Κυριακή 19 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Πρωτότυπο HYUNDAI

Παγκόσμια πρώτη του πρωτότυπου με την ονομασία OLV (Outdoor Lifestyle Vehicle), στο πλαίσιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ

Οπως φανερώνει και το όνομά του, το OLV «ενσαρκώνει» τη δυνατότητα μετατροπής του χώρου αποσκευών από ένα συμβατικό πορτμπαγκάζ σε χώρο φόρτωσης οχήματος τύπου pick up, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλυτέρου όγκου φορτίων. Η οροφή αποτελείται από τρία τμήματα, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν ανεξάρτητα και ανάλογα με το πόσο ανοιχτό ουρανό επιθυμεί ο οδηγός, ο οποίος στη συνέχεια τα αποθηκεύει στη σχάρα οροφής.

Την κίνηση έχει αναλάβει ο δίλιτρος τετρακύλινδρος DOHC, που αποδίδει 200 ίππους, ο οποίος διαθέτει υπερτροφοδότη της BORG Warner και το σύστημα ψύξης εισερχόμενου αέρα (intercooler). Σύμφωνα με τους Κορεάτες το OLV είναι οικονομικό ως προς τη χρήση (και μελλοντικά και ως προς την τιμή), ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ασφάλεια, κάτι που γίνεται αντιληπτό και με την πρώτη ματιά χάρη στους προεξέχοντες προφυλακτήρες και τους αερόσακους (εμπρόσθιους και πλευρικούς).

Τα υλικά που επιλέχθηκαν για το εσωτερικό είναι ανθεκτικά στην καθημερινή χρήση (γρατσουνιές, χτυπήματα), η επεξεργασία των επιφανειών εξασφαλίζει μακροζωία, ενώ ως παράδειγμα για την ευκολία καθαρισμού αναφέρεται ότι το πάτωμα του χώρου αποσκευών μπορεί να καθαριστεί ακόμα και με τη χρήση λάστιχου! χωρίς κίνδυνο φθοράς στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου.


Το OLV εκτός της ανθεκτικότητας συνδυάζει χρηστικότητα, ομαλή κύλιση, εύκολο χειρισμό και οικονομία καυσίμων. Κόντρα στο ρεύμα της εποχής, η άποψη της Hyundai για τα αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου (SUV), στηρίζεται σε ένα επιβατηγό και όχι σε ένα καθαρό εκτός δρόμου όχημα και αποτελεί μια πρόταση για το πως μπορούν να αποκτήσουν έναν πιο ευχάριστο χαρακτήρα. Το OLV αποτελεί προϊόν της συνεργασίας των τμημάτων έρευνας στην Κορέα και σχεδιασμού στις ΗΠΑ. Στις προθέσεις των δημιουργών του είναι να συνδυάσει ευελιξία, πολυχρηστικότητα, δυναμικές επιδόσεις και πολυμορφικότητα.

ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Επεσε στα ... μαλακά

Με πτώση, αλλά όχι με «βουτιά», έκλεισε η χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,2%, κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 268.489 αυτοκίνητα για το 2002, έναντι των 280.295 που είχαν αγοραστεί κατά το 2001. Το συνολικό αποτέλεσμα κρίνεται ικανοποιητικό, αφού οι εκτιμήσεις στην αρχή της χρονιάς ήταν πολύ πιο απαισιόδοξες, κάνοντας λόγο για πτώση της τάξης του 10%. Βεβαίως, το ότι η πτώση θα ήταν μικρή, για τους πιο ψύχραιμους παρατηρητές, ήταν εμφανές από το καλοκαίρι. Κερδισμένοι της φετινής σεζόν η Toyota, που ξαναβρέθηκε στην κορυφή με 23.952 πωλήσεις, η Peugeot που εκτινάχτηκε στις 22.313 χάρη στα 206 και 307, ενώ και η Hyundai με 21.926 πωλήσεις δεν μπορεί να είναι παραπονεμένη.

Ικανοποίηση πρέπει να επικρατεί και στη Fiat, που μπορεί τα προβλήματα σε κεντρικό επίπεδο να βασανίζουν τους ανθρώπους της, διαθέτει, όμως, το πλέον δημοφιλές μοντέλο στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Punto, το οποίο, στο segment B, κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση με 10.180 μονάδες και μερίδιο αγοράς 12,67%. Με τις ταξινομήσεις αυτές όμως, το μοντέλο της ιταλικής εταιρίας κατέκτησε και την πρώτη θέση στο σύνολο των μοντέλων στην ελληνική αγορά. Ετσι, το Punto, μόνο του, κατέχει μερίδιο 3,8% στο σύνολο της ελληνικής αγοράς. Από κοντά και το 307 της Peugeot με 9.561 πωλήσεις και ποσοστό 3,6% και το Toyota Corolla με 8.973 πωλήσεις και το 3,3% της αγοράς.


Αξιοσημείωτη και η σταθερότητα στις πρώτες θέσεις της Opel, που έφθασε τις 20.673 πωλήσεις, ενώ πάνω από το όριο των 20.000 ήταν και η Fiat, χάρη στο Punto κυρίως, που αντιπροσωπεύει τις μισές περίπου πωλήσεις της εταιρίας. Ακολούθησαν: Volkswagen 18.764, Citroen 17.310, Ford 15.512, Seat 15.239, Nissan 13.050 και Renault με 12.761 πωλήσεις. Πριν καλά καλά κάνουν ταμείο πάντως, κάποιοι άρχισαν ήδη τις προβλέψεις για το τρέχον έτος, με τα 260.000 αυτοκίνητα να ακούγονται ως το πιθανότερο μέγεθος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ