Κυριακή 28 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Δυναμικοί αγώνες από νησιώτες ναυτεργάτες

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Το πρώτο δυνατό ράπισμα στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, από το νησιωτικό πληθυσμό είναι πια γεγονός. Μεγαλειώδεις ήταν οι κινητοποιήσεις που έγιναν την 24η Νοέμβρη από τη μια άκρη του Αιγαίου ως την άλλη. Δήμοι και νομαρχίες έκλεισαν, κάθε εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα νέκρωσε. Κλειστά έμειναν δημοτικά σχολεία, γυμνάσια, λύκεια και πανεπιστήμια. Κατά χιλιάδες οι νησιώτες, με συμμάχους τους ναυτεργάτες, ξεχύθηκαν στους δρόμους των νησιών τους, συγκροτώντας πρωτόγνωρες συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια. Ολα αυτά δείχνουν ότι οι νησιώτες μαζί με τους ναυτεργάτες σε κοινή δράση με την Παναιγαιακή Επιτροπή να συντονίζει τον αγώνα είναι αποφασισμένοι να κάνουν δική τους την υπόθεση «ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε όφελός τους».

Η 24η Νοέμβρη ήταν μόνο η αρχή. Ηδη η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, ανταποκρινόμενη στις αγωνιστικές διαθέσεις των νησιωτών, προγραμματίζει νέες ακόμα πιο δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Ως πότε οι νησιώτες θα ανέχονται τη συνεχή συγκοινωνιακή υποβάθμιση των νησιών τους, τα σαπιοκάραβα που απειλούν τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών, τα πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα που έχουν καταρρακώσει τη ζωή στα νησιά. Ως πότε θα ανέχονται να πληρώνουν και μάλιστα πολύ ακριβά, τόσο αυτοί όσο και οι ναυτεργάτες, ακόμα και με κίνδυνο της ζωής τους, τη νύφη για να πλουτίζουν οι εφοπλιστές.


Ομως δεν είναι μόνο οι κινητοποιήσεις. Το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν, το οποίο δίνει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στους αγώνες, δε χωράει μέσα το εφοπλιστικό κέρδος. Απαιτούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να είναι φτηνές, σύγχρονες με καινούρια πλοία, απρόσκοπτες, τακτικές χειμώνα - καλοκαίρι, να έχουν πληρώματα με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, να μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία και της εθνικής άμυνας και εδαφικής ακεραιότητας της χώρας αν χρειαστεί. Και αναγκαστικά έρχεται σε σύγκρουση με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ που τα αποθρασύνει, μέσω της επιβολής του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την άρση του καμποτάζ και του νόμου 2932 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Σε αυτό τον αγώνα το ΚΚΕ έχει συμπαραταχτεί από την πρώτη στιγμή. Στελέχη του βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του μετώπου, ενώ έγκαιρα στις 9 Νοέμβρη εξέδωσε ανακοίνωση το Πολιτικό Γραφείο, συμβάλλοντας στην παραπέρα ενίσχυση του διεκδικητικού πλαισίου. Επισήμανε: «Ο αγώνας των νησιωτών, των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων, θα γίνεται αποτελεσματικός στο βαθμό που αλλάζει ο συσχετισμός δύναμης σε βάρος της κυρίαρχης πολιτικής και των φορέων της, πρώτα απ' όλα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ο αγώνας θα γίνεται αποτελεσματικός, όταν οικοδομεί τη συσπείρωση και τη συμμαχία των λαϊκών δυνάμεων, αναπτύσσεται με προοπτική και διεκδικεί ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Γιατί μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια του λαού, τα πλοία γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οικονομία και η ναυτιλία αναπτύσσονται με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, θα μπορούν και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Σ' αυτά τα πλαίσια μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών».



Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ