Η κίνηση αυτή εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο, με δεδομένο ότι φέτος πρόκειται να γίνουν οι τελευταίες αποστολές και η απόσυρση των Διαστημικών Λεωφορείων, αφήνοντας τις ΗΠΑ χωρίς δυνατότητα μεταφοράς αστροναυτών στο Διάστημα, καθώς καταργήθηκε το πρόγραμμα Constellation (Αστερισμός) της NASA, που θα αντικαθιστούσε τα Διαστημικά Λεωφορεία. Προς το παρόν, οι ιδιωτικές εταιρείες απέχουν πολύ από το να μπορούν να υποκαταστήσουν τα μέσα που διέθετε το καπιταλιστικό κράτος, μέσω της ειδικής του υπηρεσίας.
Η δικαιολόγηση της αλλαγής πολιτικής όσον αφορά τις επανδρωμένες πτήσεις γίνεται με τα ίδια επιχειρήματα που παραδίδονται κρατικοί τομείς δραστηριότητας απευθείας στο κεφάλαιο, σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες. Ειδικότερα για την περίπτωση της αεροδιαστημικής στις ΗΠΑ ίσως επιπλέον να ξεπληρώνονται και γραμμάτια της κυβέρνησης Ομπάμα προς μερίδα του κεφαλαίου που υποστηρίζει περισσότερο τους Δημοκρατικούς, όπως οι επενδυτές που προέρχονται από το χώρο της πάλαι ποτέ «νέας οικονομίας». Χαρακτηριστικά παραδείγματα νέων εταιρειών αεροδιαστημικής, η Space-X του συνιδρυτή του PayPal, Ελον Μασκ, η Μπλου Οριτζιν, του ιδρυτή του Amazon, Τζεφ Μπέζος, η Αρμαντίλο Αεροσπέις, του μεγιστάνα λογισμικού Τζον Κάρμακ κ.ά. Αλλος παράγοντας για την απόσυρση του κράτους από τις επανδρωμένες αποστολές ίσως είναι η μείωση της στρατηγικής (στρατιωτικής) τους σημασίας, καθώς πρόσφατα οι ΗΠΑ δοκίμασαν με επιτυχία αυτόματο επαναχρησιμοποιήσιμο σκάφος μακράς παραμονής σε τροχιά.
Πέρα από τα κρατικά κονδύλια που θα πηγαίνουν τώρα εξολοκλήρου στις εταιρείες, αφού στη NASA δε θα γίνεται καμιά εργασία για τις επανδρωμένες αποστολές, το κεφάλαιο που δραστηριοποιείται στον τομέα ελπίζει και στην ανάπτυξη διαστημικής τουριστικής βιομηχανίας. Προϋπόθεση η μείωση του κόστους θέσης σε τροχιά ενός ανθρώπου, από τα 25-30 εκατομμύρια, στα 5 ή στο 1 εκατομμύριο. Προφανώς, ο διαστημικός τουρισμός, αν γίνει πραγματικότητα, θα αφορά και πάλι τα υψηλότερα στρώματα της αστικής τάξης.
Η τύχη ενός τέτοιου εγχειρήματος θα τεθεί εν αμφιβόλω αν, λόγω της μείωσης του κόστους, τα ιδιωτικά διαστημόπλοια αρχίσουν να πέφτουν σαν τις μύγες... Αλλωστε και χωρίς μείωση του κόστους, ελάττωμα σε κατασκευασμένο από υπεργολάβο βοηθητικό πύραυλο του Διαστημικού Λεωφορείου, είχε οδηγήσει στην τραγωδία του «Τσάλεντζερ». Τα ακόμα πιο προωθημένα επιχειρηματικά σχέδια για εξόρυξη αστεροειδών για πολύτιμα ορυκτά είναι εντελώς στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Με τη σημερινή τεχνολογία εκτόξευσης, ακόμα και η εξόρυξη από αστεροειδή αποτελούμενο από καθαρό διαμάντι δεν θα συνέφερε οικονομικά.
Αν - όπως δεν είναι διόλου απίθανο - το εγχείρημα της απευθείας πραγματοποίησης επανδρωμένων πτήσεων από εταιρείες αποτύχει, ίσως μετά από μια μεγάλη καταστροφή ή σειρά καταστροφών, οι ΗΠΑ θα βρεθούν σε ακόμα δυσχερέστερη θέση σε αυτού του είδους τις αποστολές. Ηδη η Κίνα - και στο επόμενο διάστημα ίσως και άλλες ανερχόμενες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις - θα έχουν αυτοδύναμα την ικανότητα επανδρωμένων πτήσεων, ενώ το κράτος των ΗΠΑ, έχοντας χάσει το ειδικευμένο προσωπικό και τις εγκαταστάσεις, θα πρέπει να ξαναστήσει τη δυνατότητα αυτή της NASA (ή μιας άλλης NASA), με περισσότερο κόστος και σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου.
Μέσω ενός πυραύλου Αριάν-5, που εκτοξεύτηκε στις 16 Φλεβάρη, από το διαστημοδρόμιο στο Κουρού της γαλλικής Γουιάνας, το φορτηγό σκάφος τέθηκε σε τροχιά στο ίδιο τροχιακό επίπεδο με τον ΔΔΣ, αλλά αρκετά πιο κοντά στη Γη. Η ανύψωση του «Κέπλερ», ώστε να φτάσει το σταθμό, θα γίνει με τους δικούς του κινητήρες, που άλλωστε θα χρησιμοποιηθούν και για να ωθηθεί ο ΔΔΣ μερικά χιλιόμετρα ψηλότερα. Η διόρθωση τροχιάς του σταθμού είναι απαραίτητο να γίνεται τακτικά, επειδή λόγω της τριβής με τα μόρια και άτομα αερίων που υπάρχουν σε ύψος 350 χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της Γης, σταδιακά χάνει ταχύτητα και κατ' επέκταση και ύψος.
Ο ESA σκοπεύει να εκτοξεύσει άλλα τρία σκάφη ATV (Οχημα Αυτόματης Μεταφοράς) μέχρι το 2014, καλύπτοντας μαζί με τα ρωσικά «Προγκρές» και «Σογιούζ» τις ανάγκες ανεφοδιασμού του ΔΔΣ.