκαν στους μαθητές στo πλαίσιo της ...αντικειμενικής διδασκαλίας όλων των απόψεων στο μάθημα της Οικονομίας. Ομως, στο μάθημα αυτό κάθε άλλο παρά διδάσκονται αντικειμενικά... όλες οι απόψεις. Στο ίδιο μάθημα αρκετά συχνά αφήνονται αιχμές ανοιχτά κατά της εργατικής τάξης. Για παράδειγμα, διδάσκεται ως αντικειμενική πραγματικότητα ότι τα κέρδη σε μία επιχείρηση (π.χ. εργοστάσιο) τα παράγουν οι επιχειρηματίες κι όχι οι εργάτες. Οσον αφορά στις σημειώσεις του Π. Ντράκερ προβάλλονται ως πρότυπο σκέψης και αντίληψης των πραγμάτων ενός «γκουρού» του μάνατζμεντ.
«Η αντιδραστική πολιτική», σχολιάζει ο Γιάννης Νοττάκης, από την Ε΄ ΕΛΜΕ, όπου ανήκει και το σχολείο, «είναι μέσα στα σχολεία, και μας κάνουν κριτική όταν πάμε να μιλήσουμε για την επιστημονική και ιστορική αλήθεια ή για ιδεολογία αντίθετη από αυτή που διδάσκεται στα σχολεία. Μας λένε ότι η Παιδεία δεν έχει πολιτικό περιεχόμενο και ότι πρέπει να είμαστε ουδέτεροι ενώ το ίδιο το σχολείο είναι βυθισμένο στις κάθε είδους αντιδραστικές αντιλήψεις. Γι' αυτό και είναι ανάγκη να παλέψουμε πιο ανοιχτά για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, ώστε να διδάσκουμε με επιστημονική προσέγγιση τα πράγματα».
Ως ένα εγκληματικό και, τελικά, ανέφικτο σύστημα παρουσιάζεται ο σοσιαλισμός στο βιβλίο «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» της Γ` Γυμνασίου
Ρεσιτάλ αντισοσιαλιστικής προπαγάνδας με στόχο τους μαθητές της Γ` Γυμνασίου αποτελούν τα όσα περιλαμβάνει το βιβλίο «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή», που αναλαμβάνει το ρόλο της κατασυκοφάντησης του σοσιαλισμού και της υπεράσπισης της αστικής δημοκρατίας ως ύψιστου ιδανικού. Μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο, ο σοσιαλισμός του 20ού αιώνα εμφανίζεται, ούτε λίγο - ούτε πολύ, σαν ένα εγκληματικό σύστημα, στο οποίο δεν είχε θέση η ελευθερία του ανθρώπου, όπου «η ιδεολογία του κράτους στηρίζεται στην ανισότητα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ένα σημείο.
Οι καθηγητές της Γ` Γυμνασίου καλούνται, λοιπόν, να διδάξουν στους 15χρονους μαθητές, οι οποίοι δεν έχουν ζήσει το σοσιαλισμό και τις κατακτήσεις του, ότι ο σοσιαλισμός ανήκει στα αντιδημοκρατικά καθεστώτα κοντά στο φασισμό, να εμφανίσουν το σοσιαλισμό ως ...νέο «μπαμπούλα», ως ένα καθεστώς με χαρακτηριστικά την ανελευθερία, τα βασανιστήρια, τους διωγμούς, «ακόμα και εξόντωση». Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα εξής:
Στα παραπάνω αποσπάσματα γίνεται φανερή, σε μεγάλο βαθμό, η προσπάθεια να μηδενιστεί η οικοδόμηση του σοσιαλισμού τον 20ό αιώνα, μια προσπάθεια που δε γίνεται μόνο μέσα από σχολικά βιβλία, αλλά και μέσα από άλλους μηχανισμούς χειραγώγησης, με τηλεοπτικά αφιερώματα, βιβλιογραφία και αρθρογραφία και με αποκορύφωμα το αντικομμουνιστικό μνημόνιο, με στόχο να ξαναγραφτεί η Ιστορία. Ο σοσιαλισμός παρουσιάζεται τελικά ως ανέφικτος και η αστική δημοκρατία ως ύψιστο ιδανικό, με χαρακτηριστικό το απόσπασμα που αναφέρει ότι «πολλοί άνθρωποι στον κόσμο σήμερα σκέπτονται ότι κανένα είδος σοσιαλισμού δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς υλοποίηση των αρχών της δημοκρατίας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο βιβλίο δε γράφτηκε επί ΝΔ, αλλά επί ΠΑΣΟΚ και εκδόθηκε από τον εκδοτικό οργανισμό Λιβάνη. Δεν αποτελεί δε το μοναδικό παράδειγμα αντικομμουνιστικής προπαγάνδας. Ανάλογη εικόνα για το σοσιαλισμό παρουσιάζει το βιβλίο Θρησκευτικών της Ε` Δημοτικού, όπου περιλαμβάνονται ανιστόρητες αναφορές σε διώξεις και βασανισμούς για τη θρησκευτική πίστη στην Αλβανία και τη Ρωσία «από το καθεστώς που προήλθε από την επανάσταση του 1917».