Κυριακή 3 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"

ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ μικρό αυτοκίνητο ανάμεσα σε έξι ανταγωνιστικά μοντέλα αναδείχτηκε το νέο Opel Corsa, σε μια σειρά crash tests, που πραγματοποιήθηκαν από το αυστριακό Κλαμπ AMTC, το γερμανικό ADAC και άλλα ευρωπαϊκά Κλαμπ Αυτοκινήτου. Η συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις δοκιμάστηκε σύμφωνα με τη βαθμολογική κλίμακα Euro NCAP, όπου και το Corsa συγκέντρωσε την κορυφαία βαθμολογία για την πολύ καλή προστασία των επιβατών. Το Opel Corsa συγκέντρωσε συνολικά 29 βαθμούς και, μαζί με το Toyota Yaris, προηγήθηκαν όλων των μικρών αυτοκινήτων που συμμετείχαν.

Toyota UUV
Νέο πρότυπο, νέα κατηγορία

To ED2 είναι το νέο πρωτότυπο SUV όχημα που εξελίσσεται στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της Toyota στη Γαλλία, και που θα παρουσιαστεί αυτές τις μέρες στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για ένα όχημα με έντονες καμπύλες και αμάξωμα ενός όγκου, που κατά την TOYOTA τοποθετείται στη νέα κατηγορία οχημάτων multi cross-over. Το UUV συγκεντρώνει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων. Οι θόλοι των τροχών είναι διογκωμένοι δίνοντας μια νότα ρετρό και αναδύοντας μια αίσθηση στιβαρότητας. Το σύστημα τετρακίνησης και οι τεράστιοι τροχοί έχουν αναλάβει την οδική συμπεριφορά, ενώ το μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζει σταθερότητα και ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Οι διαστάσεις του UUV, με το μήκος να φτάνει τα 4,43 μ., το πλάτος τα 1,82 μ. και το ύψος τα 1,65 μ. τοποθετούν το UUV στα μεσαία - μεγάλα μοντέλα, ενώ η εμφάνιση φαίνεται να συγγενεύει κυρίως λόγω της μάσκας με μια «προχωρημένη» Celica. Στο ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί η τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τα πιο προηγμένα υλικά. Η χρήση αλουμινίου δεν έγινε με οικονομία, αλλά το πραγματικά εντυπωσιακό αφορά την οθόνη της Denso που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και φιλοξενεί τα συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Η οθόνη με την ονομασία Glass Vision είναι κατασκευασμένη από μια ειδική ρητίνη (φωτοπολυμερής), που λειτουργεί ως ένα είδος πρίσματος, διαθλώντας το φως και χάρη στη συνεργασία με μια σειρά εξαρτημάτων όπως ένας ειδικός προβολέας, μπορεί να προβάλει ολογράμματα.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1
Ξεκίνημα από την Αυστραλία

Σήμερα Κυριακή, 3 Μάρτη, ξεκινάει στο πάρκο Αλμπερτ της Μελβούρνης το πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 του 2002

Sportidea

Στην εκκίνηση θα βρεθούν οι 22 οδηγοί των 11 ομάδων, και ένας ολόκληρος κόσμος που για οκτώ μήνες θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο, πραγματοποιώντας 17 γκραν πι, συγκεντρώνοντας ταυτόχρονα τα φώτα της δημοσιότητας και την προσοχή περισσότερων του ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων. Πρωταγωνιστές αναμένεται και φέτος να είναι οι κορυφαίοι οδηγοί αδελφοί Σουμάχερ, ο Μοντόγια, ενώ από τις ομάδες το προβάδισμα εξακολουθεί να έχει η Ferrari με εξίσου δυνατή υποψήφια αυτήν της Williams BMW. Η φετινή χρονιά μάς φέρνει την Toyota, μια νέα ομάδα ενώ η Renault βάζει το όνομά της στη Benetton, την οποία έχει αγοράσει από το 2000. Οι πρωτάρηδες οδηγοί στη Φόρμουλα 1 είναι οι Σάτο και Ραϊκόνεν. Απών ο Αλέν Προστ, αφού η οικονομική αδυναμία δεν αντισταθμίζεται ούτε από τέσσερις παγκόσμιους τίτλους. Εξάλλου, όλες τις ημέρες της προετοιμασίας και λόγω των ιδιαίτερα αυστηρών μέτρων ασφαλείας μπορούσε να καταλάβει κανείς από τις απίστευτες ουρές στα τελωνεία το μέγεθος μιας ομάδας της Φόρμουλα 1. Περίπου 70 τόνοι εξαρτημάτων και ανταλλακτικών κατασκευασμένων από τα πιο ακριβά υλικά δίνουν μια εικόνα για το κόστος.

Πάντως Ferrari και Williams - BMW δεν ασχολούνταν με τέτοια προβλήματα αλλά με ποιο από τα μονοθέσια -περσινά ή φετινά- θα ξεκινούσαν. Ζητούμενο να συγκεντρωθούν βαθμοί από τον πρώτο αγώνα, κάτι που δεν μπορεί να εγγυηθεί ένα αδοκίμαστο αυτοκίνητο. Η Ferrari για περισσότερη σιγουριά λοιπόν επέλεξε το περσινό, το οποίο έχει φυσικά υποστεί κάποιες αλλαγές ώστε να ξεπερνά τα αυστηρότερα στάνταρς ασφαλείας. Το αυτοκίνητο του 2002 θα εμφανιστεί αργότερα - δε λένε πότε - ίσως και μετά τη Βραζιλία. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί αποτελεί ένα συνδυασμό μεταξύ περσινού και φετινού. Στη Williams - BMW κατέρριψαν το ρεκόρ των δοκιμών συμπληρώνοντας 20.000 χλμ. δοκιμών.

Μελβούρνη. Πυρετός την πρώτη Κυριακή της F1 για το 2002. Μοντόγια (πάνω), και Σουμάχερ με την ομάδα της Φερράρι πανέτοιμοι (δεξιά)Η πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα της Toyota θα κάνει την έκπληξη;(κάτω)
Μελβούρνη. Πυρετός την πρώτη Κυριακή της F1 για το 2002. Μοντόγια (πάνω), και Σουμάχερ με την ομάδα της Φερράρι πανέτοιμοι (δεξιά)Η πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα της Toyota θα κάνει την έκπληξη;(κάτω)
Ο κινητήρας 082 της BMW είναι εξέλιξη του περυσινού 080, αλλά είναι λίγο πιο ελαφρύς, λίγο πιο μικρός και λίγο πιο δυνατός. Αυτό το λίγο, πάντως, αρκεί για να τα καταφέρει η Williams - BMW, αφού και πέρσι δεν ήταν η δύναμη που έλειπε, αλλά η ομοιογένεια και η αξιοπιστία. Στα φαβορί δε συμπεριλαμβάνονται φέτος οι δύο MacLaren, παρά την εντυπωσιακή εμφάνιση του Ραϊκόνεν στους τελευταίους αγώνες πέρσι και την τελευταία στην ουσία ευκαιρία που θα έχει πιθανότατα ο Κούλθαρντ για κάτι καλό.

Η Toyota που κάνει φέτος το ντεμπούτο της στην F1 μετά από δύο χρόνια προετοιμασίας αποτελεί πόλο έλξης αλλά ακόμα και οι ιθύνοντες μιλούν για μια χρονιά εμπειριών. Το μέγεθος πάντως και μόνον της εταιρίας απαιτεί σεβασμό, ενώ Jordan και BAR, οι οποίες χρησιμοποιούν κινητήρες Honda, ανησυχούν μήπως και το γεγονός ότι οι Ιάπωνες θα ταυτίζονται πια με την TOYOTA, έλλειψη ενδιαφέροντος ή και σε απόσυρση από τη Φόρμουλα 1 την Honda. Πολλά θα εξαρτηθούν και από τον 25χρονο Γιαπωνέζο Τακούμα Σάτο, που τρέχει για πρώτη φορά με την ομάδα του Τζόρνταν. Τα ιαπωνικά ΜΜΕ υπερβάλλουν μιλώντας ακόμα και για νίκες, αν και ο Εντι Τζόρνταν προσπαθεί να τους προσγειώσει. Κρίσιμη είναι η σεζόν και για τη Jaguar, που δεν έχει δει αποτελέσματα παρότι έχουν επενδυθεί δισ. Στη Renault, όπου και αποφασίστηκε να τρέχει με το δικό της όνομα τα αποτελέσματα στις δοκιμές δεν ήταν τα καλύτερα δυνατά, και ήδη θεωρήθηκε ότι οι θέσεις των οδηγών Τρούλι και Μπάτον είναι επισφαλείς. Στη μάχη των ελαστικών, το παιχνίδι θα παιχτεί ανάμεσα σε Bridgestone και Michelin που αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα, όχι με την αγωνιστική τους ετοιμότητα αλλά με την FIA που απαιτεί να προσαρμοστούν στους νέους κανονισμούς για να μη θεωρηθούν παράνομοι.


Sportidea



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ