Κυριακή 17 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Η αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ στα θρανία

Eurokinissi

«Ο όρος μετανάστης συνήθως περιγράφει κάποιον που παίρνει μια ελεύθερη απόφαση να μετακινηθεί σε κάποια άλλη περιοχή ή χώρα, συχνά για καλύτερες οικονομικές ή κοινωνικές συνθήκες(...) Επίσης οι άνθρωποι μεταναστεύουν για πολλούς άλλους λόγους». «Η οικονομική μετανάστευση μπορεί να είναι νόμιμη αλλά και άτυπη». «Ο όρος παράνομα εισερχόμενος μετανάστης χρησιμοποιείται για να περιγράψει κάποιον που δεν πληρεί τις νομικές προϋποθέσεις της χώρας εισόδου ή δε διαθέτει ταξιδιωτικά έγγραφα προκειμένου να μπει ή να παραμείνει σε μια χώρα».

Αυτά, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται στο εγχειρίδιο δασκάλου του εκπαιδευτικού υλικού για τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρώπη, προϊόν συνεργασίας του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) και της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (ΥΑ) με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων. Το εκπαιδευτικό υλικό χρηματοδοτείται από την ΕΕ και συμβαδίζει με την αντιμεταναστευτική ουσία της ιμπεριαλιστικής αυτής Ενωσης με το «ανθρωποκεντρικό» προσωπείο. Θα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς κατά βούληση στη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων, περιλαμβάνει DVD και εγχειρίδιο δασκάλου, μεταφρασμένα σε 20 γλώσσες 24 χωρών της ΕΕ.


Το σχολείο της αγοράς δεν μπορεί παρά να πρεσβεύει και να εμφυσά τις αντιλήψεις της αγοράς. Τις ιδέες εκείνες που δεν αποτελούν κίνδυνο για την κερδοφορία του κεφαλαίου και την εξουσία των μονοπωλίων. Τέτοια είναι και τα ιδεολογήματα της ΕΕ τα οποία επιχειρηματολογούν υπέρ της αντιμεταναστευτικής πολιτικής που χαράσσει η Ενωση. Το σχολείο όσο περισσότερο συνδέεται με τις ανάγκες της αγοράς και ξεκόβει από τις ανάγκες της κοινωνίας, γίνεται όλο και πιο αντιδραστικό.

Στα πλαίσια αυτά οι εκπαιδευτικοί καλούνται να πουν στους μαθητές ότι η μετανάστευση αποτελεί «ελεύθερη απόφαση», και όχι εξαναγκασμό και ως εκ τούτου η «οικονομική μετανάστευση μπορεί να είναι νόμιμη και άτυπη». Να μαθαίνουν δηλαδή τα παιδιά επίσημα, στο σχολείο, ότι οι άνθρωποι, οι μετανάστες χωρίζονται σε νόμιμους και παράνομους. Λέει ακόμα το εγχειρίδιο του δασκάλου, ότι «οι πιθανότητες της νόμιμης μετανάστευσης στην ΕΕ είναι περιορισμένες», αλλά δεν εξηγεί στους μαθητές πως ο λόγος που η ΕΕ θέλει τη μετανάστευση ελεγχόμενη, επιλεκτική και κυκλική, είναι γιατί αυτό υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής καπιταλιστικής οικονομίας. Αναφέρει, ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασύλου έχει στόχο να διασφαλίσει ότι οι πρόσφυγες έχουν ίση πρόσβαση στην προστασία σε όλα τα μέλη, χωρίς να λέει ότι ελάχιστοι έχουν πρόσβαση.

Στην προσπάθεια να φανεί πιο αντικειμενικό και με ανθρωπιστικό περιεχόμενο, στο εκπαιδευτικό υλικό αναφέρεται, ότι κάποιοι χαρακτηρίζουν «την ΕΕ ως "Ευρώπη Φρούριο"». Ωστόσο, ολόκληρο διαπνέεται από την αντεργατική σκοπιά της Ενωσης και δικαιολογεί την καταστολή της μετανάστευσης. Για παράδειγμα, σημειώνεται ότι οι θέσεις της ΕΕ «είναι βασισμένες σε σημαντικό βαθμό στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της οικονομικής ανάπτυξης και των ελλείψεων της αγοράς». Διδάσκει εν ολίγοις το εκπαιδευτικό υλικό, ότι η μετανάστευση είναι καλοδεχούμενη στο βαθμό που ενισχύει την καπιταλιστική ανάπτυξη και συμβαδίζει με την αγορά, θέση που λίγο - μόνο στη διατύπωση - διαφέρει από αντιλήψεις που χαρακτηρίζονται ως ρατσιστικές και διατυπώνονται από «ακροδεξιά κόμματα». Καμία σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα στην ΕΕ και στο ανθρωπιστικό προσωνύμιο που πολλοί πασχίζουν να της δώσουν.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ