Κυριακή 12 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Παρκο-χαράτσι

ICON

Νέο χαράτσι περιμένει τους Αθηναίους από τον ερχόμενο Οκτώβρη, όταν θα τεθεί σε εφαρμογή η πρώτη φάση του σχεδίου της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη. Η διοίκηση του δήμου, επαναφέροντας το συγκεκριμένο μέτρο, κάνει κάτι πολύ περισσότερο από το να παίρνει και άλλα χρήματα από τους εργαζόμενους: Εμπορευματοποιεί το δημόσιο χώρο!

Συγκεκριμένα, η πρώτη φάση θα εφαρμοστεί στις εξής περιοχές: Κέντρο, Ιστορικό Τρίγωνο, Κολωνάκι, Ψυρρή, Πλάκα, Ρηγίλλης και Αγορά Γερανίου. Συνολικά, θα υπάρχουν 5.000 θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων 3.500 θα είναι θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους και 1.500 με καταβολή τέλους.

Η πρώτη και η δεύτερη ώρα στάθμευσης θα κοστίζουν από ένα ευρώ, ενώ η τρίτη ώρα επιπλέον 4 ευρώ. Σύνολο 6 ευρώ για τρεις ώρες στάθμευσης, όσο είναι και το αντίτιμο σε ένα φθηνό ιδιωτικό «πάρκινγκ». Οι μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώνουν ετήσιο τέλος στάθμευσης ύψους 10 ευρώ ενδεικτικά. Μελλοντικά, και σε δεύτερη φάση, το μέτρο θα επεκταθεί και στις περιοχές Θησείου, Μεγάρου Μουσικής και του γηπέδου Παναθηναϊκού, με άλλες 4.000 θέσεις στάθμευσης.

Ενδεικτικό της στάσης της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων, είναι ότι επέμεινε πεισματικά να υπάρχουν τέλη στάθμευσης, με την αποκαλυπτική αιτιολογία ότι «το δωρεάν κανείς δεν το αξιολογεί (!)», όπως είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής δημάρχου, Θ. Σκυλακάκης. Δηλαδή, ο εργαζόμενος θα πρέπει να πληρώνει και το δημόσιο χώρο, για να σταθμεύσει ακόμη και κάτω από το σπίτι του, διότι αλλιώς δεν το ...«αξιολογεί»!


Eurokinissi

Με αυτόν τον τρόπο, οι δημότες πληρώνουν τα «σπασμένα» της πολιτικής ηγεσίας των τελευταίων δεκαετιών, η οποία προωθούσε, και εξακολουθεί να προωθεί, τη χρήση ΙΧ έναντι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και τώρα, που η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, επιχειρούν είτε με κατασταλτικά, είτε με εισπρακτικά μέτρα να περιορίσουν το πρόβλημα.

Ενα επιπλέον ζήτημα, που δημιουργείται με την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι και η αύξηση της αστυνόμευσης. Η Δημοτική Αστυνομία αναλαμβάνει τον έλεγχο των σταθμευμένων οχημάτων, με αυξημένες περιπολίες στις γειτονιές της πρωτεύουσας. Παράλληλα, αυξημένες είναι οι πιθανότητες να ισχύει η ελεγχόμενη στάθμευση και τις νυχτερινές ώρες. Συνεπώς, η Δημοτική Αστυνομία θα αρχίσει και τις βραδινές περιπολίες.

Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», όχι μόνο καταψήφισε την επαναφορά αυτού του αντιλαϊκού μέτρου, αλλά, επιπλέον, προχώρησε και σε προτάσεις για την αντιμετώπιση του οξυμένου αυτού προβλήματος.

Οπως σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης Σπύρος Χαλβατζής, ο Δήμος Αθηναίων πρέπει να επιδιώξει τη σύνταξη κυκλοφοριακών μελετών, για να εξασφαλιστεί η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). «Μόνον αυτά - τόνισε - λειτουργούν αποτρεπτικά για τη χρήση του ΙΧ». Η ανάγκη για ενιαίο φθηνό εισιτήριο στα ΜΜΜ σε συνδυασμό με επέκταση του ωραρίου λειτουργίας θα μπορούσαν να είναι κάποια πρώτα μέτρα. Επιπλέον η κατασκευή χώρων στάθμευσης θα πρέπει να γίνεται περιφερειακά της πόλης και σε σταθμούς μετεπιβίβασης Μετρό. Τέλος, η «Συμπαράταξη» πρότεινε, οι χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης να περιοριστούν στα νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια, αλλά χωρίς καμιά καταβολή αντιτίμου...


Eurokinissi


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ