Κυριακή 27 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Νομοσχέδιο αντιεκπαιδευτικής συνέχειας

Το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας - μπήκε στην αρμόδια επιτροπή την Τρίτη και στην Ολομέλεια της Βουλής πάει αυτή τη βδομάδα - συμπυκνώνει τη φιλοσοφία που έχει δηλώσει πως ακολουθεί η υπουργός Παιδείας, ότι δηλαδή «η πολιτική έχει συνέχεια». Ετσι, αναλαμβάνει με μία σειρά ρυθμίσεων να συνεχίσει την αντιδραστική αναδιάρθρωση της Παιδείας, σε κάποιες περιπτώσεις «τακτοποιώντας» εκκρεμότητες και σε άλλες προχωρώντας ακόμα παραπέρα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι φανερή η - δηλωμένη από το πρόγραμμα της ΝΔ - πρόταση της νέας κυβέρνησης να αφήσει άθικτη την ουσία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Η περιβόητη κατάργηση των εξετάσεων της Β΄ Λυκείου και η μείωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ΄ τάξη σε έξι από εννιά, έρχονται σαν μια προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα, δίνοντας φαινομενικά μία μικρή ανακούφιση στους μαθητές και στις οικογένειές τους, ωστόσο αποτελούν ουσιαστικά φτιασίδωμα του εξοντωτικού εξεταστικού συστήματος και της ασφυκτικής σύνδεσης του λυκείου με την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Το λύκειο παραμένει ένα σχολείο για όσους θα συνεχίσουν τις σπουδές τους στην ανώτατη εκπαίδευση, με τα ΤΕΕ να προσφέρουν φτηνή κατάρτιση στους υπόλοιπους και φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.

Παράλληλα, εμπαιγμός χαρακτηρίζονται οι ρυθμίσεις για το διορισμό εκπαιδευτικών. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ διατηρείται και ενισχύεται, το ίδιο και η ομηρία των αναπληρωτών, ενώ η ρύθμιση για απορρόφηση όσων έχουν 30 μήνες προϋπηρεσία αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς. Και όχι μόνο διατηρείται το απαράδεκτο καθεστώς των ωρομισθίων και των αναπληρωτών, αντί για μόνιμη και σταθερή δουλιά στους εκπαιδευτικούς, αλλά η ευθύνη για την τοποθέτηση των ωρομισθίων μεταφέρεται στην Περιφέρεια, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το «αποκεντρωμένο» σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών από τους δήμους ή και τα ίδια τα σχολεία.


Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση. Με τη δικαιολογία ότι τα νέα τμήματα υπήρχαν ήδη στο μηχανογραφικό, προχωρά στη θεσμοθέτησή τους, στέλνοντας τους υποψηφίους σε τμήματα-φαντάσματα, που είτε αλληλοκαλύπτονται από τα υπάρχοντα είτε δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο, με εξαίρεση το Τμήμα Κινηματογράφου που ήταν αναγκαίο να ιδρυθεί. Και χωρίς να προκύπτει από πουθενά ότι για τα νεοσύστατα αυτά τμήματα θα διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους και για την καλλιέργεια και ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης. Παρότι η ΝΔ είχε ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση νέων τμημάτων χωρίς προϋποθέσεις και επισήμαινε τότε τη ζοφερή κατάσταση της Ανώτατης Παιδείας, η οποία βέβαια δεν έχει αλλάξει στους τρεις μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ.

Είναι φανερό ότι ο δρόμος που χωρίζει από την Παιδεία των σύγχρονων πραγματικών αναγκών, με αναβαθμισμένη υποδομή και περιεχόμενο, με εκπαιδευτικούς μόνιμους χωρίς κανενός είδους ομηρία, δε γίνεται συντομότερος με ρυθμίσεις όπως οι παραπάνω. Και μάλιστα, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση σπεύδει να δηλώσει έτοιμη να εφαρμόσει τις επιταγές για ένταση των ρυθμών προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς. Η επαγρύπνηση και η συνέχιση του αγώνα για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών είναι μονόδρομος.



Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ