Κυριακή 5 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΔΕΚΑ ΒΡΕΤΑΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Toyota

Η Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) γιόρτασε τα «10 χρόνια» παραγωγής αυτοκινήτων και κινητήρων στη Βρετανία. Την τελευταία δεκαετία έχουν κατασκευαστεί περίπου 1,32 εκατομμύρια αυτοκίνητα Toyota στο Burnaston και 1,1 εκατομμύρια κινητήρες στο Deeside. Η TMUK, αυτή τη στιγμή, απασχολεί περίπου 4.370 άτομα ενώ υπολογίζεται ότι η παραγωγή για το 2002 θα φτάσει στα 220.000 Toyota Avensis και Corolla και περίπου στους 330.000 βενζινοκινητήρες VVT-i. Οι δραστηριότητες παραγωγής της Toyota στη Βρετανία αντιπροσωπεύουν μία μεγάλη επένδυση μέχρι σήμερα.

Ηταν 16 Δεκεμβρίου 1992 όταν το πρώτο μοντέλο πέρασε τη γραμμή παραγωγής. Ηταν ένα Carina E, και από τότε, η Toyota συνέχισε να επενδύει στην επέκταση της παραγωγής στην περιοχή, και τώρα παράγει όλα τα βασικά μοντέλα της - Toyota Yaris, Toyota Corolla και Toyota Avensis - στην Ευρώπη.

Μέχρι το 2004, η Toyota θα κατασκευάζει πάνω από 500.000 οχήματα, 830.000 κινητήρες και 550.000 κιβώτια το χρόνο στην Ευρώπη, στις μονάδες παραγωγής της σε Γαλλία, Βρετανία, Πολωνία και Τουρκία. Επιπλέον, η Toyota και η PSA Peugeot Citron θα ξεκινήσουν την παραγωγή 300.000 βασικών μοντέλων μικρών επιβατικών αυτοκινήτων στη Δημοκρατία της Τσεχίας, με έναρξη το 2005, από τα οποία τα 100.000 θα προορίζονται για τη μάρκα Toyota.

Οι εκδηλώσεις της 10ης επετείου της TMUK σηματοδοτήθηκαν από τη δωρεά δύο ολοκαίνουριων αυτοκινήτων παραγωγής TMUK σε δύο τοπικά φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά.

Την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2002, η Toyota πούλησε 117.238 μονάδες στη Βρετανία, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, με μερίδιο αγοράς 4,4%. Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η Toyota διέθεσε 709.898 μονάδες στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξης του 14% σε σχέση με το 2001, ενώ το μερίδιό της στην αγορά ανέρχεται στο 4,4%.

Fiat Stilo Multi Wagon
Stilατο και Wagon

Η Fiat μπορεί να περνάει μια από τις δυσκολότερες στιγμές της ιστορίας της, όμως η μάχη της επιβίωσης της εταιρίας θα δοθεί μέχρι τέλους. Η iταλική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την έκδοση στέισον βάγκον του Stilo, με την οποία συμπληρώθηκε η γκάμα του μοντέλου της κατηγορίας C. Τα στέισον βάγκον ιδίως στην κατηγορία των μοντέλων της μεσαίας ενδιαφέρουν ένα πολύ μεγάλο και διαρκώς διευρυνόμενο κοινό που ξεπερνά τις 600.000 αγοραστές μόνο στην Ευρώπη, κάτι που δείχνει και την εμπορική σημασία των «οικογενειακών» εκδόσεων για τα εργοστάσια.

Το αμάξωμα του Stilo στέισον ονομάστηκε Multi Wagon, προφανώς για λόγους marketing, αλλά άσχετα με αυτό είναι πραγματικά στιλάτο και πιθανότατα να προτιμηθεί από κάποιους που θα προσανατολίζονταν στην αμφιλεγόμενης αισθητικής 5πορτης μπερλίνα. Το Stilo Multi Wagon συνδυάζει έτσι το στιλ με τη χρηστικότητα, προσφέροντας και χώρους. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως το Multi Wagon δεν είναι ένα στέισον με «επαγγελματικό» προσανατολισμό, αλλά κυρίως ένα πολυχρηστικού χαρακτήρα αυτοκίνητο με μεγαλύτερες δυνατότητες για εκδρομές και μεταφορές αντικειμένων. Ταυτόχρονα έγινε προσπάθεια το ύψος της θέσης οδήγησης να είναι ανάμεσα σε αυτήν ενός πολυμορφικού και ενός απλού επιβατικού, να μην είναι δηλαδή ούτε πολύ ψηλά αλλά ούτε και χαμηλά. Ετσι το Stilo, μαζί με το 307 δημιουργεί μια κατηγορία ημίψηλων σεντάν με τους άφθονους χώρους, και μεγάλο χώρο αποσκευών. Το μήκος φθάνει τα 4,51μ (μακρύτερο αρκετά σε σχέση με την μπερλίνα των 4,25μ), ενώ είναι και λίγο ψηλότερο (1,57μ έναντι 1,52μ), ενώ πλάτος και μεταξόνιο παραμένουν ίδια στα 1,75μ και 2,60μ. Οπως είναι προφανές το Stilo Multi Wagon βρίσκεται στα όρια της κατηγορίας C από πλευράς μεγέθους προσφέροντας όμως ταυτόχρονα και τους πλουσιότερους χώρους. O χώρος αποσκευών φτάνει τα 510 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους και αυξάνεται μέχρι τα 1.480, όταν αυτά αναδιπλωθούν. Στα πλεονεκτήματα του μοντέλου συμπεριλαμβάνονται τα συρόμενα πίσω καθίσματα, που δίνουν μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση του διαθέσιμου χώρου, δικαιώνοντας έτσι και το όνομα Multi Wagon.


Μεγάλες αλλαγές τεχνικά δεν υπάρχουν, με εξαίρεση την πίσω πίσω ανάρτηση. Τα αμορτισέρ δεν είναι τοποθετημένα κατακόρυφα αλλά με αρκετά μεγάλη κλίση, με αποτέλεσμα να βρίσκονται πολύ πιο πλάι, απελευθερώνοντας ακόμη μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Στο εσωτερικό, η διαφοροποίηση αφορά τη θέση οδήγησης, που κατά τους Ιταλούς, βρίσκεται στο ιδανικό σημείο ως προς την ευκολία εισόδου - εξόδου αλλά και της άνεσης.

Το αμάξωμα είναι στιβαρό αλλά και βαρύ (1298-1385 κιλά). Ο μικρότερος κινητήρας των 1600 κ.εκ. αποδίδει 103 ίππους και δύσκολα θα τα βγάλει πέρα με αυτό το βάρος στα χέρια ζωηρών οδηγών. Προτιμότερη επιλογή αυτή του κινητήρα των 1,8 λίτρων και των 133 ίππων, που σύμφωνα με τη Fiat δίνει τελική ταχύτητα 200 χλμ/ω και η επιτάχυνση 0-100χλμ/ω στα 10,8''.

Στα ίδια επίπεδα ο εξοπλισμός, περιλαμβάνει μέχρι οκτώ αερόσακους, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πίεσης (EBD) και κυρίως το brake assist, για ακρίβεια στο φρενάρισμα πανικού. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα αντισπιναρίσματος των τροχών (ESR), για καλύτερη πρόσφυση κάτω απ' όλες τις συνθήκες, προβολείς ξένου (προαιρετικά) που ανιχνεύουν μέσω ειδικού αισθητήρα την ένταση του φωτός και μόλις αυτή πέσει κάτω από ένα όριο ανάβουν αυτόματα, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα υγρασίας, υποβοηθούμενο (δύο στάδια) και ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, immobiliser κλπ. Στην ακριβότερη έκδοση η πίσω πόρτα ανοίγει είτε ολόκληρη, είτε μόνο η γυάλινη επιφάνειά της, έτσι ώστε να είναι δυνατή η φόρτωση ελαφρών αντικειμένων πιο εύκολα.


Για τους φίλους της τεχνολογίας προσφέρεται το σύστημα Connect (+1400ευρώ) το οποίο ενσωματώνει κινητό με πρόσβαση στο internet, σύστημα πλοήγησης, CD Player που αναπαράγει και αρχεία MP3, βρίσκεται δε, σε διαρκή φωνητική επικοινωνία με το κέντρο του συστήματος στην Ιταλία, (γίνεται προσπάθεια σύνδεσης με ελληνικό κέντρο) μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παίρνει διάφορες πληροφορίες 24 ώρες την ημέρα, όλο το χρόνο. Η διάθεσή του ξεκίνησε στην Ιταλία και αναμένεται άμεσα και στην υπόλοιπη Ευρώπη, και αν και δεν έγινε γνωστή η διαφορά τιμής, θα βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της αγοράς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ