Κυριακή 3 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Πόσο ακόμα αίμα;

ICON

Η αγανάκτηση και η οργή ξεχειλίζουν και πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς «πόσο αίμα ακόμα πρέπει να χυθεί;». Την περασμένη βδομάδα δύο ακόμα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο φονικό και αιματοβαμμένο «Πέταλο του Μαλιακού». Περιθώρια εφησυχασμού δεν υπάρχουν. Για «ανθρώπινα λάθη» και «μεμονωμένες ατομικές ευθύνες» ούτε λόγος. Οι αριθμοί του Μαλιακού είναι ανελέητοι: Από το 1992 μέχρι σήμερα έχουν βρει το θάνατο σε αυτόν το δρόμο - καρμανιόλα πάνω από 540 άνθρωποι.

Εγκληματικές αναδεικνύονται οι ευθύνες των αλλεπάλληλων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες για πάνω από 20 χρόνια, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που δαπάνησαν για την αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου, άφησαν σκόπιμα «απ' έξω» τα πιο επικίνδυνα τμήματά του, πριμοδοτώντας την κατασκευή τους με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων καθυστέρησης των έργων στο Μαλιακό, σημείο στο οποίο όλα αυτά τα χρόνια έχουν συντελεστεί πολλά θανατηφόρα ατυχήματα, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δεν έκαναν τίποτα για τη μετατροπή του «πετάλου» σε σύγχρονο, ασφαλή δρόμο με δυο λωρίδες προς κάθε κατεύθυνση και με διαχωριστικό διάζωμα. Οι ευθύνες τεράστιες και βαραίνουν και τα δυο κόμματα, παρά τις προσπάθειές τους να τις αποποιηθούν.


Eurokinissi

Συγκεκριμένα, να υπενθυμίσουμε ότι:

  • Κατά τη διάρκεια της πρώτης κυβέρνησης της ΝΔ (1990 - 1993) άρχισαν οι μελέτες και οι σχεδιασμοί για την περίφημη ζεύξη του Μαλιακού - που συνεχίστηκαν και επί ΠΑΣΟΚ - και που καθυστέρησαν τα έργα διαπλάτυνσης του «πετάλου», αφού η «λύση» αυτή εγκαταλείφθηκε 10 ολόκληρα χρόνια αργότερα, όταν οι μεγαλοεργολάβοι που θα το κατασκεύαζαν με τη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης» το έκριναν ως οικονομικά ασύμφορο.
  • Κατά την ίδια περίοδο των καθυστερήσεων των έργων του Μαλιακού, τα οποία απαιτούσαν λιγότερα από 500 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωσή τους, ξοδεύτηκαν 10 και πλέον δισ. ευρώ από τα χρήματα του ελληνικού λαού για τα έργα της Ολυμπιάδας του 2004. Και μάλιστα με ταχύτατα χρονοδιαγράμματα, πολλά από τα οποία - όπως το περιβόητο στέγαστρο Καλατράβα - έγιναν μόνο και μόνο για τον μεγαλοϊδεατισμό και τα συμφέροντα μερικών χορηγών και «αθανάτων». Εργα τα οποία τώρα δεν παραχωρούνται στο λαό για δωρεάν χρήση, αλλά στο μεγάλο κεφάλαιο για εκμετάλλευση.

Η πολιτική που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, έχει σαν άμεση συνέπεια τα έργα που έχει ανάγκη ο λαός, για την ασφάλειά του και τη συνολική αναβάθμιση της ζωής του, να γίνονται (αν τελικά γίνουν) με μεγάλη καθυστέρηση και με γνώμονα τα υπερκέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση του φονικού πετάλου του Μαλιακού, η μετατροπή του οποίου σε ασφαλή δρόμο δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2010, ενώ στο βαρύ φόρο αίματος που έχει ήδη δοθεί από τους εκατοντάδες νεκρούς, θα έρθουν να προστεθούν και τσουχτερά χαράτσια για τη χρήση του μέσω διοδίων. Κι αυτό γιατί τα τμήματα που κατασκευάζονται σήμερα με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού θα ενταχθούν στις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» των οδικών αξόνων...


ICON


Ελένη ΜΑΪΛΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ