Κυριακή 4 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
55 δισ. για παραμονή Σουμάχερ στη Φεράρι

Sportidea

Μια κουβέντα του Σουμάχερ έφθασε για να τα δώσει όλα η Φεράρι. Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την ομάδα αν ξανακατακτήσει τον τίτλο. Αυτό εξάλλου προβλέπεται από το συμβόλαιό του. Ο πρόεδρος της Φεράρι Λούκα ντι Μοντετζέμελο δήλωσε για το Γερμανό: «Και βέβαια θέλουμε να τον κρατήσουμε στην ομάδα, είναι ο καλύτερος οδηγός στον κόσμο και έμεινε μαζί μας όταν τα πράγματα δεν ήταν καλά». Τώρα, για το πως σκοπεύουν να τον κρατήσουν αποκαλυπτικό είναι το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Sunday Mirror» ότι η Φεράρι προσφέρει στον Σούμι 150 εκατομμύρια δολάρια για πενταετές συμβόλαιο, δηλαδή ένα ποσό κοντά στα 55 δισεκατομμύρια δραχμές.

Αν κρίνουμε από τις δηλώσεις του Σουμάχερ κατά την παρουσίαση του νέου μονοθέσιου της ομάδας, τότε το ποσό αποδείχτηκε πάνω από ελκυστικό. Ο Γερμανός μίλησε ιταλικά, κάτι που δεν το συνηθίζει και που δυσαρεστούσε ιδιαιτέρως τους Ιταλούς. Η γλώσσα του λύθηκε λοιπόν και σε άπταιστη ιταλική δήλωσε πεινασμένος, αν και όχι όσο παλιά, έχοντας κίνητρο τη διαρκή βελτίωσή του. Σε αυτή τη βελτίωση ποντάρει και ο Μοντετζέμελο που δήλωσε χωρίς περιστροφές ότι στόχος της ομάδας είναι το πρωτάθλημα. Τη συνταγή του τίτλου περιέγραψε ο γενικός διευθυντής Ζαν Τοντ, που θεωρείται και ο αρχιτέκτονας της αναγέννησης της κόκκινης ομάδας, λέγοντας ότι κλειδί της επιτυχίας είναι η σταθερότητα. Αντίπαλος, σύμφωνα με τον κ. Τοντ, θα είναι και φέτος η Μακλάρεν - Μερσέντες και το πρωτάθλημα αμφίρροπο. Εκτός του Σουμάχερ, η Φεράρι σκοπεύει στην ανανέωση των συμβολαίων και των άλλων «σταρ» της ομάδας, του γενικού διευθυντή Ζαν Τοντ και του τεχνικού διευθυντή Ρος Μπράουν.

Το εντυπωσιακό αερόπλοιο της Goodyear «Spirit of Europe 1» θα βρίσκεται στη χώρα μας το Φλεβάρη, σχεδόν 30 χρόνια μετά την τελευταία παρουσία του. Το αερόπλοιο έχει μήκος 40 μέτρα, πλάτος 10,4 μ. και ύψος 13,4 μ. και χρησιμοποιεί για την ανύψωση και την πλεύση 1980 κμ ήλιο. Το ήλιο είναι αδρανές αέριο σε αντίθεση με το εύφλεκτο υδρογόνο που χρησιμοποιούσαν τα γερμανικά Zeppellin. Διαθέτει δύο μηχανές 68 ίππων που του εξασφαλίζουν μεγίστη ταχύτητα 90 χλμ., εμβέλεια πτήσης 15 ωρών σε ύψος 1.000 με 1.500 πόδια. Το Spirit of Europe 1 διαθέτει καμπίνα 4,3Χ1,5 μ. που χωράει 2-3 άτομα, είναι εφοδιασμένο με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα λήψεως και μετάδοσης εικόνας, τα οποία μάλιστα θα χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του πατρινού καρναβαλιού.

MPS, ένα σπορτίβ 626

Ενα 626 με σπορ χαρακτηριστικά παρουσίασε η Mazda. Πρόκειται για το πρωτότυπο 626 MPS, το οποίο στοχεύει στους αγοραστές σεντάν υψηλής απόδοσης

Το αυτοκίνητο έχει βελτιωθεί από την Mazda Speed, η οποία είχε χαρίσει τη νίκη στο Le Man του 1991 στη μητρική εταιρία. Χωρίς να μιλάμε για μια δραστική μεταμόρφωση, το MPS αποκτά μια περισσότερο δυναμική εμφάνιση χάρη στις αεροτομές, στις πλαϊνές ποδιές και τον προφυλακτήρα. Εκτός της αισθητικής, τα συγκεκριμένα βοηθήματα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής, του κρατήματος αλλά και της ψύξης του κινητήρα.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα όργανα με τα λευκά ψηφία, τα ειδικά καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ. Πάντως, ο σπορ χαρακτήρας δεν έχει λειτουργήσει σε βάρος της χρηστικότητας και έτσι χάρη στη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων μπορούν να φορτωθούν ακόμα και πολύ μακριά αντικείμενα, όπως τα σκι. Αυτά βέβαια μάλλον ενδιαφέρουν λιγότερο από το διπλό τούρμπο με το μεγαλύτερο ιντερκούλερ που έχει ανεβάσει την ισχύ του 2,5 λίτρων, V εξακύλινδρο κινητήρα στους 280 ίππους. Εντυπωσιακή και η ροπή των 392 Nm στις 4.000 στροφές. Η δύναμη περνάει στη μετάδοση συνεχούς τετρακίνησης χάρη σε ένα πεντατάχυτο κιβώτιο και τον ενισχυμένο συμπλέκτη. Τα αμορτισέρ επιλέχθηκαν μετά προσοχής, η ανάρτηση ρυθμίζεται ως προς το ύψος και για το καλύτερο δυνατό κράτημα εγγυώνται τα φαρδιά ελαστικά 235/40 ZR18 που φορούν οι αλουμινένιες ζάντες. Στα φρένα που αποτελούνται από μεγάλης διαμέτρου δίσκους, τη δύναμη πέδησης ασκούν εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τατραπίστονες πίσω.


Πρεμιέρα με νίκη για Μιτσουμπίσι - Μάκινεν

  Με το δεξί ξεκίνησε την αγωνιστική χρονιά ο Τόμι Μάκινεν και η Μιτσουμπίσι παίρνοντας τη νίκη στο Μόντε Κάρλο.

Κάρλος Σάιθ και Φρανσουάζ Ντελεκουίρ, οι δυο ικανότατοι οδηγοί της Φορντ Φόκους
Κάρλος Σάιθ και Φρανσουάζ Ντελεκουίρ, οι δυο ικανότατοι οδηγοί της Φορντ Φόκους
Ο πρώτος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλόξενος για τον Φιλανδό που πέτυχε την τρίτη σερί νίκη του στο πριγκιπάτο, κάτι που μόλις άλλα δυο πληρώματα έχουν καταφέρει στα 69 χρόνια ιστορίας του αγώνα. Οι θερμοκρασίες ήταν εξαιρετικά χαμηλές - κάτω από το μηδέν - αλλά παρ' όλα αυτά, τον αγώνα παρακολούθησαν από κοντά χιλιάδες θεατές που αγνόησαν τον πάγο και το χιόνι.

Υπό τέτοιες συνθήκες οι εγκαταλείψεις πήραν επιδημική μορφή και τα γλιστρήματα ήταν συνεχή. Τελικά, ο Μάκινεν εξπέρ στο χιόνι, κατάφερε να αφήσει πίσω τους δυο ικανότατους οδηγούς των Φορντ Φόκους, Κάρλος Σάινθ και Φρανσουάζ Ντελεκούρ, κάτι που όπως δήλωσε οφείλεται και στις σωστές επιλογές των ελαστικών. Ακολούθησαν Σβαρπς με Σκόντα Οκτάβια, Γκουρντεμάιστερ με Πεζό 206 και το δεύτερο πλήρωμα της Μιτσουμπίσι με οδηγό τον Φρέντι Λόιξ που πρόσφερε βαθμούς στην ομάδα του. Επόμενος αγώνας στη Σουηδία στις 9 του Φλεβάρη.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ