Σάββατο 29 Ιούνη 2024 - Κυριακή 30 Ιούνη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Μεγάλη αύξηση των χαμηλών βαθμολογιών σε Ιστορία, Φυσική, Μαθηματικά

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών επιβεβαιώνει το δίκαιο αίτημα να μην ισχύσει φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Eurokinissi

Εκτίναξη του ποσοστού των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση έφεραν τα εξαιρετικά δύσκολα θέματα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, με αποτέλεσμα σχεδόν το 60% των υποψηφίων να συγκεντρώνει βαθμολογίες κάτω από 10 σε Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά.

Επιβεβαιώνεται έτσι και από την ανακοίνωση των βαθμολογιών η ανάγκη να ικανοποιηθεί το επείγον και δίκαιο αίτημα να μην ισχύσει τουλάχιστον για φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αίτημα που έχουν διατυπώσει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και έχει καταθέσει επίσης το ΚΚΕ ως Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή προς το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, στις εξετάσεις πήραν μέρος 74.847 υποψήφιοι από τα ΓΕΛ, εκ των οποίων οι 209 από τα εσπερινά. Ο αριθμός αυτός ανά κατεύθυνση κατανέμεται ως εξής: Ανθρωπιστικών Σπουδών 20.244 υποψήφιοι, Θετικών Σπουδών 13.599 υποψήφιοι, Σπουδών Υγείας 13.611 υποψήφιοι και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής 27.393 υποψήφιοι. Συμμετείχαν επίσης και 355 υποψήφιοι αποκλειστικά στην κατεύθυνση των Μουσικών Σπουδών.

Στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ πήραν μέρος 15.569 υποψήφιοι, 14.973 από ημερήσια και 596 από εσπερινά, που κατανέμονται ανά τομέα ως εξής: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος 1.008, Διοίκησης και Οικονομίας 3.011, Δομικών Εργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδίου 427, Εφαρμοσμένων Τεχνών 571, Ηλεκτρολογίας - Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού 1.239, Μηχανολογίας 1.766, Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων 689, Πληροφορικής 2.069 και Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας 4.789.

Αναφορικά με τα στατιστικά των βαθμολογιών για τους υποψηφίους από τα ΓΕΛ, το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από 10 το έχει η Ιστορία και είναι 59,87%, ενώ πέρσι κάτω από 10 στην Ιστορία είχε γράψει το 50,76% των υποψηφίων. Παράλληλα, βέβαια, ένα ποσοστό 10,85% των φετινών υποψηφίων συγκέντρωσε άριστες βαθμολογίες στην Ιστορία, μεταξύ 18 και 20, ενώ το αντίστοιχο περσινό ποσοστό των αριστούχων ήταν 13,02%.

Το άλλο μάθημα στο οποίο τα θέματα χαρακτηρίστηκαν «σφαγή» φέτος ήταν η Φυσική, όπου το 58,95% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10 και μόλις το 7,23% των υποψηφίων συγκέντρωσε βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20. Να σημειωθεί ότι πέρσι κάτω από 10 στη Φυσική είχε γράψει το 48,04% των υποψηφίων, δηλαδή αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από 10 με τα φετινά θέματα.

Ακολουθούν τα Μαθηματικά, όπου παραδοσιακά είναι μεγάλο το ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από 10, που φέτος ήταν 58,37% (από 55,93% πέρσι), ενώ το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν μεταξύ 18 και 20 στα Μαθηματικά είναι 4,59% (το αντίστοιχο περσινό ποσοστό ήταν 7,6%).

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μαθήματα:

Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία από το σύνολο των υποψηφίων, το 87,15% έγραψε πάνω από 10, με μόλις 1,62% από αυτούς να συγκεντρώνει βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20.

Στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογίες κάτω του 10 συγκέντρωσε το 40,9% των υποψηφίων, ενώ το περσινό αντίστοιχο ποσοστό ήταν 41,54%. Αριστα γραπτά με βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20 έχει το 2,18% των υποψηφίων, ενώ πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 4,87%.

Στα Λατινικά, το 34,32% των υποψηφίων είχε βαθμολογίες μικρότερες του 10, ενώ οι αριστούχοι (με βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20) είναι το 24,17% των υποψηφίων.

Στη Χημεία βαθμολογίες κάτω του 10 συγκέντρωσε το 32,64% των υποψηφίων ενώ το 18,25% των υποψηφίων συγκέντρωσε βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20.

Στη Βιολογία το 32,25% των υποψηφίων είχε βαθμολογία κάτω από 10 και το 22,34% πέτυχε βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20.

Στην Πληροφορική, κάτω από 10 είχε το 41,27% των υποψηφίων και βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20 συγκέντρωσε το 21,71% των υποψηφίων.

Τέλος, στο μάθημα της Οικονομίας, βαθμολογίες μέχρι 10 είχε το 40,9% των υποψηφίων και βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20 συγκέντρωσε το 20,19% των υποψηφίων.

Για τον υπολογισμό των μορίων τους οι υποψήφιοι μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας στην ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/ και εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, να βλέπουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα τους. Η εφαρμογή συνυπολογίζει τους γραπτούς βαθμούς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για κάθε Τμήμα.

93η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
«Με την ΑΣΕ στο τιμόνι οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να σταθούμε όρθιοι»

Ολοκληρώνεται το Σάββατο 29 Ιούνη με τις αρχαιρεσίες για το ΔΣ της Ομοσπονδίας

Με επίκεντρο το δυνάμωμα της δράσης, το άνοιγμα νικηφόρου δρόμου για την απόκρουση της επίθεσης αλλά και τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» δίνει ενισχυμένη το «παρών» στην 93η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας που πραγματοποιείται από την Τετάρτη στην Αθήνα. Οι εργασίες της ολοκληρώνονται το Σάββατο 29 Ιούνη με τις αρχαιρεσίες για το ΔΣ της Ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ΑΣΕ μπροστά στην έναρξη της Γενικής Συνέλευσης του κλάδου απευθύνθηκε με κάλεσμα συμπόρευσης «σε καθένα και καθεμιά σύνεδρο που συναντηθήκαμε στον δρόμο και στις Γενικές Συνελεύσεις, που μπορεί να μη συμφωνούμε σε όλα, αλλά έχουμε τις ίδιες αγωνίες για τους μαθητές μας και για τον κλάδο. Μαζί, όλοι όσοι βρισκόμαστε στην ίδια πλευρά του αγώνα, μπορούμε να συμπορευτούμε για τη μεγάλη αλλαγή, να καταφέρουμε να αποκτήσουμε Ομοσπονδία αντάξια του κλάδου».

Κατά τη διαδικασία της κριτικής των πεπραγμένων του ΔΣ της ΔΟΕ, οι αντιπρόσωποι της ΑΣΕ με τις μαχητικές ομιλίες - παρεμβάσεις τους και οι δύο εκλεγμένοι στο απερχόμενο ΔΣ, Σπύρος Μαρίνης και Αχιλλέας Ζορμπάς, αναφέρθηκαν στη σημασία της συλλογικής αυτής διαδικασίας καθώς δίνεται η δυνατότητα στους 495 συνέδρους να διαμορφώσουν την πορεία της Ομοσπονδίας σύμφωνα με τη βούληση της βάσης του κλάδου, σε μια περίοδο που η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να οξύνει την επίθεση στους εργαζόμενους και στα φτωχά λαϊκά στρώματα.

«Οι αγώνες που αναπτύχθηκαν όλο αυτό το διάστημα και συνεχίζουν να αναπτύσσονται, έκοψαν τη φόρα της κυβέρνησης, τη ζορίζουν και μάλιστα την κόντυναν στο 28% και θα την κοντύνουν κι άλλο το επόμενο διάστημα σε όλα τα επίπεδα. Την κόντυναν οι χιλιάδες φοιτητές που έκαναν εφιάλτη τα σχέδια της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Την κόντυναν οι μαζικοί αγώνες της φτωχής αγροτιάς. Την κόντυναν οι μεγάλοι αγώνες στην "efood", στην COSCO, στη ΛΑΡΚΟ. Και πραγματικά είναι ντροπή να ακούγεται εδώ μέσα πως τέτοιοι αγώνες είναι αγώνες συμβολικοί. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών έχει σοβαρή συμβολή σε αυτήν την προσπάθεια. Είμαστε περήφανοι που χιλιάδες εκπαιδευτικοί της βάσης βγήκαν στο προσκήνιο, κοντράρανε τις επιδιώξεις της κυβέρνησης, την υποχρέωσαν γρήγορα να ξεπεζέψει από το καλάμι», υπογραμμίστηκε από την ΑΣΕ.

Οι αντιπρόσωποι της ΑΣΕ απεύθυναν πλατύ κάλεσμα «σε όσες και όσους δεν βολεύονται με αυτήν την κατάσταση, σε όσες και όσους θεωρούν ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς, που θεωρούνε πως σύγχρονο δεν είναι να μετράμε πόσα χάσαμε κάθε φορά, σε δικαιώματα, σε αξιοπρέπεια, σε ζωή. Σε όσες και όσους πιστεύουν πως μέσα από την οργάνωση, τον αγώνα και τη διεκδίκηση μπορούμε να δούμε άσπρη μέρα. Πως μπορούνε τα όνειρα να πάρουν εκδίκηση!».

Απευθύνουμε κάλεσμα να «δώσουμε τη μάχη απέναντι στο σχέδιο των αστικών κυβερνήσεων, της ΕΕ και των επιχειρηματικών ομίλων που αντιστρατεύεται το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά.

Αυτό το σχέδιο θέλει ένα σχολείο: Αυτόνομο στη λειτουργία του, και στα οικονομικά, και στο περιεχόμενο των μαθημάτων, αλλά και ως προς το προσωπικό και τη διαχείρισή του. Δηλαδή ένα σχολείο εξαρτημένο από τις τσέπες των γονιών, από τους κοινωνικούς και οικονομικούς καταναγκασμούς που ισχύουν στο σημερινό σύστημα. Ενα σχολείο που θα λειτουργεί ως επιχείρηση.

Θέλει ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο και όχι ενιαίο για όλα τα παιδιά. Πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού ή ανάλογα με τη δυνατότητα προσέλκυσης μαθητών. Που θα δίνει τη γνώση με το σταγονόμετρο, που θα θεωρεί εξαρχής ότι "δεν παίρνουν όλα τα παιδιά τα γράμματα". Αυτό δεν υπηρετεί η γενίκευση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων ή το δήθεν δικαίωμα επιλογής του σχολείου από τους γονείς που προωθεί η κυβέρνηση; Αυτό δεν υπηρετούν συνολικά οι δείκτες της εσωτερικής και εξωτερικής "αξιολόγησης", η βαθμολόγηση των σχολείων από τους συμβούλους Εκπαίδευσης, η σύγκριση και κατάταξη των σχολείων ακόμα και σε δημόσιες πλατφόρμες στο όνομα δήθεν της διαφάνειας; Αυτό δεν εξυπηρετούν οι λεγόμενες εξετάσεις τύπου PISA που θα έρχονται να πιστοποιούν και με τη βούλα του κράτους, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ το γεγονός ότι δεν ξεκινούν όλα τα παιδιά από την ίδια αφετηρία;

Αυτό το σχέδιο θέλει ένα σχολείο με διοίκηση από διευθυντές μάνατζερ, πλήρως αποσπασμένους από την παιδαγωγική πράξη, με κατάργηση των συλλόγων διδασκόντων προκειμένου τα σχέδια των κυβερνήσεων να "τρέχουν" γρήγορα, ανεμπόδιστα και χωρίς αντιστάσεις.

Τέλος, αυτό το σχέδιο θέλει ένα σχολείο με εκπαιδευτικό φοβισμένο, σκυφτό και αδύναμο να παίξει τον ρόλο του, που θα αναπαράγει τον υποταγμένο του εαυτό στους μαθητές του, που θα προσαρμόζεται άνευ αντιρρήσεων στις αντιδραστικές κατευθύνσεις των αναλυτικών προγραμμάτων.

Για όλα αυτά έχουμε επιλέξει να πάμε κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης γιατί η αποδοχή αυτού του σχεδίου σημαίνει ταφόπλακα για τα μορφωτικά δικαιώματα, τον παιδαγωγικό μας ρόλο».

Οπως τονίστηκε, «εγγύηση γι' αυτόν τον δρόμο είναι οι δυνάμεις της ΑΣΕ γιατί είναι κομμάτι από το ζωντανότερο κομμάτι του κλάδου, των μεγάλων αγωνιστικών παραδόσεων. Μπορούμε να συναντηθούμε και τις επόμενες μέρες και μετά το συνέδριο στο ίδιο μετερίζι, στον ίδιο δρόμο, τον ανηφορικό, τον δύσβατο αλλά ταυτόχρονα τον δικό μας δρόμο, τον δρόμο των εκπαιδευτικών της βάσης, των μαθητών και της λαϊκής οικογένειας. Με την ΑΣΕ στο τιμόνι της ΔΟΕ θα μπορούμε να σταθούμε όρθιοι απέναντι σε κυβερνήσεις και υπουργεία».

  • Τη Δευτέρα 1 Ιούλη ξεκινά στην Αθήνα το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και ολοκληρώνεται στις 4 Ιούλη.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ