Κυριακή 30 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
«Στραβά μάτια» για το σκάνδαλο της Αυστρίας

Δίκαιη νίκη ο Μπαριτσέλο στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι

Η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα, ο Κ. Ραϊκόνεν, ο οποίος τερμάτισε στην 3η θέση

Sportidea

Η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα, ο Κ. Ραϊκόνεν, ο οποίος τερμάτισε στην 3η θέση
Το σκάνδαλο του Αυστριακού Γκραν Πρι, όπου η Φεράρι είχε χαρίσει τη νίκη στον Μίκαελ Σουμάχερ, δίνοντας την εντολή στον Ρ. Μπαρικέλο να κόψει ρυθμό πριν από τη γραμμή του τερματισμού πέρασε στα μαλακά για την ομάδα και τους οδηγούς. Η FIA τους τιμώρησε μόνο με χρηματικό πρόστιμο, διότι όπως εξηγεί στο σκεπτικό της απόφασης οι οδηγοί δεσμεύονται με συμβόλαια να υπακούν στις εντολές της ομάδας, που διατηρεί το δικαίωμα να ορίζει τη σειρά τερματισμού των οδηγών της ανάλογα με το συμφέρον της. Αν και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού κατέκρινε την τακτική που ακολουθήθηκε στο Αυστριακό Γκραν Πρι, σύμφωνα με την οποία δόθηκαν και εκτελέστηκαν οι οδηγίες της ομάδας, θεώρησε αδύνατο να τιμωρήσει τους δύο οδηγούς, λόγω της προαναφερθείσας δέσμευσης απέναντι στην ομάδα. Είναι μάλιστα εντυπωσιακό το γεγονός ότι το συμβούλιο στέκεται περισσότερο στην τελετή απονομής, επιπλήττοντας τον Μίκαελ Σουμάχερ επειδή πήρε το τρόπαιο του νικητή από τον καγκελάριο της Αυστρίας, τον οποίο δε χαιρέτησε, το έδωσε στον Ρούμπενς Μπαρικέλο και μετά πήρε το τρόπαιο της δεύτερης θέσης από τον αναπληρωτή καγκελάριο της Αυστρίας. Το συμβούλιο μάλιστα υπενθυμίζει ότι είναι καθήκον κάθε ομάδας να διασφαλίζει ότι οι οδηγοί με τους οποίους έχει συμβόλαιο γνωρίζουν και τηρούν τις διαδικασίες του podium και σε καμία περίπτωση δεν αγνοούν τις εθνικές αρχές της χώρας στην οποία πραγματοποιείται κάθε Γκραν Πρι.

Το δίλημμα της Φεράρι

Ευτυχώς αυτή τη φορά η σειρά δεν άλλαξε στα τελευταία μέτρα του τερματισμού...

Sportidea

Ευτυχώς αυτή τη φορά η σειρά δεν άλλαξε στα τελευταία μέτρα του τερματισμού...
Η απόφαση βέβαια δεν ήταν γνωστή κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Γκραν Πρι. Εκεί οι υπεύθυνοι της Φεράρι βρέθηκαν για άλλη μια φορά εμπρός στο δίλημμα να αφήσουν τον Μπαριτσέλο να κερδίσει ή να δώσουν εντολή να παραχωρήσει τη νίκη στον δεύτερο στον αγώνα, αλλά προηγούμενο στη βαθμολογία Σουμάχερ. Κάτι η συνολική κατακραυγή, κάτι η υπό έκδοση κατά τη διάρκεια του γκραν πρι προαναφερθείσα απόφαση, οδήγησαν στη φυσιολογική εξέλιξη, αφήνοντας τον Μπαριτσέλο μετά από δύο χρόνια να φθάσει στη δεύτερη νίκη του στην Formula 1. Ο Βραζιλιάνος οδηγός, που θεωρήθηκε ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα των τελευταίων ετών, έχει υποτάξει την προσωπική του φιλοδοξία στις ανάγκες της Φεράρι και δεν ήταν λίγες οι φορές που άφησε τον Μίκαελ Σουμάχερ να τον περάσει. Η τελευταία φορά όμως που ο Μπαριτσέλο χάρισε τη νίκη στον ομόσταβλο πρωταθλητή προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις. Η Φεράρι και ο Σουμάχερ κατακρίθηκαν για την αντιαθλητική τους στάση και τη διακωμώδηση του σπορ.

Αυτή τη φορά στη Γερμανία δεν επαναλήφθηκαν τα χάλια της Αυστρίας. Ο συμπαθέστατος Ρουμπίνιο έκανε σαν μικρό παιδί από τη χαρά του όταν πέρασε τη γραμμή του τερματισμού πρώτος, έχοντας πίσω του τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ολα κύλησαν φυσιολογικά, δείχνοντας ότι ακόμα και οι υπεύθυνοι της Φεράρι έχουν καταλάβει ότι η απόλυτη υποταγή στη σκοπιμότητα περισσότερο τους έβλαψε παρά τους ωφέλησε. Είναι βέβαια και η μεγάλη διαφορά που έχει δημιουργήσει τόσο ο Σουμάχερ όσο και η ομάδα, που μάλλον διευκόλυνε τη φυσιολογική εξέλιξη του αγώνα και απομάκρυνε τις σκέψεις για κάποια παρέμβαση.

Η επέλαση του Ρούμπενς

Η μεγάλη στιγμή για τον Ρ. Μπαρικέλο στο πόντιουμ ανάμεσα στους Μ. Σουμάχερ και Κ. Ραϊκόνεν

Sportidea

Η μεγάλη στιγμή για τον Ρ. Μπαρικέλο στο πόντιουμ ανάμεσα στους Μ. Σουμάχερ και Κ. Ραϊκόνεν
Ο Μπαριτσέλο ξεκίνησε τον αγώνα από την τέταρτη θέση, όμως βρέθηκε αμέσως δεύτερος πίσω από τον Ρ. Σουμάχερ, ο οποίος είχε προσπεράσει τον ομόσταβλο του και ταχύτερο στα δοκιμαστικά Χ. Π. Μοντόγια. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Βραζιλιάνος προσπέρασε και τον μικρό Σουμάχερ, δείχνοντας ότι η στρατηγική της Φεράρι για δύο στάσεις ανεφοδιασμού, που επέτρεψε να ξεκινήσει με ελαφρύτερο μονοθέσιο, ήταν απόλυτα σωστή. Το ίδιο πλεονέκτημα εκμεταλλεύτηκε και ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος προσπέρασε και τον Χ. Π. Μοντόγια και τον αδερφό του, Ralf, ακολουθώντας το Ρ. Μπαριτσέλο που είχε ήδη δημιουργήσει απόσταση ασφαλείας.

Οι δύο οδηγοί της Φεράρι οδήγησαν με στόχο τη διαφορά και σημείωναν άνετα ταχύτερους γύρους. Ακόμα και όταν ο Μίκαελ Σουμάχερ έκανε ένα τετ α κε, ο αδερφός του δεν τον προσπέρασε, κάτι απόλυτα ενδεικτικό για τη διαφορά μεταξύ της Φεράρι και των υπολοίπων.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η μάχη των Γουίλιαμς με τις Μακ Λάρεν, που ανταγωνίστηκαν για την τρίτη θέση και φυσικά για τους βαθμούς που χαρίζει ο τερματισμός μέσα στην εξάδα. Ο Χ. Π. Μοντόγια και Ντ. Κούλθαρντ αγωνίστηκαν με πάθος, που όμως δυστυχώς κατέληξε σε σύγκρουση και έστειλε και τους δύο να παρακολουθούν την εξέλιξη από την κερκίδα. Ο Χ. Π. Μοντόγια ανέλαβε την ευθύνη για τη σύγκρουση, αποδίδοντας το γεγονός στην κακή απόδοση των ελαστικών του, ενώ ο Ντ. Κούλθαρντ δήλωσε απογοητευμένος, αναγνωρίζοντας πάντως ότι αυτά συμβαίνουν στα GP. Ο Κολομβιανός, πάντως, που πολλοί θεωρούν ως το αντίπαλο δέος του Μίκαελ, εγκατέλειψε για τρίτη φορά φέτος, έχοντας μάλιστα ξεκινήσει από την πρώτη θέση της εκκίνησης. Το ταλέντο μπορεί να είναι απαραίτητο για τις διακρίσεις, αλλά μόνο του δε φθάνει, χρειάζεται και σύνεση.


Μοιραία οι ελπίδες της Μακ Λάρεν για διάκριση επικεντρώθηκαν στο πρόσωπο του Ραϊκόνεν, ο οποίος ξεκίνησε πολύ άσχημα, αλλά τελικά τερμάτισε τρίτος, 20 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Ραλφ Σουμάχερ. Στην πέμπτη και όγδοη θέση τερμάτισαν τα δύο μονοθέσια της Ρενό με τους Τζ. Μπάτον και Γ. Τρούλι, ενώ η Ζάουμπερ ήταν μία ακόμη ομάδα που ακολούθησε την τακτική του ενός pit-stop και αποκόμισε και ένα βαθμό από την κατάληψη της έκτης θέσης εκ μέρους του Φ. Μάσα, ο οποίος τερμάτισε εμπρός από τον team-mate του, N. Χάιφελντ. Ακολούθησαν οι O. Πανίς (BAR), Φ. ντε λα Ρόσα (Τζάγκουαρ) και E. Μπερνόλντι (Αροους).

Ψάξτε για τον δεύτερο...

Μετά το επί γερμανικού εδάφους Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι, αβίαστα συμπεραίνουμε ότι το πρωτάθλημα έχει κριθεί και ο Σουμάχερ θα ισοφαρίσει και το ρεκόρ των 5 τίτλων του Αργεντινού Χουν Μανουέλ Φάντζιο. Δεν πρέπει να αποκλείσουμε δε και το ενδεχόμενο ο πρωταθλητής να δημιουργήσει και ρεκόρ κατάκτησης περισσότερων νικών σε μία σεζόν, αν και θα χρειαστεί να κερδίσει άλλες τέσσερις νίκες φέτος. Ο επόμενος αγώνας του παγκόσμιου πρωταθλήματος Formula 1 θα πραγματοποιηθεί στις 7 Ιουλίου στην πίστα του Σίλβερστοουν της Βρετανίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ