Κυριακή 14 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Νέα χαράτσια για το λαό

Eurokinissi

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρά ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών οδικών αξόνων. Μια ιδιωτικοποίηση που θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώσει πανάκριβα ο ελληνικός λαός τόσο την κατασκευή τους όσο και τη χρήση τους, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγαλοκατασκευαστές και οι μεγαλοτραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για 30 τουλάχιστον χρόνια!

Τα στοιχεία από δύο έργα, για τα οποία αναδείχτηκαν την περασμένη βδομάδα προσωρινοί ανάδοχοι, είναι καταλυτικά: Θυμίζουν εποχές αποικιοκρατίας και αυτές της αλήστου μνήμης ΟΥΛΕΝ και ΠΑΟΥΕΡ. Θυμίζουν τις αντίστοιχες λεόντειες «συμβάσεις παραχώρησης» των προηγούμενων χρόνων, δηλαδή της Αττικής Οδού, της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και του αεροδρομίου Σπάτων.

Με πολλή... περηφάνια, λοιπόν, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι αναδείχτηκαν προσωρινοί ανάδοχοι για την Ιόνια Οδό και τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Αναλυτικότερα:

  • Στην Ιόνια Οδό, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος HELLENIC AUTOPISTAS, που αποτελείται από τις εταιρίες: CINTRA SA, DRAGADOS SA, ΓΕΚ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Ο όμιλος θα κατασκευάσει 159 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, αλλά θα εκμεταλλεύεται 382 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, αφού περιλαμβάνεται το τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 1.075 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. (30,7% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Σημειώνουμε ότι η ανακοίνωση του υπουργείου, για να μικρύνει το ποσοστό αυτό, περιλαμβάνει ακόμη και τους τόκους των δανείων που θα λάβουν οι ιδιώτες!


ICON

Σα να μην αρκεί, όμως αυτό, το ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου οδικά τμήματα 58,8 χλμ. (Αγ. Κωνσταντίνος - Καμένα Βούρλα, Σχηματάρι - Χαλκίδα, Παράκαμψη Αγρινίου και Παράκαμψη Αρτας) συνολικού κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ. Επίσης παραχωρεί τα έσοδα από τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Αθηνών - Λαμίας, που θα αναπροσαρμοστούν - αυτό όλοι προσπαθούν να το κρύψουν με το πρόσχημα ότι γίνονται ακόμη διαπραγματεύσεις - για να φτάσουν σταδιακά τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,8 που είναι σήμερα. Τέλος, εγγυάται ελάχιστη κερδοφορία στους κατασκευαστές.

  • Στον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος ΜΩΡΕΑΣ, στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ και IMPREGILO. Ο όμιλος θα κατασκευάσει νέα τμήματα 100 χιλιομέτρων, αλλά θα εκμεταλλεύεται αυτοκινητόδρομο 205 χιλιομέτρων, αφού περιλαμβάνονται τα τμήματα Κόρινθος - Τρίπολη, που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 844 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. ευρώ (39,1% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.


Επίσης, το Δημόσιο κατασκευάζει με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου τμήματα 22,5 χιλιομέτρων (Αθήναιο - Λεύκτρο, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Ραψομάτη και Παραδείσια - Τσακώνα) κόστους περίπου 250 εκατ. ευρώ. Ακόμα, παραχωρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Κορίνθου - Τρίπολης, όπου επίσης θα αυξηθούν τα τέλη, και εγγυάται τα ελάχιστα κέρδη των μεγαλοκατασκευαστών.

Αποδεικνύεται, λοιπόν, περίτρανα για άλλη μια φορά ότι τα μεγάλα έργα δεν κατασκευάζονται με γνώμονα τη συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών, αλλά μόνο την κερδοφορία του κεφαλαίου.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ