Κυριακή 2 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ
Θρίαμβος της Citroen

Ούτε οι πιο αισιόδοξοι φίλοι, ούτε καν οι άνθρωποι της Citroen, δεν περίμεναν ότι με το «καλημέρα» θα πετύχαιναν, και μάλιστα στο Ράλι του Μόντε Κάρλο, να κατακτήσουν και τις τρεις πρώτες θέσεις

Οι Σεμπαστιέν Λοέμπ, Κόλιν Μακ Ρέι και Κάρλος Σάινθ, πάντως, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να καλύψουν και τα τρία σκαλοπάτια του βάθρου στον πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, και δείχνοντας τα δόντια των Xsara T4. Η νίκη δε του γαλλικού πληρώματος, με γαλλικό αυτοκίνητο σε μισο-γαλλικό έδαφος, όπως θεωρείται το Πριγκιπάτο, έχει σκορπίσει απερίγραπτο ενθουσιασμό στους φημισμένους για τον πατριωτισμό τους Γάλλους. Η νίκη του Λοέμπ, αν και καθαρή, χρειάστηκε και τη βοήθεια του Γκρόνχολμ, που έβγαλε το κόκκινο «206» από το δρόμο, ενώ είχε προηγηθεί και η εγκατάλειψη του Πανιζί. Την πορεία προς τη νίκη διευκόλυναν και οι Σόλμπεργκ και Μάκινεν, που επίσης είχαν τεθεί εκτός αγώνα από την πέμπτη ειδική. Οι ομόσταβλοί τους Μακ Ρέι και Σάινθ δεν πίεσαν και το θριαμβευτικό για τη Citroen αποτέλεσμα ήρθε ως φυσιολογική εξέλιξη. Μόνη ανησυχία ήταν αυτή για την τρίτη θέση, την οποία απείλησε ο Μάρτιν με το Focus, που ήταν 28,7 δέκατα πίσω από τον Σάινθ αλλά τον πέρασε όταν αυτός αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα. Ο Ισπανός πάντως οδήγησε εκπληκτικά καλύπτοντας τη διαφορά και επανακτώντας την τρίτη θέση. Πίσω από τον Μάρτιν τερμάτισαν οι Μπερνς («206»), Ρομπέρ («206»), Ντιβάλ (Focus), Σβαρτς (Hyundai), Οριόλ (Skoda) και η δεκάδα έκλεισε με τον Κρέστα («206»). Αν και είναι νωρίς για συμπεράσματα, μετά μόλις τον πρώτο αγώνα, φαίνεται πως μια νέα κατάσταση έχει δημιουργηθεί τόσο σε επίπεδο ομάδων όσο και σε επίπεδο οδηγών. Ο νικητής δεν έδειξε να απειλείται, ίσως μόνον ο Σόλμπεργκ οδήγησε το ίδιο γρήγορα για όσο χρόνο ήταν στον αγώνα, αλλά και μια νέα γενιά οδηγών άρχισε να δείχνει ότι έχει άγριες διαθέσεις. Για το θρίαμβο βέβαια χρειάστηκε να περιμένουν οι Γάλλοι 37 χρόνια, αφού η τελευταία επιτυχία ήταν το 1966, με νικητή τότε τον θρυλικό Τοϊβόνεν. Επόμενη αναμέτρηση το χιονισμένο Ράλι Σουηδίας, όπου εκεί τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά.




Στα ...Citroen «βάφτηκε» το πόντιουμ
Στα ...Citroen «βάφτηκε» το πόντιουμ
Ευρωπαϊκό ρεκόρ για την Toyota

Η χρονιά ήταν κακή για την αγορά, αλλά όχι και για την Toyota. Το Yaris σημείωσε πωλήσεις ρεκόρ όλων των εποχών (212.618 αυτοκίνητα) το 2002, επιτυγχάνοντας αύξηση 1% συγκριτικά με το 2001. Το RAV4 πέτυχε και αυτό πωλήσεις ρεκόρ, με 95.546 αυτοκίνητα, αύξηση 51% σε σχέση με το 2001. Το RAV4 Ε είναι τώρα το δημοφιλέστερο όχημα ελευθέρου χρόνου στην Ευρώπη και καταλαμβάνει ποσοστό 28% επί των πωλήσεων της κατηγορίας. Για την Corolla (συμπεριλαμβανομένου του Corolla Verso) ήταν η πρώτη φορά που έσπασε το φράγμα των 200.000, φτάνοντας στις 200.193 αυτοκίνητα. Ο πήχης των πωλήσεων τοποθετήθηκε στα 790.000 οχήματα Toyota και Lexus για την Ευρώπη, αριθμός που αν επιτευχθεί, θα αντιστοιχεί σε αύξηση περίπου 4,5%. «Βασικός παράγοντας επιτυχίας του στόχου πωλήσεων των 790.000 αυτοκινήτων θα είναι το νέο Avensis, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν και τα Yaris και Corolla», δήλωσε ο καθηγητής Παναγιώτης Αθανασόπουλος, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΙ
Βραχυκυκλώνουν...

Μένουμε στο δρόμο, πριν καν ξεκινήσουμε όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ για το 2002. Αιτία κυρίως τα προβλήματα στα ηλεκτρικά που είναι και ο συνηθέστερος λόγος ακινητοποίησης των αυτοκινήτων. Οι περισσότερες κλήσεις που δέχτηκε η υπηρεσία οδικής ασφάλειας της ΕΛΠΑ προήλθαν από την Αττική, 130.000 από το σύνολο των 260.000 από όλη την Ελλάδα για τη χρονιά 2002. Από την ανάλυση των στοιχείων στην περιοχή Αττικής, πέρα από περί τις 30.000 κλήσεις που δέχτηκε με την αιτιολογία «το αυτοκίνητο δεν παίρνει εμπρός», προκύπτουν οι παρακάτω αιτίες που ακινητοποιούν τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να απαιτείται παροχή οδικής βοήθειας:

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία, ποσοστό μεγαλύτερο του 60% από τις παραπάνω βλάβες αποκαθίστανται επί τόπου, ενώ σε ποσοστό 40% το όχημα μεταφέρεται σε συνεργείο για επισκευή. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της ΟΒΕΛΠΑ, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% οι βλάβες μπορούν να προληφθούν με τον τακτικό - προληπτικό έλεγχο και τη συντήρηση του αυτοκινήτου στο συνεργείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ