Μια νέα πρόταση για μικρομεσαία κατηγορία ετοίμασε η KIA. Η κορεατική εταιρία, με το RIO προσφέρει μοντέρνο ντιζάιν και αποδοτικούς κινητήρες σε όσους επιθυμούν μια εναλλακτική λύση σε προσιτές τιμές
Οι κινητήρες θα είναι 1.300 κ.εκ. και 1.500 κ.εκ. με ιπποδυνάμεις 84 και 108 ίππων αντίστοιχα. Εκτός του πεντατάχυτου κιβωτίου, διατίθεται και έκδοση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο 4τάχυτο.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της ΚΙΑ, η κατανάλωση των κινητήρων είναι χαμηλή. Στον τομέα του εξοπλισμού, όπου είναι παραδοσιακά ισχυροί οι Κορεάτες, το RIO θα διαθέτει ως στάνταρ: 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, immobilizer, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και φιλικό στο περιβάλλον air condition.
Οι αναρτήσεις είναι τύπου Μακφέρσον εμπρός και ράβδοι στρέψεως πίσω. Τα εμπρός δισκόφρενα είναι αεριζόμενα, ενώ την πέδηση ελέγχει 4κάναλο ABS. Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, η KIA απαντά με 2 αερόσακους και πλευρικές μπάρες και στις 4 πόρτες. Η ΚΙΑ εξέλιξε το RIO με ένα πρόγραμμα που διήρκεσε 33 μήνες και επενδύθηκαν συνολικά 233 εκατομμύρια δολάρια.
Ενα δυναμικό οικογενειακό coupe, το LEON είναι το νέο όπλο της Seat στην πλέον δύσκολη μεσαία κατηγορία. Το νέο μοντέλο διατηρεί το στιλ που χαρακτηρίζει όλες τις τελευταίες δημιουργίες των Ισπανών, προσπαθώντας να το συνδιάσει με την πρακτικότητα της πίσω πόρτας
Οι ελπίδες της Seat για μια καλή πορεία του Leon πρέπει να είναι ανάλογες με την προσπάθεια της εταιρίας να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη γκάμα για το νέο μοντέλο. Ετσι για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν όχι μόνο κινητήρες με ιπποδυνάμεις από 75 έως 180 άλογα, αλλά και η πρώτη τετρακίνητη έκδοση στην ιστορία της εταιρίας.
Συγκεκριμένα, η κορυφαία έκδοση του Leon θα αφορά τον 1.800άρι τούρμπο κινητήρα με τις 20 βαλβίδες, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Εμφανισιακά θα ξεχωρίζει από τις 16άρες αλουμινένιες ζάντες και τη διπλή χρωμισμένη εξάτμιση, αλλά και από τις επιδόσεις που είναι 7`.5`` για τα 0-100 χλμ/ώρα και 229 χλμ/ώρα. Το Leon 1.8 Lt, εκτός από τις πενταβάλβιδες κεφαλές, διαθέτει μια ακόμη τεχνολογική αιχμή, αφού εφοδιάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο που έχει δύο δευτερεύουσες άξονες που επιτρέπουν την επιλογή δυο διαφορετικών ομάδων σχέσεων.
Βέβαια για το ευρύ κοινό το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πρακτικά θα επικεντρωθεί στις εκδόσεις με κινητήρες των 1.4 και 1.6 λίτρων. Ο ροπάτος 1.400άρης κινεί με κάποια κόπωση το αμάξωμα, αν και τελικά τα καταφέρνει. Τα 75 άλογα καταφέρνουν να επιταχύνουν τα 1.210 κιλά σε 14`.3`` για τα 0-100 χλμ/ώρα και χαρίζουν τελική 170 χλμ.
Ο 1.600άρης τα καταφέρνει αισθητά καλύτερα χάρη στα 101 άλογα και ταιριάζουν καλύτερα στο Leon. Η επιτάχυνση για τα 0-100 έρχεται σε 11`.4``, ενώ η τελική έχει ανέβει στα 188 χλμ/ώρα.
Οι αναρτήσεις σε όλες τις εκδόσεις πλην του 4x4 είναι γόνατα Μακφέρσον με αντιστρεπτική δοκό εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια και αντιστρεπτική δοκό πίσω. Βέβαια οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές. Το 1.4 είναι μαλακά ρυθμισμένο προς χάριν της άνεσης, ενώ το 1.6 είναι πιο σφιχτό. ώστε να βάζει την αυξημένη ιπποδύναμη στο δρόμο. Η ισορροπία του 1.6 είναι εξαιρετική και χωρίς να αφαιρεί άνεση δίνει αρκετή αυτοπεποίθηση στον οδηγό, ώστε να κινηθεί ζωηρά.
Η βασική έκδοση ονομάζεται Senso και στον εξοπλισμό περιλαμβάνει: αερόσακο οδηγού (65lt), αερόσακο συνοδηγού (120lt), πλευρικούς (12lt), air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιοκασετόφωνο με 4 ηχεία, ελαστικά 175/80R 14``, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, αναδιπλούμενο ασύμμετρα πίσω κάθισμα, μπρίζα 12V στο χώρο αποσκευών, immobilizer και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος και βάθος τιμόνι. Η τιμή ξεκινά από 4.300.000 δρχ. θα διατίθεται και μια αναβαθμισμένη έκδοση Senso ABS, η οποία εκτός από το τελευταίας γενιάς ABS θα εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά συστήματα κατανομής πέδησης EBV και ESBS.