Κυριακή 28 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΕΘΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
Τα χαράτσια αυξάνονται και πληθύνονται

Με τρεις κινήσεις ξεκίνησε το ...μετεκλογικό μπαράζ των αυξήσεων στα υπάρχοντα πανάκριβα χαράτσια των διοδίων στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους, αλλά και της προσθήκης νέων σταθμών είσπραξης: Πριν από δύο περίπου βδομάδες είχαμε την αύξηση των διοδίων κατά 40% στο σταθμό των Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, ενώ σημαντικό μέρος των εσόδων από το χαράτσι θα εισπράττει ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ως αντάλλαγμα για τη μη λειτουργία σταθμού είσπραξης στο Αιγίνιο Πιερίας. Από τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας ξεκίνησε τη λειτουργία του ο πρώτος σταθμός είσπραξης στο Μαλιακό και συγκεκριμένα στην Αγία Τριάδα κοντά στις Θερμοπύλες για λογαριασμό του ιδιωτικού ομίλου «Κεντρική Οδός». Παράλληλα, την ίδια μέρα, ο όμιλος «Μορέας» επέβαλε νέα αύξηση (μετά από αυτήν του περασμένου Σεπτέμβρη) κατά 35% στα υπάρχοντα διόδια (Σπαθοβουνίου και Νεστάνης) και επιπλέον ξεκίνησε τη λειτουργία ενός νέου σταθμού είσπραξης κοντά στην Ασέα.

Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τμήμα στο Μαλιακό (από τη Σκάρφεια ές τις Ράχες) συνολικού μήκους 57 χιλιομέτρων, που κόστισε περίπου ένα δισ. ευρώ κατασκευάστηκε από το Δημόσιο με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού και παραχωρείται στους μεγαλοεργολάβους, οι οποίοι επιβάλλουν πανάκριβα διόδια και για τη χρήση.


Eurokinissi

Από το 2008 μέχρι τώρα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο έγιναν πέντε και έξι φορές αυξήσεις των διοδίων και σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι τιμές έχουν πενταπλασιαστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα οι οδηγοί ΙΧ υποχρεώνονται πλέον μέσα σε δύο μήνες να πληρώνουν υπερδιπλάσια τιμή στα διόδια, καθώς από 2,80 ευρώ έφτασαν να πληρώνουν 6,30 ευρώ, δηλαδή έχουμε μια αύξηση κατά 125%!

Και βέβαια το μπαράζ των αυξήσεων πρόκειται να συνεχιστεί, καθώς:

  • Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργήσουν δύο ακόμη μετωπικοί σταθμοί, ο ένας κοντά στο Λεύκτρο (μέχρι το τέλος του χρόνου) και ο άλλος κοντά στην Καλαμάτα, αλλά και αρκετοί πλευρικοί σε όλους τους ανισόπεδους κόμβους.
  • Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων μέχρι και κατά 40% πρόκειται να επιβάλει από τις αρχές του 2011 ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας, ενώ ήδη κατασκευάζει ένα νέο πλευρικό σταθμό είσπραξης στη Λεπτοκαρυά.
  • Ανάλογες αυξήσεις ετοιμάζεται να επιβάλει και ο όμιλος «Νέα Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, ενώ θα επιβάλει νέο χαράτσι στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα.
  • Στα μέσα του 2011, ο όμιλος «Ολυμπία Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της Εθνικής Οδού Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος σκοπεύει να λειτουργήσει αμφίπλευρα τους σταθμούς διοδίων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πληρώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Ταυτόχρονα, θα στήσει και άλλους πλευρικούς σταθμούς είσπραξης.
  • Τέλος, σειρά από σταθμοί διοδίων αναμένεται να λειτουργήσουν σύντομα και σε όλο το μήκος της Εγνατίας οδού.


Motion Team

Είναι πλέον επιβεβλημένος ο αγώνας του λαού με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ για κατάργηση όλων των διοδίων, για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες, για δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ