Κυριακή 1 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ζωντανεύει αγωνιστικά το ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Το Σαββατοκύριακο 14 και 15 του Ιούλη θα ζωντανέψει αγωνιστικά το Ελληνικό. Η ΕΛΠΑ διοργανώνει αγώνα για: μονοθέσια Formula 3, αυτοκίνητα ομάδων Ν, Α κ.ά. ιστορικά αυτοκίνητα (βετεράνοι οδηγοί), κλασικά αυτοκίνητα αγώνων (δεκαετίας '40 σε συνεργασία με τη ΦΙΛΛΑ), προπολεμικά αυτοκίνητα, αυτοκίνητα ενιαίου τύπου (Toyota Yaris, Peugeot 105 και Seat Leon 1.6).

Η διαμόρφωση του χώρου έγινε σε συνεργασία με τον αερολιμενάρχη ώστε να μην επηρεάζεται καθόλου η ετοιμότητα και η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Ελληνικού. Ετσι η πίστα περιορίζεται σε μήκος 2,2 χλμ. και αυτές τις μέρες οι εργασίες βρίσκονται στο τέλος τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να σταθμεύσουν στους χώρους γύρω από το αεροδρόμιο και η είσοδος θα γίνει από το κεντρικό κτίριο αφίξεων του ανατολικού αερολιμένα. Βασικοί χορηγοί της εκδήλωσης είναι οι Pirelli, η Shell, Assos 25, Seat Exelixi, Wackenhnt και το υπουργείο Μεταφορών θα διαθέσει τα έσοδα για ενίσχυση των σεισμοπαθών.

Σουμάχερ εντός έδρας

Σε οικογενειακή υπόθεση εξελίσσεται η Φόρμουλα 1. Οι αδελφοί Μίχαελ και Ραλφ Σουμάχερ πάλεψαν για τη νίκη στην πατρίδα τους τη Γερμανία

Για τον μικρό ένα λάθος του στοίχισε την ευκαιρία να επαναλάβει το θρίαμβο του Καναδά. Ο Μίχαελ όμως πήρε την καρό σημαία στο Νίρμπουργκρινγκ και μαζί και μια διαφορά 24 βαθμών από τον αντίπαλο διεκδικητή του τίτλου Ντέιβιντ Κούλθαρντ.

Στα δοκιμαστικά η δυναστεία Σουμάχερ έκανε τους ταχύτερους χρόνους και πήρε τις πρώτες θέσεις στην εκκίνηση. Η πίστα εξάλλου βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη γενέτειρά τους και τη γνωρίζουν σαν την παλάμη τους. Ο Μίχαελ γνώριζε ότι έπρεπε να φθάσει πρώτος στη στροφή και δεν είχε διάθεση να αφήσει κανέναν να τον αμφισβητήσει. Ο Ραλφ ήταν ο μόνος που απείλησε με τη Γουίλιαμς τη Φεράρι του μεγάλου αδελφού. Τα δύο μονοθέσια θυμίζουν μπαλέτο αφού οδηγούνται αλάνθαστα και διαρκώς στο όριο. Τα δύο αδέλφια μπαίνουν σχεδόν ταυτόχρονα στα πιτς και σχεδόν ταυτόχρονα βγαίνουν. Τότε ο Ραλφ πατά την εξωτερική γραμμή των πιτς και οι αγωνοδίκες τον τιμωρούν με 10 δευτερόλεπτα ποινής.

Ο νικητής έχει ξεκαθαρίσει και είναι ο Μίχαελ. Αυτή ήταν η πέμπτη φετινή του νίκη και η 49η στην καριέρα του, κάτι που τον φέρνει μόλις δύο νίκες πίσω από τον ρέκορντμαν νικών Αλέν Προστ. Βέβαια και οι κρίνοντες κρίνονται, και η απόφαση των αγωνοδικών για την ποινή των δέκα δευτερολέπτων κρίθηκε υπερβολικά αυστηρή. Κάποιοι παρατήρησαν ότι και ο Μίχαελ Σουμάχερ είχε πατήσει την ίδια γραμμή κατά την είσοδό του στα πιτς αλλά δεν τιμωρήθηκε. Αυτά όμως συνέβησαν και δεν αλλάζουν, όπως δεν αλλάζει και η διαφορά των 24 βαθμών που έχει πλέον ο οδηγός της Φεράρι από τον αντίπαλο Ντέιβιντ Κούλθαρντ της Μακλάρεν.

Ο Σκοτσέζος πάντως στάθηκε τυχερός αφού η ποινή στον Ραλφ τον βοήθησε να τερματίσει τρίτος και να πάρει πολύτιμους βαθμούς που τουλάχιστον θεωρητικά τον κρατούν στο παιχνίδι του τίτλου. Βέβαια οι οδηγοί δεν τρέχουν με τα πόδια και η Μακλάρεν δε φαίνεται ανταγωνιστική. Αντίθετα η Γουίλιαμς μοιάζει ικανή να αμφισβητήσει τα πρωτεία της Φεράρι. Ο Πάμπλο Μοντόγια, δεύτερος οδηγός της Γουίλιαμς - BMW κατάφερε επιτέλους να τερματίσει και μάλιστα δεύτερος, δείχνοντας ότι είναι ταχύτατος και ότι αυτό που του λείπει είναι μόνον εμπειρία. Μετά τον Κούλθαρντ τερμάτισαν κατά σειρά: Ραλφ Σουμάχερ, Ρούμπενς Μπαρικέλο που επικράτησε στη μάχη με τον Μίκα Χάκινεν.


Associated Press

Ο Μίχαελ Σουμάχερ μοιάζει το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο, άρα και η δήλωσή του ότι ήταν ένας διασκεδαστικός αγώνας μοιάζει εντός πραγματικότητας και δικαιολογημένη. Στη βαθμολογία των οδηγών: Μίχαελ Σουμάχερ 68 β., Ντέιβιντ Κούλθαρντ 44 β., Ρούμπενς Μπαρικέλο 26 β. και Ραλφ Σουμάχερ 25 β. Στους κατασκευαστές η Φεράρι έχει πάρει διαφορά 41 βαθμών από τη Γουίλιαμς. Επόμενος αγώνας, το γαλλικό γκραν πρι.

Αερόσακοι «κουρτίνες» από την Opel

Με στόχο την κορυφαία παθητική ασφάλεια κινείται η Opel, η οποία από το φθινόπωρο πρόκειται να προσθέσει στο ήδη υπάρχον πακέτο ασφαλείας αερόσακους κανονικού μεγέθους και στις δυο πλευρές του αυτοκινήτου

Οι αερόσακοι έχουν χωρητικότητα 25 λίτρων, τοποθετούνται κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων και προστατεύουν κυρίως τα κεφάλια των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης και περιορίζουν δραστικά τον κίνδυνο τραυματισμού από θραύσματα κρυστάλλων. Το σύστημα αντιδρά μέσα σε χρόνο 25-30 χιλιοστά του δευτερολέπτου και έχει ήδη τοποθετηθεί στο Zafira και πρόκειται να εξοπλίσει και τα Astra και Corsa. Η Opel που έχει κάνει σύνθημά της την ασφάλεια σε προσιτή τιμή και για τους περισσότερους δυνατόν πελάτες, προσφέρει πλέον: εμπρός, πλευρικούς και αερόσακους κουρτίνες, πυροτεχνικούς προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας, σύστημα αποσπούμενων πεντάλ και ενεργά προσκέφαλα, ανεβάζοντας τα στάνταρ στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

Το νέο σύστημα των αερόσακων κουρτίνας τοποθετείται σε ένα πλαστικό σωλήνα στην επένδυση οροφής και τα δυο άκρα της στήριξης έχουν τοποθετηθεί κατά το δυνατόν χαμηλότερα ώστε να καλύπτονται όλοι οι επιβάτες, ανεξαρτήτως θέσεως πάνω στο κάθισμα. Το νέο σύστημα ενεργοποιείται από τους ίδιους αισθητήρες που ενεργοποιούνται και οι πλευρικοί και ελέγχονται από ένα απλό μηχανισμό που επιτρέπει πρώτα το άνοιγμα των πλευρικών και μερικά χιλιοστά αργότερα το άνοιγμα των αερόσακων «κουρτίνα».

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της NCAP το αυτοκίνητο ωθείται στο πλάι με 29 χλμ/ώρα και υπό αυτές τις συνθήκες ο κίνδυνος τραυματισμού του κεφαλιού μειώνεται χάρη στο νέο σύστημα κατά 90% περίπου!




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ