Eurokinissi |
Κι όλα αυτά, για να ενισχυθεί η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων και μεγαλοτραπεζιτών, οι οποίοι θα κατασκευάσουν διάφορα οδικά τμήματα με τις πέντε ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» και στους οποίους πρόκειται να παραχωρηθούν προκαταβολικά οι εισπράξεις και από υπάρχοντες σταθμούς διοδίων, των αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή, που έχουν κατασκευαστεί με λεφτά αποκλειστικά του ελληνικού λαού...
Η «πρόβα τζενεράλε» για το νέο αυτό χαράτσωμα πρόκειται να γίνει στην Εγνατία Οδό, για την οποία το ΥΠΕΧΩΔΕ, με τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για το ...Εθνικό Κτηματολόγιο, προβλέπει τη χωροθέτηση 13 σταθμών διοδίων. Οι περισσότεροι από τους σταθμούς αυτούς προβλέπονται πάνω σε ανισόπεδους κόμβους, ενώ ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται κοντά στις εισόδους πόλεων, προφανώς για να «συλλαμβάνονται» και όσοι θα επιχειρήσουν να κινηθούν επί της Εγνατίας και για κοντινές αποστάσεις. Οι θέσεις των διοδίων (από τα δυτικά προς τα ανατολικά) είναι οι εξής: Ανισόπεδοι κόμβοι Σελλών, Παμβώτιδας, Παναγιάς, Βενέτικου, Πολυμύλου, Μαλγάρων και Αξιού, Ευκαρπίας, Βαϊοχωρίου και Προφήτη, Ελευθερούπολης, Χρυσούπολης και Βανιάνου (Δυτ. Ξάνθης), Βαφέικα (Αν. Ξάνθης) και Ιάσμου, Αν. Κομοτηνής και Αρδανίου.
Ο πρώτος σταθμός, που θα λειτουργήσει έως το Σεπτέμβρη, είναι αυτός του Πολυμύλου Κοζάνης. Το ύψος των διοδίων δεν έχει καθοριστεί ακόμη, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι η τιμολόγηση θα εξαρτάται από τη διανυόμενη απόσταση (τιμολόγηση ανά χιλιόμετρο). Πάντως, αρχική μελέτη της εταιρίας «Εγνατία ΑΕ» προέβλεπε διόδια 4 ευρώ για τα ΙΧ και 14 ευρώ για φορτηγά και άλλα βαριά οχήματα.
Eurokinissi |
Προς αυτήν την κατεύθυνση, πιέζουν και οι όμιλοι που είναι υποψήφιοι να αναλάβουν τα πέντε μεγάλα οδικά έργα (Μαλιακός Κλειδί, Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη και Κεντρικής Ελλάδας).
Οι όμιλοι αυτοί ζητούν όλο και περισσότερα για να υπογράψουν τις συμβάσεις, παρότι η κυβέρνηση τους χορηγεί και 30% περίπου του κόστους σε «ζεστό» χρήμα, και τους κατασκευάζει οδικά τμήματα με λεφτά του ελληνικού λαού, και τους παραχωρεί σταθμούς υπαρχόντων διοδίων προκαταβολικά με την υπογραφή της σύμβασης...
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κοινοπραξία που αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος στην Ιόνια Οδό και η οποία θα αναλάβει την εκμετάλλευση και του τμήματος Αθήνα - Λαμία, ζητά να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων στην Εθνική Οδό, στο ύψος της Κηφισιάς (κόμβος Λαϊνόπουλου) για να τον εκμεταλλεύεται κι αυτόν!