Πέμπτη 12 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗ ΛΙΧΑΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΛΤΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ: Μεγάλη είναι η ζημιά που υπέστησαν οι ελαιοκαλλιεργητές και οι ρητινοσυλλέκτες της Βόρειας Εύβοιας μετά την πρόσφατη πυρκαγιά στην περιοχή Λιχάδας και Γιάλτρων. Η πυρκαγιά προκλήθηκε από κολόνα της ΔΕΗ, έκαψε περίπου 5.000 στρέμματα πευκοδάσους στην περιοχή της Λιχάδας και αρκετά ελαιόδεντρα στα Γιάλτρα. Παράλληλα, οι καταστροφές από τις πρόσφατες πλημμύρες στην κεντρική Εύβοια, προειδοποιούν για λήψη άμεσων αντιπλημμυρικών έργων και την άμεση αναδάσωση της καμένης περιοχής. Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές του Γιώργος Μαρίνος, Γιάννης Γκιόκας και Γιώργος Μαυρίκος ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, τι προτίθενται να κάνουν ώστε να καταγραφούν οι καταστροφές και να δοθούν αποζημιώσεις που θα καλύπτουν το 100% της ζημιάς για τους παραγωγούς που καταστράφηκε η παραγωγή τους, σε τι ενέργειες θα προβούν ώστε να αποζημιωθούν οι ρητινοσυλλέκτες για το 100% της ζημιάς που υπέστησαν και να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση του απολεσθέντος εισοδήματος, αν θα προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την λήψη αντιπλημμυρικών έργων, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο νέας καταστροφής σε περίπτωση κακοκαιρίας και αν σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε αναδάσωση της περιοχής, αλλά και στις υπόλοιπες καμένες περιοχές του νομού που ακόμα δεν έχουν αναδασωθεί.

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΒΙΑΝΝΟΥ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: Το λατομείο λειτουργεί παραβιάζοντας τις διατάξεις της λατομικής νομοθεσίας, ενώ κατά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΚΥΑ 101445/20-2-2004) δεν ελήφθη υπόψη ότι η λατομική ζώνη «Βαχού», όπως ονομάζεται, βρίσκεται εντός της προστατευόμενης περιοχής ΝΑΤURA 2000, με κωδικό GR 4310006. Η χωροταξική αυτή τοποθέτηση της λατομικής ζώνης, με την έναρξη των εκεί λατομικών εργασιών (Ιούνιος του 2006) δημιούργησε σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και στην ασφάλεια της ζωής των κατοίκων. Οι βουλευτές του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, Γιάννης Γκιόκας και Σταύρος Σκοπελίτης ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να σταματήσει το καταστροφικό έργο που επιτελείται και να προστατευτεί η υγεία και η ασφάλεια των κατοίκων και το περιβάλλον της περιοχής και αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να παρέμβει ώστε να εφαρμοστούν οι διατάξεις της λατομικής νομοθεσίας και να γίνει δεχτό, από τη Νομάρχη Ηρακλείου, το αίτημα των κατοίκων, για την άμεση αναστολή των λατομικών δραστηριοτήτων και να αποτραπεί η ερημοποίηση μιας ολόκληρης περιοχής.

ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ: Διόδια «φωτιά» καλούνται να πληρώσουν μετά και τις νέες αυξήσεις, όσοι κάνουν το δρομολόγιο Βόλος - Αθήνα και Βόλος - Θεσσαλονίκη και Λάρισα και το αντίστροφο, με δεδομένο ότι υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι στη Λάρισα που διαμένουν στο Βόλο. Την ευθύνη για τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης στις διάφορες κοινοπραξίες την έχουν και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ που συμμετείχαν στην πορεία σύναψής τους. Η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» υποστηρίζει ότι όσοι πηγαίνουν προς Λάρισα μπορούν να πηγαίνουν μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού, η οποία όμως είναι πάρα πολύ επικίνδυνη λόγω της διέλευσης μεγάλων φορτηγών, τόσο για τους οδηγούς αυτοκινήτων, όσο και για τους κατοίκους των χωριών που βρίσκονται κατά μήκος της παλαιάς Εθνικής Οδού. Οι βουλευτές Αποστόλης Νάνος και Αντώνης Σκυλλάκος ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό αν θα επανεξετάσει η κυβέρνηση τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων στις διάφορες κοινοπραξίες.

ΔΩΣΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

-- Την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα Εθνικά Γυμναστήρια (ΕΑΚ) που λειτουργούν υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, όπου σήμερα μόλις 315 εργαζόμενοι στη χώρα καλούνται να εξασφαλίσουν τη στοιχειώδη λειτουργία των Γυμναστηρίων και αυτό γιατί επί χρόνια πολλοί συνταξιοδο­τούνται και δεν αναπληρώνονται, ενώ ταυτόχρονα η αύξηση των αναγκών σε μαζικό, σωματειακό κ.λπ., αθλητισμό και η ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών, έχουν οδηγήσει σε αδυναμία επίβλεψης των χώρων σε ανεπαρκή συντήρηση και καθαρισμό των εγκαταστά­σεων με σαφή προοπτική το κλείσιμο ορισμένων από αυτές, παρουσιάζουν με Ερώτησή τους προς τον αρμόδιο υπουργό οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Αποστόλης Νάνος. Η κατάσταση αυτή, τονίζουν, έχει επιβαρύνει τις εργασιακές σχέσεις των εργαζο­μέ­νων και ερωτούν αν θα προσληφθεί το αναγκαίο προσωπικό και εάν θα αναμορφωθούν οι σχετικοί οργανισμοί.

-- Η άθλια κατάσταση που επικρατεί στις συγκοινωνίες των Διαπόντιων Νησιών (Οθωνοί, Ερείκουσα, Μαθράκι) με την Κέρκυρα, με συνέπειες στην επιβίωση των κατοίκων των νησιών αυτών, αφού η επικοινωνία με την Κέρκυρα επιτυγχάνεται με χιλιάδες δυσκολίες, όταν και αν τελικά επιτυγχάνεται, περιγράφουν σε Ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους, Νίκος Μωραΐτης και Νίκος Καραθανασόπουλος, όπου τους ερωτούν ποια άμεσα μέτρα προτίθενται να πάρουν ούτως ώστε, να δημοπρατηθούν άμεσα και να δρομολογηθούν άμεσα σύγχρονα πλοία στις γραμμές που εξυπηρετούν τα Διαπόντια νησιά, να υπάρξει πρόνοια στη δημοπράτηση που να εξασφαλίζει ότι οι πλοιοκτήτες έχουν εξοφλήσει τα πληρώματά τους, να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες εργασίες (εκβαθύνσεις, επεκτάσεις λιμενοβραχιό­νων κ.λ.π.) τόσο στα «λιμάνια» της Β. Κέρκυρας (Αγιος Στέφανος και Αστρακερή) όσο και στα «λιμάνια» των Διαπόντιων Νησιών.

-- Τα προβλήματα λειτουργίας ολοήμερου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης, που είναι απόρροια μιας πολιτικής που αδιαφορεί για τα λαϊκά προβλήματα και τις ανάγκες, ιδιωτικοποιεί και εμπορευματοποιεί την εκπαίδευση και καλεί τους γονείς να βάζουν ολοένα και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών τους για μόρφωση, επισημαίνουν με Ερώτησή τους προς την αρμόδια υπουργό οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Παπακωνσταντίνου και Γιάννης Πρωτούλης που την καλούν να απαντήσει πότε θα καλυφθούν οι δύο κενές θέσεις ολοήμερου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης και αν προτίθεται η κυβέρνηση να τοποθετήσει στα σχολεία της περιοχής το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό.

-- Για τα προβλήματα των αμπελουργών Δυτικής Αχαΐας, όπου παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις τους για τη μη εξόφληση εκατοντάδων παραγωγών από την ΕΑΣ Πατρών, μεγάλο μέρος των αμπελουργών εξακολουθούν να είναι ανεξόφλητοι για την περσινή παραγωγή παρά τις υποσχέσεις, καλούν την αρμόδια υπουργό ν' απαντήσει οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Νίκος Μωραΐτης και Μπάμπης Χαραλάμπους και τη ρωτούν τι θα κάνει για την άμεση εξόφληση των αμπελουργών της Δ. Αχαΐας για την περσινή παραγωγή και την προστασία της φετινής παραγωγής από τις αθρόες εισαγωγές και την εξασφάλιση τιμών που θα καλύπτουν το κόστος παραγωγής και θα εγγυώνται εισόδημα.

ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND»
Παραμένει η απειλή στη θάλασσα της Σαντορίνης

Αμεση ανέλκυση του βυθισμένου κουφαριού απαιτεί το ΚΚΕ, με Ερώτηση στους αρμόδιους υπουργούς

Το αίτημα για ανέλκυση του ναυαγίου είναι πάνδημο στο νησί της Σαντορίνης
Το αίτημα για ανέλκυση του ναυαγίου είναι πάνδημο στο νησί της Σαντορίνης
Το ζήτημα της ανέλκυσης του ναυαγίου του «Sea Diamond» από το λιμάνι της Σαντορίνης, θέτουν με Ερώτησή προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπύρος Χαλβατζής, Θανάσης Παφίλης, Γιώργος Μαρίνος, Διαμάντω Μανωλάκου και Σταύρος Σκοπελίτης. Σε αυτή σημειώνουν:

«Δυόμισι χρόνια περίπου έχουν περάσει από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη Σαντορίνη και το πλοίο παραμένει στο βυθό της θάλασσας. Παρά τις κατά καιρούς τοποθετήσεις και τις εξαγγελίες του υπουργείου, για άντληση καυσίμων, ανέλκυση του σκάφους και μια σειρά άλλα μέτρα, τα προβλήματα οξύνονται. Με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ, του αρμόδιου υπουργείου και των δημόσιων διοικητικών αρχών, ουσιαστικά, δεν έχουν καταλογιστεί ευθύνες κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Hellenic Louis Cruises», η οποία μάλιστα αποζημιώθηκε με 55 εκατομμύρια δολάρια.

Η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες και ανακοινώσεις, δεν προχώρησε ούτε στην απάντληση των καυσίμων που βρίσκονται στο ναυαγισμένο πλοίο. Μάλιστα, οι εξαγγελίες του τότε υπουργού, κατά την επίσκεψή του στη Σαντορίνη, ότι «η απάντληση των καυσίμων αρχίζει και είναι γεγονός», ήταν απλώς λόγια, αφού το συνεργείο το οποίο υποτίθεται ότι είχε αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, αποχώρησε μετά από λίγες μέρες χωρίς να αντλήσει ούτε ένα λίτρο καυσίμου και χωρίς να ενημερωθούν οι κάτοικοι και οι φορείς του νησιού γιατί έγινε αυτό.

Το γεγονός, πάντως, είναι ότι το ναυάγιο εξακολουθεί να βρίσκεται στο βυθό της Καλντέρας, μολύνοντας τα νερά της Σαντορίνης, το θαλάσσιο περιβάλλον, ενώ μεγάλος είναι ο κίνδυνος να καταστραφεί ολόκληρο το οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής, γεγονός που προκαλεί τη δικαιολο­γημέ­νη ανησυχία των νησιωτών για το μέλλον. Το ΚΚΕ έφερε πολλές φορές το θέμα στη Βουλή, εκφράζοντας τη συμπαράστασή του στους κατοίκους της Σαντορίνης και ζητώντας από την προηγούμενη κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα για την απομάκρυνση του ναυαγίου. Σήμερα, επανέρχεται ζητώντας το ίδιο από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».

Μετά τα παραπάνω, το ΚΚΕ ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς:

  • Τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση και με ποιο χρονοδιάγραμμα για να απομακρυνθούν τα ρυπογόνα υλικά από το ναυάγιο, για την άντληση των υγρών καυσίμων και των άλλων επικίνδυνων υλικών που έχει μέσα του το βυθισμένο καράβι και πότε προβλέπεται ότι θα γίνει η ανέλκυσή του;
  • Τι μέτρα θα πάρει για τον καταλογισμό ευθυνών στη συγκεκριμένη εταιρεία και την αποκατάσταση της ζημιάς που προξένησε στη θάλασσα και το περιβάλλον της Σαντορίνης;


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ