Κυριακή 12 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
100.000 υβριδικά TOYOTA

Κάτι περισσότερο από 100.000 (103.000 συγκεκριμένα) υβριδικά αυτοκίνητα έχει πουλήσει παγκοσμίως η Toyota, η οποία, ούτως ή άλλως, κατέχει το 90% της αγοράς. Τα υβριδικά θεωρούνται σήμερα μια από τις πιο ενδεδειγμένες περιβαλλοντικά λύσεις και η επίδοση αυτή έρχεται πέντε χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του Prius στην ιαπωνική αγορά το Δεκέμβρη του 1997, που ήταν και το πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 33.000 μονάδες μέχρι τα τέλη του 1999. Το Prius έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά της Β. Αμερικής τον Ιούνη του 2000 και λίγο αργότερα ξεκίνησαν οι πωλήσεις στην Ευρώπη. Από το 1997 βέβαια ακολούθησαν και άλλα πράσινα μοντέλα της εταιρίας, όπως το Estima Hybrid minivan και η ημιυβριδική έκδοση του πολυτελούς sedan Crown. Τα πιο σημαντικά υβριδικά εξαρτήματα του Prius είναι ένας βενζινοκινητήρας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson, μία μπαταρία νικελίου-μετάλλου υβριδίου για την παροχή ισχύος, ένας ηλεκτροκινητήρας, μία ηλεκτρογεννήτρια και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση κίνησης. Αντίστοιχα το Estima Hybrid είναι εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρικό σύστημα 4WD εξαιρετικών επιδόσεων, ενώ ο ολοκληρωμένος έλεγχος τετρακίνησης και πέδησης χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο παραγωγής, όπως άλλωστε και η πρακτική εφαρμογή ενός ημιυβριδικού ηλεκτρικού συστήματος 42 V, που εφαρμόζεται στο Crown.

.
Η γαλλική γοητεία του Citroen C3

Το να μη μοιάζει ένα αυτοκίνητο με κανένα άλλο, την εποχή της ομοιομορφίας, αποτελεί από μόνο του ένα πλεονέκτημα. Με αυτό το προσόν ξεκινά την καριέρα του το Citroen C3. Ενα εντελώς νέο μοντέλο, που η γαλλική εταιρία τοποθετεί στην κατηγορία Β, προικίζοντάς το με πολύ στιλ, μεγάλες για την κατηγορία διαστάσεις, αλλά και τεχνολογικές πινελιές

Η σχεδίασή του αποτελεί το δυνατό του στοιχείο αφού του προσδίδει χαρακτήρα, κάνοντας αρκετούς να το συγκρίνουν με το θρυλικό πια 2CV (ντεσεβό). Βέβαια, οι εποχές είναι τελείως διαφορετικές και ένα μοντέλο δεν μπορεί να επιτύχει εμπορικά διαθέτοντας μόνο μια φρέσκια εμφάνιση. Μια εμφάνιση που η Citroen φρόντισε να γνωρίζει από πριν αν αρέσει, με το πρωτότυπο Lumiere, το οποίο είχε κερδίσει την αποδοχή σε όποια έκθεση είχε εμφανιστεί. Η προσωπικότητα του C3 στηρίζεται σε μια καμπυλόγραμμη σχεδίαση που δημιουργεί ένα αρμονικό σύνολο, το οποίο ξεχωρίζει χωρίς να καταφεύγει σε ακρότητες. Οι εξωτερικές διαστάσεις του C3 φτάνουν τα 3,850 μέτρα σε μήκος, τα 1,667 μέτρα σε πλάτος και τα 1,519 μέτρα σε ύψος. Είναι έτσι κατά 13 εκατοστά μακρύτερο από το Saxo, το οποίο και εξακολουθήσει να παράγεται ως ένα από τα πιο προσιτά οικονομικά μοντέλα της αγοράς. Γενικά το C3 τοποθετείται ως ένα από τα ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ τη σημασία που αποδίδει η Citroen στο νέο μοντέλο καταδεικνύεται και από το ολοκαίνουριο δάπεδο του ομίλου PSA, που πρωτοχρησιμοποιείται στο C3 και του δίνει μεταξόνιο 2,460 μέτρα.

Το εσωτερικό

Αρκετά μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του C3, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που περιβάλει όμως ένα αναλογικό στροφόμετρο. Υλικά καλής ποιότητας, θήκες μικροαντικειμένων και χώρος αποσκευών από μεγαλύτερη κατηγορία, αφού φθάνει τα 305 λίτρα. Επιπρόσθετα, το σύστημα moduboard μεταβάλλει τη διάταξη, χωρίζοντας το χώρο σε δύο τμήματα και διευκολύνοντας την πρόσβαση, για παράδειγμα, στα καθημερινά ψώνια.

Οι κινητήρες


Οι κινητήρες με τους οποίους εξοπλίζεται το C3 ανήκουν στη σειρά TU. Συγκεκριμένα, οι οκταβάλβιδοι των 1.100 κ.εκ. και των 1.400 κ.εκ. με ισχύ 61 και 75 ίππους αντίστοιχα, είναι γνωστοί και από το SAXO. O 1.600άρης είναι ο ίδιος με αυτόν που κινεί τα Peugeot 206 και 307, καθώς και τη Citroen Xsara. Με ενδιαφέρον ακούσαμε και για την πετρελαιοκίνητη common rail έκδοση με 70 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. O συγκεκριμένος κινητήρας HDi αποτελεί προϊόν συνεργασίας του ομίλου PSA με τη Ford και η υπεροχή του οφείλεται στο σύστημα άμεσου ψεκασμού που διαθέτει. H κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε ταχυτήτων, ενώ για την άνεση στις αστικές μετακινήσεις φροντίζει η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Αναρτήσεις, συστήματα πέδησης

Στην εμπρός ανάρτηση υπάρχουν τα αναμενόμενα γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος. Πίσω όμως, οι ράβδοι στρέψης με βραχίονες, επί σειρά δεκαετιών σήμα κατατεθέν των Γάλλων κατασκευαστών, αντικαταστάθηκαν από ημιάκαμπτο άξονα, σε συνδυασμό με αντιστρεπτική ράβδο. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από απλούς δίσκους εμπρός -μόνο η έκδοση των 1,6 λίτρων εξοπλίζεται με αεριζόμενους-, ενώ τους πίσω τροχούς επιβραδύνουν ταμπούρα και μόνο στην έκδοση των 1.600 κ.εκ. υπάρχουν απλοί δίσκοι. Το ABS συνδυάζεται με ηλεκτρονικό κατανεμητή πίεσης, ενώ υπάρχει και σύστημα που αυξάνει την πίεση σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού, μειώνοντας την απόσταση ακινητοποίησης. Πρωτοποριακή για την κατηγορία η ταυτόχρονη με το φρενάρισμα ενεργοποίηση των αλάρμ. Επιπλέον, στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν σύστημα ευστάθειας ESP, καθώς και σύστημα αντιολίσθησης των κινητήριων τροχών.

Εξοπλισμός


Εντυπωσιακός είναι ο προαιρετικός εξοπλισμός του C3, στον οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες στάθμευσης -οι οποίοι προέρχονται από τη C5- και ηλιοροφή. Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, η ύπαρξη μετωπικών και πλευρικών αερόσακων ακόμη και στη βασική έκδοση εξοπλισμού, καθιστούν το C3 ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Ατού και το air condition, που επίσης είναι στάνταρ.

Οι εκδόσεις είναι δύο για τα 1,1 λίτρα (Trend & Trend Plus) και οι τιμές 9.500 και 10.700 ευρώ. Στα 1,4 υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, Comfort (11.300 ευρώ), Elegance (12.300) και Exclusive (13.300). Τα 1.600 κ.εκ. διατίθενται μόνο στην έκδοση Elegance και με κόστος 14.100 ευρώ.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ