Κυριακή 9 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
Σε όφελος μόνο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων

Eurokinissi

Τις προϋποθέσεις για ένα νέο κύκλο συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης στον κλάδο των κατασκευών της χώρας, ανοίγει η κυβέρνηση με το θεσμικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του συστήματος εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης δημοσίων έργων, καθώς και με τη σύσταση της λεγόμενης Αρχής Ελέγχου Μελετών και Εργων, που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Υπουργικό Συμβούλιο. Με τις ρυθμίσεις αυτές, που εναρμονίζονται πλήρως με τις προβλέψεις του επικαιροποιημένου μνημονίου, δίνεται ένα ακόμη χτύπημα στους αυτοαπασχολούμενους μηχανικούς με αντικείμενο εργασίας τις μελέτες και την κατασκευή δημοσίων έργων, προς όφελος, βέβαια, λίγων κατασκευαστικών ομίλων που θα γίνουν ακόμη ισχυρότεροι.

Οι νέες ρυθμίσεις «δένουν» απόλυτα και με τη νέα διοικητική δομή του «Καλλικράτη», καθώς αφορούν κυρίως στα έργα που θα εκτελούν οι νέοι (μεγαλύτεροι σε έκταση και πληθυσμό) δήμοι και οι περιφέρειες με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς και θα απευθύνονται στις μεγάλες εταιρείες. Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται τόσο τα μικρά έργα με προϋπολογισμούς κάτω των 5 εκατ. ευρώ, που είναι, άλλωστε, ήδη είδος εν ανεπαρκεία, αλλά και τα έργα που θα εκτελούνται με ΣΔΙΤ και με «συμβάσεις παραχώρησης», για τα οποία ισχύει άλλο καθεστώς το οποίο υφίσταται ήδη στο πετσί του ο ελληνικός λαός χρυσοπληρώνοντας τις αναγκαίες δημόσιες υποδομές και για την κατασκευή και για τη χρήση με υπέρογκα χαράτσια.


Eurokinissi

Ειδικότερα για την ανάθεση των μελετών, καταργείται το ανώτερο ποσοστό έκπτωσης του 20%, με συνέπεια οι μεγάλες εταιρείες του χώρου να σαρώσουν την αγορά προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις, με αμφίβολη βέβαια ποιότητα μελετών, πολύ περισσότερο που οι εταιρείες αυτές θα έχουν στο δυναμικό τους όλες τις κατηγορίες μελετών, κάτι που δε θα ισχύει για τους μεμονωμένους μελετητές. Αλλωστε, ανάμεσα στους στόχους των ρυθμίσεων, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, είναι «η συγκρότηση ομίλων και εταιρειών, οι οποίες θα έχουν μόνιμη στελέχωση και θα αναλαμβάνουν ολόκληρη τη μελέτη τεχνικού έργου»!

Καθιερώνεται η «Αρχή Ελέγχου Μελετών και Εργων», που θα ελέγχει όλα τα στάδια ανάθεσης και εκτέλεσης μελετών και έργων για λογαριασμό του Δημοσίου, ενώ θα έχει και τον έλεγχο τεχνικής και οικονομικής επάρκειας των εταιρειών μέσω του ελέγχου των μητρώων τους. Ουσιαστικά, στην Αρχή αυτή ανατίθεται όλη η διαχείριση των δημοσίων έργων, παρόλο που αποτελεί βασική υποχρέωση του κράτους. Πρόκειται για προάγγελο της πλήρους ιδιωτικοποίησης και του τομέα αυτού, προοίμιο του οποίου αποτελεί ήδη η ανάθεση στην «Εγνατία ΑΕ» της διαχείρισης των έργων πέντε περιφερειών της χώρας με υπουργικές αποφάσεις.

Για το ΚΚΕ, βασικό κριτήριο υλοποίησης όλων των φάσεων παραγωγής των δημοσίων έργων είναι η συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών σε υποδομές, όπως: Η ασφαλής και γρήγορη κατασκευή των έργων, με συγκριτικά μικρό κόστος, με ριζική βελτίωση των συνθηκών εργασίας, με τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων στις κατασκευές, της προστασίας του περιβάλλοντος, του πολεοδομικού σχεδιασμού και της ασφάλειας των κατοίκων, με ταυτόχρονη στήριξη των σχετικών με τις κατασκευές κλάδων μεταποίησης. Ολα αυτά προϋποθέτουν την απαλλαγή του συστήματος παραγωγής των δημοσίων έργων από τους σιδερένιους νόμους του καπιταλιστικού κέρδους. Απαιτούν έναν ενιαίο φορέα που θα κατέχει τα μέσα παραγωγής, θα κατανέμει σχεδιασμένα την κρατική χρηματοδότηση και το εργατικό δυναμικό και θα καλύπτει το σύνολο των φάσεων των δημοσίων έργων, στο πλαίσιο ενός κεντρικού σχεδιασμού μιας λαϊκής οικονομίας.


Eurokinissi

Το ΚΚΕ αγωνίζεται για έργα και υποδομές, που θα αναλαμβάνει το κράτος, που δε θα επιβαρύνουν το λαό, για την κατάργηση όλων των διοδίων.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ