Κυριακή 2 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΓΚΑΖΙΕΣ

Στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή των 2.085.000 δρχ. προσφέρει η Σφακιανάκης ΑΕΒΕ το Suzuki DR650SE. Το δημοφιλές ψευτοεντούρο των 650 κ.εκ. μπορεί να κινηθεί εξίσου ικανοποιητικά στην άσφαλτο και στο χώμα και ο χαρακτήρας ταιριάζει αρκετά στη χώρα μας. Η προσφορά - η μείωση των 200.000 δρχ., δηλαδή - ισχύει για περιορισμένο αριθμό μοτοσικλετών μοντέλων 2000 και προσφέρεται σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς: μαύρο - ασημί και μπλε - λευκό.

* * *

Το νέο Alfa Sportswagon παρουσίασε πρόσφατα η FIAT Auto Hellas στην Αθήνα. Η νέα δημιουργία του Ελληνα σχεδιαστή: επικεφαλής του Ceutro Stile Alfa Romeo Ανδρέα Ζαπατίνα, δίνει μια νέα προοπτική στην 156 και ισορροπεί ανάμεσα στα κουπέ και τα στέισον βάγκον δημιουργώντας νέα γραμμή. Το Sportswagon παρουσίασαν στο κοινό η ηγεσία της εταιρίας με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή και διευθύνοντα σύμβουλο Γεράσιμο Δόριζα, ο ίδιος ο δημιουργός Ανδρέας Ζαπατίνας, καθώς και πολλές κοπέλες που συναγωνίστηκαν σε ομορφιά τη νέα Alfa Romeo.

* * *

Δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο είναι για το πρώτο τρίμηνο σε παγκόσμιο επίπεδο το Ford Focus. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρία, σε αυτό το διάστημα πουλήθηκαν 228.380 Focus. Αυτό δικαιολογεί και τους πρωτόγνωρους για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ρυθμούς παραγωγής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ευρωπαϊκής ηπείρου, η παραγωγή ενός μοντέλο ξεπερνά το 1.000.000 οχήματα σε λιγότερο από 2 χρόνια. Το Focus με τον αριθμό ορόσημο ήταν ένα πεντάθυρο Polar Silver Futura 1.8 λίτρων που δωρήθηκε σε ίδρυμα με καρκινοπαθή παιδιά. Το Focus παράγεται σε δυο ευρωπαϊκά και ένα αμερικανικό εργοστάσιο, διατίθενται σε τρίθυρες, τετράθυρες, πεντάθυρες και wagon εκδόσεις με τέσσερις διαφορετικούς βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Το Ford Focus έχει κατακτήσει σχεδόν 50 διεθνή βραβεία. Ανάμεσά τους το Car of the year 1999, το Χρυσό Τιμόνι στη Γερμανία, Προϊόν της χιλιετίας από βρετανικό συμβούλιο σχεδιασμού, όπως και το βραβείο Αυτοκινήτου Βορείου Αμερικής.



Νέο Opel Agila
Μικρό αλλά όχι... δεύτερο

Τις γερμανικές αξίες στις διαστάσεις ενός Ιάπωνα χώρεσε η Opel με το νέο Agila που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Κω και την Κάλυμνο. Η συνεργασία με την Suzuki είναι τόσο εμφανής επειδή δεν έγινε καμία προσπάθεια να κρυφτεί. Το Agila και τα Wagon Rt είναι δίδυμα. Αυτό σημαίνει ότι μοιάζουν, όχι όμως ότι είναι ίδια

Η Opel έχει χρησιμοποιήσει όλη την ιαπωνική τεχνογνωσία - κάτι που επιτρέπει η εποχή των συνεργασιών και συγχωνεύσεων - χωρίς να κάνει όμως πίσω στις παραδοσιακές της αξίες.

Το Agila έχει μια από τις καλύτερες εκμεταλλεύσεις εσωτερικού χώρου σε αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά ταυτόχρονα έχει προσεχτεί ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας. Εχει σίγουρα διατηρήσει το στιβαρό χαρακτήρα της εταιρίας, όμως είναι περισσότερο χαρούμενο από ό,τι μας έχει συνηθίσει η Opel.

Το Agila τοποθετείται στην κατηγορία των Microvan που διαρκώς κερδίζει έδαφος στην αγορά, και ο χαρακτήρας του είναι σαφώς πολυμορφικός. Μια σειρά θήκες και συρτάρια, το μεγάλο εσωτερικό ύψος και η «άπλετη» ορατότητα, τονίζουν αυτό το χαρακτήρα. Αυτό πάντως που αποδεικνύει ότι το Agila είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περιορίζεται στις αστικές μετακινήσεις, είναι η χωρητικότητα του πορτ παγκάζ. Το μόλις 3,5 μέτρων μήκους microvan, χωράει αποσκευές 240 λίτρων, αν όμως πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται επί πέντε και γίνεται 1.250 λίτρα.

Στην καθημερινή χρήση το Agila θα χωρέσει τα πάντα, αλλά θα χωρέσει και παντού. Οι χειρισμοί γίνονται πανεύκολα χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα υδραυλικού τιμονιού. Το υψηλό αμάξωμα αν και ίσως φοβίσει για πιθανές κλήσεις, δε γέρνει παρά μόνο αν το επιδιώξει ο οδηγός με ρυθμούς που απάδουν της χρήσης του μοντέλου.


Οι κινητήρες που διατίθενται με το Agila είναι της οικολογικής - οικονομικής γενιάς ECOTEC, γνωστοί και από το Corsa. Ο τρικύλινδρος των 1.000 κ.εκ. αποδίδει 58 ίππους που είναι αρκετοί για μετακίνηση εντός των τειχών, ενώ ο τετρακύλινδρος των 1.200 κ.εκ. με τα 75 άλογα διευρύνει τη χρήση του και σε πιο διασκεδαστικές διαδρομές. Η τελική είναι 142 χλμ/ώρα και 155 χλμ/ώρα και η κατανάλωση 6,3 και 6,5 λίτρα για το μικρό και το μεγάλο κυβισμό αντίστοιχα. Η ένσταση σε επίπεδο επιδόσεων αφορά την επιτάχυνση του 1.000άρι που χρειάζεται πάνω από 18 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα.

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας το Agila βρίσκεται ένα βήμα εμπρός από την κατηγορία. Αρρηκτη καμπίνα επιβατών με δοκούς προστασίας, αερόσακος οδηγού, εντατήρες ζωνών και μειωτήρες φορτίου ζωνών καθώς και το σύστημα αποσπόμενων πεντάλ σε περίπτωση σύγκρουσης. Τα πίσω καθίσματα είναι εφοδιασμένα με το σύστημα Opel Fix για τη στήριξη παιδικών καθισμάτων, ενώ υπάρχουν και κλειδαριές ασφαλείας στις πίσω πόρτες.

Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται εκτός του ηλεκτρικού υδραυλικού τιμονιού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, οθόνη τριών ενδείξεων, ηλεκτρικοί ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες κλπ., προαιρετικά διατίθενται σχεδόν τα πάντα, ενώ υπάρχουν και μια σειρά αξεσουάρ για την αισθητική βελτίωση του Agila ώστε να πλησιάσει περισσότερο στα γούστα του ιδιοκτήτη του. Η τιμή ξεκινά από 2.690.000 δρχ.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ