Κυριακή 6 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Δρουν ως «κράτος εν κράτει»

Την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση του νησιού τους με την ηπειρωτική Ελλάδα, με ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα έχουν στο επίκεντρό τους την εξυπηρέτηση των σύγχρονων αναγκών των εργατικών, λαϊκών οικογενειών απαίτησαν την περασμένη Τετάρτη οι κάτοικοι της Καλύμνου με μαζική και μαχητική συγκέντρωση, που διοργάνωσαν από κοινού ο Δήμος Καλύμνου και η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Συλλόγων και Πολιτών, που έχουν συγκροτήσει 20 συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς του νησιού που καλύπτουν όλους τους κλάδους των εργαζομένων, επιστήμονες και επαγγελματοβιοτέχνες. Το πρόβλημα, βεβαίως, δεν το έχουν μόνο οι Καλύμνιοι. Το ίδιο οξυμένο υπάρχει για όλη σχεδόν τη νησιωτική Ελλάδα, οι εργαζόμενοι της οποίας είναι έρμαια της ασυδοσίας των ακτοπλόων εφοπλιστών, που προετοιμάζονται για νέες αυξήσεις των τιμών των ήδη πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Αυξήσεις που έρχονται να προστεθούν στο ποδοπάτημα εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, συνολικά στη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Η διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) στις 26 Μάη αποφάσισε ότι «ανεξάρτητα αν η κυβέρνηση της ΝΔ συμφωνήσει ή όχι, και τι προβλέπει η νομοθεσία, οι εφοπλιστές θα διαμορφώνουν ελεύθερα τις τιμές των εισιτηρίων της οικονομικής θέσης και των οχημάτων», στις οποίες υπάρχει πλαφόν μέχρι και 15%. Πρόσχημά τους, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.


Eurokinissi

Για το θέμα των αυξήσεων των εισιτηρίων, το ΚΚΕ έκανε Ερώτηση στη Βουλή, προβάλλοντας την ανάγκη προστασίας του εισοδήματος των κατοίκων και της απρόσκοπτης συγκοινωνιακής σύνδεσης των νησιών.

Από πού αντλούν οι εφοπλιστές αυτό το θράσος; Το 1992, η Ευρωπαϊκή Ενωση εξέδωσε τον Κανονισμό 3577, τον οποίο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ υποδέχτηκαν μετά βαΐων και κλάδων, ο οποίος στα πλαίσια της Συνθήκης του Μάαστριχτ, εξειδίκευσε τις ...«ελευθερίες» του εφοπλιστικού κεφαλαίου ή αλλιώς «έσπασε» το καμποτάζ (δηλαδή κάθε είδους προστατευτισμό) στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες των κρατών της ΕΕ.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 2001, ψήφισε το νόμο 2932 περί «απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», αλλάζοντας άρδην το ακτοπλοϊκό θεσμικό πλαίσιο και προετοιμάζοντας το έδαφος για την εφαρμογή του κανονισμού που τέθηκε σε πλήρη ισχύ την 1η Γενάρη 2004. Στο νόμο, για «τα μάτια του κόσμου», συμπεριέλαβε αυτό το πλαφόν για τις τιμές των εισιτηρίων στην οικονομική θέση, γνωρίζοντας βέβαια ότι οι εφοπλιστές, πατώντας πάνω στον κανονισμό 3577, θα μπορούσαν να «κουρελιάσουν» - όπως και αποφάσισαν να κάνουν - τον όποιο περιορισμό θα περιείχε ο νόμος 2932.

Στα πλαίσια αυτά, από το 2002 οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί μέχρι και 60%. Καταργήθηκαν οι εκπτώσεις των εισιτηρίων στις αδύνατες κοινωνικές ομάδες, ενώ οι εφοπλιστές επιδοτούνται και από πάνω. Το 2002 και το 2003 έβαλαν συνολικά στην τσέπη 51.357.300 ευρώ ζεστό χρήμα! Οσο για τα κέρδη; Σύμφωνα με στοιχεία των Μινωικών Γραμμών, το πρώτο τρίμηνο του 2004, τα κέρδη της εταιρίας προ φόρων και αποσβέσεων ήταν 4,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή, αυξημένα κατά 71% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα!


Eurokinissi

Οι ευθύνες των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ είναι ιστορικές για τις επιπτώσεις της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ σε βάρος της χώρας μας. Το ΚΚΕ, από την έκδοση του κανονισμού, είχε προειδοποιήσει και ταυτόχρονα είχε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ώστε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να είναι προς όφελος του λαού και όχι για να κερδίζει μια χούφτα εφοπλιστών. Τώρα, ήρθε η ώρα να βγουν τα συμπεράσματα. Οι ευρωεκλογές αποτελούν μια καλή ευκαιρία για τους Νησιώτες, ναυτεργάτες, συνολικά τους εργαζόμενους, να τιμωρήσουν τους ενόχους και να ακολουθήσουν το δρόμο που τους συμφέρει, αυτόν που δείχνει το ΚΚΕ.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ