Κι όλα αυτά τη στιγμή που οι ελεύθεροι αυτοί χώροι θα μπορούσαν να μετατραπούν σε «ανάσες ζωής» για τους κατοίκους του πολύπαθου Λεκανοπεδίου που λιώνουν στο τσιμέντο και αναπνέουν τόνους από τους δηλητηριώδεις ατμοσφαιρικούς ρύπους και τη στιγμή που στην Αθήνα το πράσινο που αναλογεί σε κάθε κάτοικο μόλις που φτάνει τα 2,5 τ.μ., ενώ σε όλες τις άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης είναι πολλαπλάσιο.
Η αρχή έγινε με τη χωροθέτηση του γηπέδου της ΠΑΕ ΠΑΟ στον Ελαιώνα. Με βάση την τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και τελικά ψηφίστηκε, και με πρόσχημα ότι θα απελευθερωθούν 16 στρέμματα στη Λ. Αλεξάνδρας, σε έκταση 220 στρεμμάτων στον Ελαιώνα φορτώνονται 165.000 τετραγωνικά μέτρα μπετόν. Εκτός, μάλιστα, από τα γήπεδα και τα εμπορικά κέντρα των ιδιοκτητών της ΠΑΕ προβλέπεται να χτιστεί και ένα μεγαθήριο του Δήμου Αθηναίων με χρήσεις ακόμη και κέντρων διασκέδασης, ενώ προσφέρονται διπλάσιοι όροι δόμησης για τις εκτάσεις της ΕΤΜΑ, που ήδη αγοράστηκαν από το μεγαλοεργολάβο Βωβό για να κτιστεί κέντρο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Σειρά στον κατάλογο των χαμένων ελεύθερων χώρων παίρνει η έκταση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Ο χώρος αυτός, αντί να μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο, τελικά έχει μετατραπεί σε διελκυστίνδα πολυποίκιλων οικονομικών συμφερόντων. Από τη μια, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έχει προαναγγείλει την οικοπεδοποίηση τουλάχιστον 1.000 στρεμμάτων, ενώ την ίδια στιγμή, τα Ολυμπιακά Ακίνητα παραδίδονται ήδη σε ιδιώτες. Από την άλλη, υπάρχει το αίτημα του προέδρου της ιδιωτικής εταιρείας (FIA) που διοργανώνει τους διεθνείς αγώνες Φόρμουλα 1 για την κατασκευή στο χώρο του Ελληνικού της πίστας αγώνων. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το σενάριο αυτό έχει ενστερνιστεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής. Τελικά το Ελληνικό μάλλον δεν τη γλιτώνει: 'Η θα οικοπεδοποιηθεί ή θα μετατραπεί σε πίστα αγώνων ταχύτητας!..