Αρκεί να ανατρέξουμε στην εμπειρία των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης (ΤΣΑ) - στην υλοποίηση των οποίων πρωτοστάτησαν οι δήμαρχοι - τα οποία επιδότησαν τους ιδιώτες για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων σε τοπικό επίπεδο και την απασχόληση ανέργων, για όσο διαρκούσε η επιδότηση, με πάμφθηνα μεροκάματα και χωρίς ουσιαστική ασφάλιση. Αρκεί να θυμίσουμε ότι το μέτρο της μερικής απασχόλησης πρώτα εφαρμόστηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ακολούθως στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η πολιτική έκφραση των παραπάνω δράσεων, που μεταφράζεται σε διαχείριση της ανεργίας και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων αποτυπώνεται και σε επίσημα κείμενα και αποφάσεις συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ. Θυμίζουμε ότι στο τελευταίο ετήσιο συνέδριό της, το 2008, η ΚΕΔΚΕ ζητούσε τη συμμετοχή της σε τοπικά σχέδια και προγράμματα δράσης για την εφαρμογή και ανάπτυξη πολιτικών προώθησης της απασχόλησης και κοινωνικής ενσωμάτωσης κατηγοριών ανέργων. Επίσης, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με την ίδρυση και λειτουργία κέντρου επαγγελματικού προσανατολισμού και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης. Τέλος, τη δημιουργία Δημοτικών Γραφείων Ενημέρωσης για την Απασχόληση. Η γενική πολιτική θέση εκφράζεται ως εξής: «Η κεντρική διοίκηση θα πρέπει να προβεί σε θεσμικές ρυθμίσεις, μεταφέροντας αρμοδιότητες, αποκεντρώνοντας τη λήψη αποφάσεων και δημιουργώντας ευέλικτα σχέδια δράσης για την απασχόληση». Στην αποποίηση, δηλαδή, των ευθυνών του κράτους από την υποχρέωσή του δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες αντικαθίστανται από ευέλικτες μορφές εργασίες, δηλαδή από μισή δουλειά από εργασιακή ανασφάλεια.
Μάλιστα, στις σκέψεις της κυβέρνησης είναι η παραπέρα αφαίμαξη πόρων της Αυτοδιοίκησης για τη χρηματοδότηση του εν λόγω προγράμματος. Συγκεκριμένα, τα χρήματα που θα καταβάλει η Αυτοδιοίκηση θα προέλθουν ή από δανεισμό ή από παρακράτηση θεσμοθετημένων υπέρ της φόρων, όπως αυτός του φόρου ζύθου ή του τέλους διαφήμισης. Δηλαδή, το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με χρήματα των εργαζομένων.
Το σχέδιο προβλέπει ότι η πρόσληψη του προσωπικού θα γίνεται μέσω των δημοτικών επιχειρήσεων. Η ΚΕΔΚΕ προτείνει να μπορεί να μετατίθεται το προσωπικό στους δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Για δε τους μικρούς Καποδιστριακούς δήμους που δε διαθέτουν δημοτικές επιχειρήσεις, προτείνεται η πρόσληψη του προσωπικού από επιχείρηση όμορου δήμου και η μεταφορά του ακολούθως. Χαρακτηριστικό, πάντως, των προθέσεων των δημάρχων είναι ότι η κύρια έγνοια τους είναι η διαφύλαξη των εγγυήσεων εκείνων που δε θα επιτρέψουν, σε καμία περίπτωση, στους άνεργους που θα προσληφθούν, να στοιχειοθετήσουν δικαίωμα μετατροπής των συμβάσεών τους.