Το μονόπρακτο «Ο αναπαραδιάρης», αναφέρεται στην απελπισία ενός νεαρού δικηγόρου που τον οδηγεί στο να παντρευτεί μια αδέκαρη γεροντοκόρη, ώστε να γλιτώσει το φόρο επιτηδεύματος, για τον οποίο τον κατατρέχει ο ενωμοτάρχης αδελφός της. «Δεν έχει τα προσόντα», τιτλοφορείται το δεύτερο μονόπρακτο στο οποίο, ένας ανειδίκευτος άντρας επιμένει να διοριστεί στο Δημόσιο, με τη βοήθεια βουλευτή και τελικό σκοπό το γάμο με μοδίστρα όμορφη και με προίκα. Το τρίτο, «Η Περιφέρεια», αναφέρεται στον παραγοντισμό που κυριαρχεί στην πολιτική ζωή και στον επηρεασμό των ψηφοφόρων από τον κομματάρχη. Επιμέλεια video: Κώστας Σταματόπουλος.
Το συγκρότημα θα παρουσιάσει και στιγμιότυπα από την καινούρια δισκογραφική του δουλειά, που βρίσκεται στα σκαριά, ένα μουσικό χρονογράφημα της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών. Μαζί του η Σοφία Γεωργαντζή και οι μουσικοί: Θάνος Κολοκυθάς (μπάσο), Νίκος Παπαδόπουλος (ηλεκτρική κιθάρα), Θανάσης Αρχανιώτης (τύμπανα), Παναγιώτης Κουτσούρας (τρίχορδο μπουζούκι), Γιάννης Καπετανάκης (λύρα).
Τη Θήβα ταλαιπωρεί ένας φοβερός λοιμός. Ο χρησμός ορίζει ότι η πόλη θα σωθεί μόνο αν τιμωρηθεί ο δολοφόνος του προηγούμενου βασιλιά Λάιου. Ο Οιδίπους, που βασιλεύει τώρα, ζητά να βρεθεί εκείνος που σκότωσε τον Λάιο. Ο μάντης Τειρεσίας κατηγορεί τον Οιδίποδα ότι εκείνος είναι το μίασμα της πόλης. Ο Οιδίπους εξαγριώνεται, υποψιάζεται συνωμοσία εναντίον του. Στην πορεία αναζήτησης του δολοφόνου αποκαλύπτεται σταδιακά η αλήθεια, ο ήρωας ανακαλύπτει ποιος πραγματικά είναι. Γιος και φονιάς του βασιλιά Λάιου αλλά και σύζυγος της μητέρας του Ιοκάστης. Υστερα από την αποκάλυψη της τραγικής και αναπόφευκτης μοίρας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται. Ο Οιδίπους αυτοτυφλώνεται. Στα τελευταία λόγια του χορού, ο Σοφοκλής γράφει: «...Για ό,τι πεθαίνει περίμενε τη στερνή του μέρα, προτού το μακαρίσεις...».
Προκειμένου να χαρεί τον έρωτά του με την Αλκμήνη, ο Δίας παίρνει τη μορφή του άντρα της, του Αμφιτρύωνα, που λείπει στη μάχη. Με τη βοήθεια του Ερμή, που μεταμορφώνεται με τη σειρά του σε Σωσία, υπηρέτη του Αμφιτρύωνα, το σχέδιο του βασιλιά των θεών στέφεται με επιτυχία. Ομως αυτή η διπλή μεταμόρφωση γεννά μια σειρά από τρομακτικές παρεξηγήσεις όταν ο Αμφιτρύωνας επιστρέφει από τον πόλεμο. Οι ανεξήγητες αυτές καταστάσεις βρίσκουν τη λύση τους μετά από τη θεϊκή παρέμβαση, που προσφέρει στον Αμφιτρύωνα μια πειστική εξήγηση και μια αναγκαία και - ίσως - ευτυχή λύση.
Στον «Αμφιτρύωνα», ο Μολιέρος χρησιμοποιεί τα δοκιμασμένα μοτίβα τόσο της αυτοσχέδιας κωμωδίας όσο και της προγενέστερης λόγιας ελληνικής και λατινικής θεατρικής παράδοσης, για να μιλήσει για τον ερωτικό πόθο, αλλά και την εκμετάλλευση του αδύνατου από τον δυνατό. Αξιοποιώντας στο έπακρο τα θεατρικά σχήματα της μεταμόρφωσης και της παρεξήγησης, ζωντανεύει με εξαιρετική μαεστρία τους ήρωές του, δίνοντάς τους μια χυμώδη σκηνική υπόσταση και ισορροπώντας την ποίηση με την κωμικότητα, χωρίς να υποβαθμίζει τις δραματικές πτυχές που κρύβονται στον αρχαιοελληνικό μύθο.
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη. Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη. Κοστούμια: Αγγελος Μέντης. Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός. Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Διανομή: Αλκμήνη: Αμαλία Μουτούση, Αμφιτρύων: Γιώργος Γάλλος, Δίας: Νίκος Κουρής, Σωσίας: Δημήτρης Ημελλος, Ερμής: Χρήστος Λούλης, Κλεάνθη: Εύη Σαουλίδου, Νύχτα: Στεφανία Γουλιώτη. Στρατηγοί: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Χάρης Φραγκούλης, Νικόλας Χανακούλας.
Η πολιτική, αλλά και δραματικά επίκαιρη κωμωδία του Αριστοφάνη, «Ιππής», που ανέβασε το ΚΘΒΕ σε συμπαραγωγή με το «Ακροπόλ», ολοκληρώνοντας την περιοδεία της θα παρουσιαστεί σήμερα 9/9 στο θέατρο Αναβρύτων στο Μαρούσι, 11/9 στο Βεάκειο, 13/9 στο Ηρώδειο. Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση και σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, με τον Πέτρο Φιλιππίδη (Aλλαντοπώλης) και τον Γιάννη Ζουγανέλη (Παφλαγόνας).
Οι «Ιππής» περιγράφουν τον αγώνα για την εξουσία μεταξύ του Παφλαγόνα και του Αλλαντοπώλη, διακωμωδώντας τον τρόπο που ασκείται η πολιτική, προκειμένου να αποκτηθεί η εύνοια των πολιτών. Καθοριστικό ρόλο στο ποιος θα υπερισχύσει στη σύγκρουση αυτή, παίζει ο χορός των Ιππέων. Καθώς ο Παφλαγόνας έρχεται αντιμέτωπος με τον Αλλαντοπώλη, η κωμωδία στηλιτεύει και χλευάζει τη δημαγωγία των πολιτικών και τη φαυλότητα της εξουσίας, το λαϊκισμό και τη ρουσφετολογία, τα μικροκομματικά συμφέροντα αλλά και την αφέλεια που πολλές φορές διακρίνει την κοινή γνώμη.
Σκηνικά Μανώλης Παντελιδάκης, κοστούμια Ντένη Βαχλιώτη. Χορογραφία Μπέτυ Δραμισιώτη. Τους στίχους των πολλών τραγουδιών της παράστασης έγραψε η Λίνα Νικολακοπούλου, πάνω σε μουσικές του Γιώργου Χριστιαννάκη. Παίζουν επίσης: Τάκης Παπαματθαίου, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Γιάννης Σαμσιάρης, κ.ά.