Κυριακή 9 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Κυβερνητικές υπηρεσίες στους εφοπλιστές

Ασύλληπτα είναι τα ποσά που «τσέπωσαν» οι Ελληνες εφοπλιστές από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία. Για παράδειγμα, τα πλοία του εφοπλιστή Σαρλή είχαν τακτική γραμμή Ιταλία - Θεσσαλονίκη, μεταφέροντας πολεμικό υλικό για λογαριασμό του ΝΑΤΟ. Το ίδιο έγινε και τη δεκαετία του 1980 με τον πόλεμο στον Περσικό.

Τώρα, με την υπόθεση του Ιράκ, τρίβουν πάλι τα χέρια τους. Ηδη, πληροφορίες από την Κρήτη λένε ότι, στις 29 του Γενάρη, γκαζάδικο του Μαμιδάκη κατέπλευσε στη βάση της Σούδας, ανεφοδίασε με καύσιμα ένα εγγλέζικο φορτηγό πλοίο τύπου RO - RO (κοντεϊνεράδικο) με την ονομασία «ΤΑΛΙΜΠΟΥΡΓΚ», το οποίο είχε προορισμό το Ιράκ και τα εμπορευματοκιβώτια που μετέφερε τα φύλαγαν νυχθημερόν Εγγλέζοι στρατιώτες. Εξασφαλίζουν, λοιπόν, χρυσές δουλιές από την πολεμική δράση ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, γι' αυτό και η σχετική δήλωση του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Ι. Λύρα, προς τον πρώην Πρόεδρο Κλίντον - «Ιδού ο στόλος σας»!

Οι εφοπλιστές, το πιο σκληρό τμήμα του κεφαλαίου, κερδίζουν λοιπόν τα μέγιστα από τέτοιες καταστάσεις, έχοντας αρωγό τις κυβερνήσεις. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εργάζεται πυρετωδώς γι' αυτόν το σκοπό. Προσυπογράφει κάθε πολεμική επέμβαση των ιμπεριαλιστών, εξασφαλίζοντάς τους δρομολόγια με τρελά κέρδη, ενώ έχει πλέον κηρύξει τον πόλεμο σε κάθε ναυτεργατικό δικαίωμα, σε συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες, σε ό,τι μπορεί να θίξει έστω και στο ελάχιστο τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στη διάρκεια της διήμερης επίσκεψής του στην Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, ΚΟΜΙΤΙ, δηλαδή στην καρδιά του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ήταν κάτι παραπάνω από χαρακτηριστικά. Παραδέχτηκε ότι: «Το 2002 υπήρξε μία εξαιρετική χρονιά για τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας»! Για πρώτη φορά, δε, υπουργός επιβεβαίωσε, και μάλιστα απροκάλυπτα, αυτό που ήταν ...κρυφό μυστικό, ότι το Λιμενικό Σώμα είναι ταγμένο στην υπηρεσία των εφοπλιστών! Είπε: «Θα προχωρήσουμε και σε μία περαιτέρω αναδιάρθρωση της δομής και λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος, ώστε να παρέχει εξειδικευμένες κατά κατηγορία νηολογίου και εταιρία υπηρεσίες»! Κάθε εταιρία, λοιπόν, θα έχει το στρατό της!


Και δεν είναι μόνον αυτά. Σε συνέντευξη Τύπου, στις 22 Γενάρη, είπε και μάλιστα καμαρώνοντας ότι: «Εμείς έχουμε δώσει το στίγμα μας (...) για μια ποιοτική ναυτιλία». Ποιο είναι αυτό; Προκλητικά υπερπρονόμια, όπως η μείωση των - ήδη ελάχιστων - ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ, ο διωγμός των εναπομεινάντων ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία, ο αποδεκατισμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα ακτοπλοϊκά και η μετατροπή των ναυτικών σχολών σε ιδιωτικά ΙΕΚ, υπό τον αυστηρό έλεγχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου για την ...παραγωγή ναυτεργατών φτηνών και πειθήνιων και, βέβαια, η επιστράτευση των ναυτεργατών, όταν αυτοί αγωνίζονται.

Σημαντικό, ακόμα, κατόρθωμα της κυβέρνησης είναι η απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να μετατρέπονται σε λίγα δευτερόλεπτα τα επιβατηγά σε φορτηγά, για να μπορούν να αποπλέουν κατά τη διάρκεια απαγορευτικού λόγω καιρού! Και ας χαθούν ανθρώπινες ζωές, αρκεί να μη χάσει καμιά δεκάρα ο εφοπλιστής.

Η απάντηση στην επίθεση είναι κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης για την ανατροπή αυτής της πραγματικότητας.


Motion Team


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ